/fotboll/osk/forum/1196.aspx/fotboll/osk/forum/1196.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Ge oss en BOMB!)
2015-01-30 19:14
Blir nog ingen Iron Mike denna gång eller?
Örebro zxcv
2015-01-30 19:12
Kul! Välkommen Logi!
Örebro Lekiller
2015-01-30 19:10
Kosta men ryms inom budget.
Postat via SvenskaFans-appen
Kung Oscar
2015-01-30 19:07
19:00 på oficiella ...

"http://oskfotboll.se/aktuellt/nyheter/nyheter-2015/2015-01-30-logi-valgardsson-klar-for-osk-fotboll.html"
Kung Oscar
2015-01-30 19:04
NA v-e-r-k-a-r vara snabbare än ÖSK's oficiella,
eller så är det någon/några som läcker ...

... beträffande förstärkningar av en redan stark trupp :)
Sierra Leone
2015-01-30 19:01
Ny vänsterback till klubben som vi köper loss? Intressant att se som dessutom kom 3a i assistligan, känns precis som det är de Axen vart ute efter, en duktig vänsterfot som sleva in inlägg efter inlägg.
Spontant sett känns det som en toppen värvning som förmodligen inte kostade så mycket.
Örebro Lekiller
2015-01-30 18:57
Stämmer.
Sierre Leone
2015-01-30 18:57
Kung Oscar
2015-01-30 18:16
Media, text-teve, SVT 2:an har redan tagit fram en allsvensk tabell och jag kan på sätt och vis förstå att Alexander inte vill titta i tabeller, men hur kan Åtvidaberg ligga i toppen och Malmö i botten ?

Textsida 343
Örebro Asbjörn#10
2015-01-30 17:44
Här hann jag reagera positivt på att det faktiskt stod "Örebros Yasin" i rubriken snarare än "Allsvensk spelare" som de flesta medier annars har rubriksatt sina texter om Yasin och Irak i veckan.

Så ser man deras bild med tillhörande bildtext..... Jaja man kan väl inte få allt! :)
Örebro Pedretti
2015-01-30 16:50
Nu är det officiellt, Sobra bryter sitt kontrakt med Blåvitt.
Men vart han ska det vet inte Mats Gren.
Örebro Arna-Tovic
2015-01-30 16:28
@Bastard on Parade:

De lagen som rankas före oss är:
Malmö
Elfsborg
AIK
Häcken
Djurgården

Skulle spontant säga att jag skulle vara mer rädd för att möta Peking (plats 10) än Djurgården. De avslutade säsongen rätt bra och har förstärkt med Bärkroth som blev 2:a i assistligan. Krogh-Gerson på det centrala mittfältet har ersatts av Daniel Sjölund och man har 2 anfallare som kan göra mål.

Vad har Djurgården? Ett bra försvarsspel som måste fungera eftersom man inte har någon som kan göra mål.

När vi får in en stabil mittback samt en skicklig ytter(back) borde vi nog aspirera på en av europaplatserna.
Örebro DaSa
2015-01-30 16:04
Jag tror inte att vi skall skriva av Sobra än. Kan tänka mig att han har fått ett muntligt avtal med gamla klubben i Brasilien men när det nu skall skrivas kontrakt så kommer han uppfatta det som sämre än vad han uppfattat det. När han sedan räknar på diffen med ÖSK:s kontrakt så är den för stor och han väljer att köra ett år till, speciellt nu när han slipper halva försäsongen:)
Örebro Conjuration
2015-01-30 15:30
@DaSa:

Tror också det.
Örebro DaSa
2015-01-30 15:22
Tror att om Hammarby vill ha Almebäck så är vi körda. Vi förlorade mot dem Ang. Batan och då låg de i SE. Sen så är han Sthlmare vilket också talar för dem.

Däremot så har jag inte hört ngt rykten om att han skall dit. Sedan säger Nanne att de är nöjda med truppen.

Örebro KalleTeodor
2015-01-30 14:15
Nu står det klart att IFK och Sobralense går skilda vägar. Kontraktet är brutet. Återstår att se om det blir Fortaleza eller en toköverraskning i ÖSK.
Örebro jappel
2015-01-30 13:50
Mycket glädjande att läsa hur Expressen tippar ÖSK som ett topplag i år, framför lag som Göteborg och HIF. Hade gärna sett lite mer text om hur de kommit fram till sin ranking. Borde kunna övertyga spelare som står och väger om att ÖSK alltid är rätt val!
Örebro roaring j
2015-01-30 13:23
Ja, jag fattade fel. Hoppas ingen fick upp hoppet :) Frågan är om det är värt så mycket pengar för några träningsmatcher. Får hitta nån fulstream istället.
Örebro Bastard on Parade
2015-01-30 13:22
Expressen rankar befintliga trupper. Artikeln publicerades idag. Sköldmarks kommentar är för övrigt ganska intressant:
- Vi ligger i fas med det mesta. Vi är nöjda med den trupp vi har i dag. Men transferfönstret är öppet till den 1 mars och saker kan hända. Vi letar fortfarande förstärkning på tre positioner, centralt mittfält, ytter och en försvarsspelare.

Letar vi fortfarande efter en innermittfältare? Tidigare har de sagt att vi letar efter en vänsterback, men nu snackas det bara om en försvarsspelare. Öppnar det för Almebäck? Och är inte transferfönstret öppet till och med den sista mars?
Örebro roaring j
2015-01-30 13:20
[QUOTE=Hertig_Karl]roaring j Gratismånaden gäller bara film och serier om jag förstod det rätt. Viaplays sportpaket kostar 279 kr i månaden. [/QUOTE] Möjligt att jag förstod det fel men tyckte det stod typ kolla så mycket serier, film o sport som du vill i en månad. Jag fattar ofta fel så lita inte på mig.
Örebro bison
2015-01-30 13:12
Angående Almebäck med tanke på Pemos inlägg.
man kan ju bli fundersam över varför han inte fått spela i Danmark, med detta sagt så ser backlinjen i dagsläget väldigt tunn ut och för mig skulle en värvning av Alme göra att jag kunde sova lugnare tiden fram till seriestart.
Örebro Rasberg
2015-01-30 12:59
Saxat får en intervju med Lennartsson på Göteborgs SF-sida.
"En som inte är med på lägret är Daniel Sobralense. Hur ser situationen ut med honom?

Han är på väg att byta klubb och då kände vi att det inte var lönt att han åkte med till det här lägret."

Är svårt att släppa tanken på honom i ÖSK även om han iaf utåt är avskriven.
Örebro MrCrowly
2015-01-30 12:56
@roaring j:
Gäller väl tyvärr inte sporten, va?
Örebro Hertig_Karl
2015-01-30 12:56
roaring j
Gratismånaden gäller bara film och serier om jag förstod det rätt. Viaplays sportpaket kostar 279 kr i månaden.
Örebro roaring j
2015-01-30 12:28
Lägrets träningsmatcher sänds på viasat. De har, som alla streamingtjänster, en gratismånad. Läge att plocka ut den nu :)
Kung Oscar
2015-01-30 12:24
pemo, trevligt att du åter börjar skriva.

Stämningen på forumet är riktigt gôtt nu :)

Alla tillsammans blir vi topp 3 !!!
Örebro zxcv
2015-01-30 11:33
Yasin utbytt efter en bra ensats
Örebro Rasberg
2015-01-30 11:15
http://www.afcasiancup2015live.com/2015/01/watch-iraq-vs-uae-3rd-place-stream.html
Örebro Roswall
2015-01-30 11:12
Kalleteodor.

tyvärr ser det dystert ut nu.
Örebro widemarsh
2015-01-30 11:11
Crespos ena magruta// Hoppas verkligen att ÖSK tar allmänhetens tips på allvar och kollar upp spelarna man får tips om. Fantastisk framspelning till 2-2 av Omar Abdulrahman. Grym touch och vilka passningar han slår!

2-3 nu, och en man mindre för Irak. Riktigt tung start på andra halvlek, missade friläge vid ställningen 2-1.
Annons: