/fotboll/osk/forum/1115.aspx/fotboll/osk/forum/1115.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro KalleTeodor
2015-04-07 14:09
Jag måste också hålla med i hyllningarna. Tycker att nivån på forumet har varit grymt fin och hög den senaste tiden. Bra jobbat alla som bidragit!

Personligen har jag dock sorg eftersom att jag är styrelseledamot i ett föräldrarkooperativdagis så har jag naturligtvis blivit kallad till styrelsemöte imorgon.

Klockan 19.00 av alla tider.
Örebro jappel
2015-04-07 14:07
verkar som att jag inte är allt för långt från sanningen i mina gissningar kring publiken... strax under 5000 årskort....(kan bli fler imorgon?)
och troligtvis över 10000 imorgon.!!
Fast då vill det till att alla säsongare (företag) kommer då ÖSK bara räknar de som passerat vändkorset...och inte antal betalda platser...
Corvus Corax
2015-04-07 13:42
Benny Böckling

Oroa dig inte för Pode, han har varit i MFF:s fotbollsskola sen han var 5 år d.v.s. 1991-2007 och vet vad som gäller när IFK G står för motståndet. Han gör minst 1+1 imorgon.
Örebro Arna-Tovic
2015-04-07 13:20
@pemo:

Ändringen skulle nog i så fall vara att Seaton får sina papper i ordning och tar en startplats. Han är kanske inte en bättre fotbollsspelare än Pode/Holmberg, men hans spelstil behövs i laget för att trycka ned motståndarnas backlinje. Rogne och Bjärsmyr behöver få springa lite. I luften är de starka, framförallt Rogne.
Örebro Gudjonsson
2015-04-07 12:58
Min uppenbara analys av ÖSK är att vi behöver få lite längre anfall så mittfältet hinner fylla på. Kommer nog inte bli så många mål från Pode/Holmberg.
Benny Böckling
2015-04-07 11:58
Match redan imorgon igen!
Har ingen vidare känsla mest pga av att jag ser IFK som ett jävla bra fotbollslag. Klart bäst i den här serien tillsammans med MFF om ni frågar mig.

Å ÖSK med sin tunna trupp som alla spelade 90 minuter för bara några dagar sedan. Tycker det känns väldigt uddlöst på topp numera, Kalle springer och springer och springer lite till men får inte ut någonting. Sen känns Pode långt ifrån den forna höstformen. Näe jag tror det blir tufft mot Blåvitt.
Örebro Frankthetank
2015-04-07 11:40
@Gamla Trä:

Vi hade lite strul med första länken som laddades upp på itunes, det låg dubletter där ett tag som gjorde att itunes blev förvirrade och det var lite buggigt att få till uppspelningen. Det ska dock vara ordnat nu! så nu är det bara att gå in och klicka på prenumenera :)

Roligt att höra att den uppskattas! Sådana fina ord gör att vi blir än mer taggade på att fortsätta!

https://itunes.apple.com/se/podcast/gamla-tra/id982511866?mt=2

/Svartvita i Stockholm
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2015-04-07 11:36
Har det sagts något om Seatons arbetstillstånd? Vore fint om han kunde vara med i truppen i morgon.

Heja Sport!
Örebro Sörebro
2015-04-07 10:25
Jag är nöjd med oavgjort i premiären. Som det såg ut i första halvlek var det ren och skär frustration.
Är orolig över eventuella skador i backlinjen som vi kommer få under säsongen, men försöker då minnas 2008 när vi hade lika tunt på backen en period och fick spela två mittbackar (berra & oskar) som inte var samspelta. Ändå vann vi mot Göteborg efter bländande spel.

Tittade på fotbollskväll igår och förvånad över att SVT endast ger 30 minuter till detta program. Man får säga vad man vill om analyserna, vilket blivit bättre, men en premiäromgång förtjänar mer uppmärksamhet.
Örebro AnteT
2015-04-07 09:53
Nu kan alla experter skapa sitt egna lag :)
Örebro pemo
2015-04-07 09:04
Jag vet att man inte ska ta betygen i kvällstidningarna så allvarligt, men hur f-n kan de ge Oskar en tvåa? Han räddade ju ÖSK flera gånger. Vad krävs i så fall för att få högre betyg?
Hela backlinjen fick tvåor. När Eidur var bättre än övriga? RÅP en fyra, och det var väl för målet. Visst var han bra, men i jämförelse med de övriga betygen skulle han ha varit dominant i laget.

Blir väldigt intressant mot IFK G nu på onsdag. då lär de ( betygssättarna ) vara på plats och se matchen irl. Eller?

Samma startelva? Eller blir det någon ändring ( utgår ifrån att Erik kan spela )
Örebro Osvaldo
2015-04-06 23:08
@Pelle3736:

I dag ja.
Örebro jappel
2015-04-06 22:26
måste även stämma in i hyllningskören till podden. Riktigt bra.
Håller även med er som ropar på förändring på denna sida, jag saknar artiklar. Podden är bra, men bör inte påverka övrigt redaktionellt arbete.

Släpp in de skribenter som så önskar.
Vad som helst som håller sig till sanningen någotsånär är bättre än inget alls!
Samarbete är bra.
Örebro jappel
2015-04-06 22:20
Någon som har koll och kan lägga ut publikläget inför Götet?
Undrar dels om årskort. (nådde vi upp till målet? vad det 5000?

Sedan ser det ut som att vi kommer nå minst 10000 på onsdag, det ser redan nu fullt ut på norra, södra fyller på bra, IFK borde komma med minst 500 på bortapremiären, resten av östra är redan halvfull+ och västra stå borde locka 2000 ståplatsare?
Redan där har vi 3500+3000+2000+1500 = 10000 och två dagar kvar.
Nu fyller vi arenan!
Örebro Ansiktet
2015-04-06 22:09
Grymt initiativ med ösk-podden! Tycker att intervjun med Axén var grym, bra jobbat samtliga inblandade. Hoppas som ni säger att det kommer fler avsnitt av "Gamla Trä".

Låten som var med i slutet av podden (minns ej låtens titel) var även den bra. Kommer den att läggas ut på Spotify, Youtube eller liknande?
Örebro Conjuration
2015-04-06 22:09
either/or//

Förhoppningsvis kan jag ge dig positiva besked imorgon.
Örebro either/or
2015-04-06 21:40
Jag har aldrig varit intresserad av bråk eller käbbel kring det här forumet eller den här sidan, men jag måste nu (som redan andra har gjort) ställa mig frågande till vad som händer... ALLA andra allsvenska lags sidor på Svenska Fans har en rapport inför premiären och en artikel efter premiären. Endast på ÖSKs sida saknas det...

Kanske finns det helt naturliga förklaringar till den dvala som denna sida har befunnit sig i ett bra tag men då hade det varit positivt om redaktionen hade gått ut med förklaringen till detta. Kanske saknas helt enkelt bara tiden för de som driver och skriver på sidan. Förståeligt i så fall. Jag själv har inte heller tillräcklig tid, och troligen inte heller tillräcklig skicklighet, men jag gissar att det kan finnas andra som har det som skulle vara intresserade av att göra något för sidan.
IFK Norrköping Pelle3736
2015-04-06 21:35
Blir lite imponerad av er nivå här på forumet. På många andra forum bara spyr man eller hyllar, ser allt från egna lagets perspektiv. Hatar sina egna städers spelare ena dagen, älskar dem nästa, dagisnivå. Eftersom jag såg matchen igår, tycker jag de flesta av er har analyserat matchen o spelarna på ett mkt bra sätt. Som sagt, synd att Bärken är borta länge, han kan göra kaos i vilken svensk backlinje som helst och hade behövts för en topp 5-6.
Min reflektion av er, var i första halvlek: Är d tagna av stundens allvar? Såg nästan paralyserande rädda ut i presspelet, ja nästan lite handlingsförlamande? Vilsna? I andra verkar er tränare väckt era spelare, och i o med d att Bärken försvann, ökade era chanser till ett mer offensivt spel. Tror ni hamnar ungefär där jag hoppas IFK hamnar. Lycka till o så ses vi när Oranga väggen intar Örebro nästa gång.
2015-04-06 21:04
Väl bekomme! Vågar du inte köra med Logi så är ett tips att köra med Dajje som är vår högerback. Snabb som vinden och bra med i anfallen. Sannolikt billig.
Malmö FF Fågelström
2015-04-06 20:56
Tack Åter till ståplats. (Sekt. E) !!

byter ut Kamara. Får se om jag vågar satsa på Logi. Nu möter ni ifk nästa match, men borde plocka 6 poäng mot falkenberg och sundsvall.
2015-04-06 20:51
Hej Fågelström. Välkommen. Logi är, iaf för mig, ett ganska oskrivet blad än så länge. Han har kvalitet offensivt och du kommer nog få några pinnar via assist och mål. Frågan är hur han är bakåt. Svårt än så länge. Kamara bör vara hel om några veckor. Håller han sig hel är det en potentiell skytteligavinnare tror jag. Vi vann många matcher förra säsongen tack vare att han gjorde mål vi nästan inte borde haft. Som du säger har vi en ganska vass men tunn trupp.
Malmö FF Fågelström
2015-04-06 20:39
Hallå Örebroare!

Kör drömelvan och knipit en 46 plats efter första omgången. De två bottennappen var mina satsningar på örebrospelare.

Valgardsson kändes som en chansning, men verkar ha offensiva kvalitéer. Hur har hans start i laget varit?

Kamara hade jag missat att han var skadad. När är han åter?

Tror på er, men truppen verkar tunn...
Örebro adde787
2015-04-06 20:31
Nordmark är skadad berättade Wikström i familjebussen igår. Han är troligtvis inte med mot Göteborg
Helsingborg ThomasFinnbogason
2015-04-06 19:06
Varför var inte Nordmark med i er trupp igår? Skadad?
Örebro Tvetov Nato
2015-04-06 19:04
Vi i Svartvita i Stockholm styr givetvis häng på Retro nu på onsdag! Så ni som är fast i storstan kan svänga förbi och se matchen med oss andra närkingar. Vi har bokat bord från 19.00 och framåt. Det kommer vara väldigt mycket bajare på puben så vi kommer få trängas, men det blir trevligt! Se länk!
Örebro either/or
2015-04-06 18:13
Kollar MFF-Sundsvall. MFF är självklart bra men Giffarna kommer inte ta många poäng i årets allsvenska med det här spelet... Enormt svaga defensivt ser det ut som.
Örebro Osvaldo
2015-04-06 16:47
@SingaLeo:
Uppfatta och förstå är i mångt och mycket samma sak. Om någon uppfattar att ett ting är gult beror det på att den använder sina sinnen. Förstå tingets färg kan man göra på fler sätt; använda referenser eller en spektrometer. I min bok håller jag med om att de två är samma sak när det kommer till fotbollsspråk och att "taktiskt skicklig" är bättre att använda om någon som är på rätt plats på planen genom att förstå hur fotbollen fungerar (och inte genom att ha en odefinierad känsla). Språk handlar om att kunna beskriva något för mottagaren och om det finns en risk för att mottagaren inte uppfattar ens andemening på grund av att begreppen ligger för nära varandra är det kommunikativt bra att kunna hitta begrepp som är mer särskiljande.
Örebro SingaLeo
2015-04-06 16:09
Enligt mig är speluppfattning och spelförståelse samma sak - förmågan att kunna läsa spelet, både medspelare och motspelare med och utan boll, hur farliga situationer uppstår etc. Sedan finns förutom mentala, fysiska och tekniska egenskaper taktisk förståelse som handlar om att förstå sin roll i laget och hur man som enhet (eller i sin egen position) måste ha vissa utgångslägen. Men speluppfattning/förståelse handlar om att veta vad som är på väg att hända på planen innan det har hänt. Hur man hanterar detta beror ofta på övriga egenskaper.
Postat via SvenskaFans-appen
Benny Böckling
2015-04-06 14:34
Ingen vidare insats igår men ett godkänt resultat tillslut.
Hoppas nu på att Moberg hinner bli frisk till på onsdag. Annars läge att betta på minst 3 straffar i matchen. Nkili vs Vibe.
Örebro jpsvartvitt
2015-04-06 13:45
Måste erkänna att jag är imponerad av att Pekings hemmastå har förstått att man måste ha högtalar system för att få med en sån pass står ståklack, precis som vi behöver på Behrn :)
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: