/fotboll/osk/forum/1138.aspx/fotboll/osk/forum/1138.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Asbjörn#10
2015-03-15 01:40
@Stoonken:
Patetiskt! Det RÅP sa är ju att det väl på planen inte är så stor skillnad som folk kan tro, det är klart MFF är bättre än Varberg men vi är knappast chanslösa mot MFF på samma sätt som Varberg knappast är chanslösa mot oss vilket resultaten också har visat... Jag tror 99% av alla som regelbundet följer svensk fotboll kan skriva under på detta uttalande! Rosenberg, det bästa du har gjort för svensk fotboll är fortfarande att ha blivit slagen i magen i straffområdet av Christian Poulsen!
Örebro pemo
2015-03-15 01:29
Nu har jag äntligen sett matchen. Måste naturligtvis börja med att be Rinne om ursäkt. Helt klanderfri i dag. Sedan konstaterar jag att MFF är ett topplag och att de inte var på tå utan hade lite underskattning. Men, som någon skrev tidigare, vi åker dit för att vinna. Inte underhålla publiken.

Kalle får mycket skit, men det är han som hela tiden springer och stör. Annars är det skönt att se ÖSK som ett lag. Undrar hur mycket DG löpte idag utan att få röra bollen? Härligt också att se hur RÅP visade Levici (stavning? ) att han inte kan fara fram hur som helst.

Eidur går från klarhet till klarhet. DB lika så. blir årets ÖSK:are om han forsätter så här. Nordin!!! Hur f-n kunde IFK G tappa bort honom?

Det blev lite rörigt ett tag med byten, men när Hagge kom på höger och Nordmark bytte plats med Yasin fungerade det bättre.

Så, vi vann på ett bra lagspel och att MFF inte hade 100% skärpa. Men det är inget att skämmas för. skulle tro att i 10 möten vinner MFF 7 , 2 oavgjorda och 1 förlust. Så mycket bättre är de faktiskt. Kul för oss att förlusten kom idag. :)

Men nu vet jag vad som gäller nästa söndag.
SEMIFINAL I CUPEN. PÅ BEHRN. JAG KOMMER!!!!
Örebro Osvaldo
2015-03-15 00:32
"bevara södra betong" såg jag att någon i den tillresta klacken knypplat ihop. min stora fråga är varför? knappast ett arkitektoniskt mästerverk och irriterande pelare. kan någon vara vänlig att förklara detta för en stackars oförstående.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro widemarsh
2015-03-14 23:33
Om det är stor skillnad på ett Superettanlag och ett Champions League-lag? Ja, Superettanlaget Varberg skapade ju betydligt fler giftiga målchanser :) Malmö ruggigt dåliga på att omsätta sitt spelövertag i giftiga målchanser. Rinne behövde inte göra några superräddningar idag, och det är bara att tacka och ta emot. Nu ska vi ta revansch för den svaga semifinalen 2011 och se till att vi får vår titelmatch! Hoppas Örebroarna kan vakna och inse att Svenska Cupen också är värd att gå och kolla på!
Örebro Center
2015-03-14 23:17
@Stoonken:
Vilket jävla liv det är i omgivningen. Man hör knappt vad de säger. Ett par dörrjävlar som knarrar enormt och överröstar allt och alla och dessa öppnas/stängs kontinuerligt. Stolar som ständigt släpas mot golvet och folk som sitter och diskuterar bakom kameran. Har ingen alls respekt för att det pågår en presskonf?
Örebro jappel
2015-03-14 22:51
imponerande match av ÖSK ,speciellt med tanke på skadeläget, och bortaplan mot ifif. Det var inte många chanser som malmö skapade som kändes farlig, försvaret hade full koll. lät dom komma till dåliga avslut, stressade och pressade.
Snyggt. Hoppas vi kan bygga vidare på detta.
Benny Böckling
2015-03-14 22:20
Den nyheten mitt i Melodifestivalyran såg man inte komma!
Killen jag nyss signade till mitt sketna engelska div5 lag på FM15 ska alltså provträna med ÖSK.
Spännande.
Örebro either/or
2015-03-14 22:19
@Arna-Tovic:

Rosenberg verkar ha haft en ganska märklig personlig utveckling. Jag minns honom som en ganska tillbakadragen och ödmjuk kille som utlandsproffs och när han intervjuades i samband med landslagssamlingar. Sedan han kom hem till MFF så utstrålar han dock väldigt mycket negativ kaxighet och en allmänt trist attityd. Undrar vad poängen med det ska vara...
Örebro Arna-Tovic
2015-03-14 22:12
@Stoonken:

Vilket osympatiskt intryck han ger. Nog kan man vara sur efter en förlust, men Rosenberg tycker att Malmö hade "tillräckligt med chanser för att göra 4-5-6 mål" och att Örebro bara hade "en halvchans" (Yasin). Yasins läge var det bästa i hela matchen. Om det var en halvchans skapade inte Malmö en enda riktig "helchans" under matchen. Deras tränare sa dessutom att man "inte skapade jättemånga hundraprocentiga lägen".

Nej Markus, ni får "nöja" er med Allsvenskan i år.
Örebro Arna-Tovic
2015-03-14 21:50
@rirobban:

Det är i dessa lägen man tar hjälp av FIFA-spelen. Hans främsta egenskaper där är styrka och snabbhet. Lite långsammare och klenare än Crespo, om vi ska jämföra med någon i ÖSK. 182 cm lång och högerfotad.
Örebro Bastard on Parade
2015-03-14 21:27
Intressant att ÖSK tar in en provspelande anfallare. Han är dock väldigt orutinerad och har inte presterat på någon hög nivå tidigare. Det finns ett klipp på Youtube där han gör ett snyggt nickmål.
Örebro rirobban
2015-03-14 21:21
James Oluwatemi Alabi, intressant att se vad det är för spelartyp!
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro)
2015-03-14 21:21
Här går det bättre....
Örebro Örebroare
2015-03-14 21:18
Sörebro -> sidan kunde inte visas?
Örebro Sörebro
2015-03-14 21:07
Såg att gnell länkat också. Bra gjort. Vi får se vart provspelet leder. Intressant....mkt intresaant
Örebro Stoonken
2015-03-14 21:04
Rosenberg inte helt nöjd över RÅP uttalande om superettanlag vs lag som precis spelat CL...
Malmö FF Iznogood
2015-03-14 20:15
@minatankar (för sm-guld):

Du kanske missade att de skrev det med "glimten i ögat"...

För övrigt grattis till vinsten alla örebroare. Ni följde och lyckades bra med er gameplan. Inga anmärkningsvärda domartavlor utan helt enkelt en välförtjänt seger.
Örebro Örebroare
2015-03-14 19:52
Men det är ju årets europacupspel som det handlar om. Det innebär alltså att Elfsborg får platsen i och med förra årets resultat? Känns ju som att cupen blir mindre sexig då. Tycker jag iallfall.
Örebro Bastard on Parade
2015-03-14 19:43
@Örebroare:

Nej, det stämmer inte. Det har varit så tidigare.

"4§ Kvalificering till UEFA Europa League, herrar
Segrande lag i Svenska Cupen, herrar, kvalificerar sig för deltagande i UEFA Europa League. Om segrande lag i Svenska Cupen, genom sin placering i Allsvenskan, redan är kvalificerat för UEFA Champions League eller UEFA Europa League får det bäst placerade icke-kvalificerade laget i Allsvenskan platsen i UEFA Europa League."
Örebro Örebroare
2015-03-14 19:37
I samband med Göteborg-Helsingborg tyckte jag att dom sa att om Göteborg går till final så kommer det andra laget i finalen bli klar för Europaspel. Är det någon som har lite koll på reglerna som kan bekräfta? Kan vara så att Örebro är en match ifrån Europaplats för Häcken eller Norrköping går väl inte till finalen. :)
Hammarby Söderstadion Först
2015-03-14 19:32
Malmö FF - Vinnarklubben. Bra Öreblues
Malmö FF Skåne40
2015-03-14 19:27
Grattis till segern. Bra jobbat!
Örebro Bastard on Parade
2015-03-14 19:25
FIFA har kommit med lite mer information om förbudet mot tredjepartsägande.
Malmö FF Blå i exilen
2015-03-14 18:48
Er seger idag var rättvis, vi var tandlösa framåt. Inget snack om saken. Lycka till i cupen.
Örebro Center
2015-03-14 17:57
Tänk att publik kan vara så besvikna att de kastar ut sina säsongsabonnemang på planen. Apropå kundperspektiv :0)
Örebro Arna-Tovic
2015-03-14 17:39
@Osvaldo:

Här är matchen i sin helhet.
Örebro Arna-Tovic
2015-03-14 17:38
@DaSa:

Dock kostar det att arrangera en match. Hursomhelst gôtt med pengar!
Malmö FF Vänsterbacken
2015-03-14 17:31
Grattis till segern! Ni gjorde det svårt för oss idag samtidigt som ni gjorde ett riktigt fint mål. Vi ses i Allsvenskan. Då vill vi ha revansch!
Örebro Osvaldo
2015-03-14 17:27
@minatankar (för sm-guld):

Det är inte utan leende jag läser dina inlägg på malmösidan. Men hade någon gjort likadant här efter en förlust hade jag med all säkerhet blivit irriterad. Inkonsekvent? Jajemen!
Örebro DaSa
2015-03-14 17:27
Mycket skön vinst!:) Men är det verkligen en taktiskt perfekt genomförd match? Vi släppte till massor med hörnor och en del farliga lägen, att vi vann kändes som mest tur.

Jag tror att MFF inte skulle vilja ha en enda ÖSK spelare i sin startelva, tyckte att Dajje var bäst i ÖSK idag men sjukt vad bra Tinnerholm har blivit (också högerback för er som inte har stenkoll:)). Var även imponerad av Adu, honom kan vi köpa sen när RÅP går vidare:)

En reflektion som jag gjorde idag var att Nordin känns lite mer resolut än tidigare, han vinner mer boll och det ser ut att göra ont att möta honom. Vore jävligt kul om han kunde ta ytterligare ett steg, då kommer han bli dominant i ÖSK och kanske även allsvenskan. Kan han vara IFKs Mr X?!

Sen får vi inte glömma cashen som kommer att trilla in i semin, bara hålla tummarna för Hammarby. Då borde det kunna bli minst 5000 på läktarna, om vi kan dra in 100 kr/skalle i snitt så är det en halv mille. Dvs mer än insamlingen... Dessa pengar kan jag tänka mig kommer att läggas på en anfallare till då det såg tunt ut redan innan Pode skadade sig.
Annons: