/fotboll/osk/forum/1260.aspx/fotboll/osk/forum/1260.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2014-11-02 10:34
Bäst när det gäller, jag gillar verkligen ditt inlägg, du är ingen präktig typ, som "alltid har rätt", men du hade många rätt och en fin ödmjukhet att skriva om några fel :) Hedervärt !!!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Hahne
2014-11-02 10:15
Hörde ett rykte om att man tackat nej till ett bud på ca 7 miljoner från Hull på Crespo... själv tycker jag de måste upp i trakterna 20- 25 miljoner för att släppa...
Örebro Bäst när det gäller
2014-11-02 09:52
@Saywee:

Tack men måste säga emot, det var ÖSK som var bäst när det gäller!:)
AIK Saywee
2014-11-02 09:05
Jag har ingen aning om vem/vilka den lille scouten scoutade .. .... men han missade väl knappast den store Alhassan Kamara ! Sjysst lån och köp från Gnaget, jag har inte riktigt förstått varför de "släppte" honom ... Ska vi försöka oss på "Lorentzo" han har inte sällan avgjort matcher.
AIK Saywee
2014-11-02 08:31
Jag har alltid trott på ÖSK :) Kommer att fortsätta med det "hela livet", optimism är en lycka, realism är präktigt tråkigt och pessimism är bedrövligt träligt ...
Örebro KalleTeodor
2014-11-02 08:13
Vilken jäkla säsong det blev till slut! Vaknat med ett leende. Att vi blev sexa som nykomlingar och därtill höstmästare det är ju lite lätt sinnessjukt egentligen! Det trodde jag aldrig efter katastrofmatchen mot HBK hemma... Grattis ÖSK och alla svartvita fans!
AIK Saywee
2014-11-02 05:07
Bäst när det gäller. 01:22, du får VG av mig, tycker nog att du varit bäst när det gäller ...
Örebro Pedretti
2014-11-02 01:49
Skulle tro att Lille-scouten kolla på Lewicki eller Gustafsson i Häcken.
2014-11-02 01:22
Vilken fotbollshöst av ÖSK! Jag har hävdat att plats 8-10 är gott nog för ÖSK i år. Har manat till besinning när ÖSK-optimister som Saywee hävdat topp fem och se hur det gick. Vi var målskillnad ifrån. Så då måste jag ju göra avbön så är det ju. Jag var för pessimistisk. Det är underkänt till mig där! Dessutom har jag tvivlat på Mange (sagt han inte hänger med), Dajje (lättläst när han utmanar en mot en och dåliga inlägg), Hagge (går bort sig och kan inte slå inlägg). Har bara hyllat Moberg. Jag har kritiserat DG (löper och löper viker in tar skott och träffar aldrig mål), och Yasin (utmanar men stannar upp spelet), hyllat Sobra och Nordin samt tyckt RÅP varit härligt jobbig. Tänker hävda att jag haft 98 % rätt som hyllat Sobra och gillat hur bra Nordin fungerat med honom. Hävdade dåraktigt i våras att Pode blir det stora utropstecknet, att Spethim är grymt viktig som target och alltid spelbar, att Crespo helt enkelt bara är bäst och att Kalle väger för lätt. Min Pode-profetia förväntar jag mig storartade hyllningar för medan jag konstaterar att Crespo var lättfunnen som utropstecken. Har berömt Rinne och Wiktorsson, ifrågasatt Moe, trott Berisha skulle petat Mange, tänkt att Nordmark började fint, varit tveksam till Nkilis chansartade spel som vikarierande mittback, tittat avvaktande på Mensah och hoppats få se mer av Lipovac. Fick tokfel om Berisha så det kan inte bli godkänt. Sen har jag gillat P-O:s arrogans och intellekt, pyspunka där så mina likes där var rätt meningslösa. Har tvivlat smått på Kjäll, tyckt han varit för snäll. Killen svarar med en rak höger när han leder manskapet mot en allt annat än snäll kross av Taco-laget. Alec har jag alltid tokhyllat ända sen dagen han körde kostym och orange slips i div 7. Lite plus där. Sen avslutade jag säsongen med att göra självmål då jag kritiserade Hagge för att ha gått ut och ställt sig frågande till att klubbledningen inte förlänger med Mange. Vidhåller det olämpliga i uttalandet dock men inser att risken för självmål var uppenbar, borde hållt mig borta från ämnet. Så betyget till mig själv kan ju inte gärna bli godkänt. Om det inte vore för Pode. Den höjer ju allt så är det bara. Betyg två på NA-skalan alltså! Säger med det tack (men inte tack och hej) till alla som dryftat, sagt emot, hållt med eller på annat sätt fått mig att skriva någon rad eller två om vår gemensamma nämnare - ÖSK fotboll!
Örebro Mr. Milton
2014-11-01 23:33
@Benny Böckling:

Kan dementera att det är Crespo som Lille är ute efter. Det är istället Kung Wärle som står högst upp på deras lista. Ingen rör dock vår Kung Wärle. Wärle har livstidskontrakt med ÖSK som inte går att bryta av endera part.
AIK Saywee
2014-11-01 22:57
Även stark höst av HBK
Örebro widemarsh
2014-11-01 22:42
Ser man till lagen som slutar framför oss i tabellen, så är det fem lag med helt andra ekonomiska muskler än vad vi har. Det är kanske ingen tillfällighet att det är dom fem lagen i topp om man ser på allsvenskan rent pengamässigt? Jag är stolt över att vi kan mäta oss, och till och med överträffa lag som Malmö, AIK, IFK Göteborg och Elfsborg under hela höstsäsongen. 1 Örebro SK 15 10 1 4 37-21 31 2 IFK Göteborg 15 9 3 3 31-19 30 3 Malmö FF 15 8 4 3 32-20 28 4 Halmstad BK 15 9 1 5 29-23 28 5 IF Elfsborg 15 8 3 4 17-14 27 6 AIK 15 7 3 5 29-19 24 7 Åtvidabergs FF 15 7 3 5 22-21 24 8 Helsingborgs IF 15 6 5 4 25-22 23 9 Djurgårdens IF 15 6 3 6 24-16 21 10 BK Häcken 15 5 4 6 27-26 19 11 IFK Norrköping 15 4 5 6 19-24 17 12 Mjällby AIF 15 5 2 8 15-21 17 13 Falkenbergs FF 15 5 1 9 21-31 16 14 Gefle IF 15 5 1 9 17-25 16 15 Kalmar FF 15 3 3 9 15-30 12 16 IF Brommapojkarna15 1 2 12 11-39 5 Fin tabell, men ni fattar nog.
AIK Saywee
2014-11-01 22:02
Ur egen synvinkel är jag nöjd med bottenstridens utfall ... Norrköping kvar (derbyna) Falkenberg kvar (nära borta för mig) Gefle (ointressant för mig) Mjällby (känns som ett S1-gäng)
Örebro Asbjörn#10
2014-11-01 21:42
Själv längtar jag redan tills nästa säsong, Svenska Cupens gruppspel är fanimej bara typ 4 månader bort!

Om vi räknar med att Malmö slår ut Halmia i den sista kvarvarande matchen i cupens andra omgång så betyder det att vi i vår grupp får Gefle + två lottade lag från Superettan eller nedåt.

Om Halmia mot förmodan skulle skrälla och slå ut MFF så kastas seedningen om en del vilket om jag räknar rätt innebär att vi får BP + två lottade lag från Superettan eller nedåt.
AIK Saywee
2014-11-01 21:42
BiB, å vi tänker fortsätta med det, att vara bäst i Sverige !!!
Örebro Bulten i Boo
2014-11-01 21:32
Otroligt dj--la avslut på säsongen av ÖSK! Efter omgång 17 hade vi vunnit ynka 3 matcher och förlorat respektive spelar oavgjort i 7 vardera. 3 7 7 alltså. 19-26 i gjorda/insläppta mål.

I de avslutande 13 matcherna har vi vunnit 10 och förlorat 3. Vi har gjort 35 mål och släppt in 18 i dessa matcher.

Vi är bäst i Sverige just nu
AIK Saywee
2014-11-01 21:23
Respons, OK heder till Nordin för målet, även om det inte var avgörande, men han var inte felfri i matchen, men i dag orkade han lite mer än vanligt :) Ni andra får ursäkta, men om ÖSK lägger slantar på att lösa honom och ge en hög lön, är jag nog ändå tveksam till att han skulle vara kapten, tycker inte att han har rätt "mentalitet" för detta viktiga ansvar ... ... tror att RÅP passar bättre.
Örebro Nubbli
2014-11-01 21:16
Nu vet jag inget om ösk's ekonomi. Står vi på ruinensbrant lär vi sälja. Gör vi det ej, ska vi inte sälja Crespo utan försöka förlänga över 2017 också. Han kommer vinna skytteligan nästa år och då pratar vi pengar när han levererat två säsonger i rad. Får han till avsluten med huvudet också så är det en toppspelare! Vad har Crespo för kontaktnät i Afrika, vi måste få in en vänsterback samt att Yasin måste börja leverera poäng. Han är så bra att han lätt ska ligga på 8 mål/säsong
Örebro Sten Hårdh
2014-11-01 21:04
@IFKarelin:
Nej det skall jag villigt erkänna at det är första matchen jag egentligen "ser" honom. Rent tekniskt var han väldigt bra, vilket fall idag. Grattis själva till en andra plats. Fantastiks höstsäsong ni gjort. Kanske räddar det Stahre? Om andra får köpa in spelare än honom och han enbart får fokusera på laget?
2014-11-01 20:46
@Benny Böckling:

Så är det nog, de jagar väl ett kaptensämne sägs det:)
Benny Böckling
2014-11-01 20:42
Lille hade tydligen en scout på plats idag. Sätter en hundring på att det är Hagge dem är ute efter...
Örebro Respons
2014-11-01 20:41
Upplever som många denna höst fantastisk när det gäller ÖSKs spel, mål och poängutdelning. Sista matchen kommer jag minnas av flera skäl:

1) Tre mål av Crespo på sju minuter.

2) Mycket bra offensiv av Nordin med ett mål och ett fantastiskt slit defensivt. Han löpte mer än i någon annan match i år

3) Vinst och en positiv avslutning av säsongen.

4) Avtackning av Mange, Berisha, Saeid, Attachkadeh och Lumbana.
Örebro DaSa
2014-11-01 20:37
Är egentligen lite nära inpå för att summera spelarnas prestationer men kan inte låta bli:) Skalan är 1-10.
1 - Sandkvist-klass
5-godkänd
10 - Arnor-klass

Mv:
Oscar - 7 Han låg på en svag 8 i början men höstmatcherna har dragit ned betyget. Är för ofta han drar ut en boll på läktaren när han blir trängd vid ett tillbakaspel och har även släppt in ngr enkla mål.
Rinne - 6 Tyckte han gjorde det riktigt bra när han stod.Orkar inte kolla statistiken men tror inte han hade så mycket sämre statistik. Skillnaden som gjorde att det gick mycket bättre med Oscar beror på att vi gjorde flera mål när han stod.

Backar:
Moberg- 8 Klart bästa back i år. Blir bättre och bättre hela tiden, det är honom vi skall bygga backlinjen runt nästa år.
Wiken - 7 Våren tyckte jag han var dålig men under hösten spelade han upp sig rejält. Tyvärr så håller jag med Axen om att inte förlänga.
Dajje - 4.5 Detta betyg är baserat på när han spelat vänsterback. Jag kan inte komma ihåg ett enda inlägg han gjort som varit bra.Om SvFFs statistik stämmer så har han inte heller gjort en enda poäng i år. Däremot så hade jag gärna sett honom som högerback nästa år.
Hagge - 6 2+2 poäng, vilket är knappt godkänt. Gillar Hagges inställning men hans defensiva arbete är inte det bästa. Lorentzon eller Dajje tror jag tar hans plats nästa säsong.

MIttfält:
Nordin - 7.5 Kung på mitten, i vissa matcher visade han gammal god form. Tycker även att han är ännu bättre defensivt än tidigare. Han måste lösas från Götet.
RÅP - 7 Tycker han är lite för ojämn. Idag var han i mina ögon sämst i ÖSK. Tappade mycket boll och var lite slarvig med passningarna. Däremot var han kung mot DIF. Given startspelare nästa år men jag hoppas han kan bli jämnare.
Yasin - 5 Det räcker inte med att bara göra snygga dragningar. Han måste börja producera poäng, hans miss idag kännetecknar honom lite. Tyvärr. Annars hade han varit vår största försäljning någonsin.
DG - 5 Blir inte klok på honom, ibland ser han ut som en internationell toppspelare och dagen efter som en div 5 spelare. Hoppas Axén får ordning på hans självförtroende, annars blir det bänken nästa säsong.
Sobra - 7 Offensivt var han en 10:a ibland men är sjukt lat i det defensiva hemjobbet så jag är faktiskt osäker på om jag vill se honom i ÖSK nästa år.

Anfall:
Crespo - 8.5 Fan vad synd att han skadade sig i genrepet, annars hade han vunnit skytteligan. Han kan skapa chanser ur ingenting, så jävla stark i kroppen och kylig i avslutningarna. Hade gärna haft kvar honom till sommaren men hostar ngn upp 20 mille så måste vi sälja.

Pode - 5 Jag kan inte sätta ett högre spelare på en spelare som är så långsam och så pass dålig teknik:) Om Pode skalll kunna lyckas så måste han ha en klassanfallare bredvid sig och ngr fina passningsfötter bakom sig (typ Sobra), finns ingen chans att Pode kan skapa lägen på egen hand.

Kalle - 5 Han är lite motsatsen till Yasin. Kalle gör många poäng (relativt sin speltid) men saknar speed och kraft. Men vågar inte släppa honom, kan kan lätt bli en ny Rasmus Jönsson med lite flyt.

Resten av truppen får 4 i betyg då jag inte orkar betygsätta fler:)
AIK Saywee
2014-11-01 20:09
DaSa, men Nordin är ju IFK'are ...
IFK Göteborg IFKarelin
2014-11-01 20:08
@Sten Hårdh:

Då har du inte sett mycket av Nasiru, mycket vek spelare.
Blåser oftast bort av sidvinden här i götet :-)

Inget för er, låt han hållas i "Sveriges bästa lag enl göteborgsmedia"
och briljera inför 457 pers på ullevi.

Grattis till en kanonsäsong och väl mött 2015 .
Örebro DaSa
2014-11-01 20:04
Spontant så skulle jag säga att RÅP skall vara kapten, han har pondus och jag har fått för mig att det är bättre att ha en kapten på centrala mittfältet än t.ex backlinjen.

MEN efter ha funderat lite så skulle jag vilja ha Nordin. Jag tror att bindeln kan lyfta spelare som är ojämna och även få spelare som ibland kan ha "förmågan" att fuska lite med löpningarna ibland. Dvs Nordin. Eller så frågar man truppen vem de har mest förtroende för.

Det jag INTE vill är att Hagge bli kapten. Köper vi in en ny vänsterback så betyder det att Daniel B kommer att få sitta på bänken eller så har vi en kapten som sitter på bänken. Dvs inga bra alternativ.
2014-11-01 19:57
@Sten Hårdh:
Hagge kommer aldrig bli kapten i ÖSK så länge klubbledning och tränare använder sitt förnuft. Däremot håller jag med om att han är en kulturbärare och sann ÖSK:are! Edit: Upplever att många romantiserar Hagge och hans bravader. Här gäller att förstå att ÖSK är inget korplag utan snarare ett större företag. Att utse lagkapten motsvarar då att utse en områdes- eller enhetschef. Då är inte Hagge-typen den första företagsledningen kommer och tänka på vill jag påstå. Hagge är en medarbetare och en mycket nyttig sådan!
Örebro Sten Hårdh
2014-11-01 19:53
@Bäst när det gäller:

Tycker precis tvärtom. Hagge är kulturbäraren, veteranen, Örebroaren och bärare av attityden som gör att han kan leda och piska fram ett lag om han får det mandatet, Jag röstar för Hagge som kommande Il Capitano alla dagar i veckan. Tvärt om dig tycker jag hans FB inlägg visar på en stor integritet hos Hagge.

Vad som kan vara tveksamt är om klubben planerat att köpa in en etablerad högerback, som det ryktas om, som kanske kommer att sportsligt peta Hagge. Då är det kanske ett dåligt val
2014-11-01 19:30
@Saywee:

Hagge är inte ett kaptensämne vilket han visade prov på häromdagen via FB. Moberg blir så klart kapten, annars RÅP.
AIK Saywee
2014-11-01 19:26
Hagge som kapten, han är en kämpe ! ... eller så småningom kanske RÅP ?
Annons: