/fotboll/osk/forum/126.aspx/fotboll/osk/forum/126.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2017-06-22 13:20
så här startar ÖSK ( om någon vill veta )
Fagerström
Hagge , H-I , Brorson och Ring
Ayaz , Besara , Plessis , Sema
Jonis och någon ny som jag inte känner igen. ( tror det ä ren junis som gjort många mål )
Örebro Ö.S.K Krille
2017-06-22 13:08
En stor eldsjäl har lämnat oss. Vila i frid Ivan!
Örebro Asbjörn#10 - Admin
2017-06-22 12:57
För er som inte har NA-plus så går matchen även att se via Uppsala Nya Tidning.
Örebro öörebrooo
2017-06-22 12:47
Först Anders, nu Ivan. Gud tar dom bästa först. Vila i frid Ivan, nån gång kommer vi ge dig och Anders ett SM-guld.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Alltid Örebro
2017-06-22 12:12
Sorgligt att höra om Ivan. Kände han inte men har pratat lite kort med honom få och då, alltid trevlig och full av humor.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2017-06-22 11:42
Vila i frid Ivan.
Örebro Trivseltorsten
2017-06-22 11:23
Fy fan vad tråkigt :(
Vila i frid Ivan!
Örebro Snö
2017-06-22 10:06
En av de stora "ÖSK profilerna", så tråkigt o ledsamt,RIP Ivan
Örebro Lekiller
2017-06-22 09:48
Vila i Frid, Ivan!
Örebro adde787
2017-06-22 09:40
Blev riktigt ledsen imorse när jag hörde att Ivan hade gått bort. Han var en stor del av klubbens hjärta, vilken eldsjäl som ställde upp i vått och torrt. Vila i frid Ivan
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-06-22 00:24
@Lord Bertin Zé:
ah fy faan :0( Jag kände honom också ytligt, småpratade med honom då & då. Helvete. Jävla cancern tycks ju ta varannan människa. Får hela tiden besked om bekanta som fått det. Väntar bara på mitt eget öde. Ok, Ivan. Du är saknad. Dina insatser du gjort för ÖSK går inte att mäta. Du var av gamla stammen, plikten före allt, noggrann ärlig och ansvarsfull. Vila i frid. Du kommer inte bli glömd och Guds dom är inte alltid rättvis. Och nu tycker jag han förtjänar en bild i spalten till vänster.
Örebro Benny Böckling
2017-06-21 23:48
Fy fan Var inte längesen man såg dig munter och härlig som vanligt i en video med Wärlegård. Vila i frid Ivan
Örebro Minatankar
2017-06-21 23:18
Det känns extra tomt varje gång en genuin ÖSK:are gå bort. RIP.
Örebro Vinnartradition
2017-06-21 23:10
Örebro Lord Bertin Zé
2017-06-21 22:49
Ivan har avlidit enligt Jacob Rinne på Twitter :( Må han vila i frid
Örebro pemo
2017-06-21 20:47
NA sänder matchen mot Sirius i morgon.
Jag är pluskund, så det ska bli kul att se den.
Skickar väl en rapport efteråt för er som inte kan se den
Örebro pemo
2017-06-21 15:23
Enligt Axel ska alla få speltid mot Sirius. Intressant, då fyra ur A-truppen verkar skadade. Betyder det att några junisar får följa med, eller blir det en mindre trupp?
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-06-20 22:24
@öörebrooo:
Hört att Malmö är riktigt sugna på honom
Örebro Alltid Örebro
2017-06-20 22:18
@rirobban:
Håller helt med! Inte särskilt många direkta misstag, men aldrig sett en dommare dömma så ensidigt mot ÖSK tidigare. Lovade mig själv att jag skulle sluta titta på allsvens fotboll om det upprepas, viljet det ännu ej gjort så jag fortsätter gå. Det värsta var att det knappt gick att påpeka hur kass domaren var pga av ÖSKs kassa insatts... ville intd få det att låta som bortförklaring till resultatet.
Örebro pemo
2017-06-20 15:37
Ingen som har sett någon träning? De har väl kört i gång sedan en vecka tillbaka? Det är ju match i morgon. Någon ÖSK.are i Uppsala som tänkte gå på den? Tror knappast att NA hänger på.
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-06-20 15:21
@Restalundsv:
Naah har kontrakt tom augusti. Jag kontaktade Sköldmark tidigare idag för att kolla läget men han var tyst som en mussla och svarade att de inte diskuterar frågor som dessa i media utan direkt med de parter det berör. Jag fick ingen uppfattning om vartåt det lutade.
Örebro öörebrooo
2017-06-20 12:44
Om Kujovic vänder hem så är det fler klubbar som är mer lockande och kan erbjuda honom mer pengar än vi. Men förutsätter att vi är där och försöker iallafall. Ett anfall med Kennedy och Kujovic vore sjukt intressant.
Örebro Laul32
2017-06-20 12:13
Kujovic bryter kontraktet. Axen slå en pling vettja.
Örebro Benny Böckling
2017-06-20 11:25
Nej Besara och Omoh som wingbacks känns ju inte direkt optimalt.

Naah är säkert billig(kanske t.o.m gratis?) men ser inget måste i att ha honom kvar i truppen. Det bästa vore att få in en riktigt fin striker på topp tillsammans med Kennedy. Men då måste som sagt Sköld eller Mbombo skeppas.
Örebro Restalundsv
2017-06-20 10:50
@pemo:

Gillar tanken med 3-5-2. Tyvärr har vi inga yttrar som passar på dessa positioner. Varken Omoh eller Besara är tillräckligt bra defensivt. Men att ha Rogic, Mårten och Gerzic på mittfältet är inte en dålig tanke, tycker alla 3 förtjänar startplats. Om vi ska byta spelsystem skulle 4-3-3 eller 4-2-3-1 kunna vara aktuellt.

En svårgooglad fråga. Vad händer med Naah, lånet går väl ut nu? Vart tyst nu ett tag.
Örebro pemo
2017-06-20 10:16
När inget händer, så roade jag mig med att gå igenom spelartruppen. Ville se hur många som spelat minst 20 minuter. Vad jag kunde se är det väl bara Hagge ( skadad ) och Ajdarevic som inte fått så många minuter.
Och då kommer genast tanken: vad var det för vits med att värva Alfred?

OK Carl E-H är också med i truppen, men han är ju utlånad.

Lite fundersam också om Jonis har fått 20 minuter? I samma match, alltså.

Men frågan är ju då, om vi har en bra, bred trupp eftersom så många har spelat minst 20 minuter i någon match. Eller om det är andra omständigheter som gör att det har varit stort ombyte.

Min tanke är ju att de lag som ( från mindre klubbar ) når framgång oftast har i stort sett samma uppställning match efter match.

Det kan man väl inte säga om ÖSK?
Lorentz, Oscar , Micke och Hines-ike har varit väldigt frekventa. men vänsterbacken är inte lika stabil.

Mittfältet har Nordin alltid spelat, men i övrigt har det varit rätt många platsbyten. Axén vill ju gärna köra med både Mårten och Rogic, men jag tycker att det räcker med en av dem på planen. De är så lika i spelstil och funkar bäst som innermitt. Kantspelarna har ju också varierat på 4-5 spelare.

På topp är Kennedy självskriven, men var ju avstängd fyra matcher. I övrigt så har den positionen varit det stora sorgebarnet.

Om jag som åskådera skulle ställa upp ett lag av dagens ÖSK skulle jag nog hellre välja 3-5-2 och med utgångspunkt från det jag sett, med följande :

Oscar
Lorentz - Almebäck - Hines-Ike

Omoh - Mårten - Nordin - Rogic - Besara

Kennedy - Sema

Nordin som bollsamlare och uppspelare.
De andra två får jaga och skava hälsenor på mitten

Tveksam till Omoh , men han skapar ju i alla fall en del framåt.
Besara gjorde trots allt sin bästa match mot KFF, då på kanten.

Sema framåt beror enbart på att han trots allt gjorde 8 mål förra året.

Då ser ni att jag inte har någon större tilltro till de utländska nyförvärven.
Ayaz verkar ha tappat allt självförtroende som han visade på försäsongen
Sköld skulle kunna ersätta Sema, men han är för ineffektiv..

Ska bli väldigt intressant att se hur de spelar på torsdag. Om det blir ett genrep med den tänkta uppställningen mot Norrköping, eller om det blir en testmatch med lite udda placeringar?
Örebro rirobban
2017-06-19 23:23
Solzjenitsyn//

Han kan inte varit sämre än domaren som dömde ÖSK-Djurgården tidigare i vår!?

Efter just den matchen tappade jag allt sug för allsvenskan, och det berodde inte på resultatet, utan på en extremt enögd domare! Jag sa upp cmoresport-paketet och tappade allmänt intresset för fotboll. Kommer såklart gå på resterande hemmamatcher, men känns skönt att spara 400 kr/månad för att slippa se så otroligt dåliga domare som allsvenskan har!!!
Örebro Solzjenitsyn
2017-06-19 22:38
Domaren i U21-matchen måste vara den sämsta jag sett. Polen fulspelade ju hela andra halvlek! Vårdslöst spel och solklara filmningar. Polens straff på slutet är ju iofs jävligt onödig. Men med en sån skitdomare så måste man ju fatta att han kommer ta tillfället att blåsa straff.
Örebro Jonas r
2017-06-19 19:45
[QUOTE=Benny Böckling]Jäkla häftig match för Östersund att få möta Galatasaray i EL [/QUOTE] Verkligen kan nog bli riktigt bra drag i Östersund med deras passionerade fans
Örebro Benny Böckling
2017-06-19 15:10
Jäkla häftig match för Östersund att få möta Galatasaray i EL
Annons: