/fotboll/osk/forum/1124.aspx/fotboll/osk/forum/1124.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mosås-Mårten
2015-03-28 13:30
Obegripligt att du ÖSK-Karl inte ens skulle följa ÖSK-bandy i en SM-final!? Och fortfarande kalla dig en ÖSK:are!?
Örebro Sparkabolleninimål
2015-03-28 12:56
Oscar Hagge eidur Moberg wiktor Yasin mensah Nordmark ring Pode lipo Det är dagens vinnare!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro minatankar (för sm-guld)
2015-03-28 08:49
@ÖSK-Karl:

Jag var med och drev frågan att göra grenklubbar av ÖSK, vilket genomfördes i slutet av 90-talet. Thomas Eklund var pappa till idén. Syftet var att öka ansvaret och engagemanget i respektive idrott och att inte en idrotttsgren skulle dra med en annan i ekonomiska bekymmer. Det åstadkoms genom att varje grenförening blev en egen juridisk person med egna medlemmar, egen ekonomi och eget årsmöte. Samarbetet kring varumärke, medlemstidning mm fick ske i en alliansförening.

Ett bevis på den lyckade effekten av det egna ansvaret var att ÖSK Ungdom ganska snart utsågs till länets bästa fotbollsklubb.

Hockeyn hade då redan försvunnit från ÖSKs verksamhet. Bandyn hade stolta traditioner med många SM-tecken. Även om det var och är färre supportrar inom grenföreningarna ÖSK Bandy, ÖSK Bowling, ÖSK Handboll Dam, ÖSK Innebandy, ÖSK Söder och ÖSK Ungdom är de alla viktiga inslag i ÖSK-familjen. För ÖSK Fotboll utgör ju inte minst ÖSK Ungdom en viktig verksamhet. Den senare är dessutom väldigt stor och betydelsefull i flera avseenden.

Örebro Pedretti
2015-03-28 03:36
Sänds matchen någonstans imorgon?
Örebro caver
2015-03-28 01:04
Match igen imorgon!

Hoppas mycket folk kan dyka upp, trots en simpel träningsmatch inklämt mellan cupbravader och allsvenska premiärer. Tror grabbarna känner ett stort lyft med folk i ryggen, trots matchens dignitet.

13.00 på Vallen!
Vårt år i år!
Örebro Empes
2015-03-28 00:37
Kan egentligen inte bedöma Mensah's kapacitet. Han har inte visat vad han går för, bland annat på grund av sin skada. Däremot tycker jag att det är mycket, mycket bra att ÖSK minskar antalet defensivt lagda spelare som är utanför startelvan. Just nu har de förutom Mensah även Nkili, Wiktorsson, Haginge och Sebastian Ring där. I viss mån även Ekstrand-Hamrén och Westerlund. Det är alltför många jämfört med antalet offensiva spelare. En försäljning av Mensah skulle ge plats för en offensiv förstärkning i truppen. Bra! Skulle även kunna tänka mig en försäljning/utlåning av Wiktorsson och ta in ytterligare en offensivspelare.
Örebro Empes
2015-03-28 00:33
Örebro Center
2015-03-28 00:22
@ÖSK-Karl:
Stötta istället för att förödmjuka ÖSK. Innerst inne vet du att du gillar fotbollen också. Vi har en ung dynamisk VD nu som verkligen vill stötta den sportsliga biten och inte bara snackar. Njut istället att vi har båda två favoritsporterna i högsta ligorna istället för att ständigt försöka spela ut den ena mot den andra och att vi kan se sport på absolut högsta nivå i Örebro året runt. De är få landsortsstäder förunnat, Vare sig Sjögren, Sixten eller Janne är kvar längre. Så varför vara långsint?
Örebro Lord Pode
2015-03-28 00:22
@Sparkabolleninimål:

Jag känner honom. En riktigt bra målvakt av det jag har sett på fotbollsplan.
Örebro Center
2015-03-28 00:00
Ibland är vi alla på samma sida - Respekt
Örebro ÖSK-Karl
2015-03-27 22:58
@TommyS:

Kanske fråga ÖHK? De har ju så fullt med sponsorer så de inte kan ta in fler ;( Det fattas stolar trots att det kommer till 450 nya snart?

Tycker det skulle vara en fin gest av ÖHK att skänka ÖSK 50-100.000! Frågan är väl bara om ÖSK skulle gjort likadant? Var ju inte så direkt när ÖIK gick i kk. Men jag tycker det vore bra om klubbarna samarbetade och kan för mitt liv inte förstå hur ÖSK kunde såga ner ishockeyn på den gren de satt på i organisationen? Istället satsade de av alla sporter på bandy. Tragiskt på alla sätt o vis. För min del får de gärna förbjuda den totalt ointressanta sporten bandy. Tror inte ens jag skulle följa en match om så ÖSK-bandy spelade final.
Örebro Osvaldo
2015-03-27 22:40
@svartvitthjärta:
Ah, såg inte matchen. Kom på att jag bryr mig mer om hur det går för Litauen, eller England, eller vilket annat lag som helst. Så länge den gamle degerforstränaren styr skutan kommer det så förbli.
Örebro svartvitthjärta
2015-03-27 22:14
Osvaldo. Jag är totalt enig med dig. Citerade Kanal 5s kommentator.
Örebro Ståhl
2015-03-27 22:13
Örebro Ståhl
2015-03-27 22:13
@svartvitthjärta:

Inte okej :-)
Örebro Osvaldo
2015-03-27 22:08
@svartvitthjärta:

Blasfemiskt att nämna någon av bröderna Ståhl i samma sammanhang som Isaksson.
Örebro svartvitthjärta
2015-03-27 21:49
"-Tommy Ståhlklass på den rensningen av Isaksson!
Örebro Arna-Tovic
2015-03-27 20:15
@rirobban:

Man kan ju tycka det. Skadar dock inte för de som spelar.

Jag vill gärna att Norrköping utmanas till att rulla boll. När de mötte Häcken hade man knappt något eget spel själv. Bara långbollar. I höstas stängde Peking ner oss centralt precis som vi gjort med Malmö och Elfsborg. Crespo fick inga ytor att springa på och vi pressades ut mot Dajje och hans vänsterfot. Nu när Logi förhoppningsvis finns att tillgå ska vi inte behöva stöta på de problemen.
Örebro rirobban
2015-03-27 20:00
@Arna-Tovic:

Och ännu högre på oavgjort (3,40). Oavgjort är ju annars ett väldigt gångbart resultat mellan lagen känns det som. Och speciellt i en premiär där inte spelet kanske riktigt sitter. Jag skulle nog tippa 0-0 eller 1-1 i denna match. Men nog tusan borde vi vara favoriter på förhand med fjolårets ligaplacering och avancemanget till svenska cupens final!?
Örebro Arna-Tovic
2015-03-27 19:30
Det ligger en reklamannons över min text här på forumet. Enligt det spelbolaget får man 3.10 gånger insatsen om Örebro vinner premiären. Tror bestämt att det var 2.90 innan Malmö och Elfsborg. Undrar vad som kan ha höjt oddsen? Crespo kanske?

Längtar till premiären!
Örebro Glad
2015-03-27 19:25
Gusrav Frank är en Karlslundsprodukt som gick till Elfsborg förra året men kom tillbaka till stan och ÖSK i vår, talang som spelat u-landslaget för sin ålder och som kommer bli riktigt bra, där får Rinne se upp
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2015-03-27 19:12
Någon som har koll på Gustav Franck? Uttagen till matchen imorgon men lär få sitta på bänken?
Örebro AnteT
2015-03-27 18:42
@Bastard on Parade:

Ja, och vi kan hjälpa till genom att dela, gilla och kommentera!!
Örebro Bastard on Parade
2015-03-27 18:34
@AnteT:

Den är riktigt bra! Hoppas ÖSK når ut med budskapet också.
Örebro AnteT
2015-03-27 18:24
Kolla in den schyssta reklamfilmen inför ÖSK- ifk gbg på ÖSK:s facebook!
Örebro Darum müssen wir reden
2015-03-27 16:23
Det värvas bra runt oss. Inte bara vi som nu har f.d. ungdomsspelare från Spurs.
Örebro Osvaldo
2015-03-27 16:12
@minatankar (för sm-guld):
Om du med IFK och HIF menar skattefuskare respektive östdanskar är jag helt på din linje.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2015-03-27 16:02
@pemo:
Dessutom är det bara Elfsborg, Åtvidaberg och ÖSK som inte ligger i kustbandet i direkt kontakt med havet. Borås och Åtvidaberg ligger dessutom för långt söderut för att kunna benämnas som fotbollscentrum. Jag tycker ÖSK skulle marknadsföras som SVERIGES CENTRUM FÖR FOTBOLL och alla andra kustlag som fiskelag/perifera lag. Kan se matchannonsen framför mig: ÖSK-FISKELAGET IFK. Närkingarna behöver resa på sig och var stolta! Är det några lag jag riktigt längtar efter att få köra över så är det IFK och HIF. Där har vi de mest stöddiga journalisterna och supportrarna. Jag är inte för att vända andra kinden till. Jag är för att vinna med 4-0 och fråga efter bättre motstånd. ;-)
2015-03-27 16:01
5k för två pers då :)
2015-03-27 16:01
Tycker att det är lite väl att klaga på örebroarnas givmildhet... Klubben är inte i kris, då hade situationen varit annorlunda. Många av de största supportrarna har pungat ut runt 5000kr den här månaden eller förra för årskort. Det är mycket pengar och när klubben inte är i kris, så tycker jag inte man kan begära att folk ska skänka. Snyggt skött från ÖSKs sida iallafall.
Annons: