/fotboll/osk/forum/1187.aspx/fotboll/osk/forum/1187.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Hahne
2015-02-03 17:20
Islänningen känns mer rejäl i allt han gör både med boll och utan ...
Örebro Svartvitt forever
2015-02-03 17:15
Ju mer jag ser av Sigurbjörnson, desto mer gillar jag det jag ser. Moberg kanske inte kan känna sig given när säsongen drar igång.
Örebro Ansiktet
2015-02-03 17:10
Någon som vet hur pass ordinarie lag Bröndby ställer upp med?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Ge oss en BOMB!)
2015-02-03 17:08
Sådärja!
Örebro Karlstruum
2015-02-03 16:43
En okej första halvlek. Vi skapar inte särskilt mycket även om vi har den bästa chansen utöver målen. Riktigt klent avslut där av Ring som annars gjort en fin första halvlek. Alla är väl godkända, Wiktorsson, Mensah, Moberg och Lundberg är väl dom som är tveksammast. Ring och Rinne bra och bäst i första halvlek är Eidur på mittbacken. Ser riktigt tuff och resolut ut. Positivt.
Örebro Crespos ena magruta
2015-02-03 16:42
Nordmark mycket bättre idag...
Hagge blir ingen startspelare
Niklii bättre en eidur..
Nordin styr och ställer..
Dåligt djupledsspel..
Örebro Lord Pode
2015-02-03 16:40
@Hahne:

Gillar Sigurd också, men tycker inte Nkili är speciellt dålig heller.
2015-02-03 16:37
@Hahne:

Håller med, ser starkast ut i varje närkamp :)
Örebro Roswall
2015-02-03 16:30
@Valderinho:

tack!
Örebro Hahne
2015-02-03 16:29
Gillar Islänningen mer än Nkili såhär långt av de matcher jag sett!
Örebro Valderinho
2015-02-03 16:19
@Roswall:
Här finns stream. Se länken nedan!
Örebro Roswall
2015-02-03 16:10
Gött! Ingen som har stream?
Örebro Pedretti
2015-02-03 16:09
Kul för Sebastian Ring!
2015-02-03 16:01
Nordin tar för sig direkt!
Örebro Rasberg
2015-02-03 15:59
Nån som sitter på en bra stream?
Örebro Hahne
2015-02-03 14:33
Petter Andersson drar först en armbåge i en duell sedan 2 armar i bröstet på Mensah ...
Örebro Hahne
2015-02-03 14:31
Ett under att man tycker Mensah skall byta... när det är 2 st midtjylland spelsare som bör bytas ut i den situationen...!
Örebro Karlstruum
2015-02-03 14:16
Midtjylland - ÖSK som förmatch till ÖSK - Bröndby på viasat fotboll just nu. Perfekt måndagseftermiddag med fyra timmar ÖSK på tv och utan stream. Perfekt eftermiddag!
Örebro Karlstruum
2015-02-03 14:13
Benny Böckling: Varför kan inte en 97a starta i en träningsmatch för ÖSK när det finns 97:or som startar matcher i PL. Ypperligt tillfälle att ge dom lite speltid och få känna på hur det är och sen verkligen få strävan att komma tillbaka i elvan men mer på riktigt. Tycker det är skoj att han får chansen på topp idag.
Benny Böckling
2015-02-03 14:10
Just det. Glömde att Lipovac saknas också.
Får se hur Lundberg kan stå sig mot ett såpass bra lag då.
Örebro Arna-Tovic
2015-02-03 14:02
@Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja):

Det är faktiskt 3 st som är borta. Lipovac har ett lår som krånglar lite. Sen skulle man kunna använda DG på topp om det skulle behövas, men i nuläget saknar truppen 1 ytter + att Yasin har fått ledigt. Dessutom spelade han 90 minuter i senaste matchen, så han får nog vila sig lite.

Det ska bli kul att se hur Jonis spelar.
Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja)
2015-02-03 13:30
Startelvan. Att man ska behöva köra med en 97:a på topp bara pga två anfallare borta känns inte optimalt direkt. Men, men. Det vi verkligen får hoppas på idag är väl att Elmander inte ska näta för då är han väl given i landslaget i 5 år till.
Sten Hårdh.
2015-02-03 13:14
@Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja):

Ah förlåt. Då missade jag det sista där. Men ändå kan man ju uppfatta med tanke på vad han säger innan att Wiktorsson inte är en spelare som s.a.s finns bland det tre första alternativen på vare sig mittback el ytterback. Och målsättningen är att ha tre alternativ per lagdel (roll) fortsätter han (Ytterbacksroll, innebacksroll, central mittfältsroll, ytter mittfältsroll, forwardroll)
Benny Böckling (Daniel Björnquists vänsterdojja)
2015-02-03 12:59
@Sten Hårdh.:

Här nämns han ändock:
Men ni värvade nyss Logi Vargardsson specifikt som vänsterback?
- Ja, men då har vi Patrik Haginge som vi ser som både höger och vänsterback. Och vi har Christoffer Wiktorsson som fungerar både som ytter- och mittback. Och Daniel Björnquist som är högerback.
Sten Hårdh.
2015-02-03 12:49
Måste nästan vara så att Wiktorsson är på väg ut eller?

I NA-TV säger Axen "Att nu har vi tre ytterbackar" och räknar upp Patrik , Daniel och Logi.

Sedan säger han att det är Eidur, Moberg och Nkili som vi har som mittbackar.

Wiktorsson nämns inte ens i sammanhanget
Örebro TommyS
2015-02-03 12:44
Nu stänger jag slutligen Sobralensefönstret. Han är officiellt presenterad av Fortaleza, se länk. Tack Daniel Sobralense för ditt stora bidrag till ÖSK:s magiska höst, lycka till.
Kung Oscar
2015-02-03 09:49
Jädrigt bra anseende från Axelsson, som höjer sitt anseende, trots östgötsk "bakgrund" ;) (ironi)

Citerar från SH's inlägg

"För övrigt anser han att det är ohållbart att ha Allsvenskans bästa målvaktspar i längden eftersom de ligger för nära varandra i åldern"

Detta anseende är inget nytt för mig, bara ganska naturligt, hur kommer ÖSK att lösa detta angenäma lilla problem på bästa sätt?

Jag kan bara gissa, men behåller gissningen för mig själv, så att det inte uppstår något forumproblem, för nu är stämningen bättre än på "länge" ...
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2015-02-03 09:49
@TommyS:

Möjligt att du har rätt. Jag anser dock att det jag skrev igår styrks av de uttalanden Axén gjort i den intervju NA publicerade på webben idag. Här är några citat:

"Förklara tankesättet med en trupp på 18 man. Hur bygger man den?
- Tre mittbackar, tre ytterbackar, tre innermittfältare, tre yttrar och tre toppar. Till det försöker man hitta en som är både ytterback och mittback, en inner- och yttermittfältare, och en topp som kan spela både tia och topp."

"Men ni värvade nyss Logi Vargardsson specifikt som vänsterback?
- Ja, men då har vi Patrik Haginge som vi ser som både höger och vänsterback. Och vi har Christoffer Wiktorsson som fungerar både som ytter- och mittback. Och Daniel Björnquist som är högerback."

Min tolkning av det hela är att det inte blir någon ytterligare förstärkning i backlinjen om inte Wiktorsson eller Sigurbjörnsson skulle lämna.

Örebro TommyS
2015-02-03 09:23
@Sten Hårdh.:

Kan ha sympati för den åsikten. Å andra sidan: med de resultat vi gjorde med Rinne 2014 hade vi tagit 13 poäng över hela säsongen och åkt ut. Med Oscar blir motsvarande siffra 60 poäng och Europaspel. Andra faktorer spelade in, visst, många, men hela laget saknade trygghet i princip i samtliga matcher där Rinne spelade. Och vi vann inte någon när han startade. Trots att han på det stora hela spelade bra. Och ett argument till: 2012. Det blev som i filmen med samma namn när vi öppnade för målvaktskonkurrens.
Örebro TommyS
2015-02-03 09:15
@go_osk (We are on the road again!):

Jag vet inte det. Tyckte mig höra två "just nu" vad gäller mittbacksuppsättningen medan läget var klart med ytterbackar. Klart en skillnad i hur Axén uttryckte sig där.
Annons: