/fotboll/osk/forum/1236.aspx/fotboll/osk/forum/1236.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro fläsklepp
2015-01-06 11:30
@Gammaligemet:

Sådär är det ju. Med de svaga muskler vi har så är vår enda möjlighet till framgång att "hellre vara listig än stark". Vi minns ju från förra årets fönster att ÖSK höll sig otroligt kyliga ända in i kaklet och i slutändan lyckades sy ihop allsvenskans bästa (höst-)lag. Varför skulle vi inte kunna lyckas igen?
Örebro berra-z
2015-01-06 11:28
min önskelista för transferfönstret: Sobralense Riku Riski Bertin Zé Ndille en ytterback
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Gammaligemet
2015-01-06 10:56
ÖSK ville ha Bärkroth men ville ha Sobra ännu mer... Man spelade ett högt spel och nu blir det ingen...

Bra spelat ÖSK...

När ska ersättare för Berisha och Wikström in!?

Med den ekonomin ÖSK har litar jag inte riktigt på Sköldmark och gänget... När vi dessutom har ett spelarinvest som sover djupt blir jag ännu mera orolig...

Örebro Karlstruum
2015-01-06 10:46
Har Sobra den stora hemlängtan ska han åka hem och vi ska inte ge ett guldkantat tvåårs-kontrakt. Vi alla minns den gudomliga Paulinho som spelade i Häcken? Han som senare sen blev ett klassförvärv för vår kära klubb men det gick helt åt pipsvängen. Vill inte ha ett sånt fall igen.
Örebro Asbjörn#10
2015-01-06 10:43
Även om inget är klart åt något håll med Sobra känns det lite som att det börjar bli dags att släppa tanken på honom i ÖSK 2015. Hur fantastisk han än var stundtals i höstas så har känslan iaf från min sida hela tiden varit att det inte får kosta för mycket att hämta in honom igen. Om han dessutom skulle känna sig sugen på att flytta hem så är det ju inte mycket att göra, brassar som börjar längta hem brukar ju vara svåra att ha kvar. Var ska vi då hitta en naturlig yttermittfältare som kan gå direkt in i startelvan? Den svenska marknaden börjar ju kännas väldigt snäv nu. Jag hoppas vi har någon typ av scoutingverksamhet som håller lite koll på övriga Norden, måste ju finnas en del kontraktslösa norrmän och danskar som skulle kunna vara aktuella. Nu vore det väldigt skönt att få se ett "Nordin är klar" innan veckan är slut så man åtminstone kan andas ut lite. Skulle vi lyckas missa honom, ja då skulle jag faktiskt börja känna lite småpanik över truppen även om jag har förtroende för vår ledning.
AIK Saywee
2015-01-06 10:22
minatankar, instämmer, Crespo betyder oerhört mycket och dessutom trivs han i klubben.

Ofta "glömmer " man bort målväktarna i detta "resonemang", men jag tror att Oscar är mycket betydelsefull för ÖSK.
Örebro Gammaligemet
2015-01-06 10:19
Sobra spelar inte i ÖSK 2015...Viktigare att göra klart med Nordin. Men vart ska vi hitta alls andra spelare vi behöver??? Wede till Helsingborg och NB till Norrköping. Perfekta spelare för ÖSK. Sen måste en bra mittback in?

Känns som det blir chansvärvningar iår.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2015-01-06 10:05
Crespo är den mest värdefulla spelaren i ÖSK både vad gäller förmågan att avgöra matcher, att väcka intresse och rent ekonomiskt. Nordin skulle, om han knyts till ÖSK, bli den mest värdefulla för klubbkänslan och det kreativa spelet. Sobralense skulle vara den mest njutbara att se med sin tekniska och mjuka spelstil tillsammans med en bolltrygghet som nästan aldrig förekommer bland "svenska" spelare. Den spelare i ÖSK som under senare år kommit närmast denna mjuka och tekniska spelstil är Mohammed Saeid. Bland svenskar utan sydländsk bakgrund får jag gå 50 år tillbaka i tiden till Agne Simonsson som hade denna mjuka och njutbara spelstil. För mig är det tillslag som sådana spelare har att likna med att lyssna till vacker klassisk musik. Tusan om vi missar Sobralense! I så fall får Alik finna en motsvarande lirare på andra sidan jordklotet, även om jag vill att man i första hand ska rekrytera i närområdet.
Örebro TommyS
2015-01-06 09:38
[QUOTE=Asbjörn#10]Adjö Sobra?

Aj. Google translate slarvar dock lite, "kunde" ska vara "kan komma att". Enligt artikeln är alltså ingenting klart. Men det är inget bra tecken. Länkar till ytterligare en artikel, märkligt skriven om nålsögan och strumpor, som antyder att Sobra kommit överens med Fortaleza som spelar i div. III om att komma tillbaka, men väntar på att bli frisläppt av IFK (lite oklart om han är på plats men det verkar så). Fel dock i artikeln att han varit borta i fem år, han kom väl till Sverige 2008? Så vet inte vad jag ska lite tro.

Hur som helst. Vill Sobralense hem är det lika bra att han ser till att komma hem, inget kul med en spelare med hemlängtan. Chansen att vi ser honom i ÖSK igen får ses som liten, tyvärr.
Örebro KalleTeodor
2015-01-06 08:56
@Sten Hårdh Håller helt med om SFs ÖSK-sida. Inget nytt är skrivet där sedan september förra året. Jag vill engagera mig och har försökt att kontaktat svartvitt och centralredaktionen sedan sent i höstas utan att få något svar. Däremot tycker jag att forumet faktiskt håller en hyfsad nivå just nu. Det är bra!
Örebro Pedretti
2015-01-06 02:18
@go_osk (We are on the road again!):

Ser hellre att ÖSK har en stor sponsor, det ger matchställen mer klass, kolla på Malmös tröja t.ex där dem bara har "Rörläggaren" på stället. Då kan man jämföra med Mjällbys matchställ som hade massvis av sponsorer vilket fick spelarna att se ut som vandrande annonstavlor.

Man kan ju även jämföra med större internationella klubbar som Chelsea, Juventus och PSG men den jämförelsen är obefintlig då dem inte har sånt stort behov av sponsorer med tanke på egna intäkter och rika ägare.
Örebro Sten Hårdh
2015-01-06 00:41
@Bulten i Boo:
När det gäller svenska fans ÖSK sida så var det tveklöst bättre förr. Mycket mer aktiv redaktion även med SF-tv och intervjuer då & då. Artiklar etc etc. Som sagt. Bastufilosofen,,,, Det var också fler aktiva i detta forum för bara ett par år sedan. Så, ja det var lite bättre förr. Men det finns ju inget som säger att redaktionen kan bli lika bra igen. bara det att jag tror inte det existerar någon längre. Bara forumsidan lever, när den inte är stängd.
Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja)
2015-01-06 00:30
@Asbjörn#10:
Väldigt tråkigt i såna fall att inte få se mer av honom i ÖSK. Men ganska väntat ändå. En liknade bolltrygg ytter känns nödvändig att få in nu. DG håller inte.
Örebro Asbjörn#10
2015-01-05 23:52
Adjö Sobra?

Översättning av den del som berör Sobra i artikeln via Google Translate:

"Mittfältare Daniel Sobralense kunde meddelas som ytterligare förstärkning av Fortaleza för säsongen. Styrelsen redan förhandlar med spelare som spelade för IFK Göteborg laget."
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2015-01-05 22:53
@zxcv:

Om det det du skriver blir verklighet skulle jag inte tveka en sekund på att klippa medlemskortet.

Mot den moderna fotbollen!
Örebro Bulten i Boo
2015-01-05 22:39
@Saywee:
Lördag 5 Mars 2011, kl 13:00 enkel googling
Örebro Ståhl
2015-01-05 22:20
Tror inte det var så mycket bättre förr :-). Men har funderat på en annan sak. Varför är det numera så få supportrar till andra lag som skriver på forumet? För forumet är väl öppet för alla? Förr om åren var väl inte tjafset mellan ÖSK-supportrar utan mellan olika lags supportrar? Minns särskilt innan och efter matcherna mot Degerfors, Helsingborg, Landskrona och Gais. Och på något sätt förenades ÖSK:arna här.
AIK Saywee
2015-01-05 21:59
#brorzan,

Jag vill minnas en träningsmatch på Skytteholm, för c:a 5-6 år sedan.

AIK-ÖSK, tror att ÖSK vann en ganska målrik match och vill möjligtvis minnas ett mycket pinsamt baklängesmål för AIK, typ hemåtpass utan styrfart förbi Ivan Turina ...
Örebro Bulten i Boo
2015-01-05 21:49
Sånt är väl livet. Vänner försvinner och nya kommer till. Menar vi att "allt var bättre förr"?
Örebro Ståhl
2015-01-05 21:29
Tror jag varit registrerad här sen år 2000. Hade tidigare några andra nick men har kört med detta de senaste 10 åren. Är mest inne och läser även om det inte blir varje dag numera. Många har försvunnit genom åren tex bröderna avenbrandt, mittåt, ÖSK-Boldt, Matta, lagun mfl. En annan sak jag saknar är de träningsrapporter som skrevs spontant på forumet förr.
Örebro # brorzan
2015-01-05 21:17
BiB //

Därav att jag kom upp till ytan igen. :)

Jag menar, jag kan ju inte dominera hem tippningsligan 2014 genom att vara frånvarande. ;)
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2015-01-05 20:53
zxcv// Usch!
Örebro Bulten i Boo
2015-01-05 20:52
@# brorzan:

#brorsan, du var anmäld som "försvunnen" av Saywee....
Örebro # brorzan
2015-01-05 20:30
Saywee //

Jag är här, men läser mest numera från min exilposition i Solna.

Vad jag än tycker om AIK så blev jag imponerad när jag gick förbi Skytteholmsparken igår. 2100 fans hade letat sig dit för lagets första träning i år.
AIK Saywee
2015-01-05 20:26
... nej, det var nog 1967 ... ?
AIK Saywee
2015-01-05 20:21
1965 raljerade Rolling Stones i ishallen.

Undrar om det blir fest på Behrn's Arenor
när Gamla Fina ÖREBRO fyller 750 år ...
Örebro Bulten i Boo
2015-01-05 19:57
@zxcv:

spyvarning
Örebro Gammaligemet
2015-01-05 19:53
Jag vill ha puma king tröjan!! Den vi spelade EL kvalet med... Puma gör annars riktigt törra matchställ.. Tyvärr ser årets puma kollektion lika tråkig ut som vanligt..
Örebro Bulten i Boo
2015-01-05 19:46
Saywee, det var du som skrev "saknar även Grixx, Joth, #brorsan och pemo". Då borde du väl rimligtvis vara beredd på en kommentar på det du skrev? Varför då raljera?
Var det 1965 som Stones slog sönder ishallen?
Örebro zxcv
2015-01-05 19:45
Så länge det betyder feta pengar för ÖSK, tycker jag att vi kan spela i röda dräkter med McDonaldsloggan över både rygg och mage, samt ha Ronald Mcdonald som maskot om det så behövs.

Oj vad jag kommer reta gallfeber på många med det här uttalandet, men jag står för det ;)
Annons: