/fotboll/osk/forum/1223.aspx/fotboll/osk/forum/1223.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2015-01-14 20:27
@Kung Kamara:
NEJ, sedan NA kallade hela publiken felaktigt för rasister efter en match i SE mot Ljungskile så håller jag mig borta från den tidningen, sa upp prenumerationen likt väldigt många andra. Uddling bad oss ju inte ens om ursäkt. Det var ett väldigt liv då som säkert många kommer ihåg. NEJ, jag är inte motståndare till ÖSK. Tvärtom skulle jag vilja se dem vinna SM-Guld. Men är trött på att klubben hela tiden hamnar i ekonomisk knipa. Var tidigare med i inre cirkeln med de företag jag ägde då, minst 6-7 år och ca.30.000:-/år. Till slut ger man upp tills man ser en klar förbättring hur klubben sköts och förhoppningsvis är den förbättringen på väg nu även om jag har starka tvivel.
Örebro ÖSK-Karl
2015-01-14 20:14
@Sparkabolleninimål:

Gissar att Axén har lågt räknat 60.000:-/månad. Tycker det vore klädsamt av de som känar stora pengar hos ÖSK visade att de ställer upp på denna insamling/tiggeri personligen genom att t.ex Axén och Simon skänker 5.000:- vardera. Axén vill väl också ha så bra spelare som möjligt?

Heder till styrelsemedlemen Åke Strid som tror jag var snabbast att skänka och den summan är enligt listan 6.000:-.

Ännu mer klädsamt vore det att se mannen som bidragit mest till att ÖSK hamnat i denna "soppa" (Jan Karlsson) skänka en större summa.
Kung Kamara
2015-01-14 20:10
@ÖSK-Karl:

Är det du som skrivit det otroligt pinsamma inlägget på NA kommentarsfält angående personalens tjänstebilar och att säljarna bara äter gratis? Så fall försvann den lilla otroligt lilla respekten jag har kvar för dig trots dina hot mot mig och uthängningar mot diverse personal inom ÖSK,ledare och skriventer.
Känns som du blivit en motståndare mot Örebro fotboll vilket jag tycker är mycket synd.
Örebro Sparkabolleninimål
2015-01-14 20:01
ÖSK-Karl Hur tänker du när du kräver att axén ska skänka sina pengar till spelare?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro minatankar (för sm-guld)
2015-01-14 19:47
Nu har man snart nått 100.000 kr.
Örebro ÖSK-Karl
2015-01-14 19:30
Undrar hur mycket höginkomsttagarna inom ÖSK:s organisation skänker, t.ex Axèn och Simon? Axén gick ju själv ut med att han känar väldigt bra som fotbollstränare, så ett fyrsiffrigt belopp är väl det minsta man kan räkna med, samma sak från Simon som dessutom borde varit först med att bidra. Ps. Förväntar mig inte att se några från spelartruppen skänka pengar.
AIK Saywee
2015-01-14 18:42
Alltså, som ni förstått är jag kluven i "insamlingen/tiggeriet", kalla det vad man vill. Helst vill jag ju ge några extraslantar till människor som har det svårt.

Men när det kommer till kritan brukar jag nog ändå offra en slant.

Faan vad svårt det blev, men om jag skall betala Nordin's skapliga marknadsmässiga lön, får han nig bjuda mig på ett årsabonnemang om han skulle få råd ....
Örebro minatankar (för sm-guld)
2015-01-14 17:59
@Crespos ena magruta:
Vet inte hur mycket som brukar komma in första dagen av det slutresultat man brukar få. Förhoppningsvis når man 15-20 % av målet i kväll. Vet att partners/företag bearbetas separat i samma syfte och inte ingår i denna aktivitet/sammanställning som bara riktar sig till supportrar som privatpersoner vad jag förstår. Sedan beror säkert slutresultatet på hur många personliga kontakter som kommer tas per telefon. Det blir ju skillnad om man kontaktar 100 supportrar eller 1.000.
Call For Rain
2015-01-14 17:56
Att Örebro är en stor idrottsstad elitmässigt sett är naturligtvis till stor glädje för oss invånare. Nackdelen är ju att det är många föreningar som vill ha en bit av den relativt lilla kakan. Just nu är ju hockeyn superhet både ur ett sportsligt och ur ett evenemangsperspektiv och många företag väljer att lägga sin representation just där.
Örebro zxcv
2015-01-14 17:29
Undrar om det är 500.000:- som fattas till Nordins sign-on krav?
Örebro TommyS
2015-01-14 17:17
Inga företag har vad jag sett gått in. Det borde de. Hoppas att det kan få oss över 100% snabbt, det skulle se bra ut.

Ni som har ont med deg men mycket vilja. Starta en insamling bland vänner. Typ: "jag hoppar i Svartån för Nordin". Eller än bättre "Cool hand Luke för ÖSK - I can eat 50 eggs". Och sedan får alla era vänner ge er en hundring om ni gör det. Skicka bilder och filmer till Wärlegård så gör han er till virala hjältar.
Call For Rain
2015-01-14 16:18
@Strumpkrullaren:

Ok. Vilka är dessa två om jag får fråga?
Örebro Kardinalen
2015-01-14 16:15
Efter att ha läst både här på forumet och på lite andra ställen att "publiken svek under hösten" trots det fina spelet så ville jag kolla upp om det stämmer. "Fram tills spelet och tabellplaceringen var sisådär" (omgång 1-17) = 60 512 åskådare på 9 matcher = 6723 åskådare i snitt per hemmamatch "Från det att det lossnade" (omgång 18-30) = 40 423 åskådare på 6 matcher = 6737 åskådare i snitt per hemmamatch Facit: hemmasnittet ökade med blygsamma 10 åskådare per match trots det bättre spelet och alla intrillade poäng. Till det ska läggas att av de tre mest publikdragande lagen vad historien har visat (Djurgården, Göteborg och AIK) så hade vi två av dessa tre publikdragande möten under den period vi spelade bra.
Örebro Strumpkrullaren
2015-01-14 16:15
@Call For Rain:

Kalkonen i det hela är att två stora ägare tillåtits köpa ca 45% av aktierna ihop. Eftersom de gått in i det hela för att tjäna penningar så har det blivit som det blivit.
Call For Rain
2015-01-14 15:56
Spelarinvest...Det måste vara tidernas kalkon?
Örebro Lekiller
2015-01-14 15:47
Gött med lite fart på forumet igen ialla fall. Hehe Precis som Sten Hård säger så tillåter inte privat ekonomin just nu några större utsvävningar men snart löning och då kommer även jag bidra med en slant!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro widemarsh
2015-01-14 15:24
12% av målet nått inom bara några timmar från lanseringen. Trots ett jäkla massa gnäll verkar det ju i alla fall finnas supportrar som väntat på den här möjligheten att få påverka ÖSKs slagkraft.
Örebro Strumpkrullaren
2015-01-14 15:16
@Nikki Sixx:
Det kanske finns en eller möjligen två föreningar som gör plusresultat i Allsvenskan 2014. Resten har därmed inte "ordnad" ekonomi enligt dig. ÖSKs egna kapital är fortfarande på plussidan. Ett år i Superettan har kostat pengar och publiken är inte tillbaks än trots skönspel på hösten. det händer mycket i ÖSK nu med den nya VDn men det tar tid att sätta prägel på verksamheten trots att han lär jobba 16 timmar på dygn 6-7 dar i veckan. Dessutom måste det väl vara bättre att få in pengar på massor med många olika sätt än att lägga alla pengar i samma korg. När det dessutom är så att dessa pengar är öronmärkta till att förstärka truppen, inte att bygga på det egna kapitalet så finns det väl inget att fundera kring. Som ÖSK-älskare tycker jag det är klockrent med en kampanj som riktar sig mot truppförstärkning. Dessutom vet ju alla här som är relativt insatta i ÖSK att Spelarinvest INTE hjälper till med spelare som RÅP, Sobra eller Nordin.
Örebro Marquis de Sade
2015-01-14 15:15
@fläsklepp:

wanker!
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2015-01-14 15:12
@Nikki Sixx:

Jag skulle nog vilja påstå att det är precis tvärt om. Resultatet av insamlingen visar snarare att ÖSK har ett stort antal supportrar som brinner för klubben och som är villiga att bidra för att nå framgång.
Örebro fläsklepp
2015-01-14 15:12
Marquis de sade//
Du är pinsam
Örebro Sten Hårdh
2015-01-14 15:09
ÖSK har redan fått in 55 000 kr från 53 supportrar. Personligen måste jag vänta till löningen då jag hade en riktig kostsam jul/nyår. Men det kommer naturligtvis en slant från min sida :0)
Örebro Nikki Sixx
2015-01-14 15:04
@Kung Kamara:

Du skriver det ju själv "Bara de får sin lön så är allt frid och fröjd". En klubb med ordnad ekonomi gör inte såhär. Ok om initiativet kommer från supporterhåll som någon skrev nedan, men från klubben... Som sagt, desperation.

Kung Kamara
2015-01-14 14:56
Förresten så hörde jag senast idag att vi är sugna på en allsvensk back nere i Skånes regioner en ytterback.
Kung Kamara
2015-01-14 14:53
@Nikki Sixx:

Tror du dagens fotbollsspelare bryr sig om vad pengarna kommer ifrån? Bara de får sin lön så är allt frid och fröjd, om min chef skulle få alla pengar av sin gama mor Astrid 84 år och jag fick min lön varje 25e så skiter jag väl fullständigt i det?
Marquis/ Anständigt? Var ska Simon och ÖSK annars få pengarna ifrån? Förmodligen därför det först nu kommer en kampanj och inte innan för man försökt få in cash. Jag vill ha ett SM guld till ÖSK och om det då kostar mig 10 tusen(årskort,donation,souvenirer osv) för ett år så är jag beredd att ta de.
Örebro Rasberg
2015-01-14 14:36
Det känns som att Nordin snart kommer bli klar för ÖSK, med tanke på att han används i kampanjen. Kolla bara insamlingssidan.
Örebro Marquis de Sade
2015-01-14 14:36
@Crespos ena magruta:

Jag tycker inte att det anstår en klubb som ÖSK att gå ut offentligt och be om pengar om man inte står inför en kris.
Det har en air av att samla pantburkar och sälja bingolotter över sig.
Vad du tycker om det står ju klart, men vad är det i min inställning som är pinsam?
Örebro widemarsh
2015-01-14 14:34
AIK har ju "den svarta massan" där man som supporter kan köpa in sig med 12.000 kr. Över 15 miljoner har man skramlat ihop där, och dom pengarna ska dels användas i syfte att förstärka spelartruppen. Djurgården hockey har samlat ihop 1,3 miljoner från supportrarna, med en likadan insamling som ÖSK gör nu. Detta är inget unikt, som ÖSK gör nu. Skillnaden är väl att insamlingarna i dessa fall inte kommer direkt från klubben utan supportrarna står för initiativet.

Hade kanske hellre sett att denna insamling tagits fram från supporterhåll, men i ÖSKs fall tror jag det är bättre om det kommer från klubben då man betydligt enklare kan nå ut till alla supportrar. Och jag tror att önskemål om att ta fram en sån här möjlighet att kunna stötta ÖSK ekonomiskt på ett enkelt sätt har funnits länge. Spelarinvest har ju funnits, men inte känts så attraktivt för en "vanlig" supporter.

Nä, nu är det dags för alla ÖSKare att sluta vara passiva åskådare och aktivt börja engagera sig för vår kära sportklubb. Majoriteten av klubbens följare har varit nöjda med att gå på match lite då och då, och sedan ska klubben sköta resten. Är det för dåligt drag på läktarna? Sjung med i sångerna och ställ dig i klacken! Uppmana folk runt omkring dig att sjunga med. För få och små tifon? Lägg en slant i insamlingshinkarna och framför dina ideér till Örebro Tifo. Tillverka en egen flagga och ta med till matcherna! Är spelartruppen för svag? Skänk en slant till insamlingen och skicka förslag på nyförvärv till värvningsansvariga!

DIY!
Örebro Nikki Sixx
2015-01-14 14:30
Måste säga att denna tiggerikampanj sänder ut väldigt dåliga signaler till nuvarande och potentiella sponsorer. Dessutom kan det som nyförvärv inte kännas så lockande att skriva på för en klubb som försöker skaffa pengar på detta sätt.

Luktar desperation lång väg!

Örebro Crespos ena magruta
2015-01-14 13:57
Marquis de sade

Du är pinsam, rintigt jävla pinsam....
Annons: