/fotboll/osk/forum/1248.aspx/fotboll/osk/forum/1248.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Lekiller
2014-12-07 16:36
[QUOTE=minatankar (för sm-guld)]ÖSK-SUPPORTEN // Onödigt att provocera majoriteten här som inte vill ha något tjafs. fläskläpp // Otrevligt att kalla någon annan som skriver här för en f-n. [/QUOTE] Jag håller med, hellre ett små segt forum utan tjafs än inget forum alls!
Postat via SvenskaFans-appen
Kung Kamara
@ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark):

Forumet har nog fått ta mycket stryk efter en viss skribent härjat här flera år. Nämner inga namn det är bara onödigt. Nu är det upp till oss att få igång diskussionerna och vinna tillbaka de forummedlemmar som stack på grund av den här skribenten,jag hoppas han håller sitt löfte och kommer inte tillbaka mer.

Angående nyförvärv tror jag vi kommer få se endast 1 innan januari.
Örebro fläskläpp
@minatankar (för sm-guld):
Obegripligt att vissa människor ibland kan vara helt humorbefriade, smileys till trots (eller är du kanske en dator?). Dessutom är jag en fan bland många fans och är stolt över det. Finner du det "otrevligt"?
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-12-07 15:46
ÖSK-SUPPORTEN
// Onödigt att provocera majoriteten här som inte vill ha något tjafs.

fläskläpp
// Otrevligt att kalla någon annan som skriver här för en f-n.

Örebro fläskläpp
2014-12-07 15:25
@ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark):
Hitta på nåt å bråka om då ditt missnöjda f-n! ;-)
2014-12-07 14:42

De olika uppgifterna lär förklaras med att det finns två agenter inblandade, en svensk och en afrikansk (!).
2014-12-07 13:02
Har ingen konkret information att lämna om spelare man vill knyta till sig förutom Nordin och Sobralense. Men nedan mina kommentarer till nuvarande trupp. 1. Oscar Jansson - Oscar och Jacob är jämngoda målvakter tycker jag. Man lär inte kunna behålla båda under någon längre period. 2. Patrik Haginge - Har kvaliteter i inställning och val av löpvägar. Håller dock inte i ett topplag. 3. Ayanda Nkili - Utvecklingsbar och användbar spelare. Vill ge honom ett år till att visa om han utvecklas eller stannar upp. 6. Robert Åhman Persson - Är viktigt p g a sitt slit och löpande. Behöver stärka passningsspelet. 7. Tobias Nilsson - Platsar inte på mittfältet. Tror tyvärr inte heller som mittback eftersom jag upplever att han inte är tillräckligt tuff i närkamperna och inte tillräckligt duktig att nicka. 9. Ahmed Yasin - Behöver utveckla sitt spel så att det blir mer effektivt och inte så tillkrånglat. 10. Alhassan "Crespo" Kamara - Lagets stora tillgång. Fortsätter han att göra mål under vårsäsongen kan värdet bli 20-30 mkr om han går till "rätt" liga och lag. 11. Marcus Pode - Har väl överraskat alla, och troligen även sig själv, med undantag av Alik.Är osäker på vilken omgivning han behöver för att kunna upprepa årets insatser. 12. Daniel Björnquist - Vill se honom på högerbacksplatsen. 16. Daniel Nordmark - Bra bollhållare och kompletteringsspelare på mitten. 17. Kalle Holmberg - Bra spelsinne. Ska bli intressant att se om han fortsätter att utvecklas kommande säsong. 20. Erik Moberg - Var länge tveksam till honom men han har under hösten blommat ut Hoppas det håller i sig nästa år. 21. Christoffer Wiktorsson - Har en bra vänsterfot men räcker enligt min mening inte till i ett topplag vad gäller snabbhet, nickförmåga mm. 23. Samuel Mensah - Har varit skadad. Har stor potential att spela på flera platser. Hoppas han får visa det nästa år. 30. Jacob Rinne - Var min favorit i våras. Vilket självförtroende han utstrålade! 32. Christer Lipovac - Har sett honom gjort både bra och mindre bra insatser. Har för dåligt underlag för att kunna bedöma honom. 90. Daniel Gustavsson - Värdefull med sin snabbhet. Behöver höja sin lägstanivå. Eiður Aron Sigurbjörnsson - Intressant att få veta om han utvecklats de sista åren. Jag tror man kommer att avveckla/hyra ut Tobias Nilsson, Christer Lipovac och Christoffer Wiktorsson och kanske även Eidur Aron Sigurbjörnsson. Jag tror slutligen, som jag tidigare skrivit, att prioriteringsordningen i dagsläget vad gäller nyförvärv är 1) Nordin Gerzic 2) Ny mittback 3) Daniel Sobralense 4) Ny vänsterback och 5) Forward. Jag skrev för ett par år sedan att man borde satsa på att värva tillbaka Michael Almebäck. Då var det inte många som höll med. Kul att fler tror på det nu.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-12-07 12:55
@Gammaligemet:

Det var nästan roligare att gå in på forumet när det tjafsades helt ärligt.
Örebro Gammaligemet
2014-12-07 12:30
Förstår inte hur forumet kan vara så dött? Har folk tröttnat?? Varit inne och kikat på andra forum och där är intresset stort under silly season...

Några nya rykten?
Örebro DaSa
2014-12-07 07:31
Följande spelare är antagligen mest troliga:
Wiktorsson - enligt ryktena så vill han hem och Degen vill ha en mittback till. ÖSK tar antagligen gärna in en ny "riktig" vb. Dvs mycket troligt att han lämnar.

Nilsson - har inte hört ngr rykten runt honom. Hans gamla klubbar lär inte vara intresserade av ekonomiska eller sportliga själ. Ösk lär inte vilja ha kvar honom, annars så skulle vi inte lånat ut honom. Eftersom han förmodligen sitter på en allsvensk lön och han inte håller allsvensk klass så tror jag att han blir svårt att bli av med. Kanske går att ordna en utlåning till GAIS (Peo) där vi står för en del av lönen.

Eidur - finns bevisligen intresse för honom. Antingen behåller vi honom och satsar på honom som startspelare eller så säljs han till Norge. I värsta fall så får vi skäönka honom till den norska klubb där han spelade senast. Här sitter i alla fall ÖSK i förarsätet och kan fatta det beslut som är bäst för klubben.

Crespo - Vi kan sälja om vi vill, frågan är om vi vill och vad buden ligger på.

Rinne - Borde vara säljbar, men lär inte generera ngn större intäkt för tillfället. Får vi ett bud så tycker jag att vi skall sälja. Vet att många tror att Oscar kommer att bli såld nästa säsong, men det är mycket svårt att sälja målvakter och det är låga transfersummor. Så säkra ett par mille om möjligt och värva provspelaren som var här nyligen.

Så om ryktena stämmer att det är två spelare som lämnar på måndag så gissar jag på: Eidur och Wiktorsson

Vilket öppnar för den nya etablerade mittbacken och en ny vänsterback. Antagligen en billig lösning, dvs ngn av provspelarna.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Gammaligemet
2014-12-06 23:06
Wiktorsson till Degerfors.... Han har nog bra lön i ÖSK...
Örebro Lekiller
2014-12-06 22:48
Tobbe Nilsson ligger väll närmast till hands.
Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja)
2014-12-06 21:32
@Hahne:

Ledtråd?
Örebro Gammaligemet
2014-12-06 21:20
Då måste det vara Wiktorsson
Örebro Hahne
2014-12-06 21:05
Nej nej!
Örebro Gammaligemet
2014-12-06 20:38
Yasin kanske?
Örebro Hahne
2014-12-06 20:25
De vart lite fart på forumet igen :D
Det är inte Crespo som jag syftar på iaf utan den jag syftar på skapar nog bara lite löneutrymme för andra spelare att komma in vilket jag tror är en nödvändighet i dagens ösk med tanke på den halvtaskiga ekonomin och tidigare degradering.
2014-12-06 19:06
@Strumpkrullaren:
Tror inte Alik skulle ljuga. Finns ingen anledning till det. Hörde honom själv säga det du berättar när jag tänker efter. Samtidigt har jag en "säker" källa som säger något annat. Kollar upp vad som gäller. Det kan ju vara lite krångligt/speciellt med Afrika och olika kontrakt.
Örebro Sparkabolleninimål
2014-12-06 18:02
Och nu har Zlatan gjort två :)
Örebro Strumpkrullaren
2014-12-06 18:00
@Bastard on Parade:

Det är ju möjligt men Mörk ligger nog i nu för att antingen tjäna en sista slant på Crespo eller för att få honom att välja honom även framöver.
Örebro Bastard on Parade
2014-12-06 17:51
@Strumpkrullaren:

Jag har ingen aning om hur avtalet med Mörk och Crespo ser ut, men om Axén nu har sagt fel så behöver han ju inte ha ljugit utan det kan bero på en missuppfattning eller felaktig information.

Skulle det dock vara så att avtalet mellan Mörk och Crespo går ut så kan ju det också betyda att Crespo vill vänta. Så intressant som han är på marknaden nu så kan han nog välja mellan många bra agenter och använda det i förhandlingar.
Örebro Strumpkrullaren
2014-12-06 17:45
@Gammaligemet:

Det har jag ju redan skrivit för ett par veckor sedan: klubben (Axén) vill ha 18 spelare.

Det enda som var tydligt från SI är att de inte vill investera i några spelare över 25 oavsett om de gör yngre spelare bättre eller inte. De stora ägarna är inne i SI för avkastningens skull.
Örebro Gammaligemet
2014-12-06 17:25
Vad sa dom på SI mötet? Vad vill klubben och spelarinvest med nästa års ÖSK?
Örebro Strumpkrullaren
2014-12-06 17:14

Tja, ja det är ju möjligt med då ljög i så fall Axén på senaste SI-mötet
Örebro Roswall
2014-12-06 17:05
Bedoya gjorde just 0-1 mot Zlatan!
2014-12-06 16:39
@Strumpkrullaren:

Enligt en källa jag har går Patrick Mörks kontrakt med Crespo inte ut vid årsskiftet utan gäller snarare ett halvår till.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-12-06 13:28
om något redan är i stort sett klart så skadar det väl inte att berätta eller åtminstone ge en fet ledtråd? :)
Örebro Gammaligemet
2014-12-06 12:36
Agenterna vill bara känna massa penger vid en försäljning.. Tyvärr skiter dom i vilken klubb spelaren hamnar i...

Risken är stor att crespo gör en Bangura och får ruttna på en bänk i Grekland...

Han måste prestera under en längre tid i Allsvenskan. Nu har han varit bra en höst...
Örebro Strumpkrullaren
2014-12-06 12:28
Det som kan tyda på att Crespo är på väg ut är att Patrick Mörks kontrakt med Crespo som hans agent går ut till årsskiftet och att han därmed vill hitta något åt honom innan dess.
Örebro Gammaligemet
2014-12-06 11:42
Tror inte heller det är crespo.... Tror Wiktorsson till Degerfors och Nilsson till något annat lag i super1an...

Är det Crespo, kräver jag att Nordin, sobra, Almebäck, Demir och En anfallare som är lik crespo presenteras inom en väldigt snar framtid.

Annons: