/fotboll/osk/forum/1151.aspx/fotboll/osk/forum/1151.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK StefanAIK
2015-03-09 17:38
spelar ni med några a lags spelare i u21 matchen just nu?

4-0 efter 34 min
Örebro either/or
2015-03-09 17:27
Sportslig mardrömslottning såklart. Men som boende i Mamö blir det kul att få se ÖSK på lördag i alla fall! Vi kan ju spela helt utan press och får verkligen testa oss mot det troligen bästa laget i serien.
Malmö FF Krafthelvede
2015-03-09 17:14
Kära örebroare!

Ska bli kul med vårt möte i cupen, blir det någon mobilisering från kubanernas sida? Alltid kul med lite läktarkamp!
Örebro Darum müssen wir reden
2015-03-09 17:01
Vårt vanliga troll är inne på alternativa sidan redan! Han smyger i vassen men har är tydligt där.
Örebro Darum müssen wir reden
2015-03-09 17:00
Gerzic är tredje gnälligast i Allsvenskan!
Malmö FF pågadrul ** - som en mästare
2015-03-09 16:53
Det gick inte att skriva innan. Skulle också hälsa er välkomna ner. Alltid kul med lag som vill spela fotboll på marken.

Så nu kör vi.
Välkomna ner till Malmö :)
Malmö FF Stenäkta
2015-03-09 16:20
Nu är det någon som ändrat! för nu kan jag med skriva!

Välkommna ner till malmö! hoppas det blir fint väder osv!
Malmö FF manneg
2015-03-09 16:17
Verkar inte stämma. Jag kan väl skriva detta?
Örebro widemarsh
2015-03-09 15:02
Hmm, dom skriver på Malmös forum att vårt forum är stängt för andra lags skribenter. Stämmer detta? Det står ju klart och tydligt i forumreglerna att "Forumet är öppet för alla men supportrar till andra lag bör hålla en låg ton och respektera det faktum att forumet är en mötesplats främst för supportrar till Örebro SK."
Örebro widemarsh
2015-03-09 14:28
För övrigt tycker jag att insatsen igår och avancemanget förtjänar ett lite bidrag till "Supporta Svartvitt" :)
Örebro Sörebro
2015-03-09 13:42
Kan mycket väl vara så att ÖSK rubbar Malmö i helgen. Vi har två gryma yttrar i form av Yasin och DG samt Gerciz i mitten. Sen RÅP och Pode som alltid hotar med sina skott.
Ang Yasin så tycker jag han kommer i skymundan, men det beror inte så mycket på Yasin som andra anledningar. Den första är att mycket av spelet igår mot Gefle utgick från vänsterkanten. Den andra är att motståndaren ligger gärna med 2 spelare mot Yasin. Han blir hårt bevakad eftersom motståndaren vet att han är skicklig.

Hur som, det blir en sjuhelsikematch.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2015-03-09 13:25
Vi supportrar kan också bidra till att det talas mer om ÖSK. Nedan två inlägg på MFFs forum:

------
Namn: minatankar (för sm-guld)
Sänt: 2015-03-09 13:23 Ändra
Yerawixard skrev följande:
Elfsborg i semin då.

Ja, det passar oss bra. De körde vi över i höstas med 5-1 trots att tre av våra bästa spelare inte var med :-)
-------

Örebro Namn: minatankar (för sm-guld)
Sänt: 2015-03-09 13:21 Ändra
F.d. Ripton Hilton skrev följande:
Yes! Örebro, precis som jag önskade!

Håller inte MFF:are på sitt lag? Att önska förlust verkar illojalt.
Rekommendera alla MFF-fans att be sin läkare skriva ut depressionspiller innan.
ÖSK vinner lätt trots att Sveriges bästa målskytt Crespo är skadad.
;-)

------
Örebro TommyS
2015-03-09 13:17
Senast mot MFF (när vi visserligen hade en het Crespo) spelade vi med tre centrala mittfältare. Såsom MFF och Eikrem förefaller ha öppnat säsongen kanske det kan vara en idé igen: RÅP som klister på Eikrem och Nordmark ger Gerzic understöd mot Adu och Lewicki. Pode får se till att vara klinisk när han får chansen och oavsett om man testar Dajje på yttern eller inte får kantspelarna se till att jaga livet ur sig på omställningar samtidigt som man tar hand om Berget/Kroon/Yotun/Tinnerholm. Kalle kommer in i 63:e och avgör.
Örebro widemarsh
2015-03-09 13:12
AnteT// Jämför dom orden med hur Gustaf Crona beskrev matchen i NA-TV. "Okej match", "inte någon sprudlande match", "man har ett okej spel".

Vi som håller på ÖSK är generellt för dåliga att faktiskt uppskatta när ÖSK bjuder på väldigt fin fotboll, vilket man stundtals gjorde igår. Vi måste bli bättre på att lyfta fram att det oftast faktiskt är riktigt underhållande att se ÖSK spela fotboll nu för tiden. Vilket experter utifrån gärna påtalar, men våra egna är sämre på att framföra.
Örebro Conjuration
2015-03-09 12:57
Malmö är Sveriges bästa lag. Men om man ska vinna cupen så måste även sådant motstånd besegras. Det går knappast att smyga sig igenom cupen och sedan skrälla i finalen.

Tråkigt att vi saknar Crespo i stundande kvartsfinal men Podes form pekar uppåt. Det känns också lite som att vi har allt att vinna medan de himmelsblå har allt att förlora.
Örebro AnteT
2015-03-09 12:53
"Undebar fotboll, bra kortpassningsspel, riktigt roligt att se Örebro" Daniel Nannskog om gårdagens match. Nu tar vi Mff, vi har allt att vinna!
Örebro TommyS
2015-03-09 12:44
vi får hemmaplan i semin! Vi är en bragdmatch ifrån utmärkt slagläge. Kan Atletico och Juventus kan vi.
Örebro jappel
2015-03-09 12:39
Ska vi vinna cupen måste vi slå alla lag, spelar ingen roll i vilken omgång vi möter dom!
Så enkelt är det.
Håll tätt bakåt ÖSK, Full fart framåt ÖSK!!!
Örebro Arna-Tovic
2015-03-09 12:25
Det positiva är att matchen troligtvis kommer spelas på konstgräs mot ett gräslag.

Det negativa är att det gräslaget är Malmö FF och att vi saknar Crespo.
Benny Böckling
2015-03-09 12:24
@pemo:

Malmö har spelat på konstgräs i tidigare matcher i cupen så förhoppningsvis blir det så också till helgen.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2015-03-09 12:19
MFF verkar redan ha tagit ut segern i förskott av att döma av deras fans arrogans. Gör även spelarna det passar det oss perfekt, lycka till när DG kommer i full fart säger jag bara! Vi vinner.
Örebro pemo
2015-03-09 12:16
Fast å andra sidan, MFF är ju redan klara för Champions, så vem vet. Men en cupseger är väl också något att stå efter.
Otur med underlaget bara. Både Elfsborg och Häcken spelar ju på "rätt" underlag. Så nu är det bara att vässa "gräsformen" och överraska skåningarna.
:)
Örebro zxcv
2015-03-09 12:15
ouch! Svårt värre!
Örebro Telle
2015-03-09 12:12
Och där rök matlusten ändå...
Benny Böckling
Ja det tro fan det...
Örebro pemo
MFF. Tuffast möjliga, eller?
Örebro Telle
2015-03-09 12:06
SVTplay ska sända lottningen, om någon mer än jag kan smita ifrån på lunchen...

Örebro pemo
2015-03-09 12:02
Missade matchen i går. Både live och TV. försökte leta efter den i går kväll, men hade tydligen problem med SVT-play.
Kul att det gick vägen, trots avsaknaden av Crespo. Vad jag förstår så blev det bara ett byte i går också?

Nåja, i kväll skall jag se matchen och slippa vara nervös. Nu väntar jag bara på motståndarna nästa vecka.
Örebro Telle
2015-03-09 12:01
@AnteT:

Helt rätt...! :)
Örebro Telle
2015-03-09 12:01
TommyS //

Intressant tanke kring att använda Björnquist som yttermittfältare. Med Hagge som ytterback bakom hade den kanten blivit fruktansvärt löpstark, om inte annat.
Jag är däremot inte lika övertygad om att jag skulle vilja testa honom i en ny position i skarpt läge när vi möter de bästa lagen. Men det handlar kanske mer om att jag har sett för lite av Björnquist på rätt kant för att kunna uppskatta hans offensiva kvaliteter fullt ut. Jag hoppas få se desto mer av den varan i år, däremot, då jag har förstått på flera av er andra som har sett honom tidigare i karriären att han har stor offensiv potential. Kan han bara utnyttja sin snabbhet på ett bättre sätt, så kan jag absolut förstå det.
Annons: