/fotboll/osk/forum/1112.aspx/fotboll/osk/forum/1112.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro either/or
2015-04-05 22:50
@Osvaldo:

Ja tänk om han hade hamnat i ÖSK i stället för IFK. Det hade varit riktigt fint.
Örebro Osvaldo
2015-04-05 22:25
I övrigt blev jag lättad när Bärkroth tvingades lämna planen. Imponerad av hans utveckling efter han lämnat skattefusk.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Osvaldo
2015-04-05 22:22
Party-Janne hade gjort sin läxa, ifk fick tidigt övertag och ett tidigt mål. De lyckades vinna den så viktiga kampen om mitten, i min mening gjorde Nordin inte en dålig match givet hur bra motståndarna begränsade hans möjligheter. Är inte övertygad om att vi har en plan B för alla lägen och är inte säker på att det är högsta prioritet. Hade vi haft 0–0 efter första kvarten skulle matchen sett annorlunda ut, då hade det mycket väl varit så att vi drog det längsta strået i tränarnas chickenrace.
Örebro jappel
2015-04-05 22:11
vi var ju konstant pressade mot MFF där spelade vi oss ur detta, gäller för hela mittfältet att möta upp och hålla ihop lagdelarna. långbollen, om det ska komma något ska komma från mittfältet. inte från backlinjen. som det är nu känns det som om mittfältet inte var enade om hur dom skulle agera, och dom verkade inte kunna reda ut det själva under halvleken heller. Behövdes tydligen en utskällning av Alik i paus för att dom skulle få ordning på spelet.
Örebro Center
2015-04-05 22:05
Jag tror att en anledning till att Nordin fick gå ned och hämta boll var för att backlinjen inte vågade spela upp så länge tre Pekingar stod högt mot dem. Man passade mellan bara och minsta antydan till press lade man ned bollen på Oscar.

En svaghet förstås
Örebro jappel
2015-04-05 22:02
cupmatcherna mot MFF och IFE var vi tillbakapressade men spelade runt bollen kontrollerat snabbt och effektivt, helt säkert helt enligt gameplan. Kändes aldrig oroligt.
Mot sämre lag då vi förväntas föra spelet, verkar det emellanåt låsa sig för mittfältet, känns stressat utan att det behöver vara stressat.
Beror nog på att vi hamnar i problem när vi inte har med Crespo, eller spelare likt honom.
Men med Seaton eller Crespo på plats kommer målen ramla in i strid ström.
Örebro Arna-Tovic
2015-04-05 21:44
/jappel Som BoP skriver har inte anfallsspelet i cupen varit speciellt bra. Det man haft har varit effektivitet. I kombination med ett fantastiskt försvarsspel har det tagit oss till final. Visst är effektivitet en del av spelet, men man måste kunna skapa mer än 5 chanser per match om man ska överleva i längden. Förhoppningsvis kan Seaton hjälpa till med djupledsspelet. Man kommer ihåg hur trögt det gick under hösten i Superettan när vi saknade Crespo. Samma sak under första halvan av serien i fjol. Nu får vi in en sämre spelare, men med liknande egenskaper. Hoppas det kan råda bot på problemet.
Örebro either/or
2015-04-05 21:29
Första halvlek till stor del bedrövlig både offensivt och defensivt. Samtidigt som vi också ska erkänna att Norrköping spelade bra. Lite bättre ÖSK i andra men fortfarande finns väldigt mycket att förbättra.

Oscar var klart bäste ÖSKare. Vilka målvakter vi har! Eidur och Moberg hade problem i första halvlek men spelade upp sig i andra. Hoppas Moberg inte blir borta länge... Björnkvist riktigt bra! Valgardsson hade ingen större match offensivt och hade stundtals problem defensivt. På mittfältet så spelade RÅP och Ahmed till sig klart godkända betyg i den andra halvleken. Nordin tycker jag hade svårt att få till sitt fina passningsspel. Jag tycker även han stundtals faller alltför djupt ner och hämtar boll men kanske är så Alec vill att han ska göra. Synd att DG inte kunde ta med sin fina cupform in till premiären. Hoppas det var nerver som nu är bortskakade. När det gäller anfallet så är det oerhört tydligt att vi måste få tillbaka Crespo i spel så snart som möjligt. Kalle jobbar alltid hårt och gör en del bra grejer men känns för uddlöst. Och Pode har varit oerhört anonym i ett flertal matcher nu. Tror han kan höja sig med Crespo tillbaka på plan.

Hur som helst, med tanke på hur matchen såg ut så är 1-1 borta mot ett ganska duktigt Norrköping inte så farligt.
Örebro Center
2015-04-05 21:01
@Marta (hane):

Han var borta ur spelet ganska mycket men det kanske mest berodde på att ÖSK gick hårt på högerkanten i första halvlek. Hur som helst har han generellt svårt att komma loss. Kom loss en gång då han gick på nick. Borde ha kunnat få den på mål åtminstone.

Men grundproblemet som jag tycker är att han har inte så mycket mer än snabbheten. Och jag är gammaldags och tycker yttrar skall kunna ställa frågor till motståndarens försvar. Och det gör han sällan.

Jag har mer än gärna fel och att det lossnar för honom. Men här och nu och de senaste 1 1/2 säsongerna tycker jag det varit så. Jag vet egentligen inte vad man ser i den spelaren. Sen vet jag att han gjort enstaka riktigt bra matcher.

Men vi måste få in poäng från kantspelarna. Sedan Sobra lämnade ser det inte så ljust ut där på den fronten.
Örebro jappel
2015-04-05 20:54
anfallsspelet i cupen har ju varit bra.
Snabba snygga passningar fram till straffområdet. bra precisa inlägg.
Effektiva och bra avslut.
Bara att hitta dit igen så är vi tillbaka på vinnarspåret
Örebro Bastard on Parade
2015-04-05 20:49
1-1 i en bortapremiär är ett helt OK resultat, men spelet var riktigt uselt. Vi får nog vara otroligt glada över att Kujovic hade svaga avslut. Vi hade nästan inget eget anfallsspel utan fick förlita oss på fasta situationer för att skapa några lägen. Det börjar oroa mig, för anfallsspelet har inte varit särskilt bra i Cupen heller även om vi har varit hypereffektiva.
Örebro jappel
2015-04-05 20:47
Nu fyller vi Eyravallen på onsdag! (för nu måste väl avtalet med behrn ha gått ut snart? eller ökat i värde....till minst 4msek/år?)
Örebro jappel
2015-04-05 20:40
Tack själv Janne, kul med ett trevligt och sansat inlägg. Verkade absolut som att ÖSK inte var sig själva idag, något IFK ska vara glada över.
Hoppas att ÖSK i alla fall tar 50% fler poäng än peking innan serien är över.
IFK Norrköping Jannes pannben
2015-04-05 20:34
Tack för en go match! Såg väl ut som det brukar, med två förväntade mittenlag, lite premiärnerver och ett spel som inte riktigt satt sig. Dessutom en o annan viktig spelare borta. Tycker ändå det var rätt underhållande. Många målchanser åt båda hållen. 1-1 var nog rättvist totalt sett även om det var lite surt att vi sumpade många lägen då vi kunde gjort 2-0.
Örebro jappel
2015-04-05 20:32
Någon som vet hur stor klacken blev tillslut? 1200?
Örebro Glad
2015-04-05 20:28
Idag tackar vi RÅP o Oscar för 1p, oscars grymma räddningar och RÅPs klassmål
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro jappel
2015-04-05 20:28
Skönt med en poäng i premiären, spelet kommer tillbaka, verkade på något sätt som att laget var taget av stundens allvar idag.
Hoppas dom kommer på bättre tankar mot Skattefusk.
Bara att spela på samma disciplinerade sätt som i matcherna mot IFF och Ellos.
Örebro Ansiktet
2015-04-05 19:44
Anfallsspelet var riktigt dåligt, sjukt vad tunna vi är där. Hoppas att Seaton kan komma in och göra bra resultat. Han och Jimmy körde ett pass tillsammans idag, mycket gummiband ;)
Örebro Prakas
2015-04-05 19:42
Resultatet är helt okej, men spelet not so much. Anfallet är alltför tunt, och ingen joker finns att kasta in. Hoppas att grabbarna är modigare hemma.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Matta
2015-04-05 19:40
Är rädd att vi får klara oss utan Moberg på onsdag.
Örebro Arna-Tovic
2015-04-05 19:30
1-1 i premiären är helt OK. Förra säsongen tog vi bara 1 av 6 poäng mot Norrköping, så det är inte något favoritlag. Janne är duktig på att neutralisera ÖSK:s offensiv. Göteborg imponerade inte mot Åtvidaberg, så det finns helt klart stora chanser till ett bra resultat. Dessutom lär vi ha Seaton med i laget. Det ska bli intressant att se vad han kan prestera.
Örebro Marta (hane)
2015-04-05 19:27
Känns som vi kan sluta oroa oss för om Eidur är en chansning. Han håller stort. Björnkvist, Oskar, Råp också mycket bra idag. 1 poäng helt ok borta mot Norrköping
Örebro minatankar (för sm-guld)
2015-04-05 19:24
1-1 tycker jag var rättvist. Båda lagen hade perioder av dominans och båda lagen hade flera chanser.

Alla bättre i andra halvlek. Känns bra med Dajje, Eidur och Moberg.
Örebro Osvaldo
2015-04-05 19:23
En poäng är helt ok givet starten. Eidur kommer vara en stor tillgång, imponerande offensivt.
Örebro Trivseltorsten
2015-04-05 19:19
Alltså hur bra är Eidur på offensiva nickar....
Örebro Osvaldo
2015-04-05 19:12
spontant känner jag att jag skulle vilja ha ned råp, å andra sidan är jag övertygad om att Axén har koll.
Örebro Trivseltorsten
2015-04-05 19:10
Ayanda i backlinjen...ay ay.
Örebro Pedretti
2015-04-05 19:10
Nkili in nu, hoppas han håller fötterna i styr
Örebro T8
2015-04-05 19:05
The ox Och ersätta med?
Örebro The Ox
2015-04-05 18:54
Skulle precis skriva att det behövdes ett byte offensivt. Känns fortfarande som att det är läge att byta ut antingen Pode eller Holmberg. Otroligt viktigt med 1-1. Nu tar vi tag i matchen och vinner det här :)
Annons: