/fotboll/osk/forum/1210.aspx/fotboll/osk/forum/1210.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro fläsklepp
2015-01-21 17:16
@Saywee:

Hurså? Saknar du mig? Om man inte skriver nåt på ett par dagar så tycker du tycker du det är fel?? Trodde du ville skriva om fotboll o ÖSK, men du skriver ju mest själv bara annat trams
Örebro Osvaldo
2015-01-21 16:52
@go_osk (We are on the road again!):

Det var det jag hoppades på, men tänkte att mig att det kanske var lite väl naivt. Ser inget konstigt i att Nordin får bra betalt, han har ju genom sitt tidigare agerande sett till klubbens bästa när det gäller det ekonomiska. Och är det något som ska premieras så är det lojalitet
Örebro Bastard on Parade
2015-01-21 16:39
Hela spelschemat är publicerat på Förbundets hemsida. Som jag har förstått det så är datum endast spikat för den första omgången. Så här ser ÖSK:s spelschema ut:

1) IFK Norrköping - Örebro SK
2) Örebro SK - IFK Göteborg
3) Falkenbergs FF - Örebro SK
4) Örebro SK - GIF Sundsvall
5) AIK - Örebro SK
6) Örebro SK - Hammarby IF
7) Kalmar FF - Örebro SK
8) BK Häcken - Örebro SK
9) Örebro SK - Åtvidabergs FF
10) Örebro SK - Gefle IF
11) IF Elfsborg - Örebro SK
12) Örebro SK - Helsingborgs IF
13) Örebro SK - Halmstads BK
14) Djurgårdens IF - Örebro SK
15) Malmö FF - Örebro SK
16) Örebro SK - Malmö FF
17) Örebro SK - Djurgårdens IF
18) IFK Göteborg - Örebro SK
19) Örebro SK - IFK Norrköping
20) GIF Sundsvall - Örebro SK
21) Halmstads BK - Örebro SK
22) Örebro SK - BK Häcken
23) Hammarby IF - Örebro SK
24) Örebro SK - IF ELfsborg
25) Helsingsborgs IF - Örebro SK
26) Örebro SK - Kalmar FF
27) Örebro SK - Falkenbergs FF
28) Gefle IF - Örebro SK
29) Åtvidabergs FF - Örebro SK
30) Örebro SK - AIK

Vi supportrar har en fantastisk möjlighet att påverka intresset för ÖSK den här säsongen genom att göra bortapremiären till något speciellt. Hoppas Kubanerna kommer igång med arbetet kring den resan tidigt. De gjorde det bra med senaste resan till Norrköping!
Örebro Sparkabolleninimål
2015-01-21 16:35
Välkommen hem Nordin! Känns jäkligt bra :) Citat från radion, förkortat o ungefärligt. "Allt känns så positivt runt ösk nu. Det känns som att vi kan vinna något denna säsongen."
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2015-01-21 16:19
@Osvaldo:
Nordin och Blåvitt kom överens om att bryta kontraktet för drygt två veckor sen. ÖSK har således inte betalat någon ersättning till Blåvitt. Det troliga är att de externa insatserna gått till att finansiera Nordins signing on bonus.
Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja)
2015-01-21 16:10
Kunde inte blivit en roligare premiär än så. Och Nordin klar på det.
Fint som snus.
Örebro Osvaldo
2015-01-21 16:05
Glädjande att Nordin är tillbaka på riktigt. Som jag tjatat om tidigare är han, förutom en ypperst begåvad fotbollsspelare, en viktigt del av Sportklubbens identitet.

Är det någon som har koll på affären såg ut? Undrar om det är lönekostnader/sign on eller pengar till IFK GHB som krävt externa insatser (för övrigt berömvärt). Och hur kan det förhålla sig till pengarna vi fick när Nordin gick?

Även om värdet för Mats Gren inte var så mycket skulle det inte förvåna om han förhandlade utifrån värdet för ÖSK. Vilket kan ha trissat upp priset en aning i jämförelse med en situation där man vill slippa en lönekostnad.
2015-01-21 15:46
Matchen mot Norrköping spelas söndagen den 5:e april. Det är upplagt för ÖSK:s största bortafölje någonsin!
Örebro mr olafski
2015-01-21 14:51
Peking borta i första matchen alltså, rolig premiär tycker jag. Även om det kn vara kul med rivalmöten lite senare in på säsonger. ALLA TILL PEKING!
Örebro Lekiller
2015-01-21 14:47
Skönt att Nordin nu är 100% klar. 50 % snart uppnått i insamlingen också som inte påverkas av Nordin värvningen. Snart nästa nya namn på g? Imponerande av den anonyma 50000 bidragaren!
Örebro Pedretti
2015-01-21 14:44
Någon har donerat 50000 kr.
Hujedamej!
Örebro Crespos ena magruta
2015-01-21 14:16
Om det är nya tröjan Nordin hade på sig så säger jag otroligt ful. Den som bestbestämmer tröja till ÖSK borde få sparken... =)
Örebro Gudjonsson
2015-01-21 13:50
Jätteroligt att Nordin nu är klar. Måste skriva att jag inte varit speciellt orolig.

@BoP
Nej jag håller med om att presskonferensen inte var något att hänga i julgranen. Varför ha en PK överhuvudtaget?

I nästa studioprogram vill jag gärna veta mer om ÖSKs strategi för exponering i riksmedia och hur Eva Palmér Marknadschef arbetar strategiskt för att stärka ÖSKs varumärke och öka exponeringen av våra sponsorer...
Örebro Ansiktet
2015-01-21 13:49
Stå på dig Saywee! Jag är så jävla trött på att folk hackar på dig hela tiden. Hur fan orkar ni?
Örebro Bastard on Parade
2015-01-21 13:32
Att ha en presskonferens på några få minuter är väl inte bästa sättet att locka hit riksmedia inför framtida presskonferenser.
Örebro Pedretti
2015-01-21 13:29
Här har ni förövrigt presskonferensen som varade i typ 3 minuter.
Örebro Gudjonsson
2015-01-21 13:26
@Pedretti

LOL
Örebro Gudjonsson
2015-01-21 13:25
Hittade ingenting... men det har ju bara gått en halvtimma sedan dessa journalister var på presskonferensen och fick reda på nyheten.
Örebro Pedretti
2015-01-21 13:25
"Så vi är superglada att ha Nordin är här, nu ska vi bara förbättra hörnorna så ska det bli skitbra"
En liten pik av Alexander Axén på presskonferensen.

Men jag håller faktiskt med Axén, Nordins hörnor var av varierande kvalité minst sagt.
Örebro Gudjonsson
2015-01-21 13:18
Var det många på presskonferensen? Nu ska jag läsa riksmedia och se hur nyheten presenteras... Läs OM nyheten presenteras...
2015-01-21 13:06
Magnus Sköldmark var tydlig med att pengarna som vi supportrar skänkt inte använts till att finansiera värvningen av Nordin Gerzic. Han uppmanade även oss supportrar att fortsätta engagera oss så att vi får en så stark trupp som möjligt.
Örebro widemarsh
2015-01-21 13:03
Det var nog den kortaste och minst intressanta presskonferens jag någonsin har sett. Men välkommen hem igen, Nordin!
Örebro Mellösas Frippe Jansson
2015-01-21 13:02
Nya matchtröjan verkar inte vara den som det spekulerades i igår (ösk ungdom varianten) utan den helvita. Ganska plain i mitt tycke. Kan nog bli grann om man slipper massa färgglatt tryck all over
AIK Saywee
2015-01-21 13:01
Sjögrens syndrom och schizofreni är jobbiga sjukdomar, som några anklagar mig för att jag lider av, sjukt och falskt !!!

Undrar vart den för "värmländska" fläskläppens tog vägen?

Jädrar vad trollen trollar, är det sådant hör ni vill att jag skall förklara på ett öppet forum, för no. Kan inte skrämma bort mig.

Försöker att skriva fotbolls- och ÖSK-relaterat, men blir dåligt bemött av några få ...
Örebro Bastard on Parade
2015-01-21 13:00
Skönt att det är officiellt med Nordin. Sköldmark säger att supporterinsamlingen inte har använts för att finansiera Nordin. Är det nya matchtröjan Nordin fick?
Örebro KalleTeodor
2015-01-21 12:57
Nordin klar!
Örebro bison
2015-01-21 12:56
Na är ju osnygga om det "bara" är Nordin. Först avslöjar man övergången och sen kör man LIVE.
Örebro T8
2015-01-21 12:52
Är nog bara Nordin. Inte så bara egentligen. Men mycket vill ha mer. Bra hur som med uppmärksamheten.
Örebro DaSa
2015-01-21 12:36
Tycker att det är bra att vi kallar till PK. Det gäller att få så mycket publicitet och drag runt klubben som möjligt. Därför tycker jag att det var jävligt synd att ngn läckte till NA innan det var klart, hade varit bättre för PK intresset om det inte var känt innan. Men som ngn skrev så kanske det kommer ytterligare en överraskning...

Tror att om vi skulle presentera Nordin och Sobra idag så kommer det att skicka en signal om att vi satsar både till befintliga truppen (läs att Crespo vill stanna) och till eventuella nyförvärv (läs Demir, Iron-Mike, Hammar).

På tal om Iron-Mike så såg jag honom ett stenkast från min lgh förra veckan (tyvärr bor jag ej i Örebro:)), var tvungen att kolla Hemnet direkt efteråt för att se att det inte fanns ngn lgh till salu på den aktuella adressen:)
Örebro Mellösas Frippe Jansson
2015-01-21 12:28
@Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro):

Reumatolog Lennart Sjögrens livsverk?
Annons: