/fotboll/osk/forum/1171.aspx/fotboll/osk/forum/1171.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Ras Tafari
2015-02-14 10:27
Instämmer med senaste skrivare,
det blir medalj i år för vårt ÖSK :)

Tveklöst !!!
Ras Tafari
2015-02-14 10:26
Sirénen ljuder, alla till BA, eller har de flesta dragit till Borlänge?

Kul nick och jag kan bara ana vem, men det är OT, tänkte själv ändra till Åke Fort, men reggaen tog över ...

I eftermiddag lirar ÖSK allsvensk boll i Behrn Arena, grabbarna kämpar för det vackra klubbmärket :)

ALLA TILL BA !!!
Örebro Alarmmästare Sirén
2015-02-14 04:30
@Bulten i Boo:

Hehe
Örebro Alarmmästare Sirén
2015-02-13 23:41
Allt närmare cupspektaklet - Det börjar klia i dektetorerna!
Örebro Bulten i Boo
2015-02-13 23:18
Precis. Vi är känsliga för skador och avstängningar pga vår relativt tunna trupp. Utan sådana i mer än måttlig grad är vi topp tre utan tvekan.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2015-02-13 22:43
Till skillnad från dig Benny tror jag att DG blir vår nye 'Tias'. Även om Sobra hade specifika egenskaper.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Benny Böckling
2015-02-13 22:33
Tror inte vi blir bättre än förra året med truppen som finns i dagsläget, Sobra betydde sjukt mycket under hösten. Att vi nu ska luta oss mot DG på den positionen den går inte ens att jämföra.
Målvakter, backlinjen och centrala mittfältet känns riktigt bra och även Pode/Crespo på topp såklart men frågetecken finns ju för om Pode håller en hel säsong och ev. att Crespo försvinner i sommar.
Topp 8 så är jag nöjd.
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2015-02-13 22:25
@either/or:

Kul att ÖSK uppmärksammas! Vi kan absolut utmana redan i år om marginalerna är på vår sida. Jag hoppas att vi slipper skador och sjukdomar i år. Vi fick vår beskärda del under första halvan av fjolårets säsong!
Örebro either/or
2015-02-13 21:08
Åge lyfter fram ÖSK som en outsider. Vet inte om han har rätt men lite kul ändå. "– Jag får vara lite nykter. Vi ska vara med och kämpa om guldet, men vi får nog räkna med de vanliga konkurrenterna: Elfsborg, AIK och Göteborg – kanske Örebro överraskar?"
Örebro Pedretti
2015-02-13 20:18
Tekniskt sett så har vi redan en slogan.
Stolthet, Hjärta och Passion.

Jag skulle föredra något mer kaxigt men kan inte riktigt komma på något i nuläget.
Örebro Sten Hårdh
2015-02-13 19:49
@Arna-Tovic:

På tal om lägga sig i sporten :0) Alltså att ordförande kör över en sportchef inom det sportsliga området.
Ras Tafari
2015-02-13 17:47
Har tänkt en kort tid på detta med "slogans" eller vad det heter ...

Den förbjudna sporten kör ju med "DET ÄR VI SOM ÄR ÖREBRO"

ÖSK har "Vi är ÖSK" eller något liknande, det jag klurar över är om det finns något erfarenhetsutbyte (vilket det verkar finnas) mellan dessa "stora" klubbar från ÖREBRO.

Har sett liknande text på ÖSK-bilarna ...

Jaja, kanske totalt ointressant,
ni kan ju börja scrolla (?), ignorera eller bemöta.

Tyckte bara att det verkade lite dött här.
Ras Tafari
2015-02-13 08:18
Skönt, då kan Alec fortsätta att fokusera på och finslipa vårt ÖSK :)
Örebro Arna-Tovic
2015-02-13 07:01
Vet inte om någon redan har skrivit detta, men Yasin stannar i Sportklubben. Klubbens (Från UAE) ordförande valde en annan spelare medan sportchefen ville ha Yasin. - Vi är glada att Ahmed blir kvar. Det stärker oss inför allsvenskan, säger Sköldmark.
Ras Tafari
2015-02-12 23:36
Än en gång tack Erik,
sådant här intresserar mig,
bland en massa andra svartvita funderingar,
genom alla dessa decennier.

Vore mycket trevligt att läsa mer om hur allt startade, lite detaljerat, lite om Johan, platser, tider och tankar och idéer.

Kanske inte på detta forum, utan du kan ta det via pm.

Vet inte om det intresserar övriga forumläsare, men Kubansidan kanske kunde vara något.

Eller skall jag tipsa NA om ett intressant (för mig) mittuppslag?

Vad gör Johan idag?

Frågorna tar inte slut ...

Heder till dig och Johan som startade ÖSK's supporterklack !!!

Ras Tafari
2015-02-12 22:54
Stort tack Erik.

Du gör ett riktigt bra jobb,
vilket jag förväntar mig
att alla av ÖSK avlönade gör !

Du och Johan kommer att bli legender,
jag lovar ...

... och Ivan :)

Men var i torskarnas huvudstad grundades Kubanerna,
och varför just där ?
Örebro Erik Wärlegård
2015-02-12 22:48
Shit vad fina ni är! Blir rörd av de varma orden. Jag ska visa Ivan-hyllningarna för honom imorgon. Ujujuj! För er som undrar: Kubanerna startades i Götet av mig och Johan Sandberg. Till en början var det en sajt för att samla supportrar och diskutera supporterkulturen runt ÖSK. När vi bägge flyttade hem till Örebro efter studier mynnade det senare ut i en supporterförening. Kuuuuuuuba.
Postat via SvenskaFans-appen
Ras Tafari
2015-02-12 22:16
Nu verkar det bli petimetri :)

Jag skrev bara vad jag tycker,
I så fall, Ivan bör vara först in av levande legender,
som fortfarande jobbar oerhört för ÖSK,
helt idéellt.

Han är störst, ur min synvinkel.
2015-02-12 22:16
minatankar// Japp. Håller med. Tror dock att begreppet legend kan användas även om en person numera.

Bulten i Boo// Precis så.

Det var ett försök till en typ av retorisk fråga tänkte jag.
Örebro Bulten i Boo
2015-02-12 22:05
@Bulten i Boo:
Örebro Bulten i Boo
2015-02-12 22:01
@Åter till ståplats. (Sekt. E):

Precis. John Lennon var en levande legend långt innan sin sista låt och långt innan sin tragiska död mitt i livet. Nelson Mandela var en levande legend redan när han frigavs från sin långa fängelsevistelse 1990 och långt innan hans livsgärning var färdig. Ingmar Bergman kallades levande legend långt innan sin sista film. Exemplen är många.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2015-02-12 21:58
@Åter till ståplats. (Sekt. E):

En legend är en myt. En legendar kan vara en levande person som gjort/gör betydelsefulla insatser.
2015-02-12 21:51
Inte är väl en legend per definition någon som redan uträttat allt som går att uträtta?
Ras Tafari
2015-02-12 21:30
@Benny Böckling:

ÖREBRO !!!
Ras Tafari
2015-02-12 21:09
@Bulten i Boo:

De kan mycket väl bli legender,
men de har förhoppningsvis mer att uträtta,
liksom Ivan, som jobbar oavlönat.
Benny Böckling
2015-02-12 21:05
Rätt kul med hockey ibland
Ras Tafari
2015-02-12 20:09
Lysande, en örebroare i Västerås :)

Det finns ÖSK'are i Köping och Arboga, som kanske kan ingå i en samåkning med dig.

Förresten, är det någon som vet vilka, förutom
Erik, som var med och grundade Kubanerna?

Jag har letat på Kubanernas hemsida, men hittar inte det historiska.

Gillar detta initiativ, oavlönat dessutom, väldigt mycket !
Örebroare i Västerås
2015-02-12 19:37
Skriver aldrig här Men reggade ett konto för kolla ifall det finns några örebroare som bor i Västerås? Kontakta mig gärna för samåkning eller någonstans på stan för att se matcherna.
Sierra Leone
2015-02-12 19:34
Jag hoppas du förstår Erik att vi verkligen uppskattar ditt jobb o kärlek för Örebro Sk!
Ras Tafari
2015-02-12 19:08
För mig är legender sådana som gjort sitt för klubben !

Erik är väl inte klar än ?
Annons: