/fotboll/osk/forum/123.aspx/fotboll/osk/forum/123.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Vinnartradition
2017-07-03 14:46
@Grohl:

Delar din uppfattning om att det inte är någon stor grej, men jag tycker inte det är konstigt att folk reagerar när en före detta ÖSK-spelare väljer att fira ett mål för motståndarlaget framför sina tidigare supportrar.

Jag upplevde att buropen avtog i andra halvlek och jag tycker inte att vi ska vara långsynta och fortsätta häckla honom. Nu blickar vi framåt!
Örebro Minatankar
2017-07-03 14:42
@pemo:
Håller med dig. Man står kanske inte och grovhånglar med en ny partner framför ögonen på den gamla om man nu råkar stöta på den gamla på sta´n. Men man måste väl ändå kunna visa vem det är man håller på? Annars finns ju risken att man blir utkastad av den senaste eller chansen att en tredje kommer och stöter :-)
Örebro Bengt-Erik Gårdefors mustasch
2017-07-03 14:18
Tydligen ser videodomarna andra kameravinklar än TV-tittarna i repriserna i det system de kör nu. Vilket ju lägger ett löjets skimmer över hela den nuvarande videodomarhanteringen.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Grohl
2017-07-03 14:11
Om vi ska titta på rent egoistiska själ så önskar jag Kalle all lycka i Peking, både för att jag hört ryktas om en vidareförsäljningsklausul men även att vi har ett rätt bra utbildningsbidrag att casha in på ifall han skulle bli utlandsproffs. Pratar vi om firande så skickade han upp en näve i luften och sedan gav Eliasson en kram, det som var "onödigt" var väl då att han hoppade in i hans armar och såg lite väl glad ut. (om man jämför med Rogic och Besara som såg typ gråtfärdiga ut när de gjorde mål). Jag tycker helt enkelt inte att det är någon stor grej, jag hade tyckt det var mer provocerande om han gjorde mål vid bortastå och tokfirade med dem a la Besaras andra kasse igår (som var SJUKT HÄRLIGT ATT SE!!).
Örebro pemo
2017-07-03 14:10
jp (fd jpsvartvitt) / jag fattar inte hur man kan , som supporter , acceptera att spelare inte vill fira att man gör mål. Det är väl en stor skillnad på att håna "gamla klacken" och att bli glad när man kvitterar och går upp som etta i skytteligan.

En sak är väl om man är utlånad ( som Crespo från AIK till ÖSK ) men när man tecknat nytt kontrakt med en annan arbetsgivare, då har man en skyldighet att stå upp för den senare.
Örebro Gubben i stubben
2017-07-03 14:06
@Solzjenitsyn:

Vet ju inte riktigt vad han sa', men jag tänkte nog detsamma igår. Han är ju lagkapten och måste få kunna ifrågasätta och få förklaring.
Örebro Gubben i stubben
2017-07-03 14:04
@Misterister:

nej, precis, men lär väl bli nån av Rodic, Rocid eller Rocig ? ;-)
Örebro Solzjenitsyn
2017-07-03 14:04
Jag kan faktiskt förstå Nordins reaktion och påföljande kort, han är kapten och måste ta mig tusan markera! Alternativet är ju att tok-kapa Kalle och få rött i stället. Har inte sett någon sen Henke Larsson komma undan med så mkt fulspel som Andreas Johansson gjorde igår. Det var en period då Peking spelade ganska fult och det inte ens blev frispark för att i situationen efter få frispark med sig efter mindre fula tilltag från ex Sköld. Sett till hela matchen tyckte jag inte domaren var usel men det var en period strax före Nordins gula.

Angående finalen i Confederations igår så är det ofattbart hur man kan videogranska en avsiktligt armbåge i ansiktet och komma ut med ostskivan. Det var ett av de rödare kort jag sett på länge.Patetiskt om det inte blir mer likvärdigt om man inför videogranskning.
Örebro mr olafski
2017-07-03 13:45
Är fortfarande helt upprymd över gårdagens insats. Tycker att hela laget gjorde det riktigt bra igår. Sen tycker jag det är ännu starkare att vinna efter den horribla domarinsatsen. Ett tag kändes det som att Peking bara behövde ramla så blev det frispark. Och själva kom de undan med slag i ansikten och ett flertal kapningar.
2017-07-03 13:43
Hur ser Kubanerna och ÖSK på bengaler? Klubben får böter? Fattar inte varför man inte sorterar ut dessa individer. Forumpöbeln verkar ju vilja köra rådbråkning eller giljotin för snöbollskastning, tycker att detta är lika dumt om ÖSK får böter för det. Sedan 2015 kan man ansöka om tillstånd för laglig pyroteknik, som tydligen ska vara mindre rökutvecklande pjäser. Men det verkar inte finnas något lag som gör detta? Knappast Kubanerna. Antagligen behöver man stå på asfalten mellan Västra och staketet för att få tända på lagligt.
2017-07-03 13:35
Onödig varning för Nordin, men man vet att Peking har blivit ett "storlag" i domarnas ögon när de får slå motståndare i ansiktet tre gånger under en match (Thorarinsson? på Gerzic, Johansson på Sköld, Telo på Besara) och komma undan med noll kort, noll frisparkar emot sig och en varning på motståndare för klagomål på domaren. Inte helt medvetna smällar och Besara filmade, men ändå. Men kan Chile komma undan med varning efter videogranskning efter värre slag så är det kanske inte så anmärkningsvärt.
Örebro Solzjenitsyn
2017-07-03 13:17

ROGIC ROGIC han heter ROGIC.

Det här borde stå med i forumreglerna.....
Örebro jp (fd jpsvartvitt)
2017-07-03 13:00
Fattar inte hur man kan köpa/respektera/skydda att Kalle firar.. Han hade all min respekt innan och efter flytten till NKPG.. Men efter igår försvann allt och jag önskar honom ingen lycka alls längre.. Att fira mål mot sin gamla klubb som ändå hjälpt han en bra bit på vägen är illa bara det.. Och att göra det framför hemmastå är ännu värre.. nu provocerade han inte något men man firar inte.. Kallas respekt vilket Kalle verkligen verkar sakna ..
Örebro Benny Böckling
2017-07-03 12:49
Är inte Rogic kry nog borde det bli Naah istället för Gerzic.

Tror på goda chanser för en ny seger på lördag.
Örebro Alltid Örebro
2017-07-03 12:29
Nordins varning var onödig, men tar nästan hellre att hsn är avstängd mot Hammarby än någon av kommande möten med Göteborg.
Örebro Laul32
2017-07-03 11:59
[QUOTE=Vinnartradition]Det var i princip ingen som buade åt Kalle före hans mål. Att det sker efter hans målfirande framför Västra Stå tycker jag inte är konstigt. Det är naturligt att ibland byta klubb och att bli glad när man gör mål på tidigare lagkamrater men det gäller att visa respekt för tidigare arbetsgivare. [/QUOTE] HÅLLER MED!
Örebro Sieverto
2017-07-03 11:49
@pemo:

ROGIC ROGIC han heter ROGIC.

Så nu glömmer du förhoppningsvis inte.. ;-)
Örebro Vinnartradition
2017-07-03 11:36
Det var i princip ingen som buade åt Kalle före hans mål. Att det sker efter hans målfirande framför Västra Stå tycker jag inte är konstigt. Det är naturligt att ibland byta klubb och att bli glad när man gör mål på tidigare lagkamrater men det gäller att visa respekt för tidigare arbetsgivare.
Örebro Hitta avslut!!
2017-07-03 11:19
@TommyS:

Tack TommyS, tror att jag sett det men förmodligen glömt bort det!
Örebro Misterister
2017-07-03 11:02
Frågan är ju nu bara vem som ska ersätta Nordin på Lördag? Finns ju ingen självklar backup i hans position. Rogic, Plessis eller kanske Naah? Eller ska man kanske låta Mårten och Rogic dela på den rollen centralt?
Örebro Snö
2017-07-03 10:59
Underbart kul för Besara att visa vad han kan, fått mycket skit här (inte minst av mig) bara buga för insatsen igår,hela laget ska ha ett mycket gott betyg, Sema vet vi kan göra mål, Sköld har lite innestående men som han slet och jobbade igår så är det han som gör 3 på lörd, Onödigt av Nordin att snacka till sig ett kort, bättre med en rejäl kapning kan jag tycka:), Otroligt löjligt att att bua åt Holmberg, (men vad kan man förvänta sig av ett gäng "testeronstinna alfahannar,,,",Jansson trasslade på 1-1 men stabil resten av matchen, bilj bokad till lörd, heja ÖSK 9e platsen är vår;)

Örebro Roswall
2017-07-03 10:56
Gubben & Grohl, härligt!
Örebro pemo
2017-07-03 10:56
Måste försvara Kalle lit.
Han har all rätt att bli glad när han gör mål. Dessutom hoppade han upp till Eliasson, som nästan slår alla målgivande pass till honom. Då ser det betydligt värre ut när man inte blir glad föra tt man gör mål ( typ Besarar mot Hammarby )

Att han sedan tränade hårdare när han kom till Norrköping är väl inte så konstigt.
Ny klubb, nya utmaningar och dessutom visa att de köpt rätt spelare. hade kanske gått lite slentrian i jobbet hos ÖSK. Då är det nog lättare att lägga på ett kol extra.

För övrigt får jag ödmjukt erkänna att Besara var riktigt bra i går. Finns nog inget att klaga på hos någon. Visst, en del felpass och bolltapp, men de får ligga inom felmarginalen.

Så skönt att få se laget ÖSK i gen. MEN, om Omoh fortsätter som han gör är det väl stor risk att han försvinner i sommarfönstret. Nu när han har förstått att det går att passa bollen ibland och att alla måste hjälpa till i försvaret.

Så, vem ersätter Nordin nästa match? Rodic ( om han är hel ) eller Naah?
Tror knappast att Axén slänger in Plessis. Eller har Hammarby bra huvudspelare? Ska kolla deras match i kväll, så man får lite förhands.

Visst är det trist att en vänsterback går upp som mittfältare i stället för en ung "talang" , men just nu är väl situationen sådan. Hade Ayaz varit frisk, så hade han gått före i alla lägen. ( vid bytet av Omoh , alltså )

Men jag har lite mer förståelse för Axéns laguttagningar efter att lyssnat på "Press och Panenka"

Så nu blir det mungipor uppåt hela veckan. Tack ÖSK för i går.
Örebro TommyS
2017-07-03 10:02
@Hitta avslut!!:

När Nordin senast satt i Eriks studio pratade de om just detta. Bland annat om att det var fler farliga omställningar mot oss så som vi spelade förra året, och om förhållandet med RÅP. Det var ett grymt bra avsnitt, finns på ÖSK:s YouTubekanal och rekommenderas varmt.
Örebro Svartvita i Stockholm
2017-07-03 10:02
Segerfesten fortsätter! På lördag dricker vi öl och käkar mat innan matchen. Kubanerna kommer upp och hälsar på, så vi laddar upp tillsammans på the temple bar i gamla stan. Kom gärna förbi!

NU TAR VI BAJEN!
Örebro Nicknamn i ribban
2017-07-03 09:54
Maic Semas mamma kanske är knepet för att väcka publiken på Norra? Hon verkar störtskön!
Örebro Aspen.
2017-07-03 09:29
@Empes:

Axén har i intervjuer sagt att man ska begränsa träningstiden för att hålla uppe kvaliteten. Verkar som Peking kan hantera båda två.
Örebro Gubben i stubben
2017-07-03 09:14
@Roswall:

Jag tycker att Sköld gjorde en mycket bra match. Herregud så han slet och sprang och rev isär
2017-07-03 08:31
Man kan ju fundera på hur man får en brandsläckare genom visitationen. Den går ju inte in (vertikalt) i stjärtskåran om man säger så.
Örebro Hitta avslut!!
2017-07-03 08:21
Erkan, Sanslöst många bolltapp va? Nja, fråga Pekings centrallinje om man tyckte det var enkel match på mitten igår. Håller med om att varningen är onödig (eftersom den renderar i en avstängning), men den sänker knappast helhetsbetyget.. Skitsamma. Fan vad kul det blir på lördag!
Annons: