/fotboll/osk/forum/117.aspx/fotboll/osk/forum/117.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sunnanlid (2017)
2017-07-04 08:57
Bedoya?
Örebro T8
2017-07-04 08:55
Marquis RÅP tycker jag varit positiv och sa tidigt att han gärna återkommer.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Marquis de Sade
2017-07-04 08:45
Den enda jag själv vet är Munken*

*Kung!
Örebro Marquis de Sade
2017-07-04 08:41
@T8:

Jag vet inte, men det det känns som att spelare alltid lämnar ÖSK som bittra eller besvikna. Jämför ÖIK - de lyckas(lyckades) alltid få ihop en stark lagkänsla och inte sällan när spelare fick lämna så var det ett "lyckligt" farväl. Det smittade på sätt och vis av sig på supportrar som fann en stolthet i att tillhöra ÖIK.

Varför blir spelare bittra av att spela i eller nära Örebro?
(Bengtsson, Ring, Mias, Fursth, uppenbarligen Holmberg och Rinne osv.)

Kan någon nämna EN spelare som uttalar sig positivt om tiden i ÖSK?

Upplever man tiden som positiv så tror jag att "firandet" lite kommer av sig instinktivt.
Örebro Sunnanlid (2017)
2017-07-04 07:57
@Brandao:

Inga risker om jag förstod det rätt. Hade nog kunnat spela i allra värsta fall. Nu löste det sig ändå.
Örebro Sunnanlid (2017)
2017-07-04 07:56
@Motgångssupportern:

Hahaha, tycker du? :D Att det ska vara så svårt att få sarkasmerna att skina igenom i det man skriver. Han har haft en ovanligt snäll säsong, ja, men Nordmark spelade ju nästan lika mycket som både RÅP och Nordin ifjol med tanke på att de blev avstängda såpass ofta.
Örebro Columbus
2017-07-04 07:01
Det blir nuförtiden böter (till klubben) för bränning endast om det kan uppvisas att klubben inte gjort det man rimligen kan för att förhindra det. Det vill säga visiteringen. När jag gick genom entren i söndagsmatchen, var det flera "visiterare", fast jag och ingen annan blev då kroppsmuddrad. Däremot undersökte de en åskådares väska. Det var allt.
Örebro Nicknamn i ribban
2017-07-04 01:02
Rogic har haft problem med baksida lår under i princip hela våren.
Örebro GT
2017-07-03 22:30
Han sa att vi skulle få se "Besara 2.0" efter uppehållet och Nahir hade alldeles rätt när han sänkte Norrköping med sina två mål i andra halvlek !!! Söndagens match var en av de bästa vi fått uppleva på flera år, detta bådar riktigt gott inför "hösten" !
Örebro Brandao
2017-07-03 22:26
Slog Igbo upp skadan igen eller tar dom inga risker med han?

Ryggproblem är inte bra..
Örebro Bengt-Erik Gårdefors mustasch
2017-07-03 22:19
Mmm, håller med Lekiller. Vet själv inte om det var kubaner, UNÖ eller andra som eldade. Men tänk er själva om nazister (NMR) skulle gå med i en SD-demonstration i Almedalen och skrika egna juderamsor, skulle SD då säga "jahaja, det är visst några nazister med här, men de har ju inget med oss att göra, så det är lugnt"? Nej, de skulle sortera ut nazisterna från demonstrationståget, av ren självbevarelsedrift. Jag gör ingen värdering av SD, för övrigt.
Örebro Motgångssupportern
2017-07-03 22:18
Hur är läget med Rogic egentligen? Har svårt att hitta nån info om vad som håller honom borta?

För övrigt är Nordin avstängd för första gången i år, efter tre varningar på 13 matcher. Känns lite hårt att säga att han är avstängd varannan match...
Örebro Lekiller
2017-07-03 21:31
[QUOTE=Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle]Är du säker på att det var Kubanerna? Annars är väl Ultras pyro-teknik förespråkare? Säger dock inte att det var dem heller för jag vet inte. [/QUOTE] Spelar ingen roll. Håller inte att ifrån Kuban håll säga att de som bränner bengaler inte tillhör kubanerna. De vet mycket väl vilka dessa är och blir ju bara larvigt att säga något annat. Blir det böter kommer Kubanerna att få stå för dem. Men de har väll så gott om pengar så det är väll lungt?
Örebro Benny Böckling
2017-07-03 21:02
[QUOTE=Solzjenitsyn]Åkte Junior på en varning på slutet? Någon som vet om han är avstängd nästa match? [/QUOTE] Ej avstängd. Väldigt svag backlinje dem har nu dock Bajen. Ska kunna utnyttjas nästa helg.
Örebro Solzjenitsyn
2017-07-03 20:52
Åkte Junior på en varning på slutet? Någon som vet om han är avstängd nästa match?
Örebro Solzjenitsyn
2017-07-03 20:41
Kalmar krossas på Tele2 - 4-1
Örebro Solzjenitsyn
2017-07-03 20:31
@Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle:

Därav realistiskt eller inte
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-07-03 20:31
@Bengt-Erik Gårdefors mustasch:

Är du säker på att det var Kubanerna? Annars är väl Ultras pyro-teknik förespråkare? Säger dock inte att det var dem heller för jag vet inte.
2017-07-03 20:26
@Vinnartradition:

Däremot blir det lite löjligt om Besara i flera säsonger vägrar fira mål mot Bajen. Ta det lite lugnt med firandet första säsongen tycker jag räcker
2017-07-03 20:23
@Solzjenitsyn:
Kan ÖSK matcha den lön han har nu? Det går ju väldigt bra för Saeid och han verkar trivas stort om man följer honom på Twitter
Örebro Sunnanlid (2017)
2017-07-03 20:12
@Solzjenitsyn:

Ja tack! Jag har alltid gillat Mo och han verkar ju inte vara sämre nu än sist. Dock är det ju på en position där vi har gott om spelare. Men Nordin är ju avstängd varannan match och Rogic och Mårtensson verkar vara relativt skadebenägna så han skulle säkert få spela.
Örebro Solzjenitsyn
2017-07-03 19:56
Realistiskt eller inte, men vad skulle ni säga om Saeid som värvning?
Örebro Solzjenitsyn
2017-07-03 19:44
Stjärten tar ledning mot Bajen - ganska bra match än så länge
Örebro Solzjenitsyn
2017-07-03 19:42
@Pedretti - Admin:
Varför ger du mig mardrömmar!!! Jag trodde det här skulle vara ett vänligt forum! Tänk dekis som i att de inte spelar i allsvenskan på länge..
Örebro Pedretti - Admin
2017-07-03 19:16
@Solzjenitsyn:

Helt på dekis är inte Degerfors (herregud, försvarar jag Degerfors?!) då man för närvarande ligger på en femteplats bakom Öster, Helsingborg, Dalkurd och BP.

Kanske kan de lägga in en spurt nu under sommaren och hösten och ta en kvalplats som endast är tre poäng bort.
Örebro Sunnanlid (2017)
2017-07-03 18:28
@Vinnartradition:

Javisst, jag säger inte att vi inte gjort det, det var mer en allmän reflektion och jag tror att fansen rill exempelvis Stockholmsklubbarna har en betydligt större dubbelmoral än vi. Där känns det mer som jubla och bua utan att tänka efter.
Örebro T8
2017-07-03 18:14
Rinne verkade mer sugen på att hylla Kalle än att gratta ösk till seger. Det är i alla fall min analys efter att han twittrat Kalle Holmberg efterföljt av ett blått (!) hjärta.
Örebro Solzjenitsyn
2017-07-03 17:41
För mig är Kalles firande gårdagens nyheter, kunde tycka han kunde uttryckt sig annorlunda i intervjun efter där han sa ungefär "det är ingen skillnad att göra mål mot ÖSK än vilket annat lag som helst". Men det var ju inte som Pinones Arces firande framför Bajenklacken när han spelade i BP. Kan samtidigt förstå honom till viss del, han dumpades av Bajen och fick utstå jävligt mycket skit från klacken.. För att förtydliga så spelar det för mig roll om hur man bytte klubb och givetvis hur länge man spelat i klubben. OCH lex Astrit, fira inte med fansen och klappa dig för klubbmärket för att veckan efter skriva på för en rival (som vi ju gärna vill se Peking som, det närmaste vi kommer ett derby när Degen är på dekis)
Örebro Vinnartradition
2017-07-03 16:32
@Sunnanlid (2017):

Jag tycker det var fint av Besara att inte fira det snygga kvitteringsmålet mot Hammarby i fjol. I en bransch där i princip allt styrs av pengar är det fint att det ändå kan visas respekt.

Jag blev besviken när Kalle jublade framför Västra Stå och jag anser att det var fel att göra det, men det är som sagt min åsikt. Jag kommer inte fortsätta bua åt honom framöver.
Örebro Gubben i stubben
2017-07-03 15:34
@Sunnanlid (2017):

Vad jag minns tyckte vi att Emra visade ett gott beteende när han inte firade cupmålet mot HBK när det begav sig. När han spelade för oss mot sin tidigare klubb alltså, den klubb som hade varit hans språngbräda ut i Europa
Annons: