/fotboll/osk/forum/1099.aspx/fotboll/osk/forum/1099.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Svartvitt forever
2015-04-13 09:28
T8: "Tunn trupp med skador och tre matcher på en vecka. Chilla... "

Det är just det faktum att vi har en tunn trupp och måste räkna med skador över en lång säsong som gör att jag har svårt att "chilla" just nu. Dessutom vet vi att vi inte har ekonomi för någon extraordinär förstärkning.

Vår vänsterkant läcker som ett såll. Jag ger Logi ett par matcher till att visa att vi belackare har fel, men sen vill jag hellre se Hagge på vänsterkanten. Logis offensiva spel har i alla fall varit näst intill obefintligt.
Örebro T8
2015-04-13 09:04
Tunn trupp med skador och tre matcher på en vecka. Chilla...
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Erkan
2015-04-13 02:17
Peta Nordin MÅSTE Axen våga göra!!!
Ingen är större än laget, glöm aldrig det.
Örebro ÖSK-Karl
2015-04-12 23:57
@ÖSK-Karl:

Alla såg väl hur Nordin gav bort 0-1 målet genom ren nonchalans eller för stort ego. Det borde Axen ha tagit honom i örat för redan i paus, men det kan han inte ha gjort för Nordin var minst lika dålig i andra halvlek.

Vi har klart rätt i att Nordin med sin sexsiffriga månadslön skall bära laget, men så har det inte sett ut så här långt, snarare tvärtom.
Örebro pemo
2015-04-12 23:45
Har just sett matchen på TV. Kanske såg jag med andra ögon när jag visste resultatet, men ändå. Detta var en lagkolapps, kan man väl säga. Dålig rörelse och inga farligheter framåt. Svårt att kritisera enskilda spelare, när iongen höjer sig ur mängden.
Och då menar jag inte att Nkili var bra för att han rensar undan bollar. Jag anser att mittbackarna gjorde det enkelt med rensningar, men hur blev det för medspelarna? Sen hyllar "alla" jamaicanen? Vet han vad offside är? Räknade till tio avblåsningar på honom innan jag tröttnade.

Nä, det måste nog tillbaka till lite underdog för ÖSK. Sen kan man ju fundera på hur man gör byten? Det här var väl sista spiken för Lipovac? Bättre att han går till Forward så att han i alla fall får spela. Här sätter de in en back, lyfter upp en annan back och sedan en defensiv mittfältare, när det är full fart framåt som gäller.

Fast jag kan trösta er med att jag såg Kalmar - Helsingborg i premiäromgången. Och det var en sämre match.

Så nu får vi väl gå ihop och ge allt för ÖSK i nästa hemmamatch, oavsett vilka som startar. Det finns "större" klubbar som har startat serier sämre än så här.
Örebro ÖSK-Karl
2015-04-12 21:56
@FBG är Hallandshuvudstad:

Nää, ni var inte dom bästa, däremot var ni dom minst sämsta. En rutten match av båda lagen som kanske visar klassen på AS?
Örebro leve31
2015-04-12 21:47
Logi bör inte få förtroende i nästa match men finns det ens något alternativ?
Kalle borde heller inte få starta.. fan
Örebro ÖSK-Karl
2015-04-12 21:37
@Benny Böckling:

I så fall är det illa, mycket illa, för det trion gjorde idag går bara till historien som en klapprutten insatts. Märker inte huvudtränaren det så är det illla, personligen ser jag hellre tre hungriga juniorer på deras platser. Förutom DG som jag aldrig fattat mig på, han borde lånas ut till en klubb i SE och med klausul att han inte får spela mot oss i ett kval.
Örebro ÖSK-Karl
2015-04-12 21:30
@Asbjörn#10:

Hoppas du är helt säker. En viss skillnad om man har kontrakt till 2016, eller t.o.m 2016?

Ps. Förövrigt hoppas jag Alex slutar använda Kalle som startspelare oavsett skador, han är en kille som kan komma in och måla sista 15 när motståndarna är tröttkörda, om ens då?
Örebro Glad
2015-04-12 21:27
Nu måste spelarna gå samman, knyta näven, och jobba för varann, och visa att om man ska man spela i ÖSK måste man visa hjärta o passion och vara helg slut efter varje match, det trippas runt, slås fruktansvärt mycke dåliga passningar och visas aldeles föt lite vilja, 2 i dagens match visar stt man vill spela,resten petar i " matlådan", även om vi inte har de bästa spelarna i ligan så måste man åtminståne visa HJÄRT o PASSION, Alik vill ha pasionerade supportrar, nu vill vi se passion på plan. Forza ÖSK
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Benny Böckling
2015-04-12 21:11
@chetchup:

Finns väl inte på kartan att Axén skulle peta Nordin.
Inte Kalle och DG heller tyvärr...
Örebro chetchup
2015-04-12 21:07
Nordmark borde verkligen få chansen nu. 4-4-2 med denna uppställning kanske.

Seaton - Pode
Yasin - Nordmark - RÅP - Björnquist
Logi - Nkilli/Moberg - Eidur - Hagge
Oscar
Örebro ÖSK-Karl
2015-04-12 20:38
@Arna-Tovic:

Ja, så kan det mycket väl gå till, ungefär som när Dan Sahlin tog bollen vid mittlinjen och bara plöjde igenom ;)
Örebro Asbjörn#10
2015-04-12 20:35
@ÖSK-Karl:

"- Jag har kontrakt till 2016, nästa år är det bara 2015, säger han om framtiden."
Örebro ÖSK-Karl
2015-04-12 20:30
@Mellösas Frippe Jansson:

Tror du har fel som tycker vi ska möta ett beskedligt motstånd i nästa match, vad kallar du då FFF för? Inga skuggor skall skymma tränarduon, har mycket stor tillit till dem, förutom att Alex återigen ger Kalle chansen från start, enligt mig är Kalle en medelmåtta i SE men en skaplig inhoppare i AS. Men när vår bästa spelare är målvakten (igen), då är det illa, vi behöver en målgörare (Crespo) och en framspelare, men är mycket tveksam till vad Nordin håller på med, han nästan snor ju bollen från våra mittbackar. En markering som Alex borde enligt mig gjort mot Nordin skulle varit att byta ut honom direkt vid 2-0. Eller helst redan i halvtid.

Ger inte det fart på Nordin vet jag inte vad som skall göra det, frågan är om Alex och Nordin är för bra kompisar, själv skulle jag aldrig som huvudtränare acceptera en så håglös Nordin. Kan t.o.m vara så att det var Sobralense som gjorde Nordin så pass bra i höstas, men det ser mycket oroväckande ut.
Örebro Arna-Tovic
2015-04-12 20:15
@ÖSK-Karl:

Ge bollen till Crespo så trycker han sig mellan mittbackarna och dunkar in den bakom målvakten. Hans överkropp gör dessutom tröjan till slim-fit så att domarna kommer se när motståndarna försöker känna på hans svällande muskler medan han springer förbi dem. Ujejuj, vad man längtar på hans comeback!
Örebro Mellösas Frippe Jansson
2015-04-12 20:07
Nu efter den första bedrövelsen så tycker jag ändå inte att vi behöver gräva ner oss helt och hållet. Visst, det var nog den sämsta ÖSK-insatsen sen gamla träs dagar eller åtminstone sen Tobbe Grahn "dominerade" på mitten. Men 27 matcher återstår och detta kan mycket väl få vara säsongens plump. För alla här inne kan nog enas om att så dåligt som det såg ut idag - så dåliga är vi inte egentligen. Och som Stoonken var inne på så tror även jag att planen spelade in en del. Bollen kunde inte ens rulla utan småstudsade hela tiden och studsen när kulan landade efter en flygtur var ju stundtals helt kaiko. Detta gjorde att det kändes som om möjligheterna att dra upp tempot minskade, vilket hade varit till ÖSKs fördel. Hursomhelst: en veckas välbehövlig vila för vår tunna trupp, Moberg tillbaka och ett relativt beskedligt motstånd hemma på plasten gör att jag tror att vi har mycket goda chanser att studsa tillbaka redan på måndag. Framåt sport!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro either/or
2015-04-12 20:01
@widemarsh:

Jag har tyckt hela tiden att det var tråkigt att Moe flyttade. En riktigt fin bollspelare i sina bästa stunder.
Örebro either/or
2015-04-12 19:59
Var riktigt uselt idag, inget snack om det. Och självklart ska man kunna säga det! Men blir lite löjligt när det är många som kommenterar här om att vi kommer hamna i botten och att vi kommer åka ur osv... Alltså det har gått tre matcher! En usel match, en medioker, och en match (mot Gbg) som kanske inte är perfekt men med normal utdelning så hade vi i alla fall fått oavgjort där.

En riktigt dålig start poängmässigt och delvis spelmässigt på säsongen utifrån de förväntningar de flesta nog har haft, men man kan kanske ska lugna ner sig med de värsta domedagsprofetierna när det bara gått tre matcher...
Örebro widemarsh
2015-04-12 19:56
Trodde inte att det skulle hända, men visst saknar man Mohammed Saeid en hel del?
Örebro either/or
2015-04-12 19:47
Det här är en match där jag ställer mig frågande till Alecs taktik, vad som nu var taktiken... Kanske tyckte de att gräsunderlaget var för dåligt för att spela den passningsorienterade fotbollen som jag tror att de vill spela. Oavsett anledning så har jag svårt att se poängen med långbollar på chans från backlinjen eller från mittfältare som faller ner lågt. Tycker det var mer av det idag än vad jag har sett av ÖSK på länge. Självklart ska man använda en långboll då och de för att få ett varierat anfallsspel, men då ska det göras i rätt läge och med god precision. Det kan man verkligen inte säga att det var idag.

Sen är jag självklart också frågande till tanken med bytena som gjordes där vi avslutade matchen med endast en naturlig anfallare. Detta i ett läge då ÖSK jagar mål. DG flyttades ju upp på topp men han är ingen anfallare och var för övrigt iskall idag.
Örebro ÖSK-Karl
2015-04-12 19:22
@Asbjörn#10:

Är du helt säker på Crespos kontrakt? Yasin känns som det kan kvitta, för mig är han en medioker AS-spelare medans Crespo hel o frisk kan ge en massa pengar. Om inte ett visst rykte stämmer som säger att AIK skall ha hälften vid en försäljning?

Fokus i år måste vara att hänga kvar, det kan vara nog så svårt med en så liten trupp som kommer av en tvingad svag ekonomi.

Ps. Ett cupguld skulle väga upp mycket!!!
Örebro Asbjörn#10
2015-04-12 19:10
@ÖSK-Karl:
Yasins kontrakt går ut efter säsongen men Crespo har kontrakt även över 2016.
Örebro Stoonken
2015-04-12 19:05
Försvarar inte insatsen på något sätt. MEN - planen..? Kollar IFK - MFF nu. Bollen beter sig på ett helt annat sätt på gräset än vad den gjorde i Falkenberg. Gissar att planen inte var vattnad och att det är en stor anledning till att det såg ut som en korpenmatch.. Eller?
Benny Böckling
2015-04-12 18:43
Får riktiga 2013 vibbar om vi skulle förlora mot Giffarna också.
Verkligen en urusel insats idag. Usch.
Örebro ÖSK-Karl
2015-04-12 18:43
Personligen har jag svårt att se hur vi skall kunna vinna matcher i AS innan Crespo är tillbaks? Sedan saknas ju Sobralense något oerhört. Så även när Crespo kommer tillbaks är frågan vem som skall spela fram honom? Nästa problem är ju att vad jag kan förstå så behöver ÖSK sälja både Crespo och Yasin i sommar för att slippa släppa dem gratis. Klubben har hamnat i ett riktigt dilemma. Kanske man förlitat sig för mycket på Nordin som haft sin peak, han kommer säkerligen inte att vara lika dominant som vi vant oss vid. Han behöver mer tid än förr och det får han inte utan avlastning som en spelare av Sobralenses klass bredvid sig. Vi får tack vare den strama ekonomin förbereda oss för bottenstrid och hoppas, hoppas på ett cupguld.
Örebro M.O.S
2015-04-12 18:42
Nyss hemkommen från ett blåsigt o kallt Falkenberg, hade hoppats att ÖSKs spel skulle värma men ojoj så fel jag hade!
Var är ÖSKs grundspel, passningar löpningar och ambitioner luckra upp motståndarnas försvar?? Nordin alldeles för långt ner i banan, långbollar på måfå, inga löpningar.. Detta ser verkligen inte bra ut!
Måste säga att jag gillar Axen men det känns som att han blivit för mediakåt och inte gjort jobbet att ha en Plan B o Plan C när motståndarna avskärmar Nordin..
Besvikelse!!!
Örebro Borsta löken
2015-04-12 18:13
Bra inlägg Asbjörn, håller med. Med tre spelare borta (Crespo, Moberg, Nordmark) märks det verkligen hur tunn vårt trupp är.

Skall bli mycket intressant att se hur laget formeras mot Giffarna i den viktiga matchen. Känns bara som att Ayanda förtjänar platsen i laget om man ser till dagens match. Kanske också Seaton som ändå gjorde en del bra saker i första matchen från start.
Örebro Asbjörn#10
2015-04-12 17:56
Har samma känsla som efter hemmamatchen mot HBK i somras, bara fullständigt tom efter ha genomskådat en bedrövlig insats. Som RÅP själv sa i intervjun efter matchen så vinner Falkenberg t om tredje och fjärde bollarna idag i första halvlek.

Jag var hård mot Logi efter premiären men la till att jag fortsatt tror på honom. Därför har jag blivit ruskigt besviken den senaste veckan när jag sett honom. Han blir ju rundad gång på gång, kommer fel in i situationer och är allmänt darrig bakåt. Inte heller är han något hot framåt samt saknar snabbhet.

Nej, Hagge måste tillbaka in i startelvan nu! Vad spelar det för roll om vi tappar en vänsterfot på vänsterbacken då det ändå inte finns något att slå inlägg på i straffområdet? Med det sagt så har ju Logi i dessa tre matcher ändå slagit bort mängder av boll med sin vänsterfot...

Det som bekymrar mest är att Axén själv sagt att vi inte har råd att lägga en krona fel med tanke på vår ekonomi. Att då ha lagt 300 000:- från insamlingen på Logi känns just nu inte jättebra.

Med det sagt så hoppas jag bara han är inne i en formsvacka och kan lyfta sig framöver, ingen skulle bli gladare än jag om han visade att det jag nu skrivit bara var något tillfälligt och icke permanent!

Nu hoppas jag verkligen att såväl lag som publik taggar till under veckan så går vi ut och ger allt mot Sundsvall på måndag. Det finns inte att vi ska gå hem med något annat än tre poäng från den matchen!
Falkenberg FBG är Hallandshuvudstad
2015-04-12 17:56
Vi var dom bästa det var det jag sa
Annons: