/fotboll/osk/forum/1221.aspx/fotboll/osk/forum/1221.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Asbjörn#10
2014-12-29 10:19
Halvlyssnar lite på Lundhs senaste podcast med Mats Gren så här på morgonkvisten. På frågan vad han jobbar mest med just nu är svaret att få iväg spelare där han sedan nämner Nordin och Sobra som 2 av 3 namn detta berör.

På frågan om det är uteslutet att Nordin och Sobra representerar blåvitt under 2015 svarar han något i stil med "uteslutet är det väl inte men båda dessa spelare vill även själva hitta nya klubbar".

Min känsla är att Nordin kommer presenteras som svartvit innan januari är slut men att att en eventuell lösning med Sobra kommer dra ut på tiden och bli svårare att få till.
AIK Saywee
2014-12-29 08:03
Tackar för tipset Bulten, jag trodde bara att någon/några av många kunniga forumskribenter hade ett hum om vad lagledare normalt pysslar med.

Ska kolla med ÖSK, för att släcka min "eviga" kunskapstörst.
Örebro Bulten i Boo
2014-12-29 07:11
Tips: Google
I det specifika fallet, " - vad kommer lagledarens roll att vara i ÖSK i förhållande till övriga ansvariga?" som jag misstänker att du menar föreslår jag att du kontaktar klubben och frågar.
AIK Saywee
2014-12-28 21:04
Lusläste lördagens NA ...

"ÖSK har inte haft någon lagledare sedan Arvi Taaler slutade i den rollen i januari 2012"

Vad gör normalt en lagledare ?
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2014-12-28 20:23
Saywee//

Jag har för mig att ÖSK:s tidigare lagledare heter Viktor. Vet dock inte vad han heter i efternamn.
AIK Saywee
2014-12-28 19:47
Simon fixar nog till det,
jag har 200% förtroende,
för denna unga kille !!!

Medalj i sikte ...
AIK Saywee
2014-12-28 19:42
Nu är det verkligen istider och ÖREBRO går bra:)

Men det händer också en del i vårt ÖSK ...

Läste först nu i lördagens pappers-NA

Organisationen växer, Robert Axelsson heltidsanställs och blir ÖSK's lagledare :)

Lagledare har vi varit utan några år ...?

Vad gör en lagledare egentligen ?

Robert är nu heltidsanställd som kombinerad lagledare och målvaktstränare, dessutom skall han avlasta Axel Kjäll som haft mycket administrativa uppgifter, med att bland annat sköta bokningar till bortamatcher.

Jag trodde att vi hade en administratör ...

Jaja, det blir nog bra, skall inte tjöta, men lite rörigt verkar det väl ändå vara, eller har NA totalt missuppfattat vad de hört eller läst?
2014-12-28 11:31
Gerzic och Sobra allt närmare ÖSK?
AIK Saywee
2014-12-28 09:42
Sillasäsongen är lugn, men efter helgerna gissar jag att det börjar "röra lite" på sig, men det tar kanske lite tid, men det är OK, för jag gillar Axén's och Simon's inställning "hellre rätt än fort" ...
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2014-12-27 22:32
Saywee// tack för info, trist om de inte kör den grejen lägre. Har sett nåra sådana med glädje.
AIK Saywee
2014-12-27 17:50
Åter till ståplats,

har googlat lite men hittar inget,
inte heller något om detta på oskfotboll,
det är nog tyvärr nedlagt :)

Annars en bra grej att förbränns lite fett :)
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2014-12-27 15:22
God fortsättning! Någon som har koll på om den där skinkkuppen liras än och om den i så fall varit än?
AIK Saywee
2014-12-27 10:21
@widemarsh:

Vilken julklapp, underbara mål :)

2015 går vi för medalj !
2014-12-27 09:09
@widemarsh:

Riktigt fint klipp! Den gångna säsongen var riktigt bra, men jag har en känsla av att säsongen 2015 blir bättre!
Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja)
2014-12-26 23:38
@widemarsh:

Härligt!!
Örebro Pedretti
2014-12-26 22:28
@widemarsh:

Tack så mycket!
Örebro widemarsh
2014-12-26 22:25
Samtliga årets mål, från premiärsegern till avslutningskrossen!
Håll till godo!
Örebro Pedretti
2014-12-26 16:53
Årets spelare i ÖSK enligt mig måste vara Crespo då han kunde skapa rejäl oreda hos alla backlinjer på egen hand. Ge Crespo 5 djupledsbollar så gör han minst ett mål och med det otroligt bra mittfältet vi hade med finliraren Sobra, generalen Gerzic och hårt jobbande RÅP så fick han fler bollar än så under höstens gång.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Ge oss en BOMB!)
2014-12-26 14:35
Årets lista:

Oscar

Hagge

Nordin

Crespo
Örebro Bastard on Parade
2014-12-26 13:56
@Bempa no:10:

Det lustiga är ju att den sången bara sjungs av klackar som består av 50% Örebroare. En roligare kontring vore ju "Ni bor i Örebro!".
Örebro Roswall
2014-12-26 13:53
Min lista:

Målvakt:
Rinne
- Oscar gjorde en sådär säsong, Rinne var iskall i buren och därför riktigt het.

Försvar
Hagge
- Här var det tight med Moberg, men Hagges mentalitet ger närpå gåshud ibland, en ikon

Mittfällt
Gerzic
- Visserligen var Sobra fantastisk och RÅP växte in i rollen, men jag njöt av Gerzic i många matcher, förmågan att hålla boll, passningarna och det defensiva arbetet!

Anf
Kamara
- På ett sätt självklar. Även om Pode var bra.

Joker:
- Tre spelare som överasskade eller agerade joker för mig:
Pode
- Vilken kontrast mot förra säsongen!
Rinne
- Hade hört att han var bra, men så bra?
Holmberg
- Jag gillar Kalle, och han var en grym joker att kasta in, 5 mål på sin knappa speltid!
Örebro Bempa no:10
2014-12-26 13:32
Vill önska er alla en god fortsättning och ett gott nytt år

Sedan vill jag att from nästa år ska vi svara och stå upp mot borta fansen när de skriker att ingen vill bo i Örebro och from nästa år ska vi alla svara så att det ekar över hela Behrn arena:

" Alla vill bo i Örebro "

Låt detta bli ett nyårslöfte alla Örebro fans Forza svartvitt
Örebro Sparkabolleninimål
2014-12-26 13:06
Målvakt: Oscar Försvarar: Moberg Mittfältare: Gerzic Forward: Crespo(även om pode ska ha credd också) Avbytare: Rinne
AIK Saywee
2014-12-26 13:02
Crespo !
Örebro Roswall
2014-12-26 12:55
För att trumma igång formuet lite...Vem är årets spelare? Om det är för svårt, så välj topp 5, eller en från varje lagdel (inklusive bänken).
Örebro Bulten i Boo
2014-12-24 22:33
@Osvaldo:
Inte helt utan att man önskar sig att SvFF tar ett beslut om att banta allsvenskan till tolv lag OCH att som en följd av detta IFK Göteborg åker ur och får tillbringa nästföljande år i ettan. Typ att de kommer elva-tolva nästa år men kvalspelas bort från nästföljande års tolvlags-allsvenska. Missförstå mig rätt, jag vill INTE banta allsvenskan till tolv lag, bra som det är nu med sexton. Men, de stöddiga som tror att de har allt självklart serverat på silverfat för sig ska bara ha däng. Guld till ÖSK 2015, blåvitt elva-tolva och ur allsvenskan, toppen!!
Örebro T8
2014-12-24 21:33
Får jobbiga vibbar av Mats Gren. Känns inte direkt ödmjuk. Hur han är privat har jag såklart ingen aning om.
Örebro Osvaldo
2014-12-24 19:22
@ÖSK-SUPPORTERN (Ge oss en BOMB!):

Och Mats Gren är något helt annat.
2014-12-24 13:37
Dubbel
2014-12-24 13:37
Alec är kung på riktigt!
Annons: