/fotboll/osk/forum/1168.aspx/fotboll/osk/forum/1168.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Asbjörn#10
2015-02-17 22:05
@Lekiller:

Intressant. Något mer att rapportera från träningen? Någon mer utöver Pode som inte gick för fullt? Verkade Crespo känna av sitt knä av vad du kunde utläsa?
Örebro Karlstruum
2015-02-17 21:10
Sten Hårdh & BoP: Ja, Helsingborg och ekonomi är något som inte gör en klok. Skulder i 40 miljonersklassen och sen några försäljningar senare så kan man nästintill värva in fritt. Sen ekonomi i bott igen men man kan ändå ta in utlandsproffs. Det som stör mig mest med Helsingborg är att dom inte åkte ur pga sin ekonomi, men vi gjorde det.
Postat via SvenskaFans-appen
Ras Tafari
2015-02-17 18:57
Målvaktsvalet avgörs av främst Alec, någon timme innan matchstart,
det är omöjligt för mig att gissa. Litar 100 på Alec :)
Örebro Alarmmästare Sirén
2015-02-17 18:18
@TommyS:
Ja om han nu är lite bättre. Jag har inte som du sett träningarna. I fjol tyckte jag skillnaden var mer en smaksak och är skillnaden marginell tycker jag man kan alternera tills det tydligare utkristalliseras. För man står nog inte och faller på om det är Oscar eller Jakob i mål under cupen. Iaf inte mot SE-lag.
Örebro Bastard on Parade
2015-02-17 18:09
Ösk visar hemmamatcherna i Svenska Cupen i samarbete med Cineplay.
Ras Tafari
2015-02-17 17:34
Helsingborgs IF, stöttas väl ekonomiskt av staden, eller är det en kommun kanske?

Beträffande våra två fina målvakter, beskrev deras tränare, att de är mycket duktiga, men väldigt olika. Vet inte var jag läste detta, men tankarna föll på att detta borde kunna utnyttjas, beroende på vilket motstånd vi möter och kanske att de till och med kunde få varsin halvlek i vissa matcher, men sådant är väl inte speciellt vanligt i fotboll.
Örebro TommyS
2015-02-17 16:58
Rinnes tur att stå va? [/QUOTE]

Jag tycker inte det. Jag har inget emot konkurrens på målvaktspositionen som du skrivit om tidigare, det är bra, men det är en position där kontinuitet är viktigare än rotation. Om en målvakt är lite bättre än en annan så ska den målvakten enligt mig stå i alla matcher av betydelse. Oscar är bättre tycker jag. Och det här är en match av betydelse. Det gör det svårt för andremålvakten att visa sin kvalitet i matchspel, men det tycker jag är en smäll man får ta.
Örebro KalleTeodor
2015-02-17 16:23
Håller helt med BoP. Nyss pratade HeIF om att de var tvungna att försöka bli av med en av de isländska mittfältarna (Smarason?) som sitter på en hög lön. Det har inte lyckats och ändå ser det nu ut som att Astrit går till dem på lån. Hur får de ihop sin ekonomi?
Örebro Bastard on Parade
2015-02-17 16:15
@Karlstruum:

Intressant. Skulle inte Helsingborg ha en mycket tuffare lönepolicy under Henke? Att ta in Astrit på lån känns inte riktigt förenligt med den policyn. Jag tycker att Helsingborg hade ett intressant innermittfält sedan tidigare med skapliga alternativ i Mårtensson, Palsson, Smarason, Bojanic och Wede. Det känns lite som att de har gjort en Håkan Mild och värvat en bra spelare istälet för en spelartyp som de behöver till lagbygget.
Sten Hårdh.
2015-02-17 16:04
@TommyS:

Rinnes tur att stå va?
Sten Hårdh.
2015-02-17 16:03
@Karlstruum:

Lustig hur den klubben med jämna mellanrum nästan får konkurshot på sig för att därefter värva på som vanligt
Örebro Karlstruum
2015-02-17 15:47
Ajdarevic till Helsingborg alltså. Då går dom upp och slåss i toppen av allsvenskan om att ha seriens bästa innermittfält. Ajdarevic och Mårtensson blir en tuff nöt att knäcka.
Örebro Lekiller
2015-02-17 14:36
Ja tror DG startar. Såg het ut på dagens träning. Pode deltog inte fullt ut så blir nog Kalle - Crespo på topp. Eidur såg även han stekhet ut så Nkili lär få tufft att peta honom.
Örebro Gudjonsson
2015-02-17 14:10
Det jag gillar med din 11:a TommyS, är att den ger möjlighet till förändring. Hade DG starta så skulle vi inte kunna slänga in någon av den spelartypen då alla andra på bänken saknar detta tempo.
Örebro Gudjonsson
2015-02-17 14:07
TommyS // Varför ska vi göra en 11:a när du gör den exakt så som den blir... :)
Örebroare i Västerås
2015-02-17 14:00
En fråga, har vi någon örebroare som bor i Västerås för samåkning? Hör av er gärna såfall.
Ras Tafari
2015-02-17 13:59
TommyS,

Sveriges bästa bänk.
Örebro TommyS
2015-02-17 13:36
Äsch, ska vi inte köra 11:or inför lördag? Här kommer min: Jansson - Dajje, Eidur, Moberg, Logi - Yasin, Nordin, RÅP, Nordmark - Crespo, Holmberg. Bänk: Rinne, Hagge, Nkili, Ring, DG, Pode, Lipovac. Det gör ont att bänka Hagge. Men så får det bli. Gissar att tränarna väljar att starta med DG men inte jag; känns intressant att testa Nordmark igen i en match där vi kan förväntas ha mycket boll. DG kommer in när Varberg är trötta. Pode inte lika bra som Holmberg i Portugal och får börja på bänken. Han har visserligen inte varit en framgångsrik inhoppare i ÖSK men en gång gjorde han mål som inhoppare och det var mot Varberg.
Örebro Lekiller
2015-02-17 13:06
[QUOTE=Gudjonsson]Lekiller// OK. Tror inte heller att det kan bero på tekniska detaljer. Beror nog främst på kostnaden i och med att det är svårt att erbjuda kameramänniskorna fikarum, toalett etc . [/QUOTE] Har kollat upp saken nu och du har rätt. Problem med faciliteter och pressrum m.m gör att kameran blivit kvar på norra. Man har tittat på lösningar men en flytt av kameran kommer inte bli aktuellt under 2015. Kanske till nästa säsong 2016. Man skulle inom ÖSK gärna flytta omklädningsrum m.m. till gamla södra läktaren men går inte idag som den läktaren ser ut.
Centralredaktionen
2015-02-17 11:40
Alla inlägg som handlar om släktingar, familj m.m., dvs "outing" kommer rendera i en avstängning på forumet.

Här diskuteras fotboll i allmänhet och ÖSK i synnerhet.
Örebro pemo
2015-02-17 09:20
Jag ser hellre ÖSK-Varberg i en cup-match än ett sponsorjippo med ett hittvingat amerikanskt fotbollslag.
Ras Tafari
2015-02-17 08:39
Om entrébiljetten har "rätt" pris på lördag och om klubben marknadsför denna seriecupmatch (cupseriematch) på bästa sätt, tillsammans med media och "staden", vore det väl inte omöjligt att 2000 fotbollstörstande orkar bege sig till Behrn Arena.

Vet att vädret spelar in, men det blir ju inte svinkallt, utan snarare några plusgrader och att det kanske vore mer publikt att möta Galaxy är väl också möjligt, men jag är iallafall mest intresserad av att se de svartvita giganterna:)

... och i år firar gamla fina ÖREBRO 750 år, det kan vi väl inleda med en rejäl cupvinst, för att senare under "födelseåret" fira vidare med ett cup-guld.
Örebro Arna-Tovic
2015-02-17 08:06
@Ras Tafari:

Dock lockar LA Galaxy fler motståndare än Varberg, även om det är träningsmatch vs. Svenska cupen.

Men visst, 2000 vore en väldigt trevlig siffra. Själv gissar jag på 1200, tyvärr.
Örebro Ansiktet
2015-02-17 00:06
Nej klart det inte går att jämföra. Men jag blir sjukt avundsjuk på Hammarbys publik. Tänk om vi i alla fall kunde få över 10000 någon match. Vilken dröm att få upp både Degerfors och VSK i allsvenskan, vilka roliga matcher!
Ras Tafari
2015-02-16 23:49
@Sparkabolleninimål:

Kan bara instämma, nu är det åter lite roligare :)
Ras Tafari
2015-02-16 23:40
Hade Bajen 10.000 på en träningsmatch,
så borde vi väl kunna åstadkomma 2000 på en tävlingsmatch.

Annars tycker jag nog att det är lite pinsamt.

Visst är Stockholm en miljonstad, men det finns ju fler publika lag i Stockholmsområdet.

I Örebro med omnejd är det ju bara ett lag som drar publik,
eller inte ...
Örebro pemo
2015-02-16 23:01
Det går väl inte att jämföra. Hammarby finns i en miljonstad.
Jag tycker det är bra om det blir runt 2000 på en cup-match i februari, när dt är skid-VM på TV och säkerligen någon ointressant hockeymatch. :)

Men det ska bli spännande att se vilket lag som startar. Är Pode frisk? I så fall, går han före Kalle? Vem spelar högerback? Går Yasin in trots frånvaron från laget? Att det blir Erik och Eidur som mittbackar känns ganska naturligt. RÅP , Nordin och DG på mitten. Crespo fram. Logi får väl också nytt förtroende. Eller blir det Hagge och DB på kanterna?

Förhoppningsvis kommer det väl någon närmare info under veckan.
Örebro Ansiktet
2015-02-16 22:33
Jag tror tyvärr inte ens att vi kommer upp i 2000. Vi borde absolut göra det. Tänk er, Hammarby hade över 10000 på en träningsmatch. När hade vi över 10000 på en match sist?
Örebro Sparkabolleninimål
2015-02-16 22:32
Alltså detta forum ibland... Haha
Ras Tafari
2015-02-16 22:05
@Ansiktet:

Gissade över 3000 i förmiddags, men börjar inse att jag nog tog i lite för mycket. Trodde att suget efter fotboll var stort, men det verkar som att väderprognosen ställer till det. Får nog avvakta med en gissning, men det bör väl iallafall bli 2000.
Annons: