/fotboll/osk/forum/1130.aspx/fotboll/osk/forum/1130.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro TommyS
2015-03-23 13:38
Vet någon vilken tid på dagen finalen spelas? Kollar flygresor.
Örebro Lekiller
2015-03-23 13:37
[QUOTE=widemarsh]Är detta tröjan vi ska spela med i Allsvenskan? Ingen sponsor klar än? Tråkigt om vi frångår det väldigt snygga stället vi använt nu i cupen. [/QUOTE] Kommer tyvärr inte bli cup-tröjan som ÖSK kommer spela i iår. Vad som avgör varför vet ja inte.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro widemarsh
2015-03-23 13:33
Då vet alla ÖSKare var man befinner sig 17 maj då. Klubbens största match sedan 1994!
IFK Göteborg Grå eminens Nisse
2015-03-23 13:33
Förbundet tar pengarna. När vi spelade final för två år sen inför 22 tusen? i Sthlm "blev det inga pengar över" till finallagen. Vet inte om man ändrade sig efteråt men Svffs ekonomi gör nog att de tar så mycket de kan med.
Örebro Bastard on Parade
2015-03-23 13:31
Som jag har förstått det så är det Förbundet som är arrangör av Cup-finalen, oavsett vart den spelas. Sedan har jag läst olika uppgifter om överskottet från finalen. Någonstans stod det att överskottet delas lika mellan Förbundet och respektive lag, medan någon skrev att bortalaget bara får 10%. Jag har inte hunnit leta i Förbundets dokument så får väl försöka gräva lite i det ikväll.
Örebro Osvaldo
2015-03-23 13:30
Så mycket otrevligare för Skattefusk att förlora cupen på hemmaplan.
Örebro Stoonken
2015-03-23 13:29
Betyder utfallet av lottningen att IFK får samtliga intäkter från finalen i egenskap av arrangör?
Eyravallen Örebro
2015-03-23 13:24
Göteborg fick hemmafördel
Örebro mustard
2015-03-23 13:22
snart får vi veta svaret...
Örebro Osvaldo
2015-03-23 13:08
[QUOTE=minatankar (för sm-guld)]Håller med. Reagerade över Elfsborgstränarens säkra uttalande om att de kontrollerade matchen från första sekund. Jag upplevde att det var ÖSK som gjorde det matchen igenom. Jag känner mig oerhört trygg defensivt med framförallt Dajje, Eidur, RÅP och Oscar/Rinne, ofta också med Moberg. Men även övriga spelare i laget gör viktiga defensiva insatser. När vi parar det med de snabba omställningarna slår vi vilket lag som helst. Vi behöver dock 2-3 spelare till för vinna AS eftersom vi lär få skador och avstängningar. [/QUOTE] När ska de lära sig att bollinnehav inte är samma sak som kontroll. Är sjukt trött på gnället om att backa hem. Å andra sidan ligger det inte oss i fatet att motståndarna underskattar. Så jag får svälja min bild av verkligheten och mumla något om att fotboll går ut på att göra flest mål.
Örebro Osvaldo
2015-03-23 13:04
Har sett det mesta som svt sänt från cupen. Måste säga att studion med Fjäll, Nannskog och Lövholm (även om hon håller på lag i västnärke) har varit lysande och en viktig del i att återupprätta cupens status. I synnerhet är det Nannskog som överraskat, kanske för att jag tyckte han var platt och förutsägbar under vm i sommars. Rätt kostym för honom, mer kritisk och analytisk;mindre storögd.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2015-03-23 13:00
@TommyS:

Håller med. Reagerade över Elfsborgstränarens säkra uttalande om att de kontrollerade matchen från första sekund. Jag upplevde att det var ÖSK som gjorde det matchen igenom.

Jag känner mig oerhört trygg defensivt med framförallt Dajje, Eidur, RÅP och Oscar/Rinne, ofta också med Moberg. Men även övriga spelare i laget gör viktiga defensiva insatser. När vi parar det med de snabba omställningarna slår vi vilket lag som helst. Vi behöver dock 2-3 spelare till för vinna AS eftersom vi lär få skador och avstängningar.
Örebro widemarsh
2015-03-23 12:20
Är detta tröjan vi ska spela med i Allsvenskan? Ingen sponsor klar än?
Tråkigt om vi frångår det väldigt snygga stället vi använt nu i cupen.
Örebro Karlstruum
2015-03-23 12:20
Varför skulle fotbollspubliken kräva bättre parkeringsplatser än hockeypubliken? Känns som att greppa halmstrån när man drar fram det argumentet.
Eyravallen Örebro
2015-03-23 12:18
Hur man brukar man göra från tågstationen o ta sig till berhn? O likadant tillbaka? Har för mig att de brukar vara rätt så krångligt.
Örebro Bastard on Parade
2015-03-23 12:10
De flesta arenorna som ligger centralt har problem med parkeringen. För de flesta är det inte något problem att gå från något av parkeringshusen som ligger i anslutning till våghustorget, men det var inte allt för kul att gå igår med ett diskbråck. Kanske går det att hitta en lösning med bussar från något av de större parkeringshusen som ligger lite längre från arenan?
Örebro Osvaldo
2015-03-23 11:53
[QUOTE=pemo]Osvaldo// Det beror väl på om man hittar i Örebro eller inte? Kommer du utifrån och vill se en match i allsvenskan som drar 6-8000 får du antingen vara där en timme innan , eller snurra runt i 20 minuter. Saknar verkligen parkering bakom vallen där de nu byggt stora hus. Likaså vid badhuset. För den är väl borta? Fast, visst kan man gå i tio minuter, bara man slipper "springa på " vissa klubbars supporters. [/QUOTE] Min främsta invändning är att parkeringsplatser är relativt dyra. Antingen tar de upp värdefull mark eller så blir konstruktionen kostsam. Tidigare fanns det relativt gott om parkeringsplatser direkt intill, men med tanke på det centrala läget var dessa svåra att motivera med tanke på alternativintäkt och stadsförtätning. För att locka folk från grannkommuner skulle det säkert gå att skapa ett paket med biljetter bokad parkering vid krämaren/åhlens. En liten bit att gå, men i jämförelse med andra städer rätt så nära.
Örebro pemo
2015-03-23 11:27
Osvaldo// Det beror väl på om man hittar i Örebro eller inte? Kommer du utifrån och vill se en match i allsvenskan som drar 6-8000 får du antingen vara där en timme innan , eller snurra runt i 20 minuter.
Saknar verkligen parkering bakom vallen där de nu byggt stora hus.
Likaså vid badhuset. För den är väl borta?

Fast, visst kan man gå i tio minuter, bara man slipper "springa på " vissa klubbars supporters.
Örebro Logis vänsterdoja
2015-03-23 10:59
Kan någon "copy pasta" artikeln som är pluslåst?
Örebro Bastard on Parade
2015-03-23 10:55
Berisha är klar för Gefle. Känns som en klockren värvning för dem.
Örebro Gudjonsson
2015-03-23 10:48
Kort meddelande till Robert Laul och Mathias Luhr...

Under flera år har Örebro spelat en underhållande fotboll. Laget består av flera profiler där Nordin gått ut och pratat om sitt spelmissbruk, Crespo talat om rädslan för Ebola i hemlandet, Yasin är en av de mest populära spelarna i Asien etc. OCH vi har en tränare som heter Alik, som under en 5 minuters intervju levererar mer kvalité och underhållningsvärde än vad era "krönikor" gjort under flera år tillsammans.

Trots detta har ni inte skrivit en rad om ÖSK... Nu när laget har tagit sig till final i cupen så är ni tvungna att nämna några rader. Då börjar ni med att klaga på intresset?!?! Vart har ert intresse varit tidigare?
Örebro Osvaldo
2015-03-23 10:06
[QUOTE=Svartvitt forever]Ytterligare en reflexion efter matcherna mot MFF och Elfsborg. Både Rosenberg (MFF) och Haglund (Elfsborg) var smågriniga efter förlusterna och menade sig ha skapat massor med chanser. Men hur många högkaratiga chanser hade egentligen något av lagen? Möjligen en var. Ja, båda hade ett bra spel fram till sista tredjedelen, men därefter handlade det mest om inlägg som vårt försvar klarade av ganska lätt och nästanlägen. Och vore jag Elfsborgsfan skulle jag vara oroad av den totala avsaknade av en riktig striker. Man tar inte en topplats i Allsvenskan utan en sån. Så jag ser fram med tillförsikt mot mötet med Götet, även om det skulle bli bortaplan. [/QUOTE] Ytterligare ett tecken på att possession-fotbollens dominans är påväg att ersättas av något annat.
Örebro Osvaldo
2015-03-23 10:01
[QUOTE=Sörebro]Ska se matchen i sin helhet idag igen. Ang publik så behöver det beslutas om någon slags parkeringshus/källare i anslutning till arenastaden dvs behrn arenor. Vid stora event drar sig många småbarnsfamiljer för att gå när de inte kan parkera bilen någonstans inom 100 meter från arenan. Behövs fundera på detta. [/QUOTE] Svårt att det finns ekonomi i att bygga parkeringshus om det inte finns beläggning dagar det inte är event. Vallen ligger dessutom centralt så befintliga parkerinshus torde svälja en hel del. Att vara tvungen att gå mer än 100 meter kommer förbli den bistra verkligheten för våra stackars fotbollsintresserade barnfamiljer. För egen del har jag aldrig upplevt parkering som ett större problem.Brukar inte snurra runt alltför mycket innan bilen står bra. Om parkeringsbrist är motiveringen till att någon inte besöker Vallen torde orsaken vara någon annan.
Örebro TommyS
2015-03-23 09:43
@Svartvitt forever:

Tänkte på precis samma sak. "Vi kontrollerar matchen i 90 minuter"; "de skapar inte många chanser". Nästan exakt samma formuleringar. Kan vi vagga in motståndarna i en sådan falsk trygghet kommer vi att fortsätta slå topplagen. Får mig att tänka på Pulp Fiction: "That's how you're gonna beat 'em, Butch. They keep underestimating you."
Örebro Svartvitt forever
2015-03-23 09:32
Ytterligare en reflexion efter matcherna mot MFF och Elfsborg. Både Rosenberg (MFF) och Haglund (Elfsborg) var smågriniga efter förlusterna och menade sig ha skapat massor med chanser. Men hur många högkaratiga chanser hade egentligen något av lagen? Möjligen en var. Ja, båda hade ett bra spel fram till sista tredjedelen, men därefter handlade det mest om inlägg som vårt försvar klarade av ganska lätt och nästanlägen. Och vore jag Elfsborgsfan skulle jag vara oroad av den totala avsaknade av en riktig striker. Man tar inte en topplats i Allsvenskan utan en sån. Så jag ser fram med tillförsikt mot mötet med Götet, även om det skulle bli bortaplan.
Örebro Center
2015-03-23 09:06
Grattis ÖSK, grattis spelarna och Grattis tränarna.

Andra finalen i SC som jag får uppleva med ÖSK.

Jätteroligt!

Dessutom har ju ÖSK fått försäsongsmatcher av högsta kvalitet detta år!

Men mest rättvist hade det varit med två finalmatcher ala uefa modell. En match på naturgräs och en på plast. Som det blir nu kommer endera parten gynnas av underlaget
IFK Göteborg Strömlinjeformad
2015-03-23 08:36
T8/ Gustav Engvall gjorde 8 mål på 13 startade matcher och med det var han näst bäste målskytt i Blåvitt förra säsongen.
Benny Böckling
2015-03-23 08:35
Örebro Darum müssen wir reden
2015-03-23 07:53
Lite lovord trots allt i huvudstadspressen.
Örebro Sörebro
2015-03-23 07:39
Ska se matchen i sin helhet idag igen. Ang publik så behöver det beslutas om någon slags parkeringshus/källare i anslutning till arenastaden dvs behrn arenor. Vid stora event drar sig många småbarnsfamiljer för att gå när de inte kan parkera bilen någonstans inom 100 meter från arenan.
Behövs fundera på detta.
Annons: