/fotboll/osk/forum/1159.aspx/fotboll/osk/forum/1159.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Saviour
2015-02-25 21:27
Detta med rotation eller vad Axén sagt är inte det viktigaste, det som har mest betydelse är vem som jobbar bäst för ÖSK för dagen.

Det är ingen lätt uppgift, när man har två duktiga målvakter.

Men om de oplanerade olyckorna är framme, så känns det trots allt lite tryggt att vi har två mycket duktiga målvakter :)
Örebro Alarmmästare Sirén
2015-02-25 21:02
@TommyS:
Det behöver det ju inte heller vara att han varit. Kanske bara att Axen tycker att båda skall börja från noll varje säsong och förtjäna platsen. Jag vet inte. Tror det är farligt om en spelare alltid vet i förväg att han får platsen. Just nu ser det ut att vara fördel Jansson om man ska bedöma enbart efter vårens matcher - So far. Har dock inte sett några träningar.
Örebro TommyS
2015-02-25 20:59
Jag är emot denna rotation som tidigare nämnt men om man tänker lite positivt: Jansson står i kvarten, och vinner vi den får han stå semi också.

Att Jansson varit förstamålis tror jag aldrig att det varit någon tveksamhet kring.
Örebro Alarmmästare Sirén
2015-02-25 20:35
@widemarsh:
Ja om nu Axen bestämde i december att Rinne skall vara reservmålvakt. Annars använder han kanske försäsongsmatcherna för att ta det beslutet senare.
Örebro widemarsh
2015-02-25 20:20
Om ÖSK fortsätter att spela målvakterna varannan match, som det verkar, så innebär det alltså att vi låter reservmålvakten stå 2/3 gruppspelsmatcher och vår förstakeeper får stå mot det svagaste motståndet? Tycker det känns lite felvänt i så fall.
Örebro Roswall
2015-02-25 19:25
@Sparkabolleninimål:

Ok, då är jag med på hur du tänker. Svår avvägning isåfall. Viktigt att vinna på söndag, samtidigt som det ju är oerhört viktigt att Kamara inte blir skadad.
Örebro Sparkabolleninimål
2015-02-25 18:38
Roswall Spekulerar bara. Dåligt konstgräs i kombination med sköra ben(är de sköra?) brukar inte vara någon bra kombo. Också en bra match att välja att rotera crespo i.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Roswall
2015-02-25 18:26
@Sparkabolleninimål:

Varför skulle inte Crespo spela?
Örebro TommyS
2015-02-25 18:14
Magisk arkivbild till artikeln.
Örebro Sparkabolleninimål
2015-02-25 16:59
Ingen crespo mot Dalkurd då? Spelar RÅP, pode på den dåliga mattan?
Örebro Lekiller
2015-02-25 14:49
TonmyS/ DG har haft lite små känningar i ryggen. Där av spelade han inte mot Varberg. Pode va sjuk enligt Axen. Så de är nog tillbaka till söndag.
Benny Böckling
2015-02-25 14:26
Axén sade inför matchen mot Varberg att konstgräsmattan uppe i Borlänge är mycket dålig. I klass med den som var på Behrn när den var som sämst. Detta finns med i beräkningarna när han tar ut laget på söndag.
Örebro TommyS
2015-02-25 13:57
U21 drar igång säsongen (länk). Alltid spännande att fundera på vad det betyder för Dalkurd. Wiktorsson, Ring och Lipovac är med från A-truppen, så de kommer troligen inte att starta mot Dalkurd. Övriga som inte spelade senast lär starta om de är tillgängliga, alltså Jansson (tack), Dajje (tack), Eidur (tack), Mensah (mer tvekis), DG och Pode om de är helt återställda (nu har jag visserligen ingen aning om vad som var fel på DG om något). Förutom Rinne gissar jag att Hagge, Nikili, RÅP samt eventuellt Nordmark och Kalle förpassas till bänken.
Örebro T8
2015-02-24 23:25
Hörni. Det är bara en dryg månad kvar till premiär. Fyfan så skönt!
Saviour
2015-02-24 21:38
Jag ber om ursäkt, men jag är nog alldeles för optimistisk och förväntansfull beträffande allt som har med mitt ÖSK att göra.

Men den obefintliga marknadsföringen, och intresset för när våra giganter visade upp sig på vår hemmaarena, i årets första viktiga tävlingsmatch, 645 personer!!!

Jag deppar faktiskt, det var inte roligt :(
Saviour
2015-02-24 21:12
Och vad minatankar hade för tankar med sitt inlägg kan jag ju ana.

Självklart skall vi skriva om fotboll,
så dumt av mig att göra en jämförelse,
mellan två av stadens stora sporter,
som skapar stort intresse och lockar massor av publik,

ÖREBRO !!!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2015-02-24 20:44
@T8:
Ja, det har du ju naturligtvis rätt i. Skulle skrivit sommarhalvåret som omfattar perioden april-september. För mig är det i alla fall inte konstigt om ishockey är mest i ropet under vinterhalvåret och fotboll under det andra halvåret. Så vad Saviour ville åstadkomma med sin självklara slutsats vet jag inte. Själv tycker jag det är trevligare att lyfta fotbollen och ÖSK på denna sajt.
Saviour
2015-02-24 20:42
T8,

hehe, precis vad jag tänkte ...
Örebro T8
2015-02-24 19:34
Fotboll i Sverige är väl en vår- och höstsport? Inte särskilt stor del av Allsvenskan spelas under sommarmånaderna. För att märka lite ord ... :)
Saviour
2015-02-24 18:22
Aha, tänkte inte på det ...

då får vi la vänta tills juni,
om fotbolls-sommaren kommit igång då?

För i augusti drar hockeysäsongen igång.

ÖREBRO grattis 750 år :)
Örebro minatankar (för sm-guld)
2015-02-24 17:33
@Saviour:

Fotboll är en sommarsport och det är fortfarande vinter.
Tror inte det är så stort hockeyintresse mitt i sommaren.
Saviour
2015-02-24 17:10
Verkar som att fotbollsintresset svalnar hos 750-åringen ...

... många laddar för ÖREBRO, som har chans till slutspel,
i en annan lagsport :)

ÖREBRO, gamla fina Örebro ...
Saviour
2015-02-24 10:18
Apropå Gävle, ikväll blir det drag i Gavlerinken :) Tänker ibland på detta med tradition och historik och hur långsamt sådant förändras. Gävle förknippas med hockey, även om fotbollen levt lite i skuggan, de senaste åren. Örebro förknippas med fotboll, men hockey'n verkar vilja sätta sina spår. Kex och skor finns kvar, för alltid !!!
Saviour
2015-02-24 09:04
Hoppas på 0-0 mellan Gefle och Varberg ...
Örebro Brodd
2015-02-24 09:00
Ja, på Söndag får vi hoppas att ÖSK vinner och att Gefle inte förlorar!
Örebro pemo
2015-02-24 00:20
Zlatan ( och hans gelikar, finns många ) väljer helt självmant om de skall besvära sig med att prata med media eller ej. I NHL fick Lundqvist en mikrofon rakt i ansiktet efter Stanley Cup-förlusten. Och han sa vad han kände.

De "stora" fotbollsstjärnorna marscherar bara förbi och bemödar sig inte ens med ett ord när det går dem emot.

Om jag nu får generallisera lite.

Jämför man det med att Axén tycker att han vet bättre om laget som tränare än jag som åskådare, ja är det stöddigt, då har man problem med själinsikten.

Att Ring ( KFF ) hatar ÖSK och ger uttryck för det i media, är bara stimulerande. På detta vis har han i alla fall gjort sig lite mer känd i ankdammen än om han bara tycker allt är frid och fröjd. Dessutom kanske han kan locka några extra åskådare när ÖSK möter KFF. De som vill bua lite extra alltså.

Och, jag har inget emot Zlatan som fotbollsspelare. Tvärtom. Det är den generella attityden bland högavlönade proffs. Och då tog jag bara Zlatan som ett exempel alltså.
Örebro either/or
2015-02-23 23:05
Pemo/

Hur menar du att Zlatans attityd inte borde får förekomma men att Axéns och Rings kaxighet är uppfriskande och visar på bra självförtroende? Hänger nog inte riktigt med där... Bara lite intresserad av att höra hur du resonerar.

För övrigt håller jag helt med dig om att lite attityd inte skadar i en klubb som ÖSK!
Saviour
2015-02-23 22:58
pemo m fl.

Moberg och Nkili såg inte ut att vara de bästa, för dagen alltså,
men Axén vet ju mer än mig vid uttagning,

Men under pågående match kan man ändra om man ser det som så många forumister verkar ha sett.

Det bästa ät nog att vi inte lägger oss i laguttagningar och föreslår startelvor,
han blir bara irriterad, eller ?
Örebro pemo
2015-02-23 22:31
Nej, inte var väl Moberg så dålig? Skulle någon bytas ut var det väl Nkili. Fast å andra sidan bör man väl byta framåt när det är 3-3 och vi går för vinst.

Svårt det där med laguttagning. Kan ju inte skriva direkt att jag vill ha in Eidur, då detta var första matchen jag såg "live". Att bedöma efter taskig TV-stream ( från Portugal ) är inte rättvist.

Däremot tycker jag det är bra med ÖSK-TV , där man får höra betydligt mer nu än förr om hur laget är disponerat. Att Axén har en lätt kaxig attityd tycker jag bara vittnar om bra självförtroende.

Visst är det en rättighet att som supporter få uttrycka sig om spelet man ser, men vi vet ju inte alltid vad som ligger bakom.

Men skall vi dra lite marginalbesökare till fotbollen, så måste nog spelarna vara lite mer öppna och förstå att ju mer de säger, ju mer väcks intresset. Jag vet inte varför man behandlar fotbollspelare ( i alla fall Zlatan ) som något oantastligt. Tänk er Zlatans attityd i ett NHL-lag. Skulle bara inte få förekomma. Där har fotbollen något att lära. Stå upp för vad ni tycker och va inte så väldans "politiskt korrekta" . Det skulle vara väldigt uppfriskande med lite mer Kalmar-Ring och hans uttalande.

Det kan väl bli Hagges stora roll. Stå upp för laget inför varje hemmamatch och se till att Behrn arena blir en skräckarena för alla andra. Tala om i förväg att vi mosar alla som kommer hit.
Då drar du folk som vill se och hoppas. Folk som tycker att Hagge är en idiot och skall skämmas, samt folk som kommer för att se alla andra som tror på Hagge och hånar dem när (om ) han inte får rätt.

Det blir som när Beatles skulle komma till Eskilstuna i mitten av 60-talet. Stationen var knökfull. alla gick dit. De som trodde. De som inte trodde men ville se alla lurade och de som inte trodde, men som om det var sant inte ville missa det. Mycket OT. Sorry ;)
Saviour
2015-02-23 22:03
Ursäkta mitt tidigare OT

gillar Alhassan Kamara !!!

Bästa liraren ....
Annons: