/fotboll/osk/forum/109.aspx/fotboll/osk/forum/109.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Empes
2017-07-16 23:14
@Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle:

Får inte länken att fungera. Bifogar en länk till Youtube i stället till er som ännu inte lyssnat till dagens man.
Örebro Aspen.
2017-07-16 22:10
@Gubben i stubben:
Tror jag har Simons öra. Det är ju han som står som verkställare för styrelsens mål "allsvenskt topplag och regelbundet spel i Europa". Dit når man inte med dagens trupp. Trots det kan jag glädja mej även över enstaka vinster. Vill samtidigt be beröm till de som jobbar i det fördolda och dessvärre ofta får kritik på detta forum, t ex S Ring, Lorentzon, BHI m fl doldisar. En kommentar om en spelare som ofta blir geniförklarad av några genier på forumet. Räknade antal inlägg från Logi, det var ett, som kan bättre beskrivas av någon annan t ex C Mores kommentator.
Örebro Sunnanlid (2017)
2017-07-16 21:28
Ring får alldeles för lite kärlek här efter matchen. Tror att göteborgarna var mer frustrerade på honom än Besara. Han vann bollar, trixade, filmade i rätt läge och småretades exakt på gränsen. Näst bäst efter Besara idag.

Måste få gnälla på en sak till bara. Oscars ingripande på straffen är under all kritik. Han var fan borta vid vänsterstolpen innan Salomonsson rört bollen. Till och med jag hade satt den straffen.
Örebro Sieverto
2017-07-16 21:26
Frågan är väl vilket lag som kommer spela på söndag. Kör axen det "vinnande" laget eller petas Logi/Sköld? båda 2 var för övrigt riktigt bra idag.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-07-16 21:22
Nu såg jag bara första halvtimmen av Östersund-DIF - men kände mig ändå imponerad av att Ö-sund hade närmare 65% i possession och 1-0 i mål under den halvtimmen. Med B-Laget! Ö-sund lät vila nio (9) spelare från matchen som startade mot Galatasaray ändå styrde och ställde de på planen.

Örebro Benny Böckling
2017-07-16 21:18
@Kuroslaw Mibisztal:

Finns på facebook
Örebro Kuroslaw Mibisztal
2017-07-16 21:03
Mårtensson får sällan mycket uppmärksamhet, men vilken lagspelare!
2017-07-16 21:00
Intervju Besara
Örebro Pedretti - Admin
2017-07-16 20:54
Maic Semas mamma!
Allsvenskans största stjärna!
2017-07-16 20:51
Hur mycket tid dödade inte Besara vid hörnflaggorna i slutet? Oerhörd frustration hos Göteborgsspelarna

På ett sätt bra att Omoh, Rogic och Kennedy inte spelade idag (utom på slutet) då vi kunde vinna ändå.
Då får blåvitt möta några nya ansikten i returen och det blir svårare för dem att utgå i från dagens match helt och hållet
Örebro Kuroslaw Mibisztal
2017-07-16 20:50
Har någon en länk till dagens presskonferens?
Örebro Snö
2017-07-16 20:40
Skönt med de enkla segrarna:) heja ÖSK nu ör 9e platsen vår
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2017-07-16 20:33
@malge:

Ja, jag noterade det också. Hade förmodligen blivit straff om Besara missat. Bra av domaren att avvakta
Örebro malge
2017-07-16 19:59
Ser på reprisen ut som att domarn nog hade tankar på att blåsa straff till oss när sköld blir omkull knuffad precis innan Besaras 3-0 mål.
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-07-16 19:40
@Benny Böckling:

Ja, det ska bli kul att se Michael Omoh mot Sebastian Eriksson i returen om en vecka.
Örebro Gubben i stubben
2017-07-16 19:28
Och Aspens stol stod tom. Han är jäkligt missnöjd trots fyra segrar och 12 gjorda mål på de fem senaste. Har han ringt Simon och skällt ut än tro?
Örebro malge
2017-07-16 19:01
Vilken jäkla match!!
Örebro pemo
2017-07-16 18:56
Tack ÖSK. Tack Logi för ett bra jobb på en ovan plats. Tack Sköld för ditt slit och din inblandning i tre mål. Tack Nordin. Räcker så.
Förlåt mig, Besara för alla hårda ord. Fy f-n vad roligt jag hade i första halvlek.
Örebro Brandao
2017-07-16 18:33
Jag kanske är blind men jag tycker Sköld var oerhört nyttig idag!
Örebro ÖSK-Boldt
2017-07-16 18:20
Det fattar ju vem som helst att SvFF ringde i halvtid o hotade med fjärrvärmefaktura o tvångsnedflyttning om vi inte lugnade ner oss. " - Det är ju Göteborg ni möter, så nu baske tar ni det lilla lugna i andra" OBS ! Ironi Men fyfan vad sköööönt. Klart värda denna seger. ÖREBRO !!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Gubben i stubben
2017-07-16 18:11
Sett till hur de tre sämsta gjort ifrån sig efter halva serien skulle ju ÖSK med sina 21 poäng redan vara klara för Allsvenskan 2018. Åtta, åtta respektive sju poäng borde väl vara all time low i modern tid efter 15 omgångar? Nu kanske det inte är rimligt att alla tre, HBK, KFF och AFC ska prestera lika katastrofalt under omgång 16-30 som under "våren", men kanske räcker det i år rentav med 28 poäng för nytt kontrakt? Två segrar och en oavgjord under "hösten" så är vi hemma då? ;-)
Örebro Vinnartradition
2017-07-16 18:05
Magisk första halvlek. Blåvitt var inte med i matchen och det var vi som gjorde dem dåliga.

Naturligt att vi tappar spelet i andra halvlek. Synd dock att vi gör det genom att vika ner oss i duellspelet.

Med Omoh med från start om en vecka ska vi göra livet surt för Blåvitt på nytt. Stöd ÖSK!
Örebro Gubben i stubben
2017-07-16 17:57
@Benny Böckling:

Hehe
Örebro Benny Böckling
2017-07-16 17:51
[QUOTE=Gubben i stubben]Åh herrejesus va' med den startelvan ;-) [/QUOTE] Ja ujujuj Hade ju blivit tvåsiffrigt med Omoh och Kennedy på plan så det var väl för väl för Blåvitts skull.
Örebro Sunnanlid (2017)
2017-07-16 17:44
Är jävligt glad med att ha 13 poäng ner till kvalplats, nöjd med att det lossnat för Besara och nöjd med den sista kvarten, men visst är det bittert när man redan i ledning med 4-0 sitter och inte känner sig säker på seger. Skitsamma dock. Besara grym, Ring grym.och Nordin grym. Många förtjänar en eloge. Tyvärr inte Sköld och Logi. Vi vinner trots att de är med. Sköld springer och är i vägen för ett par Blåvitt-rensningar men annars ramlar han mest hela tiden.
Örebro Gubben i stubben
2017-07-16 17:44
@Benny Böckling:

Åh herrejesus va' med den startelvan ;-)
Örebro Minatankar
2017-07-16 17:13
@Mr. Milton:

Håller med dig så tillvida att det inte finns något annat lag som är skönare att slå.

Nu har Besara gjort sammanlagt 5 mål i de två matcherna mot Norrköping och Göteborg. Planens kung i första halvlek.
Örebro BlandFinsken
2017-07-16 16:58
För att inte låta allt för gnällig: Bra match, fantastiskt skön seger. MEN, helt sanslöst hur ÖSK inte kan stänga matcher bättre. ÖSK har aldrig en trygg ledning, inte ens när det står 4-0 hemma.
Örebro Benny Böckling
2017-07-16 16:57
Sista kvarten städar vi av riktigt bra och första halvlek var rätt ok den också. Enastående ÖSK, blir aldrig riktigt klok på det här laget. Nu kan jag vara munter ett tag:-)
Örebro Mr. Milton
2017-07-16 16:55
Spelar egentligen ingen roll hur säsongen går (vi blir ändå alltid 6-8). Bara vi vinner över Skattefusk så är jag nöjd.
Annons: