/fotboll/osk/forum/1259.aspx/fotboll/osk/forum/1259.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pedretti
2014-11-27 03:24
Känns skönt att vara tillbaka och under detta break är det dessa tankar som jag har haft behov av att "ventilera"
1. Ingen Bärkroth i ÖSK......
2. Känns väl någorlunda skönt att klubben kan erkänna att dem kollar in spelare under denna paus istället för att gömma undan allting.
3. Att vi borde hugga på denna Erdan Demir och kanske Jakob Orlov nu när Brann åkte ner.
4. När ska vi börja värva? Känns som att alla klubbar förutom våra har rört sig på transfer marknaden.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-11-26 23:43
Haha antar att det finns fler som är allvarligt beroende av detta forum som precis som jag suttit och kollat varje dag ;) Snälla skärp er nu ni som håller på.
Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja)
2014-11-26 23:03
Tre veckor var vårt kära forum avstängt alltså. Får se hur länge vi klarar oss nu då innan det ballar ur igen pga ett visst antal personer.
Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja)
2014-11-26 22:56
Se på fan. På't igen då gott folk!
Heja ÖSK!
Örebro pemo
2014-11-26 22:22
Möjligtvis att temperaturen närmare sig noll. Annars har du nog fått med allt älende.
:)
Örebro Hertig_Karl
2014-11-26 22:09
Så forumet är öppet igen. Vad har hänt sen sist? Boris till Degen, Bärkeroth till Peking och Crespo på gång till Grekland. Är det något jag missat?
Örebro Sten Hårdh
2014-11-05 20:14
@Roswall:
Eftersom frågeställningar om Sköldmarks roll, anställningstyp, pryo, vikarieantydningar etc tycks dyka upp med jämna intervall så svarade Roswall som ovan förra gången samma frågor kom. Det bästa är väl att skriva ut det och sätta upp det på väggen framför datorn så behöver man inte fråga igen
Örebro Sten Hårdh
2014-11-05 20:00
@Gammaligemet:

Ah ok. Har ingen koll alls på honom
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2014-11-05 14:59
Saywee// Jag tycker nog att det är själva utförandet av en tjänst som är viktigt, inte titeln. Sköldmark agerar sportchef hos oss oavsett vad det står på visitkortet. Pinsamt håller jag alltså inte med om även om jag håller med om att det är lite konstigt att de inte definierat rollen tydligare efter lång tid. Jag har personligen ingen aning om avtalen som skrivits. Men jag tänker ungefär såhär. Många gånger har jag blivit glad och lite överraskad över vilka spelare vi lyckats få hit. Nästan lika många gånger har jag blivit besviken över den information som läckt ut angående kontraktsutformning även om det är svårt att veta vad som är sant eller ej. Så både ros och ris från min sida. Antar att Simons förmågor delvis kan styra upp sådana saker och då blir det kanske så att vi fortfarande lyckas locka hit bra spelare och dessutom skriver smartare avtal. Vore toppen enligt mig.
Örebro Gammaligemet
2014-11-05 13:47
Vänsterback som slog igenom i Trelleborg. Får nu sparsamt med speltid i Norge (Brann) Erdin är förnamnet
Örebro T8
2014-11-05 12:55
Jobbigt tyst från ÖSK. Efter att flertalet spelare gått vill man ju att det ska hända saker. Har inte tålamod att vänta. :) Vet nån hur länge de är lediga?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Gammaligemet
2014-11-05 12:05
En bra höst berodde enbart på att vi hade bra spelare . Tappar vi nu Nordin, Sobra och Crespo får vi börja om på nytt. Då är chansen stor att vi får kriga där nere igen .. .. .. Gör Ösk allt för att behålla dom och spetsar till ytterligare , kan det bli guld....
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2014-11-05 10:04
Jag hoppas självklart att vi kan lösa båda två, men om vi tvingas välja mellan Sobra och Gerzic hoppas jag att vi prioriterar Gerzic. Detta då jag ser honom som en viktig kugge i vårt framtida ÖSK. Dels för att den fotboll vi spelar med honom i laget tilltalar mig och många fler. Men även för att han är en lokal spelare med stark förankring i klubben och staden.
Örebro Sten Hårdh
2014-11-05 09:13
Lägg in en stöt nu ÖSK på Ricardo Santos. Såg att han hade en viss Oliver Cabrera som agent ;0) Hans kontrakt går ut sommaren 2015. Åtvid, med sin ruttna ekonomi vill nog hellre ha pengar nu. Då har vi ersättaren för Crespo som försvinner senast nästa sommar klar. Svagheten är att han kanske ligger på gränsen åldersmässigt (26 år) för att göra SI- intresserade Sobra tror jag inte stannar. Tror Kalmar som avslutade så svagt i höst, kommer vilja fiska efter honom. Av någon anledning verkar Sobra inte vilja flytta på familjen från Kalmar. Han lär bli dyr också för ÖSK. Jag tror pengarna behövs för att lösa Nordin Så ÖSK bör parallell-leta efter en klass-ytter. Yasin är ojämn, DG likaså. Ingen av dem är heller poängspelare Och de har ingen konkurrens utan Sobra. Vi får för svaga osäkra flanker med dem. Om man inte puttar ut Nordmark där och låter han spela lite indraget i banan. Därutöver behöver ÖSK två mittbackar och en vänster ytterback. Och inget finns att hämta nerifrån för dessa platser (vilket är ett svaghetstecken att man får fram så få spelare. Man behöver se över sin yngre elitverksamhet och börja knyta de bästa i länet till sig from 15-års åldern. Viktigt är också att tränarna/ledarna på denna nivå håller kvalitet) ÖSK måste låna ut Rinne också. Han är för bra för bänken och jag tror inte han vill sitta där och mögla längre. Såvida inte Alec vågar alternera lite kommande säsong. Så det lär behövas en hel del pengar. Simon har en hel del att jobba på
Örebro munken
2014-11-04 22:58
Om det är någon som verkar lobba för att ställa ÖSK och ÖHK mot varandra så är det du ÖSK-Karl. För dig verkar ÖSK vara en nagel i ögat.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2014-11-04 22:26
ÖSK-Karl// Jag tror inte som du skriver att folk härinne ser hockeyn som en nagel i ögat på fotbollen. I alla fall gör inte jag det. Jättekul att de som gillar hockey har något att kolla på i stan också och som lokalpatriot gläds jag åt alla lokala framgångar. Möjligt däremot att några fler än jag ser det som komplett ointressant att diskutera hockey här på ÖSK´s forum. Det görs nog bäst på ÖHK´s forum kan tänkas. Tråkigt för dig fö. att du tycker Svensk fotboll är både tråkig och dålig. Men det är ju lätt avhjälpt om du vill kolla på fotboll. Bara att slå på tv´n på tisdagar och onsdagar och njuta av världens bästa fotboll i Champions League. För mig finns glädjen och spänningen i att lida med laget och likasinnade och glädjas åt kampen mellan mitt ÖSK och motståndaren snarare än att bedöma underhållningsvärdet eller hur det står sig kvalitetsmässigt mot andra ligor.
Örebro Sten Hårdh
2014-11-04 22:04
Jag älskar silly-rykten. Jag vill höra allt. Folk behöver inte ange källan (av naturliga skäl). Rykta på! Annars blir detta forum oerhört tråkigt fram till februari. Förr hade vi t.o.m en spalt till vänster bara för kontraktssituationer, silly och rykten m.m. Överlåt till läsarna att bedöma trovärdighet eller möjlighet Sedan får man inte glömma en sak. Att en spelare som ÖSK är intresserad av är inte synonymt med att påstå att han kommer att skriva på. Att skälla eller misskreditera en skribent som påstår att ÖSK är intresserad av spelare A eller tom förhandlar med den bara för att den inte skrev på är helt fel. Sen är det ju åt helvete om man bara hittar på saker för trolla runt
Örebro Gammaligemet
2014-11-04 21:33
Tror Mats Gren inte har mycket över för Nordin..särskilt efter hans uttalanden om Göteborg.... Gren vill ha spelare som brinner för klubben och det är jag tveksam om Nordin gör...Tror inte sobra ingår i Göteborgs planer heller,men där tror jag han väljer Kalmar...

Nordmark är inte hälften så bra som Nordin.....
Benny Böckling
2014-11-04 21:28
Tycker inte det vore någon katastrof om Nordin inte kom tillbaka. Nordmark var grym när han fick chansen under hösten.
Men jag skulle nog ändå sätta en slant på att Nordin lirar i SvartVitt till våren. Mer tveksamt med Sobra.
Örebro Pedretti
2014-11-04 21:18
Vem vet vad den nya tränaren har för planer för IFK Göteborg nu när Jakob Johansson lämnar. Nu ser en Sobra och Gerzic värvning avlägsen ut.
Örebro fläskläpp
2014-11-04 20:53
@ÖSK-Karl:
jäddra mig det bästa en hört sen Dacke dog!
Örebro ÖSK-Karl
2014-11-04 20:19
Oj, här var det livat ;)

Gammaligemet skrev följande:

Asså saywee och Ösk Karl hur har ni mage att sprida massa skit om Ösk??

Det här som ni sprider är inte bra för klubben på något sett, fler än ni tror läser detta forum.

Vad är det för skit jag spridit om ÖSK? Jag tycker det var rätt av ÖSK att värva Crespo även när AIK skall ha 40%, vill dock se en förlängning av honom istället för försäljning. Får killen vara hel tror jag han vinner skytteligan nästa år. Förövrigt önskar jag att ÖSK vinner Guld under min livstid, men tror inte det kommer att hända tyvärr. När inte ÖSK vunnit guld på över 100 år trots att man suttit i orubbat bo vad gäller sponsorer och publik i ca 96 år av dessa. Vad talar nu för att det skall bli guld inom en mansålder?

Munken/
"ÖSK-Karl ett flertal gånger dragit upp Åtvidaberg som ett skolexempel på hur en klubb ska skötas. ÖSK-Karl har tidigare fört fram att han känner folk som styr ÅFF och att han därmed har god insyn i klubben. Lite komiskt att det nu kommit fram att deras ekonomi är helt körd i botten, det är kaos i styrelsen där alla medlemar ställt sina platser till förfogande."

När har jag dragit upp ÅFF som ett skolexempel på hur en klubb skall skötas. ÅFF har gjort det bra med små medel, nu börjar verkligheten komma ikapp. Jag tycker det är tråkigt att inte lag från mindre orter skall kunna hävda sig såsom t.ex Mjällby. Undantaget är Degerfors ;)

D. McGrain/
"Det finns mycket mindre städer som har fler elitlag än Örebro så sponsorer är inte ett givet antal - även om Han-som-vet-allt tror det."

Vilka städer av Örebros storlek eller mindre menar du då när det gäller de överlägset största lagidrotterna som Fotboll och Ishockey för herrar?

Godzilla Hårddisksson/
"Men skulle AIK ha en vidareförsäljningsklausul är det knappast speciellt märkligt. Uppgår den ända till 40 procent...tja, om det var det enda sättet att värva Crespo så."

Håller med dig helt, vad är problemet?

Skillnaden mellan ÖSK:s forum och ÖHK:s er enormt, här verkar många se Ishockeyn som en nagel i ögat, medans många på ÖHK:s forum glädjer sig åt de framgångar ÖSK haft i höst. Denna nagel i ögat kanske sitter kvar sedan ÖSK kastade ut Ishockeyn som en gren i klubben. Hade nog varit bättre om de kastat ut bandyn eller handbollen? Men Bowlingen kanske går bra för ÖSK? Det har jag ingen koll på, ej heller hur det går för ÖSK:s damer i fotboll?

Sedan tycker jag personligen och bevisligen att svensk fotboll är inte bara längre dålig, nu är den även tråkig. Sverige ligger långt, långt ner på rankingen, plats 37 tror jag. Klubbfotbollen blir ju inte roligare av att trots vi ligger så lågt i rankingen så spelar ändå mängder av svenska fotbollsspelare utomlands, det gör ju att inhemsk svensk fotboll blir ännu sämre och tråkigare, eller? Dessutom gör ju inte allt bråk mellan supportrar (hulliganer) det hela roligare i mina ögon.

Svensk Ishockey är rankad etta i världen, shl trea eller fyra, Är inte det en enorm skillnad? Själv upplever jag Ishockeyn som upplevelse i Örebro är flera snäpp roligare och ger mer för pengarna. Andra upplever det annorlunda, fint så.

Det roligaste vore ju om både ÖSK och ÖHK vann SM-Guld. Men som jag förvarnade om på detta forum redan 2010 så kommer Ishockeyn att vinna guld före Fotbollen (då låg de inte ens i ES som det hette då).

Nu kan ni kasta er över mig som hungriga vargar igen, själv drar jag mig tillbaks över vintern och hoppas ÖSK i vår skall kunna ställa ett lika bra lag på planen våren 2015 som avslutade 2014!
Örebro psoari 2
2014-11-04 19:48
Det hör väl inte hit, men man har hört så mycket gnäll söderifrån angående plastmattor: :-)
Örebro Jekl
2014-11-04 19:44
Även Jakob Johansson lämnar blåvitt. Börjar bli tunt om innermittfältare i klubben nu, tyvärr får man väl säga för vår del
Örebro frrreddo
2014-11-04 18:09
Sheriff suma har tränat med sportklubben. Spelar med crespo i landslaget, undrar om han är aktuell?
Örebro Gentile
2014-11-04 17:44
vad händer med T Nilsson utlånad Ösk spelare i Huskvarna? går det att bli av med en dylik spelare måntro?
Örebro Sörebro
2014-11-04 17:35
Jag tycker det låter som en väldigt bra idé att åtminstone lägga in källor i det som skrivs här. Det blir som att ta det helt ur luften annars. Vem som helst kan säga "ja, det och det står i kontraktet" eller "denna klausul finns skrivet", men vart är det konstruktiva i att starta ett rykte på ett forum som leder till en tom diskussion som varken utsändaren eller de andra kan jobba vidare på.

Örebro Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro)
2014-11-04 16:46
....sade just han!
AIK Saywee
2014-11-04 14:13
Kul att forumet kom igång lite, det är långt till nästa match, OK det kanske blev fel, eftersom någon läckt till pseudonymen Respons, det kan ha varit 50 %, inte fan vet jag ...
Örebro munken
2014-11-04 13:57
Finns ett par herrar på detta forum som verkar älska att kasta skit på klubben. Syftet verkar vara att få igång nått slags drev mot klubben. Nu när det ser ljust ut och vi haft framgång verkar det som man helt enkelt "hittar på saker" för att svärta ner klubben. ÖSK-Karl ett flertal gånger dragit upp Åtvidaberg som ett skolexempel på hur en klubb ska skötas. ÖSK-Karl har tidigare fört fram att han känner folk som styr ÅFF och att han därmed har god insyn i klubben. Lite komiskt att det nu kommit fram att deras ekonomi är helt körd i botten, det är kaos i styrelsen där alla medlemar ställt sina platser till förfogande. Vet inte vad som är sant ang. 40% klausul. Måste komma från annat håll än från domedagspreofeterna för att jag ska tro på det. Samtidigt måste man inse att det är två klubbar som förhandlar. Tar mycket hellre att vi losar 40% vid försäljning än att vi inte fått hit Crespo alls. Största förloraren i denna affär är väl ändå AIK som reade bort Crespo billigt. Med han i laget tror jag de hade kunnat ge MFF en rejält fight i år.
Annons: