/fotboll/osk/forum/1218.aspx/fotboll/osk/forum/1218.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Kung Kamara
2015-01-04 21:34
@Asbjörn#10:

Det är en jätte bra kille med massor av rutin och ännu en gång, det var ett förslag och klubben skulle testa(!) försök få in det i huvudet. Ville mest ha sagt att han hade haft Crespo hemma hos sig och då var de inställda på stanna.
Tydligtvis verkar han väldigt populär av spelare ifrån Sierre Leone då han även hade Mohamed Bangoura som nära vän.
det ständiga letandet att hitta fel kommer förstöra detta forum mer, Saywee lyckades skrämma bort en hel del folk, låt er andra då höja nivån tack.
Örebro Asbjörn#10
2015-01-04 20:11
Vad är det som gör denna spela så spännande att det skall skrivas brev till klubben om att titta upp honom? En spelare som fyller 32 år nästa år vars CV är allt annat än imponerande? Han har enligt sin Wikipediasida spelat i Vietnam sedan 2011. Är det någon som ens sett honom spela?

Kul att forumet vaknade till lite men kom igen nu, mer spännande namn kan väl diskuteras!? :)

En snabb googling gör att man finner denna spelare i en tråd på Flashback där folk tar ut "Sämsta elvor" för sina allsvenska lag där han är uttagen i Hammarbys efter sina 7 matcher 2004-2005.
Örebro Pedretti
2015-01-04 19:05
@Kung Kamara:

Gåtan som har hållit forumet i ett järngrepp i två dagar har alltså lösts. 31 år gammal är väl inte särskilt illa men jag ser inte riktigt någon plats för honom i klubben.
AIK Saywee
2015-01-04 19:02
@berra-z:

Undrar vad Bertin Ze N'dille pysslar med nuförtiden :)
Kung Kamara
2015-01-04 18:26
@Kardinalen:

Aluspah Brewah.

Bastard/ Om jag förstod han rätt dock så har han de senaste åren spelat som defensiv innemitt liknande 4-3-3 spel i en "Kilhberg roll.
Får se om klubben åtminstone tycker det är värt att testa.
Örebro berra-z
2015-01-04 18:08
NÅGONTING MÅSTE HÄNDA INOM ÖVERGÅNGSFRONTEN. Enligt mig behövs minst två försvarare.
Postat via SvenskaFans-appen
Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja)
2015-01-04 17:18
Men vem fan är spelaren egentligen? PM tack om det ska vara så väldigt hemligt.
Örebro Kardinalen
2015-01-04 17:16
BoP: Vad heter spelaren ifråga?
Örebro Bastard on Parade
2015-01-04 16:55
@Asbjörn#10:

Spelaren finns inte listad där...

Kung Kamara fick igång forumet. Kul tycker jag, men man får ju ta det för vad han skriver att det är: ett tips. Själv är jag tveksam till spelaren, men det är å andra sidan en spelartyp som vi nog skulle behöva ha i truppen som backup.
Örebro Asbjörn#10
2015-01-04 15:03
Om det nu finns någon som absolut vill ta reda på vem denna "spelare" är som någon på forumet alltså uppger sig ha pratat med, dvs INTE någon som ÖSK har pratat med, så är det ju inte så svårt. I denna länk är alla utländska spelare som spelat i ryska ligan listade efter födelseländer. Varsågod att kika igenom karriärhistoriken för spelarna från afrikanska länder, de verkar vara överkomligt många. Kombinationen av afrikan som spelat i Flamengo, i Kina och i svensk fotboll är ju inte den vanligaste så...
AIK Saywee
2015-01-04 14:42
Är det någon som sett honom live, en hel match, å när var han skadad senast?
Kung Kamara
2015-01-04 14:27
@Kardinalen:

Han talar så låg engelska så Jag trodde han hade spelat Uefa cup (som de hette då) men Rubin Kazan mot Villareal men tydligtvis har han spelat 2 Europa matcher men inte med sitt ryska lag. Antagligen hade han mött Rubin Kazan.
Så frågan kvarstår: ska du försöka hitta något i min text nu du kan anmärka på?
Örebro Kardinalen
2015-01-04 14:12
@Kung Kamara:

Frågan kvarstår: varför skrev du "Rubin Kazan"?
Kung Kamara
2015-01-04 13:34
@Kardinalen:

Är du på riktigt? Jag satt och lyssna på snubben under kvällen, ska jag veta då varenda klubb? Nu är det dock så att 3 stycken redan listat ut vem det är genom PM och ÖSK supportern. Och som gammligment skrev så är spelaren inte aktuell för Örebro utan Jag själv har skrivit ett tips till Sköldmark om spelaren då spelaren isäg bor 1,5h från Örebro och är värd att titta på åtminstone.
Örebro Kardinalen
2015-01-04 13:21
Ojdå, Roswall letade information i en hel timme på f-e-l-a-k-t-i-g-t given information.

Man kan ju inte skriva Rubin Kazan om man egentligen inte vet vilken klubb i ryska ligan det handlar om. Nä, det luktar hälleflundra lång väg om det det där inlägget från Kung Kamara.....
AIK Saywee
2015-01-04 11:36
Kul om det händer något,
här har varit så himla dött under sillasäsongen,
men om jag skall tro på Axèn och Åström,
så skall det hellre bli bra, än snabbt :)

Ursäkta om det finns någon repetition i mitt inlägg ...
Örebro Gammaligemet
2015-01-04 11:25
Förstår inte varför denna afrikan är så intressant här inne? Kung Kamara nämde bara att han kände personen i fråga... Kung Kamara ska tipsa ÖSK, men att han är aktuell är knappast troligt. Eller har jag missat något!?

Sncka om att vi suktar efter nyförvärv =)
AIK Saywee
2015-01-04 11:17
Förresten, "tackar" för en massa tummar,
kan vara "en" som gillar mina inlägg,
eller så är det bara fjanterier ...

... hoppas bara på ett bra klimat på detta forum !!!
AIK Saywee
2015-01-04 11:11
Undrar som vanligt över en massa grejer som berör vårt älskade ÖSK, hur fungerar, eller vem, eller vilka ansvarar för klubbens scouting?

Är det någon som vet, eller tror något, eller är det lättgooglat?

Vill ändå, trots vårt tjafs genom åren, ge Kung Kamara en tumme, för han verkar faktiskt bry sig, det enda som oroar mig är "skadan".

Är afrikanen skadad eller skadebenägen ?
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Ge oss en BOMB!)
2015-01-04 03:10
Kan det vara en viss al..... B.....? ;)
Kung Kamara
2015-01-04 00:02
@Roswall:

Nu känner jag mig dum. Inte Rubin Kazan men ryska ligan alla fall.
Ingen aning om hans status och är väl inte aktuell men kanske de vill ta vara på mitt tips och ta in han.
Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja)
2015-01-03 22:22
@Saywee:

En tumme på det så
AIK Saywee
2015-01-03 21:36
Asbjörn#10,

"Ja, jag börjar väl också känna lite att den svenska marknaden krymper mer och mer nu för varje vecka. Här är en lista över samtliga A-lagsspelare i övriga allsvenska klubbar som nu står utan kontrakt efter årsskiftet:"

Mkt intressant lista, bra jobbat :)
Örebro Roswall
2015-01-03 21:36
@Kung Kamara:

Jag är tydligen en dålig researcher, letat i snart en timma och inget funnit! :) Gått igenom Kazans laguppställning nästan 10 år bakåt. Hoppas han är bra och är på G! :)
Kung Kamara
2015-01-03 20:55
@minatankar (för sm-guld):

Ja det är sant, men om inte Crespo själv jagar det känns de bra, om klubbar som Moskva följer Crespo är jag jätte nöjd för då finns det pengar att hämta för alla parter.
Örebro Pedretti
2015-01-03 20:54
@Kung Kamara:

Letar febrilt..........
Örebro Sten Hårdh
2015-01-03 20:13
@minatankar (för sm-guld):

Det ledsamma är väl att man kanske inte kan kännas sig jätteglad över en försäljning eftersom, om jag förstått de rätt, största delen kommer gå till SI som i framtiden inte kommer att kunna återinvestera,
Örebro Sten Hårdh
2015-01-03 20:10
@Asbjörn#10:
Ja det är väl så jag känner rädsla för också. När vi hade 53 spelare på två säsonger eller vad det var. F.ö bra inlägg från dig med bra research över spelare, Intressant att se vilka som finns.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2015-01-03 20:08
@Kung Kamara:

Det kan säkert vara så att det är de nuvarande planerna och jag hoppas naturligtvis på dem. Men att de är säkra tror jag tyvärr inte på. Om "rätt" pengar presenteras Crespo och ÖSK kan allt hända.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2015-01-03 20:05
@Asbjörn#10:

Jag är inte alls säker på att IFK begär betalt. Tror det handlar mer om att en ny klubb har att betala hyggliga engångsersättningar som spelarna har rätt till.
Annons: