/fotboll/osk/forum/1227.aspx/fotboll/osk/forum/1227.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2015-01-09 19:48
Ajaj, är ekonomin så illa
att man tänker samla in pengar
för att stärka spelartruppen?

Jaja, kommer nog att lägga en slant ändå!
Örebro Ansiktet
2015-01-09 18:12
En liten fundering som absolut inte har något med fotboll att göra. Om ni skulle vara en pariserhjul, var i världen skulle ni då helst vilja stå? Mvh Ansiktet
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2015-01-09 15:57
Det ryktas om att det inom kort kommer lanseras en insamlingskampanj vars syfte är att generera pengar för att stärka säsong 2015 spelartrupp..
Örebro Kardinalen
2015-01-09 15:17
Fortaleza spelar i Serie C, så det blir ett steg nedåt i karriären. Även om det säkert blir kul att spela på den maffiga VM-arenan som finns i staden (nån hemmamatch lär dom väl placera där).
Örebro ernot
2015-01-09 14:11
Daniel Sobralense (Fortaleza)
Enligt medier i Brasilien så är Sobra nära att flytta hem till Fortaleza där han en gång startade sin karriär.
Under fredagen (9/1) rapporterar flera brasilianska källor att Sobras kontrakt med Fortaleza är klart och att han presenteras nästa vecka. Nu återstår bara förhandling med Blåvitt.

Sobra helt förlorad då! inte särskilt oväntat
Örebro Roswall
2015-01-09 13:21
Men det verkar som om Yasin har en helt annan beslutsamhet och attityd än Astvald, vilket bådar gott för honom. Han kommer att fortsätta pressa sig själv för att prestera.
Örebro Da_öSk
2015-01-09 11:11
Yasin känns precis som Astvald, går framåt i utvecklingen till en viss punkt och sedan tar det bara stopp. Känns som att det inte händer så mycket på Yasins utveckling sedan vi låg i SE.
Örebro Sparkabolleninimål
2015-01-08 23:59
Jag tror att 2015 blir Yasins stora år i ÖSK. Han kommer leverera fina passningar, snygga mål och underbara dribblingar i sista tredjedelen. I sommar förlänger han sitt kontrakt. Är dock rädd att han är en sådan spelare som Malmö skulle kunna söka och lyckas med. Hoppas innerligt att han är öskare minst kommande säsong.
Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja)
2015-01-08 23:49
Skulle det komma in ett bra bud på Yasin så skulle jag inte vara emot en försäljning. Att säga att han är överskattad kanske vore att ta i men så jävla bra tycker jag ändå inte att han är. Skulle ändå kännas trist då om han drar om ett år som bosman för det känns som klubben borde kunna dra in lite stålar på honom.
Men jag har känslan av att Axén håller honom högt så känns tveksamt om han försvinner nu under våren iaf.
Örebro Asbjörn#10
2015-01-08 22:17
Har börjat ryktas idag om att MFF ska vara intresserade av Yasin, iaf går det ryktet bland deras supportrar. Han verkar ha diskuterats för fullt idag när man kikar in på deras sida här på SF.

Han har ju bara ett år kvar på kontraktet och vad jag har hört tidigare så ingår det inte i hans karriärplaner att förlänga ytterligare med oss. Med tanke på att vi redan har en vakant plats på vänsterkanten så tycker jag dock det ska mycket till att överväga ett eventuellt allsvenskt bud på honom nu även om det skulle vara sista chansen att få pengar för honom.

Även om han överlag gjorde det helt ok förra året så fick han ju knappast något allsvenskt genombrott så tror inte att ett eventuellt bud skulle landa på så mycket högre än kanske lite drygt en miljon. Nej, då nyttjar jag hellre hans tjänster fullt ut i år istället för att vi nu plötsligt skulle behöva hitta två startyttrar innan fönstret stänger.
AIK Saywee
2015-01-08 14:32
Kardinalen, jag har läst mellan raderna och kan kanske ana att du har Magyar i dina tankar :)
Örebro Kardinalen
2015-01-08 12:46
Oberoende från varandra har jag även hört från mina friska källor i Bergslagen att Magyar fortfarande har ÖSK i sina tankar.
Örebro Kardinalen
2015-01-08 12:36
Själv har jag hört från mina etiopiska källor att Magyar fortfarande har ÖSK i sina tankar.
AIK Saywee
2015-01-08 10:18
Gren prioriterar finansen ...

... och torskar
Örebro TommyS
2015-01-08 10:07
Mer om Sobralense i Fortaleza. Artikeln säger åter att Sobralense är överens med klubben, och att klubben försöker få IFK att släppa Sobralense gratis. Svårt, tror skribenten. Om jag fattat rätt.
AIK Saywee
2015-01-08 09:56
T8,

det är fortfarande sillatider och allt kan hända, det är bara allt ett spel om pengar i nuläget, inget annat !

Magyar kan kanske spela i vilken klubb som helst, mins halländska källor kan få fel i efterhand, även om de hörde att han i första hand nobbade ÖSK, precis då som Kung Kamara skrev tidigare ....
AIK Saywee
2015-01-08 09:51
Bulten, ja rolig är han, å ganska påhittig, för det är väl klart för alla,
att "vi" tittar i tabellen, det vore underligt om vi inte gjorde det,
t.o.m. ganska vanskligt ...

Axén har så roliga uttryck ibland,
men jag undrar om dom är genomtänkta?

Hehe, men kul är det i en tid få inget verkar hända :)
Örebro Bulten i Boo
2015-01-08 09:34
@Asbjörn#10:

Han är rolig Axén: "Vi kämpar på i trettio omgångar och så ser vi vad det blev". En säsong till alltså där vi inte tittar i tabellen förrän i början av november...
Örebro T8
2015-01-08 09:24
Kanske inte betyder något. Men man vet ju aldriiiig.
AIK Saywee
2015-01-08 09:08
På Västfronten intet nytt ...

ELLER ?

PS mina blåvita torskvänner å sillstrypare bara jiddrar ?
AIK Saywee
2015-01-08 00:15
Kan vi hoppas på januariöverenskommelsen ?
Örebro Asbjörn#10
2015-01-07 21:48
Egentligen inget nytt men skönt att höra positiva tongångar kring läget med nr 25. Axén sa så här om Nordin till P4 på dagens träning: "Det ser relativt bra ut. Bläcket ska torka och sådär om det kommer till ett sådant läge så man vet aldrig. Han har en önskan om att komma hit och vi har en jättestor önskan att han ska komma hit så jag är förhoppningsfull."
AIK Saywee
2015-01-07 20:35
Bra val
Örebro Kardinalen
2015-01-07 19:25
NYTT!! NYTT!! NYTT!! NYTT!!!

Erik Moberg och RÅP är Axens och Kjälls val som lagkaptener till säsongen som kommer.

Hört av Axen själv. På Tvärsnytt. Inslag ikvällens sändning.

(Äntligen får jag vara först med en nyhet här på forumet. Och det är ingen nyhet av typen "jag vet en högerfotad spelare som har pratat med ÖSK, men jag nämner honom inte för jag vill inte spräcka ett förtroende"....)
Örebro Asbjörn#10
2015-01-07 19:04
@Bulten i Boo:
Våra spelare från U-21 får vi ju alltid använda, de behöver inte ha A-lagskontrakt för att vara disponibla. Så sådana som Westerlund, Ekstrand-Hamrén, Albertsson, Murad, Glännestrand mfl får ju tas ut i matchtruppen.
Örebro Sten Hårdh
2015-01-07 18:49
@Bulten i Boo:

U21-spelare tror jag man kan fylla på med när som helst
Örebro Hahne
2015-01-07 18:45
@minatankar (för sm-guld):
Den elvan skulle jag vilja se i träningsmatcherna för att se vad tex island och nordmark (Som jag själv tror kommer bli det stora utropstecknet i år!) kan göra. Nästan så ja funderar på om de kommer använda honom som en yttermittfältare med mycket boll i sig likt Sobra? eller är jag helt fel ute då tro? för annars med nordin o Råp centralt lär han inte få så mkt speltid... Ser sen gära att man spetsar truppen till seriestarten vad det nu kan vara för bomb :D
Örebro Bulten i Boo
2015-01-07 18:17
Tycker att det känns lite väl tunt med en trupp på 2+18. Om vi, vilket inte är helt omöjligt skulle ha, säg fyra samtidigt avstängda spelare (var det inte så mot Elfsborg?), då får vi faktiskt inte ihop till en hel bänk. Och inte en enda skada skulle vi då ha råd med.
Någon som kan reglerna? Kan man i ett sådant läge kalla in ungdomsspelare? Eller, som joker rentav Abdel Seidou?!
Örebro Asbjörn#10
2015-01-07 17:46
Det har ju inte stått något om att det kontrakt Lukman har skrivit på är ett A-lagskontrakt så tills något annat visar sig räknar iaf inte jag in honom i dessa 18+2 man.

Om man räknar med Ring men inte Murad så har vi nu 17 kontrakterade utespelare i A-truppen där det är uttalat att Tobbe Nilsson kommer lämna. Jag har även svårt att se att vi skulle behålla både Wiktorsson och Eidur om vi får in en till mittback. Gör vi oss av med en av dem skulle truppen bestå av 15 utespelare vilket ger välbehövlig plats för Nordin, en mittback och en yttermittfältare.

Jansson

Haginge
Moberg
NY
Björnquist

Yasin
RÅP
Gerzic
NY

Pode
Crespo

Rinne
Eidur/Wiktorsson
Mensah
Nkili
Nordmark
DG
Holmberg

Ring
Lipovac

Den här truppen bestående av 18 utespelare + 2 målvakter skulle jag vara helt bekväm att gå in i kommande säsong med så länge vi får in bra startspelare under "NY".

Gällande snack om ny vänsterback, visst vi skulle nog alla gärna se en etablerad naturlig vänsterfotad vänsterback komma in men faktum är att på den positionen har vi inte tappat något jämfört med den fantastiska hösten. Snarare tvärtom eftersom Mensah bör vara tillbaka helt och hållet igen nu.

Tappat har vi däremot gjort i Wikström, Sobra och Gerzic (än så länge) vilket gör att dessa tre positioner givetvis måste prioriteras innan pengarna tar slut. Har man begränsat med pengar lägger man ju dem inte på att byta köksluckorna om man samtidigt har hål i taket...
Örebro Bulten i Boo
2015-01-07 17:40
@Bastard on Parade:
ok, tack! Inga "flygande" då ;-)
Annons: