/fotboll/osk/forum/1160.aspx/fotboll/osk/forum/1160.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Ras Tafari
2015-02-21 10:53
100 kr i entré

Gratis t.o.m. 17 år

Enligt miniannons i pappers-NA
Örebro Jekl
2015-02-21 10:52
Gentile// Enligt mig betydligt snyggare än förra årets tryck på framsidan åtminstone - alltid något ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Gentile
2015-02-21 10:47
MECA trycket på cuptröjan var fördjävla osnyggt, hoppas det inbringar rejält med kosing för att uppväga osnyggheten!
Örebro Hertig_Karl
2015-02-21 10:47
Matchdag!

Nån som vet hur mycket entrén kostar idag?
Örebro Sörebro
2015-02-21 10:39
Nu har jag bokat in mig till 5 april. Tycker alla andra ska göra det också.
Tyvärr kan jag inte följa matchen på plats idag, men följer via NA.se

"Slottet, svampen, Marjasin
Kämpa ÖSK, vinn"
Ras Tafari
2015-02-21 10:29
Vilket fotbollsväder !

Plus 5 i skuggan, nästan vindstilla och solen skiner :)

ALLA TILL BA
Admin
2015-02-21 10:20
Mr.Milton 1//
I forumreglerna står följande:
Moderering
Allt ifrågasättande av moderering av inlägg tas via mejl. Sådana inlägg kommer utan undantag att raderas från forumet. Upprepade överträdelser av denna regel ger an automatisk livstidsspärr. Ni hittar mejladressen under länken Redaktionen i menyn till vänster.

Svårare än så är det inte. Välkommen att höra av dig.
Benny Böckling
2015-02-21 10:18
Ny sponsor klar Men inte någon huvudsponsor vad det verkar.
Ras Tafari
2015-02-21 10:06
Har du kollat med centralredaktionen, det verkar vara något galet, en bug påstår några, jag vet inte vad det är, men mitt Saywee-nic är oxå väck, förmodligen till mångas belåtelse.

Nu skall jag snart påbörja laddningen för dagens stora händelse :)
Örebro Mr.Milton 1
2015-02-21 09:30
Jag skrev i går ett inlägg där jag eftersökte hur man kommer i kontakt med centralredaktionen eftersom mitt vanliga nick varit låst i en vecka. Några vänliga själar svarade att samma sak hänt dem samt hur jag skulle kunna kontakta centralredaktionen eftersom det inte går att hitta info om detta. Eftersom jag ofta är resandes i tjänsten hann jag bara läsa dessa inlägg igår utan att agera på dem. När jag idag skall gå in och göra detta är inläggen (inklusive mitt eget) borttaget men ingen från Admin har kontaktat mig för att hjälpa mig. Jag tyder det som ett tecken på att mitt gamla nick är spärrat. Av vilken anledning? På andra forum som jag är medlem på är Admin en av de som diskuterar på forumet och är högst delaktiga i dialogen vilket skapar respekt och förståelse från alla parter. Här på Svartvitt känns det som Admin är ett spöke eftersom ingen vet vem det är och plötsligt är vissa spärrade och inlägg borttagna. Vet någon vilket nick som är Admin på Svartvitt? Jag är driver två företag, har småbarn och har nyss köpt hus. Min tid är med andra ord begränsad men jag kan tänka mig att vara Admin om ingen vill ha detta uppdrag. Trots allt läser jag på denna sida varje dag och den lilla tid det borde ta att hålla ordning tar jag gärna på mig. Nu blir jag väl spärrad för detta inlägg men jag blir förbannad eftersom jag försöker bidra till en dialog härinne och älskar ÖSK. Men utan att veta vad jag gjort fel får jag inte vara med och när jag ber om hjälp ignoreras det helt av de som sköter sidan. Radera gärna detta inlägg men snälla ge mig en förklaring via PM vad jag gjort fel.
Ras Tafari
2015-02-21 08:21
6 matcher från klubbens först guld !

Har jag räknat rätt, eller ?
Örebro Asbjörn#10
2015-02-21 01:01
@Alarmmästare Sirén:

Hehe ja och tur är väl det att alla inte tycker exakt identiskt om allt, det skulle göra världen till en bra mycket tristare plats att vistas på. :)

Nu kan man säga att IDAG börjar vår tävlingssäsong 2015. Smaka på den alla svartvita kamrater!
Ras Tafari
2015-02-21 00:17
Ras Tafari
2015-02-21 00:17
Så här skrev jag om målvakterna tidigare ...

"Detta har jag varit inne på nyligen, att det kan vara en fördel att kunna "parera" inför olika motstånd, men även under pågående match, om det olyckligtvis skulle behövas."

Men det kanske bara är en "hockeygrej"
Örebro Alarmmästare Sirén
2015-02-20 23:49
@Asbjörn#10:
Jag ber om ursäkt att jag uppfattat att du gått emot Axelsson (vilket du har din självklara rätt att göra) Men jag delar inte din åsikt att man skall gå in en säsong med en uttalad målvaktsetta lika lite som man skall gå in med en uttalad etta på någon annan position. Sen i slutändan handlar det naturligtvis om vilka målvakter laget disponerar självklart. Vi får vara överens om att vi inte är riktigt överens :0)
Örebro Asbjörn#10
2015-02-20 23:22
Alarmmästare Sirén// Jag bemötte inget som Axelsson sagt utan snarare den åsikt man bitvis sett här inne där en del tycker vi ska rotera mellan våra målvakter i Allsvenskan för att de är så pass jämna. Någon tyckte ju t om att vi skulle öppna för möjligheten att börja byta målvakt i paus.

Jag tycker helt klart man ska gå in i en säsong med en målvaktsetta, bara för att man gör det måste man ju sedan inte låta denna stå i ur och skur. Så svart eller vitt behöver det ju givetvis inte vara. Sköter han sig inte tillräckligt bra och man har någon som trycker på bakom så ska man givetvis kunna skifta under säsongens gång.

Varför skulle man behöva välja på att antingen låta en målvakt stå i ur och skur eller att vägra utse en förstemålvakt? Den bäst lämpade lösningen bör ju rimligtvis finnas däremellan, dvs gå in i säsongen med en etta men vara öppen för att byta om det inte skulle funka som det ska och i sådant fall då ge nr 2 en ärlig chans att spela in sig som ny etta.
Örebro Alarmmästare Sirén
2015-02-20 22:27
@Asbjörn#10:
Jag tror inte alls att målvaktstränaren (har glömt hans namn) menar att man skall byta målvakt i tid och otid hela tiden utan vad han uttrycker är att han vänder sig emot att man utser en förste-målvakt tidigt som sedan får stå what so ever. Utser man en förste-forward som sedan får spela i ur och skur? Jag sympatiserar fullständigt med hans uppfattning och skrivit om det enstaka gånger i åratal. Varför skall inte målvakten utsättas för riktig konkurrens? Det andra är att om en andre-målvakt skall kunna utvecklas (såvida man inte köpt in en 41-åring som backup) så måste han få stå enstaka matcher under en säsong för att kunna utvecklas. Och får publiken ångest för det, ja då har man en för dålig andre-målvakt (man får ångest varje gång reservkeepern i Örebro hockey ska stå för att det är så stort glapp mellan denna och Hudacek). Det tredje är att en del argumenterar för att ha en ständig förste-målvakt för att utespelarna endast kan förstå hur en enda målvakt spelar. Vilket är kvalificerat skitsnack och en kränkning av spelarnas intelligens. Klara hockeyspelare det klarar fotbollspelare det. Oscar skall utsättas för konkurrens ända in i kaklet precis som alla andra. Och skall Rinne få den chansen bör ha få stå 50% av alla matcher fram till AS-starten. Det som är mindre bra är det som "målvaktstränaren" säger att Oscar och Jakob ligger för nära i ålder för att det skall vara optimalt. Och det är sant. Rinne är för bra för bänken och rent tekniskt är han minst lika bra som Oscar, och han är i en ålder där han måste börja stå. Kommer han inte få det och inte konkurrera på justa villkor i ÖSK bör han lånas ut omgående och så tar vi in 41-åringen som nöjer sig med bara att lyfta lönen. Allt detta om att förutbestämma en förste-målvakt bygger på en myt och är rent dinosarie-tänkande
Ras Tafari
2015-02-20 22:07
"Bästa målvakt för dagen" skall väl stå ?
Örebro pemo
2015-02-20 21:49
Det var nog i träningsmatcherna som de skulle rotera. När väl allsvenskan drar igång har vi säkert en förstemålvakt. Och han heter Oscar Jansson.

Tror i alla fall inte på någon underskattning i morgon. När det gäller ytterbacken, så tror jag att Logi får vänta. han behöver kanske spela in sig på plasten först. Men han var å andra sidan ganska bra i Portugal....
Örebro Asbjörn#10
2015-02-20 21:44
Det vore väldigt underligt om Jacke stod redan imorgon. Mer naturligt vore ju att Oscar står imorgon samt den avslutande gruppspelsmatchen mot Gefle och Jacke tar matchen mot Dalkurd däremellan.

Oscar är ju ändå vår nuvarande etta så det vore konstigt om han inte fick åtminstone två av gruppspelsmatcherna.

Jag tror för övrigt personligen inte alls på det här att man ska hålla på att byta målvakt från match till match när Allsvenskan sedan drar igång. Visst kan man argumentera för att man borde kunna rotera detta likt utespelare men vad jag kan minnas har jag aldrig sett den typen av rockad med lyckat resultat i fotbollsvärlden. Enbart tvärtom.
Örebro pemo
2015-02-20 21:22
I filmen "inför " idag ser man att DG ligger på bänken med en hel del nålar i sig. Akupunktur. Så han är troligen skadad. Skall man sedan tro Rinne, så är det hans tur att stå. Lite lurigt är det dock.
Men det lär väl finnas en laguppställning i morgondagens NA.
Örebro josud
2015-02-20 20:28
@Ras Tafari:

Som prenumerant har man ju tillgång till NA digitalt, även arkivet.:)
Örebroare i Västerås
2015-02-20 20:25
Fortfarande inga örebroare i Västerås? :-)
Örebro Tvetov Nato
2015-02-20 20:15
Örebroare i Stockholm!

Vi har bokat buss som rullar från Stockholm till Norrköping den 5 april i premiären. Den går 13.00 och kommer åka direkt till puben för att sluta upp med alla andra närkingar. Ta med dig en vän och häng med! Vi har 35 platser, så anmäl dig så fort du kan. Släng iväg med kontaktuppgifter till svartvitaistockholm@gmail.com så återkommer vi med vidare information! Se facebookevent i länken för mer info.

ALLA TILL PEKING!!!!
Ras Tafari
2015-02-20 19:31
Stort tack josud !

Hur gjorde du ... ?
Örebro josud
2015-02-20 19:18
För den intresserade så såg artikeln om Rinne och Jansson och målvaktränaren (Robban Axelsson) ut så här (se länkar).

http://goo.gl/51s4Ps
Länktips: goo.gl/vfNzgK
Ras Tafari
2015-02-20 19:09
Ni får ursäkta tjatet, men när skall den stora marknadsföringen, av morgondagens inledning av tävlingssäsongen starta, matchen går ju på hemmaplan ... ... jag har ju hoppats på c:a 2000 (senast), men är benägen att snart sällskapa, med de som tror på drygt 1000, för att inte verka löjlig.
Benny Böckling
2015-02-20 17:21
Jag undrar om man tänker sig DG som forward det här året. Han har förvisso inte spelat där under försäsongen men förra året när han spelade där tyckte jag att han kom mer till sin rätt än vad han gjorde på kanten. Med en skadedrabbad Pode i truppen som man inte kan räkna med spelar 30 omgångar så behövs det mer framåt än bara Holmberg, Crespo och Lipovac(?). Jag tror iaf mer på DG som forward än som ytter. Nu tar vi Varberg!
Ras Tafari
2015-02-20 16:16
TommyS, Axén gillar nog att vara lite lurig, men jag förstår att supportrar blir oroliga. Hemlighet eller tydlighet är väl något vi får leva med. Ett vapen mot våra motståndare.
Ras Tafari
2015-02-20 16:07
Ante T Har kollat med NA, fanns bara med i pappersbilagan, så det är ingen idé med att lägga tid på letande någon annanstans, än i återvinningen. 3:e februari var datumet ...
Annons: