/fotboll/osk/forum/1139.aspx/fotboll/osk/forum/1139.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Arna-Tovic
2015-03-18 07:17
Alabis öde avgörs tydligen idag enligt NA. Man får nog ha i åtanke att Alabi han träna 1 dag med laget. Dessutom var säkert hälften av spelarna från truppen igår inte med på de träningar han gjorde. Matchen spelades även på konstgräs vilket säkert är ovanligt för honom.

Man får vänta och se hur beslutet blir. Jag tror det lutar åt nej.
Örebro Ansiktet
2015-03-17 22:51
Instämmer helt och hållet med föregående talare!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Asbjörn#10
2015-03-17 21:46
Själv blev jag tyvärr inte imponerad av Alabi även om han var stark och helt ok speed. Tycker inte han fick tillräckligt uträttat idag bortsett från något enstaka genombrott även om laginsatsen var dålig vilket gjorde det otacksamt på topp.

Det är alltid svårt att dra slutsatser av såna här matcher men tror inte han skulle göra några större avtryck i Allsvenskan om vi lånade in honom. Min magkänsla säger att det känns bättre att hålla på slantarna för att kunna använda dem till något annat framöver.
Örebro Aspen.
2015-03-17 20:55
Tack för en bra rapport !!! Var Sixten där?
Örebro Bastard on Parade
2015-03-17 20:52
@Sparkabolleninimål:

Tack för rapport! Låter spännande angående Alabi. Tråkigt att Nkili fortsätter orsaka straffar. Det skulle vara intressant att räkna ut ett snitt i orsakade straffar/speltid för honom och jämföra med t.ex. Wikström.
Örebro Sparkabolleninimål
2015-03-17 20:16
Efter att ha sett alabi i match så är min bedömning följande: stark i kroppen men ändå ganska snabb. Targetvänlig. Ville mycket men fick inte jätte mycket bra bollar att jobba med. Avslutade matchen med att gå in fullt i en 50/50 situation med målvakten och enligt min mening borde han ha haft ett gult kort. Domaren friade. Han skulle inte göra bort sig i allsvenskan på något sätt. Är han ett billigt alternativ så kan det verkligen vara ett klipp. För övrigt så skänkte Nkili bort en straff(handboll) i den halvleken han spelade. Annars var ÖSK marginellt bättre men dåligt försvar vid det andra insläppta. X hade känts rättvist.
Örebro D. McGrain
2015-03-17 19:19
Men, för att komma till det jag egentligen diskuterade: det är svårt med unga spelare - de behöver speltid för att utvecklas. Men, å andra sidan - om de inte håller för Allsvenskan, ska de då spela? Jag tycker att de bästa ska spela oavsett om de är 17 eller 47. Håller de inte så låt de få speltid i andra klubbar i en lägre division dvs utlåning. Men, svårt dilemma för alla tränare kan man tro.
Örebro Osvaldo
2015-03-17 17:55
@AnteT:

Skulle vara intressant att veta vilken typ av idrottsevenemang dan persson baserar förändringsbeteendet på. Det är en viss skillnad på pl-klubbar vars matcher folk enkom bokar resor för och en allsvensk match som på sin höjd genererar enstaka besökare som råkar befinna sig i närområdet.

Han har en tendens att svinga mot allt vad supporterkultur heter, i min värld är hardcore-supportrar en del av upplevelsen av matchen. Allt från gnälliga gubbar på sittplats till fjuniga ynglingar som gillar att skråla.

Att locka ny publik till Sportklubben handlar om att få in dem i en gemenskap, det är föga troligt i kort tidsperspektiv att locka annan publik än den med någon form av lokal förankring. Gemensamskap är nyckelordet; event och upplevelse (i en trängre definition) är formuleringar vi ska akta oss för. Man ser inte en match, man är en del i den.
Örebro AnteT
2015-03-17 17:34
Och apropå helgens (läktar)motståndare, här kan ni läsa om ett riktigt bra initiativ av Guliganerna.
Örebro AnteT
2015-03-17 17:33
Apropå att fylla läktarna, här är lite hur man kan jobba med detta i framtiden.
Örebro Osvaldo
2015-03-17 17:16
Dubbelpost
Örebro Osvaldo
2015-03-17 17:16
Dubbelpost
Örebro Osvaldo
2015-03-17 17:13
Tycker att det är bra att diskussionen om sixten-eran med jämna mellanrum dyker upp här. Det är en viktig påminnelse om hur skört ett lag som presterar över sin ekonomiska situation är. Jag är övertygad om att framgångarna berodde på en rad olika faktorer som samtidigt föll ut till Sportklubbens fördel. En rad chansvärvningar som föll väl ut, ett antal hemvändare av hög klass, Nordin, en tränare som är bra på att lyfta ett framgångsrikt lag till högre nivåer (och, som det skulle visa sig, saknar förmågan att vända motgångar), en relativt enkel allsvenska, få kritiska skador och så vidare. Har en känsla av att klubben blev lite tagna på sängen av att helt plötsligt vara allsvenskans gunstling, det fanns inte direkt tydliga linjer att jobba vidare på; utfallet hade helt enkelt blivit best case på alla fronter. Usel försäljningsstrategi, dåliga värvningar och allmänt dåligt utfall gav oss ett år i superettan. Plötsligt föll allt ut worst case. Idag befinner vi oss i en situation där organisationen är bättre styrd och där det finns realistiska kort- och långsiktiga mål. Den stora svagheten ligger i styrkan med den realistiska synen på ekonomi. Att sätta upp en liten trupp med bänkspelare som klarar flera olika positioner är smart, men samtidigt är vi utsatta för en stor risk om skador och avstängningar utarmar antalet tillgängliga spelare, centrallinjen i synnerhet. Nuvarande tränartrojka är historiskt sett erkänt skickliga till att rätta mun efter matsäck, men någonstans finns det en gräns för hur mycket det går att trolla med knäna. Nu flög jag plötsligt in i nutid, det jag vill ha sagt är att det hela känns mycket mer långsiktigt än på sixtens tid. Då var det lite nu eller aldrig, nu känns det mer som att etableringen i övre halvan av serien är på god väg. Just i år är bra matcher och en hygglig placering gott nog för mig.
Örebro pemo
2015-03-17 16:53
Yes!!!
Örebro Gudjonsson
2015-03-17 16:14
Pemo// Nej visst var det vi på läktaren :), men snabbheten i resan till Amerikanska landslaget efter talar ju ändå för att vi hade rätt!?!?

Arna-Tovic// Jag kommer nog fira när den skittidningen går i konkurs :)
Örebro Arna-Tovic
2015-03-17 15:50
@Gudjonsson:

Haha, Anders Svensson på 9:e plats. Goitom på 5:e? Adu (MFF) som blev årets spelare i Ghana inte med alls? Ajdarevic har varit rätt kall i Belgien under de senaste åren, men han är 12:a.

Undrar om man går efter hur bra spelarna är eller stjärnstatus för det verkar vara rätt mixat. Yasins stjärnstatus är garanterat topp 5 i Allsvenskan, även om han fotbollsmässigt inte är nära den platsen.
Örebro pemo
2015-03-17 15:44
Gudjonsson // Fast å andra sidan var det väl vi på läktaren som ansåg Bedoya färdig startspelare innan Sixten gjorde det. ;)

Trots allt är det ju tränaren som ser vad spelarna går för och i Bedoyas fall tog det lite längre tid än vad vi ville.
Berra fick de på "köpet" när Basse värvades? Eller var det tvärt om? Nåja, Berra har lyft till skyarna av vissa här. Antagligen för fysiken och krossbollarna. Men som allsvensk spelare höll han inte måttet. Och det har ju bevisats i och med att han försvann från elitfotbollen efter ÖSK.

Basse var/är en strulputte, som inte funkade någon längre tid i något lag. Dock gjorde han bra ifrån sig i ÖSK. I alla fall de flesta matcher som jag såg.
Att Astvald slog ut honom berodde kanske mycket på att Astvald var van vid den nordiska fotbollens strikta spelsystem.

Sen kan man ju fråga vem som "förstörde" Näfvers karriär. Också en talang som borde gått långt.

Angående Expressens 14-lista, så är det väl skrattretande att Rasmus Elm är på första plats. Ingen vet ju om han någonsin kan spela fotboll igen. Samma med Bajrami.

Som ÖSK:are blir jag väldigt "kränkt" när inte Nordin är med på den där listan.
Det han har visat i vårens matcher får mig att tro på honom som en av allsvenskans mest viktiga mittfältare.

Nåja, snart kommer väl kvällisarnas fotbollsbilagor. Där kommer ju sanningen fram. :)

Läste om Axén i senaste numret av offside. Intressant inblick i spelet när han fick sparken av GAIS. Så han stiger också mer och mer i mina ögon.
Örebro Gudjonsson
2015-03-17 15:31
D. McGrain // När det gäller Bedoya så fick han knappt chansen första året, för att andra året "råka" få spela och blev direkt den viktigaste spelaren. Många med mig tycker nog att Sixten bör ha sett den kvalitén tidigare...
Örebro Gudjonsson
2015-03-17 15:28
Expressen presenterar Allsvenskans 14 största stjärnor. 1 av dem är ÖSKare... hahaha nej jag bara skoja såklart. Så skulle expressen aldrig göra!
Örebro D. McGrain
2015-03-17 15:27
@Aspen.:

Kanske minns fel men under Sixten gick Bedoya från talang på bänken till toppspelare i allsvenskan och landslagsmn...Berra blev startspelare i allsvenskan. Basse var bra i allsvenskan och Astvald blev U21-landslagsman. Om det berodde på Sixten el trots honom får man väl diskutera....
Örebro Gudjonsson
2015-03-17 14:04
Spelar Yasin eller Nordmark från start på söndag?
Örebro Mosås-Mårten
2015-03-17 11:17
mittenplacering för ÖSK
Örebro Sparkabolleninimål
2015-03-17 10:53
Blir intressant att se alabi ikväll. Är det bara lån som är intressant eller skulle det kunna bli ett köp också? Min känsla är på förhand, utan ha någon koll, positiv. Inför Elfsborgsmatchen har jag tyvärr inte lika bra känsla. De såg riktigt starka ut mot Hammarby så det blir en tuff match. Tycker Elfsborg går in som favoriter trots bortaplan.
Örebro Gudjonsson
2015-03-17 10:38
Exponeringen av ÖSK är viktig i jakt på en "storsponsor". Därför har jag sammanställt C-Mores sändningar på sin huvudkanal CMORE Sport, som innebär uppsnack, genomgång och intervjuer etc.

AIK------------11
Malmö--------10
Göteborg------9
Djurgården----8
Hammarby----7
Halmstad------5
Elfsborg-------5
Kalmar---------5
Åtvidaberg----4
Helsingborg---4
Falkenberg----3
Sundsvall ------3
Norrköping----3
Örebro---------3
BK Häcken----2
Gefle-----------2
Örebro Arna-Tovic
2015-03-17 10:24
Jag har VÄLDIGT svårt att se Behrn Arena bli fullsatt match efter match. Jag skulle bli riktigt, riktigt nöjd om vi når ett publiksnitt på 9000+ under de närmaste åren.

Vilken är den högsta publiksiffran under 2000-talet?

Vet att vi hade drygt 10 000 för några år sedan när O-ringen var i staden och Elfsborg kom på besök. Men har vi någon match över 11 000?
Saviour
2015-03-17 08:31
Örebro Mosås-Mårten
2015-03-17 08:13
@Arna-Tovic:
Säkert Sixten som ligger bakom väderomslaget ;D
Örebro Arna-Tovic
2015-03-17 07:11
@Vinnartradition:

Läste en prognos igår som sa att det kanske ska snöa i helgen. Slask med andra ord. Hoppas verkligen inte att det stämmer, men det verkar som att det ska bli rätt kyligt.
Örebro KalleTeodor
2015-03-16 22:18
Moberg och RÅP delar på kaptensskapet.
Örebro Lord Pode
2015-03-16 22:03
@RH:

Troligtvis Moberg.
Annons: