/fotboll/osk/forum/1123.aspx/fotboll/osk/forum/1123.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane)
2015-04-01 09:39
Nu måste jag fråga mig... och Er.... Var befinner sig vår SF-redaktion? Inte en artikel sedan lägret, onåbara av SF centralt när vi tippas på en fin placering i SF:s tips. Inte en rad om final i cupen. Okontaktbara, ojämna bedömningar i vad som får skrivas. Artiklar som inte publiceras trots att man mailar in dem pga lättja?

Ska årets flipp-tippade lag verkligen supporterrepresenteras på detta sätt?

Har det hänt något som gör att det blivit så här, så har jag all respekt för det, men visst måste det finnas någon som kan ta över flaggan i sådana fall.

Finns ju många lysande skribenter här som skriver välformulerade, välgenomtänkta inlägg dagligdaggs. Problemet blir ju att de försvinner bland allt annat när de inte kan publiceras som artikel.

Jag vill se en skärpning! Kan vi få till ett upprop kring detta? Kan vi kanske var till mans kontakta SF centralt för en uppsnäppning?

För övrigt tycker jag det verkar klokt med en ung, lovande hungrig kille på lån, medan Crespo vilar sig i form. Finns en option är det naturligtvis bra... men jag tror inte vi kan gapa efter för mycket.

Synd dock med backen... men samtidigt så får vi inte ge vika i förhandlingar bara för att komma i mål. Då hade det snart varit genomskådat i framtida förhandlingar. Samtidigt som det kanske hade gett fel signaler till befintlig trupp.
Örebro Ståhl
2015-04-01 09:27
Stoonken//
Om du ska på träningen, skriv gärna en liten rapport här sen. Mest sugen på ett omdöme på Seaton och om Crespo är med på något moment!
Örebro Lekiller
2015-04-01 09:25
[QUOTE=Stoonken]Någon som har koll på när dagens träning drar igång? Är det 10.00 som vanligt? [/QUOTE] Klockan 10 ska det vara.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Stoonken
2015-04-01 09:24
Någon som har koll på när dagens träning drar igång? Är det 10.00 som vanligt?
Örebro KalleTeodor
2015-04-01 08:36
Nu har jag kollat lite statistik och Lushtako gjorde sju poäng (3 mål och 4 assist) säsongen 2011. Samma säsong gjorde Rama tio poäng (8 mål och 2 assist).

Rama kom etta i ÖSKs interna poängliga, Lushtako tvåa.
Örebro D. McGrain
2015-04-01 08:35
Bra med ett lån istället för panikköp och jag behåller gärna Mensah.
Örebro jappel
2015-04-01 08:20
Perfekt lån, onödigt att värva, då Crespo är given så snart han kan spela igen.
Hoppas bara att det finns någon form av köpa loss klausul. Den här killen kommer göra mängder med mål i AS med ÖSKs passningsspel fram till boxen.
Örebro either/or
2015-04-01 07:21
Svårbedömt det här... Liten besvikelse då jag hade hoppats på att få in Michel och en anfallare som kanske hade lite mer dokumenterad erfarenhet. Nu blev det en 18-åring... Men vem vet, han kanske visar sig vara en supertalang som höjer laget! Får hoppas på det.
Örebro KalleTeodor
2015-04-01 06:14
@Häståvagn Lushtaku var väl ändå ingen flopp va? Han gjorde en hel del mål och assists samma säsong som Rama var som bäst hos oss. Vill minnas att Lushtaku kom tvåa i den interna poängligan det året.
Örebro TommyS
2015-04-01 01:08
En liten film med mål från amerikanska farmarligan och för landslaget mot Serbien. Ser väl ut att påminna en del om Crespo i spelstilen. Lite spännande ändå. Resten av truppjusteringarna får vänta till i sommar när vi förbereder oss för Europa League-kval.
Örebro Lekiller
2015-04-01 00:35
[QUOTE=Pedretti]Tycker även synd om Lipovac, vart hamnar han i rangordningen nu egentligen? [/QUOTE] Samtidigt så måste Lipovac visa att han duger. Sisådär mot Sirius av vad man hört, då bestämde sig kanske ÖSK att kolla efter alternativ.
Örebro mustard
2015-04-01 00:26
..eller Dedaj! ;)
Örebro Pedretti
2015-04-01 00:25
@Bastard on Parade:

Tycker även synd om Lipovac, vart hamnar han i rangordningen nu egentligen?
Örebro Häståvagn.
2015-04-01 00:22
Tycker ändå att det är bra att Mensah stannar, Nkili skulle dock må bra av en utlåning. Mensah har sett bra ut när han har spelat och klarar av RÅPs roll bra, det går även att slänga in honom på en kant för att stänga matcher.
Aldrig hört talas om Seaton, men har svårt att tro att Sköldmark anstränger sig såpass för en spelare som inte skulle ha en hög potential. Förhoppningsvis inte en ny Flood, Belle, Lushtaku eller liknande.
Örebro Lekiller
2015-04-01 00:17
[QUOTE=Stoonken]Vilket antiklimax det måste vara för Michel.. Säkert hunnit börja ställa in sig mentalt på Allsvenskan.. Måste vara ett ordentligt slag i magen att få gneta på ytterligare ett år i SE... [/QUOTE] Kanske blir en flytt i sommar.
Örebro Stoonken
2015-04-01 00:13
Vilket antiklimax det måste vara för Michel.. Säkert hunnit börja ställa in sig mentalt på Allsvenskan.. Måste vara ett ordentligt slag i magen att få gneta på ytterligare ett år i SE...
Örebro Bastard on Parade
2015-04-01 00:12
Seaton är en intressant spelare. Han fick en hel del publicitet i USA under hösten 2013 när han debuterade i DC United då han var den första spelaren född efter det att MLS grundades som fick speltid. Han har ju trots sin ringa ålder redan en del landskamper med Jamaica och har provspelat med Inter.

Det ska bli intressant att följa honom och det är bra att ÖSK får in en annan forwardstyp som komplement till Kalle och Pode. Lite oroväckande att han opererade knät så sent som i januari bara.
Benny Böckling
2015-04-01 00:04
@Roswall:

Det var ju fan... Trodde mycket på den killen istället för Nkili/Mensah.
En 18-årig jamaicansk blev kvällens höjdpunkt alltså.
Nåja.
Örebro rirobban
2015-04-01 00:02
Killen provspelade för Italienska Inter 2014 och har 11 A-landskamper på sin meritlista, att kalla honom för panikvärvning är väl allt något panikartat!?
Örebro jpsvartvitt
2015-04-01 00:02
Pinsamma bajen
Örebro Lekiller
2015-03-31 23:59
[QUOTE=Roswall]Blir inget med backen, verkar som om vi inte lyckades sälja Mensha/Nkili.... [/QUOTE] Förmodligen Mensha det sprack på. Gråter inga floder över denna "miss" ändå. Känns som vi har unga på g som vi kan ge chansen i stället.
Örebro rirobban
2015-03-31 23:58
@Nanne väcker den slumrande jätten!:

Ja svenska cup-resultaten talar verkligen för att det ska bli så. Vi har gått till final genom att slå ut Malmö och Elfsborg, detta utan vår bästa målskytt och spelare. Om vi nu också får in två ytterligare spelare för att bredda truppen, ja då ser inte jag hur vi ska missa topp-5 denna säsong! Ni får nog inrikta er på att försöka klara er kvar. Tippar er runt 10-11:a på förhand.
Örebro Roswall
2015-03-31 23:57
Blir inget med backen, verkar som om vi inte lyckades sälja Mensha/Nkili....
Örebro zxcv
2015-03-31 23:56
Panikvärvning från andra sidan atlanten? tror inte det.
Ska vi snacka panikvärvningar? Solheim?
Örebro Lekiller
[QUOTE=Nanne väcker den slumrande jätten!]Svag panikvärvning. Känns som det blir en tillbakagång för er i år, och att t.ex. vi tar över er plats på den övre halvan. [/QUOTE] Återstår att se. Om Bajen faller så kommer det göra ont, väldigt ont dock.
Örebro Roswall
@Nanne väcker den slumrande jätten!:

Hybrisbajen! Blir det ens något poäng för er de första tre matcherna?
Hammarby Nanne väcker den slumrande jätten!
2015-03-31 23:55
Svag panikvärvning. Känns som det blir en tillbakagång för er i år, och att t.ex. vi tar över er plats på den övre halvan.
Örebro Roswall
2015-03-31 23:52
En 18-årig på lån, hoppas att han är grym och att det finns en värvningsklasul.
Örebro zxcv
2015-03-31 23:52
coolt! blir säkert bra!
Örebro kenya
2015-03-31 23:51
Tidigare knäskadad i år. Hoppas vi slipper sånt och att han lyckas. Tack och god natt!
Annons: