/fotboll/osk/forum/1185.aspx/fotboll/osk/forum/1185.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Roswall
2015-02-04 12:12
NA bjuder klockan 15:00 på möjligheten att chatta med Nordin!
Örebro Lekiller
2015-02-04 12:11
[QUOTE=Sparkabolleninimål]Lekiller Egentligen är det ju inte så konstigt heller. Klicken/antal läsare styr ju såklart. Tyvärr är det ju lite fler följare av storstadslagen. Det ända vi kan göra är ju att klicka, dela osv för att visa att vi uppskattar när vi får läsa om ÖSK [/QUOTE] Visst är det så.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bastard on Parade
2015-02-04 11:48
@Gudjonsson:
Jag uppskattar det arbete som Rose-Marie har gjort för ÖSK, speciellt efter tvångsdegraderingen då vi fick ordning på ekonomin till slut. Tyvärr så verkar hon ju vara fel person för det uppdrag hon har. Är det för övrigt en slump att det så länge bara serverades alkohol till sponsorer på Vallen med tanke på den inställning Frebran verkar ha till supportrar och alkohol?
Örebro widemarsh
2015-02-04 11:43
Rose-Marie skämmer tyvärr ut ÖSK genom att vara fullständigt oinsatt i det ämne hon fått i uppdrag att utreda.
Kung Oscar
2015-02-04 11:39
Gudjonssen,
kan bara instämma med ett suck.
Pinsamt dåligt !!!
Örebro Gudjonsson
2015-02-04 11:29
Vad säger ni om detta? Saxat från en artikel i Fotbollskanalen.se 2015-02-03 "När Fotbollskanalen pratade med Rose-Marie Frebran i fredags sa hon att det "inte varit ett jättegenomtänkt beslut att inte ta med supportrarna, det har bara blivit så." "Suck"
Kung Oscar
2015-02-04 11:10
Detta med trotjänare kan man fundera över om man vill eller orkar, men jag vet inte vilken utespelare som har längst tid i ÖSK, för jag misstänker att någon målvakt tar "priset"

Sedan kan man oxå undra vem som har längst tid i klubben "på raken" dvs utan avbrott i någon annan klubb.

Jag har tid, men inte tillräckligt med lust för tillfället att rota i historik och statistik, men är det någon som tror sig veta eller vågar gissa vem som är ÖSK's "längste" trotjänare ?
Örebro Sparkabolleninimål
2015-02-04 10:56
Lekiller Egentligen är det ju inte så konstigt heller. Klicken/antal läsare styr ju såklart. Tyvärr är det ju lite fler följare av storstadslagen. Det ända vi kan göra är ju att klicka, dela osv för att visa att vi uppskattar när vi får läsa om ÖSK
Örebro Lekiller
2015-02-04 10:13
[QUOTE=Sparkabolleninimål]Jag satt o kollade igenom sportsidan på AF mob-internetsida. Där stod det om Hammarbymatchen men inget om ÖSK. Så även om det nu fanns en artikel om ÖSK så var den inte exponerad så väl. Kul med seger idag. I finalen borde starkaste laget för dagen spela? Blir intressant laguttagning då. [/QUOTE] Aftonbladet har ju kostat på att skicka ett reportage team till Malaga eller vart det nu är de är med video intervjuer å allt. Aftonbladet behandlar inte alla klubbar i Allsvenskan lika, så är det bara.
Kung Oscar
2015-02-04 09:50
Alltid kul med många "lokala" förmågor i vårt ÖSK.

Hur många har ÖSK som moderklubb i nuläget månntro?
Örebro minatankar (för sm-guld)
2015-02-04 09:23
Kul med spelare/tränare i dagens ÖSK med Rynninge IK som bakgrund:
Jonathan Lundberg
Kalle Holmberg
Nordin Gerzic
Alexander Axén

Exempel på andra örebroklubbar som levererat spelare till ÖSK är som alla vet BK Forward, Karlslunds IF och IK Sturehov men även t ex Adolfsberg IF och Mellringe-Ekers IF. Det finns naturligtvis fler klubbar, inte minst för många år sedan. Och räknar vi med regionen blir klubbarna många.
Kung Oscar
2015-02-04 08:24
"Omsättningen" av startelvor ligger kanske på cirka 5 år, 2020 har vi nog ett helt nytt lag. "Trotjänarnas" tid är över, en större rörlighet och pengar har tagit över. Rätt eller fel, kan man inte veta, bara konstatera att det är så.

Men fansens kärlek till klubbarna brukar bestå, hela livet :)
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Ge oss en BOMB!)
2015-02-04 07:52
Menade startelvan, ÖSK spelade ju som sagt med Anttonen då. Var Hagge med på bänken? Edit: Hagge kom 2011
Örebro Sparkabolleninimål
2015-02-04 00:54
Jag satt o kollade igenom sportsidan på AF mob-internetsida. Där stod det om Hammarbymatchen men inget om ÖSK. Så även om det nu fanns en artikel om ÖSK så var den inte exponerad så väl. Kul med seger idag. I finalen borde starkaste laget för dagen spela? Blir intressant laguttagning då.
Örebro Strumpkrullaren
2015-02-04 00:04
@ÖSK-SUPPORTERN (Ge oss en BOMB!):

Hagge då?
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Ge oss en BOMB!)
2015-02-03 23:52
Lite kuriosa: från 2010s tredjeplats är endast en spelare med i dagens lag, Nordin.
Örebro Asbjörn#10
2015-02-03 23:23
Som någon annan skrev tidigare, Kalles mål håller verkligen hög teknisk klass! När jag såg det först i matchen kändes det som han fick en felträff, typ sparkade i marken, på reprisen ser man dock att han hela tiden har full koll på vad han sysslar med.
Kung Oscar
2015-02-03 22:36
Apropå bröderna Ring ...

... i sjunde omgången av Allsvenskan möts kanske bröderna Ring, KFF-ÖSK.

Vill minnas att storebror Jonathan inte hade så mycket positivt att delge, beträffande vår kära Sportklubb, snarare tvärtom.

Jaja, skitsamma lillebror rockar fett !!!
Kung Oscar
2015-02-03 22:18
Det blev ett dubbelfel, tar detta istället ... Ring, ring, domaren blåste en signal
Örebro Arna-Tovic
2015-02-03 21:50
@Strumpkrullaren:

Det kan iofs ha berott på att jag skrev i chatten på Sportbladets liverapportering av Hammarbymatchen att Örebro hade vunnit mot Bröndby och att man skulle möta antingen Göteborg (lockar läsare) eller Dynamo Moskva i en final. Hoppas inte att det är vad som krävs för att uppmärksamma en sådan prestation, men det är ju tyvärr inte uteslutet...
Kung Oscar
2015-02-03 21:44
Tackar Gnell,

"Jag har googlat och inte hittat nåt om detta,men en vacker pokal på marmorsockel får man om man vinner cupen."

Vi nöjer oss med en pokal :)
Örebro Karlstruum
2015-02-03 20:53
Men fotbollskanalen har inte ens en liten notis även om dom kör "försäsongskollen". Har Gefles match mot Sirius och de andra allsvenska lagen. Men inte Örebros. Sen får ju givetvis Hammarby stor artikel. Nästan tröttnat på att dom gått upp.
Örebro widemarsh
2015-02-03 20:49
Kommentatorn pratade en del om att Bröndby saknade ett gäng tunga namn i matchen. Men det talades inte lika mycket om att ÖSK hade 6 ordinarie namn utanför laget i Jansson, RÅP, Dajje, Crespo, Pode och Yasin. Med tanke på det en riktigt fin skalp. Kul att se att vi kan slänga in ett gäng tonåringar som absolut inte gör bort sig mot det här motståndet.

Det börjar kännas lugnare på mittbackssidan nu när både Eidur och Ayanda gjort några fina insatser. Känns som ÖSK kan prestera helt okej med den nuvarande truppen, men visst vill man ha in ett par nyförvärv som spetsar till truppen ytterligare. Frågan är vem som ska ut om någon ska in? Wiktorsson gör det faktiskt rätt bra idag.
Örebro Strumpkrullaren
2015-02-03 20:40
@KalleTeodor:

... men vi fick denna artikel i stället :-D
Örebro KalleTeodor
2015-02-03 20:33
Blir sååå trött på riksmedia... Idag spelade Hammarby 2-2 mot norska mästarna Molde och får en stor artikel i Aftonbladet. Häromdagen vann ÖSK mot danska ligaledarna och fick inte en notis i de stora medierna... Suck!
Örebro Bastard on Parade
2015-02-03 20:17
@Karlstruum:

Jag håller med dig om att Haginge och Wiktorsson är felplacerade där, men som mittback kan man ju inte chansa om inte samspelet är väldigt bra med ytterbackarna. Jag har inte sett någon repris ännu, men tror att både Haginge och Wiktorsson upphävde offside-fällan och att Haginge gjorde det med ganska stor marginal.

Holmbergs mål var för övrigt riktigt snyggt. Hög kvalitet i det avslutet!
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2015-02-03 20:02
Jag hoppas att vi får se den här elvan på lördag:

Pode-Crespo
Ring-RÅP-Gerzic-DG
Logi-Sigurbjörnsson-Moberg-Dajje
Jansson

Oavsett vilken elva det blir ska det bli spännande att se vilka som får chansen i mittlåset.
Örebro Karlstruum
2015-02-03 19:24
BoP: Där är det Haginge och Wiktorssons fel. Som ytterback ska man ALLTID vara 1-2 meter över sina mittbackar så mittbackarna ska kunna göra offsidefälla. Sen är det inte alltid lätt, eller rätt, att vara 1-2 meter över mittbackarna. Men i det läget så är både ytterbackar onödigt lågt ner. Det jag gillar med Dajje, men han kan ju lita på sin snabbhet och därför kan han låta sig vara ett par meter över sina kollegor. Horribelt gult kort Eidur fick också. Sen ska Holmbergs lobb lovordas rejält. Hade det varit Crespo som gjort det så hade hela forumet slängt med superlativen. Så big up för den godbiten Kalle.
Örebro Asbjörn#10
2015-02-03 19:17
Kul att se insatsen idag! Det viktigaste som jag känner efter de här två segrarna är egentligen inte segrarna i sig, det är känslan av att det i båda matchen har känts som två jämlika lag som mött varandra trots att det är två danska topplag vi möter.

Visst att man inte ska dra för stora slutsatser av träningsmatcher men minns bara försäsongen det året vi åkte ur. Man kände redan där att något var fel, balansen fanns inte där. Då blev vi väl b la utspelade av det danska bottenlaget Randers och förlorade med typ 4-1 vill jag minnas. En helt annan känsla i detta lagbygge!

Riktigt roligt att se både Nkili och Eidur göra stabila och fina insatser nu i dessa matcher då det ju verkar bli dessa två tillsammans med Moberg som gör upp om mittbacksplatserna.
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro)
2015-02-03 19:13
@Kung Oscar:

Jag har googlat och inte hittat nåt om detta,men en vacker pokal på marmorsockel får man om man vinner cupen.
Annons: