/fotboll/osk/forum/1253.aspx/fotboll/osk/forum/1253.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Hahne
2014-12-06 20:25
De vart lite fart på forumet igen :D
Det är inte Crespo som jag syftar på iaf utan den jag syftar på skapar nog bara lite löneutrymme för andra spelare att komma in vilket jag tror är en nödvändighet i dagens ösk med tanke på den halvtaskiga ekonomin och tidigare degradering.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-12-06 19:06
@Strumpkrullaren:
Tror inte Alik skulle ljuga. Finns ingen anledning till det. Hörde honom själv säga det du berättar när jag tänker efter. Samtidigt har jag en "säker" källa som säger något annat. Kollar upp vad som gäller. Det kan ju vara lite krångligt/speciellt med Afrika och olika kontrakt.
Örebro Sparkabolleninimål
2014-12-06 18:02
Och nu har Zlatan gjort två :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Strumpkrullaren
2014-12-06 18:00
@Bastard on Parade:

Det är ju möjligt men Mörk ligger nog i nu för att antingen tjäna en sista slant på Crespo eller för att få honom att välja honom även framöver.
Örebro Bastard on Parade
2014-12-06 17:51
@Strumpkrullaren:

Jag har ingen aning om hur avtalet med Mörk och Crespo ser ut, men om Axén nu har sagt fel så behöver han ju inte ha ljugit utan det kan bero på en missuppfattning eller felaktig information.

Skulle det dock vara så att avtalet mellan Mörk och Crespo går ut så kan ju det också betyda att Crespo vill vänta. Så intressant som han är på marknaden nu så kan han nog välja mellan många bra agenter och använda det i förhandlingar.
Örebro Strumpkrullaren
2014-12-06 17:45
@Gammaligemet:

Det har jag ju redan skrivit för ett par veckor sedan: klubben (Axén) vill ha 18 spelare.

Det enda som var tydligt från SI är att de inte vill investera i några spelare över 25 oavsett om de gör yngre spelare bättre eller inte. De stora ägarna är inne i SI för avkastningens skull.
Örebro Gammaligemet
2014-12-06 17:25
Vad sa dom på SI mötet? Vad vill klubben och spelarinvest med nästa års ÖSK?
Örebro Strumpkrullaren
2014-12-06 17:14
@minatankar (för sm-guld):

Tja, ja det är ju möjligt med då ljög i så fall Axén på senaste SI-mötet
Örebro Roswall
2014-12-06 17:05
Bedoya gjorde just 0-1 mot Zlatan!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-12-06 16:39
@Strumpkrullaren:

Enligt en källa jag har går Patrick Mörks kontrakt med Crespo inte ut vid årsskiftet utan gäller snarare ett halvår till.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-12-06 13:28
om något redan är i stort sett klart så skadar det väl inte att berätta eller åtminstone ge en fet ledtråd? :)
Örebro Gammaligemet
2014-12-06 12:36
Agenterna vill bara känna massa penger vid en försäljning.. Tyvärr skiter dom i vilken klubb spelaren hamnar i...

Risken är stor att crespo gör en Bangura och får ruttna på en bänk i Grekland...

Han måste prestera under en längre tid i Allsvenskan. Nu har han varit bra en höst...
Örebro Strumpkrullaren
2014-12-06 12:28
Det som kan tyda på att Crespo är på väg ut är att Patrick Mörks kontrakt med Crespo som hans agent går ut till årsskiftet och att han därmed vill hitta något åt honom innan dess.
Örebro Gammaligemet
2014-12-06 11:42
Tror inte heller det är crespo.... Tror Wiktorsson till Degerfors och Nilsson till något annat lag i super1an...

Är det Crespo, kräver jag att Nordin, sobra, Almebäck, Demir och En anfallare som är lik crespo presenteras inom en väldigt snar framtid.

Örebro KalleTeodor
2014-12-06 10:05
vad får er att tro att det är Crespo som ska säljas mer än ett kryptiskt inlägg här på forumet om att röra om i grytan? Jag ser det som mer troligt att det är Wiktorsson och Nilsson som går till Degen resp. typ Jönköping Södra... men det är bara vad jag tror.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro DaSa
2014-12-06 05:16
Om det nu är så att Crespo säljs så vill jag se att Ösk håller en ordentlig pk där vi trycker på att det är en rekordförsäljning och att den kommer att öppna för en satsning inför nästa säsong.

Vad finns det för potentiella ersättare? Inom Sverige så tror jag att det blir svårt att hitta en likvärdig.
Örebro DaSa
2014-12-06 05:12
Hahne/ Kan du förtydliga?! Är en eller flera Ösk spelare nära att lämna? Förmodligen Eidur, Rinne och/eller Crespo? Borde vara.Crespo, de andra spelarna kommer inte dra in ngr pengar vilket gör att vi kan värva ngt nytt och dyrt. Kanske en försäljning av Eidur kan göra att vi får råd med Iron men skulle gissa att vi max kan få en miljon för honom. Så tyvärr tror jag att det är Crespo som lämnar...
Kung Kamara
2014-12-06 00:25
@Hahne:

Måndag.
Örebro Hahne
2014-12-05 21:13
Kanske de kan börja röra i grytan snart då spelare ryktas vara klara för andra klubbar nu i Sport....
Örebro Bastard on Parade
2014-12-05 18:35
Jag hittade en länk med bosman-spelare i Norge. Ser ut att vara ett par fel på vissa spelare som har haft utgående låneavtal, men som ändå är kontrakterade till en klubb (t.ex. Sigurbjörnsson). Det finns en del intressanta spelare i den listan.

Vad tror ni om Tom Söderberg som ersättare för Wikström? De är ju ganska lika som spelartyper och passar ju in i transferstrategin som ÖSK har haft på sistone med att värva spelare som inte platsar i topp-lagen. Söderberg har 1 år kvar på kontraktet med Elfsborg som jag har förstått det. Han var ju bra hos Häcken i alla fall och var väl med på något januariläger också?

Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-12-05 14:58
ÖSK möter Midtjylland och Bröndby i Atlantic Cup, förhoppningsvis så har vi Iron Mike på vår sida i den sistnämnde bataljen
Örebro Mr. Milton
2014-12-05 12:48
När jag ändå är inloggad vill jag ge forumet en dunk i ryggen. Jag tycker stämningen och diskussionsnivån har höjts rejält den senaste veckan. Visserligen spelas det inga matcher denna tid på året vilket självklart innebär mindre känslor som i sin tur oftast leder till osämja men tycker ändå det är skönt att vi kan diskutera på en skön nivå. Ros till forumet.
Örebro Mr. Milton
2014-12-05 12:43
Telle/

Det är en bra frågeställning som jag själv funderat mycket över. Det finns givetvis inget bra/rätt svar men troligast är det en kombination av "fel" talanger och ÖSK:s oförmåga att utbilda dem och ge dem chansen.

När vi nu bytt en del blod i organisationen kan jag bara hoppas att talangutvecklingen är en av de saker vi kan få fart på. Med vårt relativt ohotade upptagningsområde skall vi vara en av landets och i framtiden nordens ledande talangfabriker. Jag ser hellre att vi kommer i mitten av tabellen och säljer någon/några talanger utomlands per säsong än att vi värvar etablerade spelare och kommer 4-6:a som vi i bästa fall gör. Självklart vill jag vinna alla matcher men jag skulle få en lika stor tillfredställese av att se våra talanger utvecklas och ta sig ut i världen. Detta skulle inbringa det kapital som vi behöver för att bygga upp klubben och på sikt bli på ledande talangfabrik och maktfaktor inom svensk fotboll. Först då vinner jag gärna allsvenskan :)
Örebro Roswall
2014-12-05 11:22
Dags att bli medlem! Stötta klubben med några slantar så blir den större och starkare! Bra förmåner kommer dessutom med ett medlemskap, gratis träningsmatcher och 15% på Olearys är två! Köp medlemskap på länken!
Örebro pemo
2014-12-05 10:18
Telle// Ja, eller också blir Almebäck flera klasser bättre bredvid Moberg. :)

Med hösten i åtanke, så känns det bra att både Moberg och RÅP är hela och kvar. Dessa två spelare betyder väldigt mycket för laget.
Dessutom får vi se vad ett års allsvenskt spel gör för Yasin och DB.
Örebro Telle
2014-12-05 09:57
Mr.Milton // Själv undrar jag ibland vad som är hönan och ägget vad gäller ÖSK:s talangutveckling. Det är ju ytterst få spelare i ÖSKs utvecklingslag som tagit klivet upp och lyckats bli en allsvensk startspelare de senaste åren. Astvald, Kalle Holmberg och säkert några fler spelare som jag inte kommer på just den här sekunden, har varit nära, men är inte riktigt där än. (I Astvalds fall har han väl redan peakat, får man väl tro.) Mer än så är det inte. Tar vi inte in rätt talanger, eller är klubben inte tillräckligt bra på att utveckla dem? Vad hade hänt med exempelvis Bengtsson, Durmaz, Hamad eller Kiese Thelin om de hade gått till ÖSK istället? Hade de haft samma utvecklingskurva hos oss? Och omvänt, hade Erik Nilsson och alla andra talanger som "försvann" lyckats bättre i någon annan klubb i ett tidigare skede? Pemo // Håller med så långt att Almebäck inte var lika bra 2011 som han var året innan. Fortfarande stark och fruktansvärt snabb, men det märktes att han förmodligen redan hade tankarna på sin proffskarriär. Dessutom visade han flera gånger upp en ganska bristfällig spelförståelse. Ibland fick man känslan av att han var så snabb att han aldrig hade behövt tänka fotboll, utan alltid hade kunnat kompensera och lösa situationerna med sin snabbhet. Precis omvänt som för Wikström, med andra ord, som alltid varit relativt långsam och därför alltid har varit tvungen att läsa spelet och placera sig rätt från början. Men med det sagt, så tror jag ändå Almebäck vore en grym värvning. Även om han inte riktigt verkar ha räckt till i Belgien eller Danmark tror jag ändå att han skulle vara ett perfekt komplement till Moberg i Allsvenskan, så länge han bara är motiverad. Wikström blev flera klasser bättre med Almebäck bredvid sig, och det borde även Moberg kunna bli, tänker jag, eftersom han påminner mer om Wikströms spelstil.
Örebro Telle
2014-12-05 09:31
Ja, det ska bli spännande att se hur pass mycket Eidur har utvecklats. Vore också intressant att veta på vilken lönenivå han ligger, ungefär. Inte i kronor menat, då, för det är självklart hans ensak, men i relativa tal jämfört med resten av den nuvarande truppen.
Han var ung och helt oprövad utanför Island när han skrev på (och hade, 21 år gammal, fortfarande inte kommit in i puberteten...) vilket inte borde borga för ett drömkontrakt direkt, men däremot utmålades han ju som ersättare för Almebäck, som var både proffs- och landslagsaktuell, vilket tyder på att ÖSK trodde hårt på honom. (Ja, alla utom tränaren förstås, som inte verkade ha blivit tillfrågad...) Dessutom skrevs ju kontraktet 2011, under en period då kontraktsskrivningen i klubben verkar ha skötts på amatörnivå, så allt är möjligt - En månadspeng på 200 kr och fritt lördagsgodis, eller den högsta lönen i klubben - inget skulle förvåna egentligen.

Örebro pemo
2014-12-05 09:27
En stilla undran; vad är det som får fler att sucka efter Almebäck? Seriöst alltså. Själv tycker jag att han spelade nonchalant det sista halvåret. Slarvade i uppspel och hade en attityd att vara bäst på planen.
Styrkor: snabb , fysisk stark. Men sen då? Ingen passningsfot, teknik som en gammal mittback. Att han sedan inte har tagit plats varken i Belgien eller i Danmark säger väl en hel del?
Missförstå mig rätt, jag tycker att han var bra när han kom, men i två år har han suttit på bänken. Hur bra blir man av det?

Har ÖSK pengar för en misslyckad mittback? Eller är han billig? Tyvärr har väl Micke bevisat ( som många med honom ) att steget ut i övriga Europa är större än vad man tror.
Örebro Mr. Milton
2014-12-05 09:12
Jag anser att ÖSK är helt rätt på det genom att hålla ned antalet spelare i truppen. På så sätt kan kvalitén höjas (om Sköldmark gör sitt jobb) genom att samma pengar läggs på färre antalet spelare vilket torde innebära högre kvalité. Dessutom får våra juniorer mer plats och kommer automatiskt få chansen att visa upp sig vilket på sikt gagnar alla.

Blir mörkrädd när jag tänker på hur många talanger som ÖSK missat genom åren. Om jag minns rätt hade länet fyra startspelare i landslagets senaste match och INGEN av dem har spela i ÖSK. En mindre trupp är ett bra första steg för att göra ÖSK till Sveriges främsta talangfabrik.

Själv håller jag på Southampton i PL och där blir man nästa glad när en spelare säljs, blir skadad eller avstängd eftersom det alltid kommer in en junior och täcker upp och som inte sällan tar chansen fullt ut. På samma sätt hoppas jag ÖSK är om fem år. Det är vår enda chans att långsiktigt bli en nordisk toppklubb.

Sammanfattningsvis alltså ros till ÖSK för denna förändring.
Örebro DaSa
2014-12-05 05:12
Jag hoppas fortfarande på Iron, om han inte går att lösa så tycker jag att vi satsar på Eidur. Om han platsar i tippeligan så borde han inte göra bort sig i AS. Men hoppas att ösk har scoutat honom på plats i Norge så de kan fatta ett bra beslut. Fördelen med eidur är att han är en billig lösning.
Annons: