/fotboll/osk/forum/1217.aspx/fotboll/osk/forum/1217.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bulten i Boo
2015-01-20 20:01
Närmare 40 mkr för Kiese Thelin känns helt befängt. Det är absolut en bra spelare, inte tu tal om det, men vad jag har sett av honom så når han absolut INTE upp till Crespos nivå. Långt därifrån. T o m tveksamt om jag skulle välja honom före Nordin till ÖSK om den rent hypotetiska möjligheten skulle ha funnits. Helt ärligt. Och detta även trots åldersskillnaden dem emellan och därmed förväntade kvarvarande år på toppnivå.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2015-01-20 19:59
@Bulten i Boo:

Om du läser flera av mina inlägg så är det just det jag inte gjort, nämligen bekräftat en överenskommelse. För det första känner jag inte till den och för det andra går jag enbart på vad ÖSK skriver på sin hemsida innan jag kommenterar sådana frågor mer än principiellt. Jag vet i stora drag vad ÖSK har råd att betala och därför kan jag vara ganska säker på mina uttalanden utan att veta alla detaljer. Jag följer budget, utfall och årsredovisningar och jag har flera andra källor för det jag känner till.
Kung Kamara
2015-01-20 19:56
Håller med Minatankar och även jag håller med att man förstör en insamling o liknande när man påstår Nordins lön eller Crespos påstådda klausul.
Men du måste lära dig stänga av troll eller andras åsikter. De blir för mycket mästrande ibland och du är en lysande skribent men folk kommer fortsätta reta upp dig eller tappa respekten om du alltid brister ut känslomässigt. Bara en tanke, jag gillar dig.
Kung Kamara
2015-01-20 19:54
@Ansiktet:

Nordin skulle ju till Kina sade du, nu är han klar för oss. Crespo säljs för 10 millar? Knappast och du bara förstör med såna här rykten. Är du Sunnalid eller är ni kusiner? Härligt med Nordin nu är det bara Sobra och Almebäck klar så fortsätt skänka pengar.
2015-01-20 19:52
@Ansiktet:

Du är inte seriös som skriver skit om ÖSK. Nedan har jag kopierat ett par av dina tidigare inlägg:

Namn: Ansiktet Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2015-01-16 16:30
20-30 miljoner för Kamara!? Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Vi ska vara nöjda om vi får 10. Ibland när jag läser detta forum så undrar jag vilken typ av verklighet vissa skribenter lever i.

Namn: Ansiktet Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2015-01-11 17:30
Gerzic går till Kina.

Föreslår att du slutar skriva på detta forum om du inte blir seriös. Jag blir riktigt förbannad över sådana som du.
Örebro Bulten i Boo
2015-01-20 19:50
@minatankar (för sm-guld):

Jo, men jag menar att du ju nu mer eller mindre bekräftar att övergången till ÖSK är klar (trots att du är bunden av en policy) och på vilken nivå hans lön då hamnar. Nåja, nog om det. Himla glad blir jag iaf. Nu MÅSTE bara Nordin upp på vänstersidan här igen. I det fall NA:s rykte stämmer vill säga.
Örebro Ansiktet
2015-01-20 19:40
Om Crespo blir såld så kommer han säljas för under tio miljoner, typiskt ösk.
Postat via SvenskaFans-appen
2015-01-20 19:34
@Bulten i Boo:
Nej, inte alls. Alla de parametrar jag räknar upp förekommer mer eller mindre i alla spelarövergångar. Det är inget konfidentiellt över det. Det finns också officiella uppgifter på vilka löner det finns i respektive klubbar och dessutom deklarerar spelare löner offentligt. Att ÖSK inte erbjuder de löner som t ex MFF och IFK erbjuder, är inte någon som helst hemlighet. Att jag berättar lite hur det ligger till principiellt beror på att det är så många helt felaktiga uppgifter och rykten som florerar både på detta forum och i andra sammanhang, som varken gagnar spelarna eller ÖSK. Är det någon som tror att ÖSK betalar samma löner i fyra år som man får i MFF och IFK som värvad toppspelare? Här har det funnits uppgifter på att Nordin skulle få 100.000 - 150.000 i månaden om han kommer till ÖSK. Detta är helt felaktigt och gör bl a att flera blir kritiska till ÖSK när klubben väljer att engagera supportrar och partners för att vara med och finansiera olika nyförvärv till årets trupp. Till bilden hör att jag inte är insatt i några detaljer varken i Nordins övergång till annan klubb eller i andra spelare. Jag har dock av egen erfarenhet av många övergångar och dessutom genom alla mina kontakter en god bild över hur verkligheten ser ut i stora drag.
Örebro Bulten i Boo
2015-01-20 19:26
Oj, bryter du nu inte mot den policy du hänvisar till nedan?
2015-01-20 19:19
@Bastard on Parade:

Precis, så är det. Det handlar om för Nordin att i en ny klubb få täckning för de pengar han förlorar genom att inte spela i IFK året ut, det handlar om för honom att i princip halvera sin lön, det handlar om kontraktets längd, om boende, om utbildning och jobb efter karriären och det handlar om jobb för sambo. Dessutom kopplar man ofta kontraktens längd till olika parametrar, t ex hur många matcher man spelat en säsong.

I alla sådana diskussioner som förekommer mer eller mindre i varje övergång, är dessutom oftast två klubbar inblandade, minst en agent och spelare med närstående. Om man klarar av allt detta på ett par-tre veckor tycker jag det är bra gjort av alla parter.

Örebro widemarsh
2015-01-20 19:16
Jag gillar att svenska klubbar börjar ta bra betalt för sina spelare. 40 miljoner för Kiese Thelin är en sjuk summa med tanke på att han bara levererat i ett halvår. Den summan visar också att ÖSK inte bör ens fundera på att släppa Crespo för under 20 miljoner.
Örebro Bastard on Parade
2015-01-20 19:09
@Saywee:

Jag tycker att det är orättvist att skriva att det bara har handlat om pengar. 2 veckor för att nå fram till ett mycket viktigt avtal om ens framtid är inte särskild lång tid. Det finns massor av faktorer som kan ha påverkat förhandlingarna och det kan vara andra frågor som har haft större betydelse än pengarna, t.ex. kontraktslängd och eventuellt jobb efter spelarkarriären.
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2015-01-20 19:00

Jag hoppas att alla ÖSK-supportrar öppnar sina hjärtan (för att citera Fredrik Reinfeldt) genom att fortsätta bidra till insamlingen. Jag tror, precis som jag har varit inne på i tidigare inlägg, att utfallet är helt avgörande för om vi ska kunna kontraktera ytterligare klasspelare.
2015-01-20 18:54
@Saywee:
Tror du inte jag hänger med? Att jag vill vänta beror endast på att jag varit med i en grupp som arbetat med klubbens information och policyn bygger på att de få som har information i ett spelarärende inte yttrar sig privat i frågan förrän klubben offentliggjort det själva.
2015-01-20 18:53
@DaSa:
Det är inte ovanligt att längden på kontrakt är beroende av hur många matcher spelaren spelar en säsong men också av andra parametrar.
Örebro Lekiller
2015-01-20 18:50
Att Crespo kommer gå till en annan klubb i Sverige tror ja bara är skitsnack. Han vill till en större liga och att då binda sig på ett 2-3 års kontrakt i en annan klubb i Sverige är han nog inte så sugen på. Har en känsla av att ÖSK prislapp på honom är ganska hög. 20 till 30 miljoner.
Örebro DaSa
2015-01-20 18:39
Om nu ryktet stämmer så antar jag att det som gjorde att det drog ut på tiden var längden på kontraktet. Risky att skriva på fyra år, bara hoppas att han håller kontraktslängden ut. MEN jag är sjukt glad om han har skrivit på!

Sen så tror jag inte att MFF kommer att lägga mer än max hälften av Isaac pengarna på Crespo vid en eventuell affär. Tror inte heller att Crespo gärna vill gå till en annan klubb i allsvenskan. Om det nu skulle vara fallet så beror det antagligen på att spelare i detta fall Crespo inte ser ÖSK som ett bra skyltfönster vilket visar på vikten att vi måste få till en försäljning utomlands.
Örebro Mellösas Frippe Jansson
2015-01-20 18:30
@Po De:

Gör detta KIF till länets rikaste klubb?

Nästa NA-insparksnotis kmr bergis vara:
"Crespo klar för lokalkonkurrenten"
AIK Saywee
2015-01-20 18:27
"Namn: minatankar (för sm-guld)
Sänt: 2015-01-20 18:20
Jag vill vänta att kommentera Nordin till dess ÖSK bekräftat nyförvärv på sin hemsida."

Det har liksom läckt lite, har du inte hängt med ?
2015-01-20 18:25
@Po De:
Jag skulle vilja ha en kommentar från diverse s k experter som sagt att Crespo är värd 7-8 mkr. Thelin är inte i närheten av Crespos målfarlighet och båda är landslagsmän. Hoppas nu att det blir fler ÖSK:are som börjar tänka lite större. I annat fall kan vi sluta drömma om att få hem SM-tecknet till Örebro någon gång.
Örebro Trivseltorsten
2015-01-20 18:20
Crespo har väl två år kvar på kontraktet. Visst, MFF har väl råd, men han blir fan inte billig. Nu när Nordin kommer in har vi om vi får in en bra mittback ett kanonläge på topplacering. Rea för fan inte bort den chansen...
2015-01-20 18:20
Jag vill vänta att kommentera Nordin till dess ÖSK bekräftat nyförvärv på sin hemsida.

Vad jag däremot kan kommentera är att de rykten som förde Sobralense tillbaka till Brasilien var just bara rykten. Det torde innebära att ÖSK fortfarande har en god chans att rekrytera honom till denna säsong. Hoppas verkligen att så blir fallet.
AIK Saywee
2015-01-20 18:19
Lekiller, ja det har du rätt i,
att det har dröjt så länge,
har ju bara handlat om pengar,

Men skönt ändå, nu kan vi luta oss lite tillbaka, och jag vill inte att ni misstolkar mig, för kan Nordin leverera som den motor jag hoppas att han blir, då kommit vi att se ÖSK i toppen av tabellen, oavsett Axén tittar i den eller ej.

Välkommen hem Nordin Gerzic !
Örebro Crespos ena magruta
2015-01-20 18:15
Då blir väll kamara klar för MFF snart.. Snacka om att Malmö kan spendera nu...

Kan inte se Crespo spela för något annat lag än ÖSK i Sverige.. M
Örebro Asbjörn#10
2015-01-20 18:14
Underbart!

Hoppas nu inte att insamlingen avtar för att folk tänker "nu har vi ju samlat in tillräckligt för att kunna signa Nordin."

Som både Simon och Axel påpekade senast, insamlingen är inte till någon specifik spelare eller att det finns något specifikt slutmål. Snarare är det så att varenda tillkommen krona ger fortsatt möjlighet att spetsa truppen på diverse tänkbara sätt som kan dyka upp!
Örebro Po De
2015-01-20 18:08
Kiese Thelin klar för Bordaux för 40mille.
Örebro TommyS
2015-01-20 17:46
Känns så bra det här. Hämta gödkalven och slakta den, så skall vi äta och hålla fest.

Innermittfältet är klart, med både spets och bredd för att vara ett av allsvenskans absolut bästa.

I alla andra lagdelar känns det som om något fortfarande kan hända.
Örebro Lekiller
2015-01-20 17:41
[QUOTE=Saywee]Härligt, hoppas att han spelar som i "fornstora" dagar. Nu blir det tveklöst medalj :) Att han skulle skriva på var förväntat, men varför tog det så lång tid, varför ? [/QUOTE] Varför tror du? Självklart va man inte till en början överrens om det ekonomiska. Plus att de 170 000 kr som kommit in igenom insamling har löst Nordins sign on krav. Eller nära på i alla fall. Behöver ju inte vara svårare än så. Eller hur?
AIK Saywee
2015-01-20 17:36
Härligt, hoppas att han spelar som i "fornstora" dagar.

Nu blir det tveklöst medalj :)

Att han skulle skriva på var förväntat,
men varför tog det så lång tid, varför ?
Örebro Stoonken
2015-01-20 17:23
Dags att börja skissa på ett Gerzic-tifo till hemmapremiären! Nordin ska hyllas!
Annons: