/fotboll/osk/forum/1235.aspx/fotboll/osk/forum/1235.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sten Hårdh
2015-01-03 20:13
@minatankar (för sm-guld):

Det ledsamma är väl att man kanske inte kan kännas sig jätteglad över en försäljning eftersom, om jag förstått de rätt, största delen kommer gå till SI som i framtiden inte kommer att kunna återinvestera,
Örebro Sten Hårdh
2015-01-03 20:10
@Asbjörn#10:
Ja det är väl så jag känner rädsla för också. När vi hade 53 spelare på två säsonger eller vad det var. F.ö bra inlägg från dig med bra research över spelare, Intressant att se vilka som finns.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2015-01-03 20:08
@Kung Kamara:

Det kan säkert vara så att det är de nuvarande planerna och jag hoppas naturligtvis på dem. Men att de är säkra tror jag tyvärr inte på. Om "rätt" pengar presenteras Crespo och ÖSK kan allt hända.
2015-01-03 20:05
@Asbjörn#10:

Jag är inte alls säker på att IFK begär betalt. Tror det handlar mer om att en ny klubb har att betala hyggliga engångsersättningar som spelarna har rätt till.
Kung Kamara
2015-01-03 19:54
Crespo kommer stanna minst ett halvår detta enligt en av hans bästa kompis som själv är spelare men vart skadad en hel säsong. Denna kompisen har spelat i flamingo, Rubin Kazan kinesiska ligan och även spelat Champions League fotboll men även svenska ligan. Tänker inte uppge hans namn men han har haft Oliver Cabrera som agent men sade upp honom då han blev lurad på en hel del pengar. Spelaren är ifrån Afrika och han talade mycket gott om Crespo som även sagt att han är otroligt älskad i Örebro av fans(så kul att höra.)
Ska ikväll eller imorgon skriva ett brev till Sköldmark och be dem titta på spelaren då han verkar riktigt intressant trots sin ålder. Vet att folk har svårt att tro på forumrykten men hjärtat dunkar max då spelaren verkar riktigt intressant plus kul med Crespo infon.
Om ni gör eran research lär ni hitta spelaren, vill inte uppge hans namn då ni lär undra hur Jag kan ha kontakt med denna killen och det är inget jag tycker är väsentligt eftersom det är privata skäl.
Örebro zxcv
2015-01-03 16:47
Nordin, Sobra, Halsti, Magyar och Almebäck tack!
samt att Crespo och Oscar stannar

Realistiskt? Nja ;)
Örebro Asbjörn#10
2015-01-03 16:41
Ja, jag börjar väl också känna lite att den svenska marknaden krymper mer och mer nu för varje vecka. Här är en lista över samtliga A-lagsspelare i övriga allsvenska klubbar som nu står utan kontrakt efter årsskiftet: Martin Lorentzon David Frölund Tim Söderström Philip Hellquist Anton Wede Carl Wede Matteo Blomqvist-Zampi Carl-Oscar Andersson Skuli Jon Fridgeirsson Philip Olofsson Daniel Theorin Michael Timisela Andreas Haddad Richard Magyar Kristoffer Thydell David Svensson Marcus Sandberg May Mahlangu Lars Gerson James Frempong Cesar Santin Markus Halsti Ricardinho Tobias Malm Emmanuel Boakye Tyvärr ingen jättesexig läsning sätt till vad som saknas i vår trupp. En sådan som Magyar är såklart intressant men tyvärr finns det ju större elefanter som rycker i honom. Samma sak gäller bröderna Wede. Sen finns det ju spelare som har nobbat fortsättning i större klubbar än vår och således är orealistiska värvningar (Mahlangu, Ricardinho, Halsti) Vi har ju knappast heller råd att lösa för många spelare som står under kontrakt i andra allsvenska klubbar såvida motparten inte släpper dem utan ersättning. Bra spelare i denna kategori finns det ju tyvärr få av då de i sådant fall måste vara oönskade av sin klubb. Vi knep ju Nordmark på detta vis i somras men i övrigt är de lätträknade. Varken Nordin eller Sobra går ju i nuläget att klassas som denna kategori av spelare då blåvitt kräver ersättning. Tyvärr känns det inte heller som att vår scouting håller tillräckligt hög klass för att göra fynd i Superettan som direkt kan gå in i en allsvensk startelva likt när exempelvis Åtvidaberg värvade Tom Pettersson. Våra värvningar från Superettan har ju alltid varit mer av Wiktorsson och Samuelsson-kvalitet, dvs bra spelare i Superettan men inte tillräckligt bra för Allsvenskan. En lösning med Nordin, Sobra och Almebäck vore ju helt fantastisk, lyckas inte detta hoppas jag verkligen att det finns många övriga parallella spår igång. Mardrömmen vore ju att falla tillbaka i gamla ovanor och börja leta provspelare bland världens alla bakgårdar....
Kung Kamara
2015-01-03 16:10
@Sten Hårdh:
Ja usch. Det kan bli antingen flipp eller flopp. Alimi var väl en av de spelare som skulle göra succé och om jag inte missminner mig lyfte över 70 tusen i månaden i lön och var ingen succé alls. Bra att Ösk väntar och är kalla o inte slänger iväg pengar men det finns en risk med det. Axen nämnde att det finns riktigt bra spelare exempelvis Bentley nu fick vi inte han men 3 månader efter det lade spelaren av på grund av motivationsbrist, då är man ju 90% säker på att han hade floppat. Tror inte alls på 27/32 åringar (Etuhu AIK) som inte fått kontrakt i Coca League. Plocka då hellre in unga juniorer från topplagen i PL.
Örebro Sten Hårdh
2015-01-03 13:51
Skulle tro att det börjar se ut som ÖSK kommer satsa på importer (igen). Inget klart än med någonting. Anta att man binder till sig Nordin eller Sobra eller båda kommer det vilket fall fattas spelare och vart skall dem hittas på den svenska marknaden nu? Den är ju körd. Spricker det med dem eller en av dem så blir det fler. Undantag om man kan få in en hemvändare typ Almebäck.

AIK Saywee
2015-01-03 08:13
OK,

provar något vettigt

I dagens pappers-NA finns 7 frågor i Quiskampen

"NA utsåg nyligen årets lokala idrottsprofil. Vem blev det?

1. Julius Hudacek's
X. Alhassan Crespo Kamara
2. Marcus Ericsson
AIK Saywee
2015-01-03 07:11
Förlåt, svarade på lite dumma frågor och onödiga påståenden.
Örebro Häståvagn.
2015-01-03 02:01
Saywee

Snälla, du gör på egen hand det här forumet helt oläsbart och odugligt för oss som inte ens orkar skriva något (främst tack vare ditt ständiga spammande). Skriv något vettigt eller ta en paus. Att skriva att du håller på ÖSK är liksom inte något som tillför det här forumet ett dugg, en övervägande majoritet av oss som ens läser här har ÖSK som favoritlag och hoppas på guld varje år, men att skriva det femtioelva gånger om dagen är bara irriterande.
Örebro fläsklepp
2015-01-02 23:01
forumregler: - Vara ett bra föredöme för de yngre medlemmarna
AIK Saywee
2015-01-02 21:00
@Gammaligemet:

Finner ingen mening i sådant,
totalt meningslöst.
Örebro Pedretti
2015-01-02 20:26
Kan inte transfercirkusen börja snurra snart?
Så vi kan prata om något annat än Grens prioriteringar och tummar.....
Örebro Gammaligemet
2015-01-02 20:19
Saywee Gillar du och tumma dig själv?
AIK Saywee
2015-01-02 18:28
Jag väljer att tro på Åqvist,
Åström och Axén
m.fl. m.fl

Like it !!!
AIK Saywee
2015-01-02 18:25
Jag är inte pessimist eller realist,
när det gäller ÖSK,
jag väljer att vara naivist och optimist :)

Kan inte låta bli ...
Örebro Gammaligemet
2015-01-02 18:13
Saywee

Helt ofattbart hur man kan vara så naiv, vi har tappat Mange, Nordin och Sobra. Det var spelare som gjorde stor skillnad. Nu är dom inte kvar och så länge vi har det här laget kommer vi kriga i botten..Självklart kommer ÖSK värva, men man bör leva i nuet.
2015-01-02 18:06
Så länge vi inte värvat några efter Wikström, Nordin och Sobralense och dessutom inte kan vara säkra på att Crespo blir kvar, tycker jag det är meningslöst att spekulera i tabellplacering. Man kan rimligen inte säga mer än att utan dessa spelare eller motsvarande förstärkningar, torde ÖSK få kämpa i bottenstriden. Med spelarna kan man bli bland de 4-5 främsta. Därför röstar jag inte på tabellplacering förrän truppen är spikad.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2015-01-02 17:14
Hoppas att det inte spårar ur ...

2015 går vi för medalj,
var så säkra :)

Nämn något mer lag än MFF som tar upp kampen ?
Kung Kamara
2015-01-02 16:45
Bulten/ Ignorera han. Ser redan spår på att han är tillbaka på sitt gamla vanliga jag. Gör som de flesta gör, ignorera.
AIK Saywee
2015-01-02 12:59
BiB, du tummar väl inte upp dina egna inlägg ?
Örebro widemarsh
2015-01-02 10:26
@Bulten i Boo:
Behövs ingen "hackning" alls. Bara att ..... sen ge tummen upp igen. Och man behöver inte vara inloggad för att ge tummen upp. edit: Kanske inte ska tipsa alla om hur man gör, kan bli många tummar då :)
Örebro Bulten i Boo
2015-01-02 10:20
@Saywee:
Du har väl "hackat" dig in i tumtryckarkoden kan man tänka. Så mycket som 40 st forumister har väl inte ens varit inloggade sedan igår kväll?
AIK Saywee
2015-01-02 09:32
Ursäkta, men normalt bryr jag mig inte det minsta om tummar, det är väl som vanligt någon som hakat upp sig, men livet är roligare som optimist :)
AIK Saywee
2015-01-02 09:28
Ni kan vara lugna alla Nordin-lovers,

Han kommer hem till Gamla fina ÖREBRO, där han trivs allra bäst och förmodligen fungerar mest som den duktiga motor han var (2012?)

Ni behöver inte vara oroliga, men om han blir publikmagnet, det tror jag inte, för årskorten har redan sålts som smör i solsken, det är andra grejer som drar publik.

Och inte tusan är pengarna det viktigaste, när han nyligen har grejat körkort, KINA, nejnej ... Närke är bättre :)

Tror att han premierar familj och vänner mer än pengar, ÖSK har därmed ett litet förhandlingsöverrag (?)

Gren prioriterar finanserna, det gör man i torskarnas huvudstad.
Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja)
2015-01-02 01:35
Hoppas nu inte på att Stahre plockar med sig Gerzic eller Sobra till Kina...
Nu verkar ju ingen utav dem direkt klickat med Stahre men Gerzic har ju ändå sagt att han inte skulle tacka nej till miljonerna i Kina om han fick chansen.
AIK Saywee
2015-01-01 18:25
Dagens ÖSK blir topp 5 :)

Med smarta "förstärkningar" kan det bli topp 3 !

Så är det att vara optimist, tänker liksom på vad som är möjligt ...
Örebro Sten Hårdh
2015-01-01 16:33
Rankar man ÖSK idag och efter den trupp man har så är det väl ganska självklart att laget rankas lågt. Vare sig Nordin eller Sobra tillhör truppen. Vi har bara en mittback "som räknas". Skulle ÖSK värva några bra spelare så kommer naturligtvis oddset att sjunka
Annons: