/fotboll/osk/forum/1243.aspx/fotboll/osk/forum/1243.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2014-12-14 04:15
Mitt truppförslag\förhoppning blir följande:
1. Oscar
2. Rinne

3. Moberg
4. Almebäck (ny)
5. ny vb
6. Daniel B
7. Hagge
8. Nkilli

9. Nordin (ny)
10. RÅP
11. Yasin
12. Sobra (ny om vi har råd dvs)
13. Nordmark
14. Kalle

15. Crespo
16. Pode
17. DG
18. Lipovac (eller låna ut honom och köp en ny)

19. Mensah
20. Ny joker, typ en av premier league spelarna som Axen hade på lager:)

Sälj eller låna ut:
1. Wiktorsson
2. Nilsson
3. Eidur

Analys: Anfallet ser fortfarande klent ut, tror att Pode överträffade sig själv denna säsong. Får hålla tummarna att vi får loss en ny Bentley värvning som lekkamrat till Crespo.
Örebro DaSa
2014-12-14 04:05
Min analys av den svaga våren var att våran trupp var för svag. Bevisligen så blev vi ett bottenlag när RÅP, Crespo och Oscar var skadade samtidigt. En annan orsak kan ha varit att vi saknade ngn som kunde slå de avgörande passen, dvs Sobra. Så jag tycker att vi gör rätt när vi minskar truppen till 20 man med högre kvalite, men jag tror fortfarande inte att vi kommer att klara skador på 3 nyckelspelare samtidigt. Men det gäller antagligen minst hälften av lagen i AS:)

Tycker ÖSK hanterar IFK spelarna korrekt. Nordin förhandlas det om vilket tyder på att han kommer att köpas loss och Sobra avvaktar vi med. Antagligen kommer inte IFK kunna värva en ny ytter innan Sobra lämnar så tror att de kommer att bli lättare att förhandla med när det internationella fönstret stänger. Men jag tror inte att ÖSK kommer att vilja eller kunna betala hela Sobras kostnad, ryktas om ca 300 000 kr/mån (vilket blir ca 1.2 miljoner för låneperioden). Eftersom jag antar att Sobra inte vill gå ned i lön så återstår enbart en ny utlåning där IFK får betala en del av lönen själva.
Örebro Pedretti
2014-12-14 02:53
Känner inte att en 30 årig vänsterback är värd våra pengar, ser då hellre att vi satsar på någon yngre från en lägre liga.
Örebro Jekl
2014-12-14 00:52
Nja, Ricardinho ville höja sin lön i MFF med 30k och lämnade för att han inte fick igenom det - så har svårt att tro att vi kan matcha hans lönekrav (vilket inte heller skulle vara värt det även om vi i teorin kunde göra det)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro GT
2014-12-13 23:19
Mycket bra intervju av Erik ! Simon verkar vara en klok och hårt arbetande person med bägge fötterna på jorden !
Örebro zxcv
2014-12-13 23:15
Värva Ricardinho!

Björnkvist----Moberg---NY----Ricardinho

;)
Örebro Hahne
2014-12-13 22:51
Själv tycker jag laget fick en bättre stabilitet med Oscar i mål, men de kanske itne bara har med honom att göra då både RÅP och backlinjen spelat in sig ett tag men men han e uttagen i landslaget så :D skall inte vara något snack om det i mina ögon!
Örebro Sten Hårdh
2014-12-13 22:43
@Hahne:
Ja, eller låna ut Jansson och ställa Rinne. Tycker inte Jansson var nåt som stack ut gångna säsong. Undrar om fri konkurrens verkligen gäller i truppen?
Örebro Hahne
2014-12-13 21:58
Ryktet sa att en spelare var "klar" för utlåning till en superettan klubb enligt källor... men verkar kanske som det gått i stå :( Antagligen för man inte kom överens om vem som skulle betala vad... Men spelaren i fråga jobbas det för en utlåning för.

Förstår inte varför folk vill att vi ska sälja Rinne??? Måste vara bättre att låna ut honom och försöka få in en rutinerad andra målvakt som kan sitta som backup hela året och Rinne utvecklas och står redo om Jansson skulle säljas...
AIK Saywee
2014-12-13 18:02
Gör ett kort avhopp från mitt löfte att inte skriva något mer under 2014, men har lite svårt att låta bli, sorry.

Förra helgen började det "röras om i grytan"? vad var det som skulle hända den gångna veckan, som fortfarande inte har hänt?

Å varför har några trollat bort minatankar, han hade nog kunnat beskriva en hel del om minusresultatet.

Jaja, ska läsa vidare, och tycker att Eric W gjort ett bra jobb för ÖSK.

Tror på topp tre 2015 :)

Kung Kamara
2014-12-13 14:36
ÖSK kommer nog fortsätta hugga på free transfer spelare. Jag skulle gärna vilja se båda bröderna Wede in men är det huggsexa om dem killarna mellan 5-6 klubbar så lär vi prioriteras bort.
Kändes tryggt att höra på Axen han var ändå rätt så ärlig om ekonomin men att man kollar på spelare.
Känns helt rätt även att ÖSK vill låna in Sobralense och inte köpa en 31 åring.
Känns som IFK kommer vilja ha loss pengar och budget rätt snabbt och då kan man släppa Nordin och Sobra för en billig slant?
Coolt med Bentley men kanske tur vi inte värva spelaren då han lade av kort därefter då det inte fanns någon kärlek kvar för sporten.
Örebro Bastard on Parade
2014-12-13 14:04
David Bentley hade onekligen varit en riktig bomb. Jag väntar gärna om ÖSK fiskar efter sådana namn efter att det internationella transferfönstret har stängt. Samtidigt så är det viktigt att vi har stommen på plats i god tid så vi kan spela in laget.

Vi måste i alla fall få in en etablerad mittback om inte Sigurbjörnsson har utvecklats otroligt mycket. För tillfället så har vi en tunn trupp, men det är ju också ett tillfälle att testa spelare som Ring, Ekstrand Hamrén, Albertsson, Westerlund och Murad på allvar under början av försäsongen. Är det spelare som man kan räkna med i år? Hur ser kontraktssituationen ut för dessa spelare? Kan bara minnas att ÖSK har ett flerårigt avtal med Ekstrand Hamrén.
Örebro T8
2014-12-13 14:03
Gren bekräftar att ÖSK vill låna Sobra. Ingen skräll men kul med lite tydliga saker.
Örebro Asbjörn#10
2014-12-13 13:39
Att vakna upp seg och sliten dagen efter jobbets julfest och inse att man har ett nytt avsnitt av Sportklubben att kasta sig över gjorde min dag!

Som vanligt mycket intressant som behandlas och förmodligen som så många andra höll jag på att sätta kaffet i halsen när jag hörde det där om David Bentley. Även om Ibrahim Bas sejour i Djurgården visade att ett kvalificerat CV per automatik inte innebär att man blir en allsvensk succé så hade det varit en så jävla cool och kaxig värvning!

Intressant att även få det bekräftat att det som avses gällande truppstorlek till nästa säsong är 18 + 2 målvakter. Just nu har vi 16 + 2 kontrakterade. Jag räknar med att det till slut löser sig med Gerzic med tanke på att alla parter kommer vilja nå en lösning.

Om man leker med tanken att vi utöver Nordin skulle kunna få in tre startspelare i form av en mittback, en vänsterback och en yttermittfältare så skulle jag vara ofantligt nöjd med vår trupp. Kan vi då göra oss av med Tobbe Nilsson och antingen Eidur eller Wiktorsson (att ha en av dem som backup blir bra men truppen rymmer väl knappast dem båda) så skulle en tänkbar truppsammansättning kunna se ut något i stil med detta till nästa år:

Jansson

Haginge
Moberg
NY
NY

Yasin
Gerzic
RÅP
NY

Pode
Crespo

Rinne
Wiktorsson/Eidur
Björnquist
Mensah
Nordmark
DG
Holmberg

+ Nkili & Lipovac som man 19 och 20.

Som Axén betonar, det är viktigare att få in rätt spelare än att få in spelare snabbt. Även om vi ständigt suktar efter nya rykten och nyförvärv gäller det även för oss supportrar att ha tålamod och lite is i magen så tror jag nog detta kommer ordna sig bra i slutändan!
Örebro Jekl
2014-12-13 13:03
@Erik Wärlegård:

Instämmer med DaSa, grymt jobb Erik!
Örebro Jekl
2014-12-13 12:24
Haha okej ja då tror jag mer på att han var i göteborg faktiskt, sorry :)
Örebro T8
2014-12-13 11:58
Ser likheten men igår twittrade han att han är på bio med klanen Alvbåge.
Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja)
2014-12-13 11:52
@Jekl:

Jag ser då ingen Nordin
Örebro Jekl
2014-12-13 11:46
Skymtas inte Nordin på ÖSKs instabild från London? Känns väl som ett ganska så tydligt tecken isåfall
Örebro Bastard on Parade
2014-12-13 11:05
Håller med angående Sportklubben. Wärlegård och kompani levererar som vanligt!
Örebro DaSa
2014-12-13 10:49
Ruggigt bra avsnitt av sportklubben. Känner mig också tryggare att vi kommer att få ihop en fin trupp. Sen så kan vi släppa diskussionen om vilka värvningar som är realistiska, Bentley i ösk hade varit en riktig bomb!:)

Sen fick vi svaret på truppstorleken, 18+ målisar.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2014-12-13 10:42
ÖSK hamnar topp 3 2015. Nu vet ni det! :)
Örebro T8
2014-12-13 10:03
Kollar just nu på senaste Sportklubben och måste säga att lugnet infinner sig. Stor tilltro till ÖSK. Sen är man ju alltid nyfiken och vill konstant ha nyheter om kära ÖSK.
Örebro Erik Wärlegård
2014-12-13 01:32
Om dagens program födde ännu mer engagemang (vet att det finns tonvis av detta här inne) blir jag sjukt glad. Vi är Svartvitt!
Örebro Sten Hårdh
2014-12-13 00:15
@Gammaligemet:

Jag brukar köpa en kryddkorv med bröd från grillen
Örebro Gammaligemet
2014-12-12 21:57
Hoppas dom hittar någon extern finansiär som kan bidra till bra värvningar... Finns inte en chans att dom kan ta in spelare som vi diskdiskuterat annars. Typ sobra, Almebäck mf...
Örebro Lekiller
2014-12-12 21:14
[QUOTE=Kung Kamara]Med all respekt! Simon har inte visat någonting ännu! Jag är sån att jag vill se bevis först och snacka kan alla göra. Nu har jag också en bra känsla för Simon men det känns en aningen naivt att säga att Simon "got this. Upp till bevis ;-) [/QUOTE] Som sagt, Simon har många idéer men det går inte att göra för stora ändringar i detta läge som är nu. Resultatet av hans arbete kan vi nog inte tillfullo bedöma förrens om ett år när 2015 års bokslut görs. Men alla kan vara lugna med att han lägger ner oerhört mycket tid just nu. Men självklart, i slut ändan är det bara resultatet som räknas.
Örebro Hahne
2014-12-12 21:10
Ingen här som verkar vetat om det, då borde folk skrivit det....
Örebro KalleTeodor
2014-12-12 20:50
Spännande avsnitt av sportklubben. Det där med David Bentley hade jag faktiskt helt missat... Värlegård är kung!
Kung Kamara
2014-12-12 20:36
@Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro):

Med all respekt! Simon har inte visat någonting ännu!
Jag är sån att jag vill se bevis först och snacka kan alla göra. Nu har jag också en bra känsla för Simon men det känns en aningen naivt att säga att Simon "got this. Upp till bevis ;-)
Annons: