/fotboll/osk/forum/1214.aspx/fotboll/osk/forum/1214.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Gudjonsson
2015-01-22 10:28
@DaSa

Så är det... Det vi vet är att Hull har följt honom och att Crespo nu har levererat sista halvåret. Att han bland annat gjorde en kanonmatch och 2 mål mot Malmö FF (CL-lag)

Mina förhoppningar är dock inte heller stora och det bästa vore ju att han spelade våren och fortsatte leverera för att senare kunna säljas under sommarfönstret...
Örebro DaSa
2015-01-22 10:23
Sten/ Tror att det är en mycket dålig idé att försöka "blåsa" SI. Är övertygad om att pengar som går dit kommer att återinvesteras på ngt sätt.
Örebro DaSa
2015-01-22 10:21
Frågan är hur mycket intresse som finns egentligen, hur säkra är vi på att Hull och Malaga verkligen är intresserade? Kanske är agent snack för att få MFF att buda!? Däremot så tror jag att MFF kan hosta upp 20 mille efter sin försäljning av IKT, om inte så blir det ingen affär. Det som talar emot är ÖSK:s historik av dåliga affärer...
Örebro Sten Hårdh
2015-01-22 10:00
Funderar på om ÖSK faktiskt kan tjäna på att sälja Crespo förhållandevis billigt - Kan dock inte juridiken så bra. Men betänk om ÖSK säljer Crespo till t ex Malmö för 5 milj. Man kräver i gengäld stor % i en vidareförsäljningsklausul. Säg 40%. För han kommer garanterat bli vidaresåld. SI och AIK får sin andel på de fem mille och sen är de borta från gatan? Men förmodligen är det så att det inte går att kringgå vilket fall SI på detta sättet.
Örebro Crespos ena magruta
2015-01-22 09:57
Saywee

ÖSK bestämmer.. Crespo har ett kontrakt som måste följas..
Örebro Gudjonsson
2015-01-22 09:48
Jag måste säga att ÖSK är i ett kanonläge. För jag liksom alla andra ÖSK supportrar vill inte att vi ska sälja till en konkurrent, och nu när snacket är igång på allvar från alla håll och kanter kommer även anbuden från utlandet.

Gissningsvis kommer Hull City att värva Crespo. Alternativet för dem, som har följt Crespo under en längre period, är att fortsätta tveka och istället få vänta ytterligare 2-3 år på Crespos nästa kontrakt ska löpa ut.

Han är redo nu och bör kunna säljas utomlands för 20-25 miljoner med en vidareförsäljningsklausul på ca 10-20%

Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2015-01-22 09:44
Blir fint med Peking borta i premiären. Tror att många åker dit för att heja och stötta så det kommer kanske nästan kännas som hemmaplan. I övrigt tror jag inte kallt väder har samma inverkan som semester på publiksiffrorna.

Jag tycker att vi ska vänta med att sälja Crespo till sommaren, men om vi säljer nu så blir jag mycket besviken om det sker inom Sverige och under 20. Men glad om det sker till ex Frankrike eller England för 25.
Örebro Gudjonsson
2015-01-22 09:40
Skånska Dagbladets MFF-expert Ole Törner vill i en intervju att MFF ska värva Crespo... Se länk!
AIK Saywee
2015-01-22 09:34
Shit alltså, jag och Simon tyckte att vi hade ett starkt lag, redan innan Nordin kom hem. Om Crespo lämnar är vi inte särskilt starka, om inte Pode rockar fett. Tyvärr blir det inte alltför många slantar kvar, om Crespo vill vidare, när Spelarinvest och Gnaget har fått den del, de så smart förhandlat fram. Bollen ligger främst hos Crespo, han bestämmer, undrar vad han vill?
Örebro Kardinalen
2015-01-22 09:26
Ja, inte helt klockrent när det gäller de hemmamatcher där vi har realistisk chans att locka 10.000 åskådare (Djurgården, AIK, Göteborg och Hammarby). Malmö räknar jag bort, då historien visar att det var länge sedan de drog så mycket folk till Vallen. Hemma mot Göteborg kring 8 april = kallt väder, marginalpubliken kan komma att stanna hemma Hemma mot Hammarby kring 29 april = kallt väder, marginalpubliken kan komma att stanna hemma Hemma mot Djurgården kring 26 juli = semestertider, säsongsabbare kan komma att vara frånvarande Hemma mot AIK kring 31 oktober = kallt väder, matchen kan vara "betydelselös"
Örebro Karlstruum
2015-01-22 09:16
Det värsta är att Malmösupportrar och Göteborgsupportrar tror att Crespo går till dom. Och att prislappen blir 5-6 miljoner för honom. Det gör mig så irriterad så jag blir skogstokig på dom. Redan skällt ut några för deras vilda fantasier. Jag tror och hoppas runt 20 på Crespo. IKT: såld för 40 miljoner. Hade fyra år kvar på kontraktet och är EU-spelare. Har fått visa upp sig i U21 i EM-kvalet och även något inhopp i A-landslaget och framförallt bevisat i CL att han är en kompetent anfallare. MFF hade råd att tacka nej till 20 miljoner och kunde trissa upp priset. 23 matcher fem mål för IKT. Crespo: säljs för ?. Har två år kvar på kontraktet och är inte EU-spelare och det drar ner lite kan jag tro. Har spelat i Sierra Leones landslag och på åtta matcher gjort tre mål. Men i allsvenskan så blev det 14 mål på 18 matcher. Är även ett år yngre än IKT. ÖSK har inte samma försäljningssituation som MFF men behöver inte sälja likt Åtvidaberg för att klara sin existens. Så, det som framförallt gör att IKT kommer gå för mer är det längre kontraktet och att han visat upp sig i CL. Även i U21 mot Frankrike väger tungt. Men att andra supportrar tror att dom ska få honom för 5-6 miljoner tycker jag är ett hån. Han och Vibe borde rimligen gå för samma summa?
Postat via SvenskaFans-appen
2015-01-22 09:05
Det kan jag avslöja.... Ingen aning... Hörde det på träningen och personen visste inte vilken klubb...

Säkert Malmö..
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Ge oss en BOMB!)
2015-01-22 08:45
Crespos ena magruta///

Då skadar det väl inte att avslöja vilken klubb? Antingen här eller i PM :)
2015-01-22 08:44
Går rykten på stan att Crespo är så gott som klar för ny klubb.. =(
AIK Saywee
2015-01-21 22:17
Tycker liksom go_osk och Bulten,
att det är ett bra spelschema,
som avslutas med en seriefinal :)
Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja)
2015-01-21 22:15
Det har aldrig varit på tal att det skulle vara Hammar...
2015-01-21 21:55
Hammar är väll ingen ytterback? Är han inte högerfotad dessutom?
Örebro Pedretti
2015-01-21 21:25
@Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja):

Var inte denna skånepåg i fråga Johan Hammar i MFF?
Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja)
2015-01-21 21:13
@Kung Kamara:
Spelar skånepågen i allsvenskan just nu? Någon slags ledtråd hade varit festligt.
Örebro Pedretti
2015-01-21 21:10
@Crespos ena magruta:

Inte Nordbeck...
2015-01-21 21:05
Kung kamara Mårten Nordbeck?
Kung Kamara
2015-01-21 20:44
Grym värvning av Halmstd för övrigt, han skulle jag velat ha till klubben.
Kung Kamara
2015-01-21 20:43
@Crespos ena magruta:

Skånepågen är inte Demir så länge inte ÖSK vart på där också men det tror jag inte, tycker dock ni ska hoppas på "skånepågen" det skulle vara ett bra nyförvärv.
2015-01-21 20:31
Härligt med Nordin!!!

Sätter lite fart på sillyseason igen genom att ställa frågan, vem blir ÖSKs nästa nyförvärv?

Jag drar till med Almebäck, även fast mittback inte prioriteras..
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2015-01-21 20:24
Jag tycker att årets spelschema är klockrent! Bortapremiären mot Peking är den bästa tänkbara start vi kan få. Under den matchen kommer ÖSK ha ett enormt stöd från läktarplats. En vinst där skulle betyda mycket för resten av säsongen! Hemmapremiären mot Blåvitt blir en rolig match. Om Göteborg för en gångs skull får iväg ett anständigt bortafölje kan vi hoppas på en publiksiffra över 10 000! Jag tycker det är bra att vi har Hammarby hemma relativt tidigt på säsongen. Detta mot bakgrund av att jag tror att de mot slutet av säsongen är förankrade i tabellens nedre regioner. Det blir en publiksiffra över 10 000 på den matchen! Den avslutande hemmamatchen mot AIK blir en skön seriefinal. Matchen kommer vara slutsåld ett par månader före avspark!
Örebro Bulten i Boo
2015-01-21 18:26
@Sparkabolleninimål:
Tänkte precis samma sak, vilken härlig avslutning! Fram t o m omgång 14 håller ÖSK, AIK och MFF ungefär jämna steg. Då tvålar vi till MFF x 2, borta och hemma, 6-0 i poäng på dessa två matcher. Vi skapar ett försprång till MFF vilket de aldrig orkar ta in utan därefter handlar allt om ÖSK eller AIK. I den avgörande, sista matchen på BA vinner ÖSK med 3-2 efter mål av RÅP, DG och Crespo! ;-)
Örebro Sparkabolleninimål
2015-01-21 18:14
Ösk-AIK i sista är perfekt. Det är då vi avgör på ett fullsatt behrn och går förbi AIK och vinner allsvenskan med 1 poäng.
Postat via SvenskaFans-appen
2015-01-21 18:12
Dasa
Är Demir aktuell?
Örebro DaSa
2015-01-21 17:43
Är mycket nyfiken på vilka spelare som det arbetas på. Hade varit fint om Sobra och Demir skriver på innan första träningslägret!:)
Örebro DaSa
2015-01-21 17:40
Tyckte att presskonferensen var riktigt dålig! Vi framstår som en div5 klubb. De kunde väl ha byggt upp lite spänning (än det var avslöjat innan). Tycker att de skall studera hur andra klubbar gör.

Välkommen hem igen Nordin!! Så jäkla kul att han vill komma hem.
Annons: