/fotboll/osk/forum/1161.aspx/fotboll/osk/forum/1161.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro widemarsh
2015-02-20 12:02
Tror på samma elva som Sparkabolleninimål, med Logi istället för Hagge. Publiksiffran landar på 1217 personer och vi vinner med 4-1.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Ge oss en BOMB!)
2015-02-20 11:55
@Sparkabolleninimål:

Logi då?
Örebro Asbjörn#10
2015-02-20 11:54
@Ras Tafari:

Det skulle ju givetvis ha stått 38,5 och inte 28,5 när jag skrev. Tröttheten tog över! :)
Örebro Sparkabolleninimål
2015-02-20 11:40
Min troliga start11 Oscar DB eidur Moberg Hagge Yasin RÅP Gerzic DG Kalle Crespo Inga skrällar alltså. Seger med 5-1.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro pemo
2015-02-20 11:18
Bra josud. där ser man hur svårt/lätt det är att tyda en annans text.

Men nu är det väl dags att ta fram lite cup-nerver. Hur går matchen i morgon? Spelar vi ut Varberg, eller blir det en buss parkerad i deras straffområde och farliga kontringar?

spelar Yasin? Vem blir mittback med Erik? Kommer det folk? ( publik )
Oscar självskriven? finns det grillade tjockkorvar?
Örebro josud
2015-02-20 10:32
För att förtydliga då, jag menar inte på nåt sätt att det är dåligt eller konstigt att NA (eller andra media) har koll på forumet, tvärtom. Är ju utmärkt om ämnen som intresserar oss här får genomslag på andra ställen också!
Örebro Mr.Milton 1
2015-02-20 10:23
Jag vet åtminstone två nick som tillhör medarbetare på sportredaktionen varav en öppet deklarerat detta. Det är både bra och naturligt att de är en del av supporterkulturen bl.a. här på SF för att på så sätt hålla sig uppdaterade.

Förhoppningsvis blir inte deras nick låsta som mitt (säger jag bittert) :)

Vi får se det som en enkel väg att tipsa om bra ämnen för framtida reportage. Hade det inte varit för NA:s sportredaktion (trots Uddlings bananattack) hade jag för länge sedan sagt upp min prenumeration.
Örebro pemo
2015-02-20 09:30
Det är väl naturligt att NA scannar på forumet. Hur skall de annars fåvetskap om vad som händer? Det ingår i en journalists arbete att söka efter nyheter i alla områden.
Örebro josud
2015-02-20 09:10
Man kan väl misstänka att NA har nån som trålar forumet regelbundet.... =)

I förrgår skrev vi lite om södra läktaren (jag lade ut ett bygglov som togs tre veckor tidigare), och redan idag är det en artikel i NA där Örebroportens förvaltningschef Rolf Karlsson bekräftar att bygglovet bara gäller en "uppfräschning" av baksidan av läktaren.

Hittar inte artikeln online än men den kommer säkert under dagen. Men då är det iaf klarlagt att dom "stora planerna" för södra inte är skrinlagda. Bra så.

För mig som sitter på södra är även den minsta uppfräschning välkommen. Baksidan ser ju ut som en soptipp idag....
Örebro Karlstruum
2015-02-20 07:58
Dagens bilaga sport & affärer värderar de allsvenska spelarna enligt fotbollskanalen. Crespo rankas som den fjortonde mest värdefulla med ett värde på 10 miljoner. Simon Gustafsson och Lasse Vibe toppar på 25 miljoner och Nabil Bahoui trea på 20. Resten är värda under 15 miljoner. Det som inte gör listan så trolig är att Måns Söderqvist är värd 15 miljoner och en av allsvenskans dyraste spelare.
Postat via SvenskaFans-appen
Sten Hårdh.
2015-02-20 07:30
Ras Tafari
2015-02-20 04:02
Om 34 timmar är det väl avspark,
men jag känner som dig Asbjörn,
matchen sitter redan fast i den del
av hjärnan som sköter planering.
Örebro Asbjörn#10
2015-02-19 23:26
28,5 timmar kvar tills avspark! Börjar få svårt att tänka på annat i vardagen nu...

Vågar man hoppas på att herrarna Wärlegård/Karlberg besöker träningen imorgon och styr upp ett härligt inför-reportage?
Örebro Bastard on Parade
2015-02-19 22:01
@go_osk (We are on the road again!):

Jag hoppas att det blir en succé. Kubanerna har styrt upp ett fint arrangemang och bra nivå på hetsen inför matchen. Om det trillar in mycket anmälningar i början så kan det bli ett riktigt stort bortafölje. Jag hoppas ÖSK gör reklam för resan på lördag!

Däremot så tror jag nog tyvärr att en del kommer att tveka på grund av priset. 300kr om man inte är medlem är ganska mycket när matchbiljett tillkommer. I höstas så kostade ju resan 100kr för alla utan krav på medlemskap.
Örebro Pedretti
2015-02-19 21:29
Längst ute till höger är Oscar Jansson (enligt mig) och den tredje från vänster är Kalle!
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro)
2015-02-19 19:13
Konstnären har prickat oerhört rätt på Yasin, RÅP, Alec, Nordin, Hagge och Oscar, övriga kan man nog gissa sig till. Bra jobbat! (han med penningapåsen liknar ju Astrit!)
Ras Tafari
2015-02-19 18:10
Hoppas att vi får svaret så småningom,
det var verkligen ett klurigt tänk,
bakom text och bild.
Örebro TommyS
2015-02-19 18:04
3:e från vänster absolut Kalle. Oklart vem som är Judas (Astrit?) men definitivt Nordin (som Petrus, mycket bra) och RÅP bredvid. Genialt grepp.
Ras Tafari
2015-02-19 17:57
ÖSK-SUPPORTERN, har oxå Rinne som tre från vänster ...
Ras Tafari
2015-02-19 17:55
Ante T,

tackar för "gissning" och svar på min tidigare fråga,
men är det Rinne som är trea från vänster ?
Örebro AnteT
2015-02-19 17:13

Från vänster enligt vad jag luskat ut: Nkili, Dajje, Rinne, vet ej, vet ej (kanske nordin), vet ej, Alec, Moberg, Pode, Hagge, Crespo, Yasin, Vet ej [/QUOTE]

Rinne, kan vara kalle också? Råp till vänster om Alex. och kanske Jansson längst till höger?
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Ge oss en BOMB!)
2015-02-19 17:06
@Strumpkrullaren:

Från vänster enligt vad jag luskat ut: Nkili, Dajje, Rinne, vet ej, vet ej (kanske nordin), vet ej, Alec, Moberg, Pode, Hagge, Crespo, Yasin, Vet ej
Örebroare i Västerås
2015-02-19 15:14
Gött att vi siktar mot 2000 supportrar till Norrköping.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2015-02-19 12:52
denförstamåltiden. Rolig sida! Man blir helt klart sugen på att åka på premiären.
Örebro Alarmmästare Sirén
2015-02-19 12:30
@Ras Tafari:

Och jag svarade på vad du tyckte eftersom det var relaterat till mitt inlägg.
Ras Tafari
2015-02-19 12:27
Sirén, å jag skrev bara vad jag tyckte ...
Örebro Alarmmästare Sirén
2015-02-19 12:17
@Ras Tafari:
Jag hakar aldrig upp mig på stavningar eller grammatik och som du såg som klagade jag inte heller på det så jag förstår inte varför du nämner det. Jag hade inget negativt att säga om innehållet. Tvärt om. Men väldigt långa inlägg som helt saknar luft är jobbiga att läsa. Det blir ingen överblick. Stannar man upp för att tänka två sekunder så tappar ögonen var man var. För min del kan det bli att jag scrollar förbi det hur välskrivet det än må vara i övrigt. Och det vore väl synd? Då är det väl bättre att uppmuntra till styckeindelning och få fler läsare än att säga att "fortsätt du och skriv utan luft, jag tycker det är jättebra"? Sen om man inte vill förändra sitt sätt att skriva så är det väl så bara.
Ras Tafari
2015-02-19 11:50
Crespo är väl frälsaren "Saviour" Vem är tredje från vänster ?
Örebro Strumpkrullaren
2015-02-19 11:31
Vem har designat första sidan till "Den första måltiden"? Hen är en riktig konstnär. Hoppas ingen tar det blasfemiskt att Axén agerar frälsare.

Nkili, Hagge, Crespo och Yasin har jag identifierat i bilden. Vilka är de övriga apostlarna ... och vem är "Judas"?
Ras Tafari
2015-02-19 11:25
Sörebro,

Alla tillsammans :)
Annons: