/fotboll/osk/forum/1104.aspx/fotboll/osk/forum/1104.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Borsta löken
2015-04-12 15:29
Jag tänkte kritisera Nordin för hans usla agerande x 2 vid målet. Men då vet jag bara att minatankar kommer in som den besserwisser han är och påpekar hur det egentligen ligger till. Synd att hans förtroendekapital är så stort som det är hos Axén.
Örebro huggorm
2015-04-12 15:27
Vad håller dom på med.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Conjuration
Inte mycket man kan säga om målet. Bra räddning av Oscar i förstaläget. Sedan får Falkenbergsspelaren ett drömläge. Tycker att västkustslaget är på tårna och ettriga. Vi har svårt att bygga farliga anfall.
Örebro Roswall
Pinsamt dåligt.
Örebro Pedretti
2015-04-12 15:26
Usch vilken skitmatch så här långt, behöver laget en halvlek innan de börjar spela?
Örebro Miroslav kuba
2015-04-12 15:26
Det ser verkligen illa ut det här !!!
Örebro Sunnanlid (2013)
2015-04-12 15:25
Det här är riktigt tragiskt.
Örebro adde787
2015-04-12 15:25
Otroligt dåligt
Benny Böckling
2015-04-12 15:24
Det är makalöst jävla dåligt det här
Örebro jpsvartvitt
2015-04-12 15:24
Pinsamt!
Örebro Conjuration
2015-04-12 15:16
Där var det nära mål för Falkenberg, phew! Bra rensat av Oscar :)
Örebro Darum müssen wir reden
2015-04-12 15:08
Vielen Dank!
Örebro Valderinho
2015-04-12 15:06
@Darum müssen wir reden:

I länken har du en stream!
Örebro Conjuration
2015-04-12 15:05
Här hittade jag
Örebro Incontinentia Buttocks
2015-04-12 14:59
Nu kör vi!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Darum müssen wir reden
2015-04-12 14:57
Fulstream någon?
Örebro minatankar (för sm-guld)
2015-04-12 14:57
@minatankar (för sm-guld):

Det var förutom Yasin Nordin som gick av gårdagens träning med ryggont.
Båda spelar.
Örebro Miroslav kuba
2015-04-12 14:36
Idag är det bara 3 poäng som gäller !!! KÄMPA SVARTVITT !!!!
Örebro Lekiller
2015-04-12 14:28
[QUOTE=Benny Böckling ]Fint med Seaton men man kan ju undra vad grejen med att ta ut Nordmark i truppen är... Der har han varit de senaste matcherna men i själva matchtruppen saknas han. Vad är hans status?? [/QUOTE] Har han inte haft problem med ett lår? Säkert lite dag för dag om han kan spela.
Benny Böckling
2015-04-12 14:25
Fint med Seaton men man kan ju undra vad grejen med att ta ut Nordmark i truppen är... Der har han varit de senaste matcherna men i själva matchtruppen saknas han. Vad är hans status??
Örebro Lord Pode
2015-04-12 14:11
Seaton startar!
Örebro Aspen.
2015-04-12 11:45

Mot Dalkurd avgjorde Pode på framspelning av Kalle. Vi hoppas på repris i dag
2015-04-12 11:17
@Lord Pode:

Jag är visserligen färgad av att under många år arbetat nära Alik, Nordin och Kalle i Rynninge IK. Kan konstatera att alla tre har ifrågasatts många gånger. För närvarande håller de flesta Alik högt men jag är övertygad om att det för honom, som liksom för alla andra, kommer tider då allt inte bara är uppåt längre.

Kan själv tycka att Alik i vissa lägen borde byta tidigare, att han inte ska tillåta Nordin att spela så långt tillbaka som ibland sker, att Nordin ibland spelar för defensivt och för sällan slår sina patenterade långbollar och att Kalle är i situationer som Svartvitt forever beskriver ovan.

Samtidigt skulle jag kunna beskriva samtliga spelare i ÖSK på motsvarande sätt. Oscar varvar bra prestationer med dåliga, detsamma gäller Moberg, RÅP, DG, Yasin och t o m Crespo i en och annan match.

Så länge vi inte har en bredare trupp och en starkare bänk, vill jag i första hand lyfta samtliga spelares goda sidor och då blir jag inte lika kategorisk som en del av er är. Men visst, jag kan köpa det ni skriver i sak även om jag tycker man ska väga in fler saker och fundera över vilka alternativen är.

Pode har t ex inte visat framfötterna i år. Vad säger ni om han får chansen match efter match och inget händer? Vilka är alternativen?

Benny Böckling
2015-04-12 10:37
@Svartvitt forever:
Spot on! Skönt att se att det finns nån här på forumet som är på min sida i Kalle-debatten.
Örebro Lord Pode
2015-04-12 10:16
@Svartvitt forever:

Haha. Klockrent.
2015-04-12 09:43
@KalleTeodor:

En klok tanke. Lätt att bli övertänd. Tyckte dessutom att IFK hade starka kort på sin högersida. DG hade inte så lätt att springa ifrån dem som han brukar.

Som många andra väntar jag ändå på att Logi ska visa fullt ut vad han går för.
Efter att för många år sedan ha dissat en isländsk back som sedan visade sig bli duktig när han fick självförtroende, vill jag dock ge en ny spelare "min" chans under en längre period innan jag avfärdar honom.

Det senaste exemplet är ju annars Pode som jag under 2013 och våren 2014 inte trodde på. Men så fick jag höra att Alik pratade väl om honom och eftersom jag har förtroende för vår chefstränare gav jag inte upp hoppet med känt resultat i höstas.
Örebro KalleTeodor
2015-04-12 09:37
Jag tänker att Logi, likt Nordin, ville visa IFK Göteborg att de hade fel. Kanske att det då blir lite övermod. Jag tänker att Logi kommer att bli bra för oss. Ge honom lite tid bara.
2015-04-12 09:34
@Benny Böckling:

I dagens Na står det att Yasin inte var med på gårdagens träning. Vi får se om han ändå spelar idag.
Örebro Svartvitt forever
2015-04-12 07:48
Vill ge mina 2 cent till främst anfallsdiskussionen. Kalle Holmberg har jag mest sett bra när han kommer in, en typisk supersub. (Hur många minns James Fairclough i Liverpool påp 70-talet? Blev ofta inbytt och stänkte in ett mål, men lyckades aldrig när han någon gång fick spela från start.) Kalle har grymt spelsinne och hyfsad teknik, men väger fortfarande för lätt i närkamperna. Hur många gånger har vi inte sett följande: Kalle förlorar en närkamp, varefter han springer ifatt motståndaren och skaver honom på hälsenan och drar på sig frispark, varefter han får applåder för sin kämpaglöd.

Så om Pode är frisk vill jag se honom tillsammans med Seaton. Inte en match till med Kalle från start.

Vår högerkant är grym just nu. Därför är det tråkigt att Yasin inte verkar vilja förlänga, så att vi inte kan bygga vidare på honom och Björnqvist kommande år. Nån ville se Nordmark på vänsterkanten. Inte jag. Han ska spela centralt eller inte alls. Är klok som en pudel med bollen men saknar rycket som en kantspelare måste ha. Även om DG inte varit på topp de sista två matcherna vet vi vilken grym potential han har, så ge honom förtroende.

Det har gnällts en del på mittbackarna senast, men för att aldrig ha spelat tillsammans tycker jag att Eidur och Nkili skötte sig bra. Om Alic har lyckats få Nkili att undvika straffar, känner jag mig lugn med dem båda tills Moberg är tillbaka. Minns att första målet mot IFK kom sig av att Logi gjorde en offensiv utflykt och det blev kontring och allmän villervalla med att täcka upp.

Just Logi gör mig bekymrad. Han agerade räddhågset i försvarsspelet vilket IFK också märkte, och de tog sig också fram på den kanten gång efter gång. Så vänsterbacksfrågan har i alla fall inte ännu blivit tillfredsställande löst. Men Logi kan ju ta sig.
Benny Böckling
2015-04-11 21:57
Låter ju sådär... Men intressant vilka som nu är sjuka/småkadade som du tycker är nyckelspelare i dagens trupp. I mina ögon är Gerzic, RÅP, Moberg, Yasin och Crespo nyckelspelare i dagens ÖSK. Får la se nu vilka det är som kanske är borta imorgon då.
Annons: