/fotboll/osk/forum/1129.aspx/fotboll/osk/forum/1129.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Arna-Tovic
2015-03-29 15:12
@DaSa:

Det är väl helt fel spelartyp? Man vill ha in någon som liknar Crespo. I första hand en snabb djupledslöpare.
Örebro Arna-Tovic
2015-03-29 15:10
A-laget - Final i Svenska cupen (sämst 2:a).

U19 - Final i ligacupen (sämst 2:a).

U17 - Vinst i ligacupen.

U16 - Uddamålsförlust i ligacupens kvartsfinal mot slutsegraren.
Örebro DaSa
2015-03-29 15:10
Hittar vi ingen klockren grym anfallare så tycker jag att vi tar in Haddad på ett kontrakt till sommaren. När han är/var frisk så var han landslagsmässig. Min känsla säger att Crespo inte kommer att spela många matcher under våren.
Örebro DaSa
2015-03-29 15:04
Verkar som vi har många grymma talanger på väg upp!!:) Kul med I-lagens framgång!

I höstas då fungerade offensiven grymt bra men defensiven var lite skakigare. I år har defensiven varit grym senaste matcherna men offensiven inte så bra, effektiviten har varit bra men är nog dumt att tro att den kommer att vara lika hög. Så slutsatsen är att vi skall värva en grym anfallare till och vi kommer få vara med i toppen.
Örebro Sparkabolleninimål
2015-03-29 14:22
U17 leder finalen med 5-1!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Center
2015-03-29 12:34
.
Saviour
2015-03-29 12:32
... f.d. Saywee

Läser vidare lite ibland och hoppas och tror alltid på mitt ÖSK !

Kul att allt fler pessimister och realister börjar tro på det möjliga :)

Märker att allt fler, liksom mig börjar tro på 2-0, 3-0 och till och med 4-0, oavsett motstånd, sådant gillar jag och har alltid trott vara möjligt, innan matchstart,

I år tar vi dubbeln !!!
Örebro caver
2015-03-29 12:31
En vecka till premiär nu!

Dags att anmäla sig till resan nu för alla de som inte tar sig ner på eget bevåg.

Det är upp till alla oss att visa vad vi går för, att sätta ribban för en lyckosam säsong som förhoppningsvis kan krönas med klubbens första titel.

Se till att jaga på allt och alla med svartvitt hjärta och få dom att inse vikten av att stötta laget på plats.

2015- det är nu det händer!!
Benny Böckling
2015-03-29 11:43
Vid den här tidpunkten förra året satt man och väntade på en ersättare in för en skadad Crespo. Nu gör man det igen.
Lär det hända något? Känns inte som det.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2015-03-29 08:43
@Örebro Center:

Har kollat reprisen flera gånger och bedömer att det inte var möjligt att chippa på ett tillslag.

Det bästa hade nog varit att måtta skott, låta de två motståndarna falla i backen, hålla inne skottet och därefter lyfta bollen över de liggande motståndarna. Men sådant är alltid lätt att säga efteråt när man sitter på läktaren.
Örebro Center
2015-03-28 20:27
Inte särskilt mycket kyla DG visar två meter från mållinjen. Tar i allt vad han kan och skjuter på en liggande Siriusspelare. En enkel chip där och mål.
Halmstads BK Fotbollerik
2015-03-28 15:56
de väl inte någon större skam att få stryk av ett av superettans mest spännande lag? även om dem tappat Mrbati för kaffepengar så har de kvar Silva och Moses som håller allsvensk klass så skulle inte bli förvånade om sirius går upp
2015-03-28 15:41
@Benny Böckling:

Ja, det var semesterfotboll av någon konstig anledning.

Samtidigt är det inte större skillnad mellan AS och SE att när ÖSK spelar med 5-6 av 11 ordinarie spelare och utan Nordin och RÅP på mittfältet, så blir det ganska jämnt, speciellt som ÖSKs trupp är tunn och Sirius är ett duktigt lag.
Benny Böckling
2015-03-28 15:34
Ett dåligt genrep ger en bra premiär. Olé olé!
Örebro Pedretti
2015-03-28 15:03
Svenskafans redaktionen tror att vi slutar sjua och motiverar det med att ÖSK har riktigt hög högsta nivå men att vi har en för tunn trupp för att utmana högre upp.

Sedan skrev dem detta.

"Tyvär har vi inte fått tag på ÖSK:s redaktion så det blir ingen ytterligare utläggning."
Örebro Vinnartradition
2015-03-28 14:18
ÖSK-Karl ser väl fortfarande Pavel Zavadil som en bomb.

Hoppas laget vänder matchen i andra halvlek!
Örebro Mosås-Mårten
2015-03-28 13:30
Obegripligt att du ÖSK-Karl inte ens skulle följa ÖSK-bandy i en SM-final!? Och fortfarande kalla dig en ÖSK:are!?
Örebro Sparkabolleninimål
2015-03-28 12:56
Oscar Hagge eidur Moberg wiktor Yasin mensah Nordmark ring Pode lipo Det är dagens vinnare!
Postat via SvenskaFans-appen
2015-03-28 08:49
@ÖSK-Karl:

Jag var med och drev frågan att göra grenklubbar av ÖSK, vilket genomfördes i slutet av 90-talet. Thomas Eklund var pappa till idén. Syftet var att öka ansvaret och engagemanget i respektive idrott och att inte en idrotttsgren skulle dra med en annan i ekonomiska bekymmer. Det åstadkoms genom att varje grenförening blev en egen juridisk person med egna medlemmar, egen ekonomi och eget årsmöte. Samarbetet kring varumärke, medlemstidning mm fick ske i en alliansförening.

Ett bevis på den lyckade effekten av det egna ansvaret var att ÖSK Ungdom ganska snart utsågs till länets bästa fotbollsklubb.

Hockeyn hade då redan försvunnit från ÖSKs verksamhet. Bandyn hade stolta traditioner med många SM-tecken. Även om det var och är färre supportrar inom grenföreningarna ÖSK Bandy, ÖSK Bowling, ÖSK Handboll Dam, ÖSK Innebandy, ÖSK Söder och ÖSK Ungdom är de alla viktiga inslag i ÖSK-familjen. För ÖSK Fotboll utgör ju inte minst ÖSK Ungdom en viktig verksamhet. Den senare är dessutom väldigt stor och betydelsefull i flera avseenden.

Örebro Pedretti
2015-03-28 03:36
Sänds matchen någonstans imorgon?
Örebro caver
2015-03-28 01:04
Match igen imorgon!

Hoppas mycket folk kan dyka upp, trots en simpel träningsmatch inklämt mellan cupbravader och allsvenska premiärer. Tror grabbarna känner ett stort lyft med folk i ryggen, trots matchens dignitet.

13.00 på Vallen!
Vårt år i år!
Örebro Empes
2015-03-28 00:37
Kan egentligen inte bedöma Mensah's kapacitet. Han har inte visat vad han går för, bland annat på grund av sin skada. Däremot tycker jag att det är mycket, mycket bra att ÖSK minskar antalet defensivt lagda spelare som är utanför startelvan. Just nu har de förutom Mensah även Nkili, Wiktorsson, Haginge och Sebastian Ring där. I viss mån även Ekstrand-Hamrén och Westerlund. Det är alltför många jämfört med antalet offensiva spelare. En försäljning av Mensah skulle ge plats för en offensiv förstärkning i truppen. Bra! Skulle även kunna tänka mig en försäljning/utlåning av Wiktorsson och ta in ytterligare en offensivspelare.
Örebro Empes
2015-03-28 00:33
Örebro Center
2015-03-28 00:22
@ÖSK-Karl:
Stötta istället för att förödmjuka ÖSK. Innerst inne vet du att du gillar fotbollen också. Vi har en ung dynamisk VD nu som verkligen vill stötta den sportsliga biten och inte bara snackar. Njut istället att vi har båda två favoritsporterna i högsta ligorna istället för att ständigt försöka spela ut den ena mot den andra och att vi kan se sport på absolut högsta nivå i Örebro året runt. De är få landsortsstäder förunnat, Vare sig Sjögren, Sixten eller Janne är kvar längre. Så varför vara långsint?
Örebro Lord Pode
2015-03-28 00:22
@Sparkabolleninimål:

Jag känner honom. En riktigt bra målvakt av det jag har sett på fotbollsplan.
Örebro Center
2015-03-28 00:00
Ibland är vi alla på samma sida - Respekt
Örebro ÖSK-Karl
2015-03-27 22:58
@TommyS:

Kanske fråga ÖHK? De har ju så fullt med sponsorer så de inte kan ta in fler ;( Det fattas stolar trots att det kommer till 450 nya snart?

Tycker det skulle vara en fin gest av ÖHK att skänka ÖSK 50-100.000! Frågan är väl bara om ÖSK skulle gjort likadant? Var ju inte så direkt när ÖIK gick i kk. Men jag tycker det vore bra om klubbarna samarbetade och kan för mitt liv inte förstå hur ÖSK kunde såga ner ishockeyn på den gren de satt på i organisationen? Istället satsade de av alla sporter på bandy. Tragiskt på alla sätt o vis. För min del får de gärna förbjuda den totalt ointressanta sporten bandy. Tror inte ens jag skulle följa en match om så ÖSK-bandy spelade final.
Örebro Osvaldo
2015-03-27 22:40
@svartvitthjärta:
Ah, såg inte matchen. Kom på att jag bryr mig mer om hur det går för Litauen, eller England, eller vilket annat lag som helst. Så länge den gamle degerforstränaren styr skutan kommer det så förbli.
Örebro svartvitthjärta
2015-03-27 22:14
Osvaldo. Jag är totalt enig med dig. Citerade Kanal 5s kommentator.
Örebro Ståhl
2015-03-27 22:13
Annons: