/fotboll/osk/forum/1128.aspx/fotboll/osk/forum/1128.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2015-03-25 23:12
Namn: Kuba for president Sänt: 2015-03-25 22:14 // Jag är övertygad om att nästan alla har satsat pengar i Spelarinvest för att man vill att de ska användas. Nu har pengarna funnits där i ca 10 år och det mesta är oanvänt. Hade man velat ha en säker avkastning skulle man kunnat köpa räntor eller obligationer, hade man velat haft chans till lite högre avkastning hade man kunnat satsa på t ex aktier på börsen. Men som sagt, nästan alla är ju med för att stötta ÖSK och bryr sig inte mycket i avkastningen. Jag har inte heller några spelkunskaper men försökte ändå bedöma realistiska chanser.
Örebro Kuba for president
2015-03-25 22:14
@minatankar (för sm-guld):

Kul bedömning/spekulation, tycker det verkar vara rimliga procentsatser (även om jag måste erkänna att mina speltips-kunskaper är mycket begränsade).

Men det jag tycker saknas i beskrivningen, och det som gör det hela så svårt att väga in, är faktumet att lagens trupper kan skilja så stort mellan våren och hösten. (Allsvenskan mer påverkad än andra höst/vår-ligor?).

Det skulle eventuellt ha en mer eller mindre medveten påverkan på Spelarinvests benägenhet att investera i förstärkningar till truppen. Ifall garantierna för avkastningen blir lägre.

Det bör tilläggas att jag inte har någon insyn hur diskussionerna förs inom Spelarinvest och att mina ekonomikunskaper är t.o.m. Sämre än mina tipskunskaper.
Örebro Vinnartradition
2015-03-25 20:18
Ni som vill se ytterligare nyförvärv i ÖSK och som tänkt skänka pengar till insamlingen men som inte kommit till skott: skänk en slant innan det är för sent! Insamlingen avslutas den 31/3, samtidigt som fönstret stänger..
Örebro Pedretti
2015-03-25 19:48
@pemo:

Sköldmark är ju fortfarande i England och kollar runt så något borde ju presenteras inom kort.

Axén sa detta för några dagar sen till NA.
"- Vi letar efter någon som liknar "Crespo". Så vi är mycket på de brittiska öarna och kollar. Vi vill ha in en stor, stark och snabb anfallare, säger Alexander Axén."

Och detta sade Sköldmark till NA.
"Men någon fortsättning i ÖSK-tröjan ser det inte ut att bli. Även om inte Magnus Sköldmark rakt ut vill säga att Alabi är helt avskriven.
–?Vi har vänt och vridit på frågan. Han har åkt tillbaka till England även om jag vill betona att han gjorde det bra under veckan hos oss. Vi väljer att avvakta och samtidigt titta på andra alternativ, säger Magnus Sköldmark som faktiskt befinner sig i England när NA når honom.
–?Jag är här på halvt privat och halvt jobbmässigt besök. När jag ändå är här passar jag på att träffa en agentfirma, säger Sköldmark.
–?Ja, vi jobbar vidare på det. Men det måste vara rätt kvalitet på den spelaren i annat fall avstår vi en affär, säger Magnus Sköldmark."
Örebro pemo
2015-03-25 16:54
Jo, Pode gjorde kanske inte så mycket i söndags, men han sprang rätt och skar av ytor. Och det är också ett viktigt jobb. Sen vet jag inte hur han är skadefri. Spelade han i brist på någon annan? Eller?

Fast jag har ju svårt att tro , att hösten var en "dagslända". Kommer säkert vad tiden lider. Dock håller jag Kalle som farligare just nu. Visst missar han en del, men oj vad han jobbade de två senaste matcherna.

Örebro Ansiktet
2015-03-25 16:07
Jag litar inte heller helt på Kalle och Pode, vi är verkligen för tunna på anfallssidan. Hoppas en ny spelare presenteras inom kort!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Arna-Tovic
2015-03-25 15:57
@pemo:

Själv är jag inte övertygad om samarbetet mellan Pode och Holmberg. Skulle nog säga att det är Pode jag är orolig för. Kalle har sett bättre och bättre ut. Man får ett hårt jobb och några fina individuella insatser. Pode däremot har försvunnit ur matcherna.

Våra främsta offensiva vapen har hittills kommit från kanterna där det ser otroligt spännande ut! DG och Logi (En BRA vänsterfot) till vänster och Yasin och Dajje på andra kanten. Får lite 2010-vibbar. En högerback som slår igenom rätt sent, en vass vänsterfot samt en en ung högerytter från staden. Hittar dock ingen bra koppling mellan PORO-KARA! och DG. =/
Örebro pemo
2015-03-25 13:18
Såg att Olof Gutestam fanns ledig. Men han trodde väl mer på BP än ÖSK?
Fast Anelka skulle kanske dra mer publik. :)

Svårt det där med att ha högklassig back-up vid ev. skador. Med en väl fungerande U-trupp skulle det kanske gå bra, men nu tycker jag det verkar som om att dessa spelare mest tränar och bara spelar av U-matcherna.
Då tror jag det blir svårt att hålla en bred trupp.

Som jag ser det nu, Pode och Kalle funkade väl bra? När Crespo sedan blir frisk så får ju Axén ett ofrivilligt reservkapital. Mittfältare finn just nu Nordmark som "allt-i-allo" och håller bra standard. Snäppet sämre, så har vi Mensah ( har ännu inte fått allsvenskt flås ) Nkili, som helst inte skall vara i eget straffområde. I backlinjen har vi Hagge och Wiktorsson som fullgoda ersättare. I alla fall enstaka matcher.

Men om olyckan är framme och fyra av våra startspelare blir långtidsskadade, ja då blir det tufft. Men frågan är ju om ens AIK ( utan Bahoui , Goitom , ) klarar av fler skador?

Så, jag hoppas verkligen att det blommar ut några fler av de lovande junisarna så att de kan göra enstaka inhopp om det kniper, och visa att de duger.
Örebro Ansiktet
2015-03-25 11:41
Jag tycker inte Haddad är den spelare som vi söker. Visst, han är stor och stark men inge vidare i djupet.
Örebro DaSa
2015-03-25 10:45
Jag tycker att vi skall ta in Haddad på ett prestationsbaserat kontrakt.
Örebro Roswall
2015-03-25 09:41
@KalleTeodor:

Yes, plockar vi in Anelka borde läktarna fyllas! ;)
Örebro jpsvartvitt
2015-03-25 08:43
Benny: okej tack för svaret :)
Örebro minatankar (för sm-guld)
2015-03-25 08:37
Låt mig bara spekulera i ÖSKs chanser att vinna SM under vissa förutsättningar:

Med dagens trupp som saknar 3-4 spelare för att man ska kunna hantera skador, avstängningar och formnedgångar bedömer jag chansen till ca 5 %.

Med en backup för Crespo, Nordin, en mittback av allra högsta klass och dessutom återrekrytering av Sobralense stiger chansen till kanske 15-20 %.

Med Crespos och Sobralenses effektivitet av absoluta toppklass skulle ÖSK vara allvarlig aspirant för SM-guldet med tillräcklig backup i övrigt enligt ovan.

Undrar om möjligheten till SM-guld ett enskilt år kommer ligga så mycket högre i framtiden även om klubben då skulle ha byggt upp sin ekonomi och organisation. Över tiden är naturligtvis ett konsekvent och ihärdigt arbete den bästa möjligheten för att vara en av toppklubbarna i Sverige.

Men om mitt resonemang ovan stämmer skulle ett stort kapitaltillskott från t ex Spelarinvest ge chans till stor utväxling. Synd att bolagets styrelse inte ser på saken på samma sätt.
Örebro KalleTeodor
2015-03-25 07:21
Här finns tex en lista som visar alla spelare utan kontrakt... Och visst finns det intressanta namn att hitta där!
Örebro KalleTeodor
2015-03-25 07:17
Att en spelare som Lugano är aktuell för AS är ju fantastiskt roligt. Men det visar också att det går att värva kontraktslösa spelare till AS som i vanliga fall skulle ses som en omöjlighet. Transferfönstret är stängt på de flesta håll ute i Europa och det gör att det nu finns en rad spelare utan kontrakt som blir "tvingade" att söka sig till de ligor som fortfarande har fönstret på vid gavel. Förra året var ju David Bentley en sådan spelare. Han var på gång till ÖSK under en period. Men det hann väl aldrig bli riktigt lika hett som det nu verkar vara med Lugano. Så det går att värva spets om man har lite is i magen och avvaktar transferfönstrets svängningar. Min känsla är att det är exakt det som Axén gör just nu. En ny anfallare tittas på och möjligen att det kan bli något mer överraskande än vad en kan tro till slut.
Benny Böckling
2015-03-25 06:49
@jpsvartvitt:

Klar för Esbjerg sen länge.
Örebro Lascaux
2015-03-25 06:12
@Arna-Tovic:

Kul! Jag minns att TV4 hade ett aprilskämt för ett antal år sedan att Giovanni van Bronckhorst var klar för just Häcken, men denna nyhet kom för tidigt för att avfärdas som ett aprilskämt!

Örebro jpsvartvitt
2015-03-25 02:47
Hur är det med Almebäck ? Ryktades att komma tillbaka , men är det inge mer än bara rykte nu när Sigurbjörnsson har spelat så bra och får troligtvis en startplats ?
Örebro pemo
2015-03-24 22:27
Ser hellre Wiktorsson som mittback.
Örebro zxcv
2015-03-24 22:07
Ser hellre RÅP som mittback än Nkili.
Örebro Arna-Tovic
2015-03-24 21:57
På tal om mittbackar. En viss Diego Lugano verkar klar för Häcken. Lagkapten för Uruguay i VM 2010 med stjärnor som Suarez, Forlan och Cavani i laget. Har spelat i bl a PSG, Malaga, Fenerbahce och West Bromwich.

Börjar bli till åren, men den största utländska profilen Allsvenskan haft på många år. Dessutom Häcken av alla klubbar!
Örebro Sparkabolleninimål
2015-03-24 21:50
Börjar kännas som att Nkili är ganska långt ifrån att spela mittback i A-laget nu. Undrar vilket alternativ tränarna gillar om Nkili inte är förste reserv på mittbacken
Örebro Arna-Tovic
2015-03-24 21:16
@Benny Böckling:

Kan det va Hitler? (Se länk)

Skjuter från höften och säger Nkili annars. Han är ju en värdig tronföljare till Berra.
Benny Böckling
2015-03-24 20:41
ÖSK U21 förlorade mot Djurgårdens dito med 2-1.
DIF gjorde sitt segermål på straff efter att.... Ja vem orsakade straffen tror ni?
Örebro Pedretti
2015-03-24 19:19
Nordin Gerzic säger nej till cancer!
Örebro Darum müssen wir reden
2015-03-24 15:31
Fråga inte vad ÖSK kan göra för dig, fråga istället vad du kan göra för ÖSK!
Örebro Aleq
2015-03-24 14:53
Jag måste var internets mest inkompetenta användare, vad kostar en biljett till finalen om man åker som frilansare?
Örebro Marquis de Sade
2015-03-24 14:33
@Verdicio:
såg Axén på trädgårdsgatan för en timme sen ungefär. förlängde med ÖSK för en vecka sen. go´natt.
Djurgården Verdicio
2015-03-24 14:01
kul och se er i år !

axen sitter just nu på friends i långt gångna förhandlingar med gnaget.

Ajjdåå. klassiker . hoppas på heta dueller i duschen mellan pode och hagge.

kan bli stökigt . klart verdicion ska fram .

Örebro Center
2015-03-24 13:19
@D_IFK:
Ja om ÖSK/Kubanerna drar igång ett riktig bra arrangemang och mycket propaganda så kommer det nog fler. Jag tror det handlar mycket om det. Nu talar jag om den organiserade resan alltså. Sedan tar sig nog en hel del frilansare dit också
Annons: