/fotboll/osk/forum/1081.aspx/fotboll/osk/forum/1081.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
IFK Göteborg norum
2015-04-24 08:20
Ett klick, svårare än så är det inte. Välkomna!
Örebro Svartvitt forever
2015-04-24 06:22
Beträffande Seaton är jag kluven. Jag tycker att Gustaf Crona har en poäng där han ifrågasatte det kloka i att ta in ett framtidslöfte som uttalad ersättare för Crespo under skadeperioden snarare än en etablerad spelare som kan gå in och leverera direkt. För det senare måste väl vara prioritet ett just nu?

Lite som när man värvade Eidur som ersättare för Almebäck, trots att han skulle behöva fyra år på sig för att kunna leverera som Allsvensk spelare.

Det jag såg av Seaton mot Sundsvall gav lite vibbar av juniorspelare som för första gången möter fullvuxna, tuffa spelare. De lyfte undan honom ganska enkelt i närkamperna, och han verkade nästan lite tagen.

Nog har jag fortsatt tilltro till att Axén, Sköldmark med flera vet vad de gör, men nog kan man väl som supporter få uttrycka sina undringar.
Örebro ÖSK-Karl
2015-04-24 00:27
@T8:
Bra idé, antar du menar fotboll. Frågan är om det ändå skulle bli lapp på luckan i ca.30 hemmamatcher? Skitsamma, nu får ju snart ishockeyn hela 5.550 platser, så då blir det möjligen lapp på luckan enbart 98,5% mot årets något på 99%. Undrar hur många bandyhallen tar in, gissar på max 600. De lär vara längre ifrån att få lapp på luckan ändå. Men för att vara allvarlig är det tragiskt att både se på ÖSK:s spel och hur lite ÖSK gjorde (inget guld) under i stort ett alla år man var herre på täppan. Måtte ett under ske så vi får ett cupguld, det är alla fans och sponsorer värda, både döda och levande med tanke på att klubben försökt i mer än 100 år.
Örebro T8
2015-04-24 00:08
Man kanske ska krympa Behrn till 5200 platser så det blir lapp på luckan på varje match. ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK-Karl
2015-04-23 23:51
@Clayyan:

Tillräckligt så det inte blir utsålt, lapp på luckan har vi enbart i en annan sport. Så du behöver inte vara orolig!
Örebro ÖSK-Karl
2015-04-23 23:48
@Benny Böckling:

Money talks :(
Örebro Logis vänsterdoja
2015-04-23 22:24
Seaton är väl endast här på lån? Vilken framtida ekonomisk utdelning om jag får fråga?
Örebro Karlstruum
2015-04-23 22:05
Seaton har ändå 11 landskamper och gjort mål på Serbien (?) i landslaget. Ge grabben en chans. James Keene, var längesen han var bra. En bra backup, japp. Men sitter hellre med Seaton än Keene. Och då var det ändå jag som skrev först om att Keene var ledig. Men sen hoppas jag verkligen att vi har en köpoption på Seaton.
Örebro Conjuration
2015-04-23 19:31
@T8:

Det gjorde ont i själen att bli påmind om den ekonomiska näringskedjan.
Örebro Conjuration
2015-04-23 19:29
@Benny Böckling:

Med all respekt för klubbledning och Seaton själv, som absolut har talang att förädla och senare, kan ge ekonomisk utdelning, får axla ett stort ansvar. Som du säger Benny, det är en ung kille utan erkända meriter som spelare i Europa - jämfört med till exempel Sobralense. Sedan måste man börja någonstans. Han kan bli en viktig kugge för oss.

Men med dagens matchform och målskillnad på 2-8 kan jag inte hjälpa att bli avundsjuk när andra klubbar signerar mer etablerade namn. Håller tummarna att det vänder på söndag :)
Örebro T8
2015-04-23 19:15
Finns nog många på önskelistan men inte stålar. ÖSKs ekonomi och låga attraktionsvärde gör nog att önskelistan slutar typ på en 18-årig jamaican på lån. Sen anser jag i alla fall att klubbar som Norrköping och Halmstad lever mycket på gamla meriter.
Benny Böckling
2015-04-23 18:46
@Conjuration:

Jotack.
Att man tog in en 18årig Jamaican istället för något etablerat namn som exempelvis Keene det kan man verkligen ifrågasätta.
Örebro Conjuration
2015-04-23 18:23
James Keene är klar för Halmstad. Jag hade gärna sett honom här istället, tycker att det är en hårt arbetande forward som är stark. Hade varit ett bra alternativ till vår nuvarande anfallsuppsättning, speciellt nu när Crespo är skadad.
Hammarby Clayyan
2015-04-23 15:22
Prakas:

Vem fan väljer en fjantig brasa före en het fotbollsmatch? Det lär bli mycket folk, vi blir mellan 2500 - 3500 Bajare tror jag. Vad är maxkapaciteten på eran arena?
IFK Göteborg stn
2015-04-23 12:17
köp biljetter till cupen! er största match på 20 år och större skrällar har hänt än att ni skulle slå oss
Örebro Prakas
2015-04-23 12:13
Det är ju en jäkla tur att det är just Hammarby som kommer på besök på Valborgsmässoafton, och med dem deras stora, glada följe. Jag tror nämligen att många kommer att välja brasan före Behrn, pga tradition och respekt för familjen. Det är inte så jäkla kul/lätt att säga till familjen att mamma/pappa ska inte fira med er, jag ska på fotboll...
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Telle
2015-04-23 11:55
Sundsvall överraskade positivt på mig senast. De arbetade hårt, deras avslut vid målen höll högre klass än vad både jag och uppenbarligen även ÖSKs mittbackar hade väntat sig, och de var väldigt rörliga både defensivt och offensivt. (Till skillnad från ÖSK den första timmen, som glömde en bokstav och bara var röriga. OCH stillastående. Samtidigt, vilket förstås är en bedrift i sig.) Men även om både Sundsvall och Göteborg hade gjort sin hemläxa bra, är det ändå tråkigt att vi förlorade de två inledande hemmamatcherna. Särskilt på det sättet som vi gjorde i måndags. Eftersnacket och NA-skriverierna nu i början anger ju på något sätt tonen för säsongen för den vanlige "medgångssupportern", och eftermälet efter Sundsvall-matchen lockar knappast fler åskådare till nästa match. Trots det fantastiska spelet i höstas kom inte publiken tillbaka i den utsträckning som laget förtjänade ifjol efter den knackiga våren. Men det är lite tur i oturen att Hammarby kommer nästa gång - då lär det bli mycket folk ändå, och då får ÖSK en ny chans vinna tillbaka lite marginalpublik om vi spelar bra. Dessutom är det nog väldigt värdefullt inför cupfinalen. Det fina inför-arrangemanget som ÖSK har ordnat då innan matchen förtjänar en riktigt stor uppslutning. Men som spelet har sett ut hittills är det nog många som drar sig för att lägga både dyra pengar och en heldag, när risken känns överhängande att laget klappar igenom på nytt. Får spelarna däremot bara ordning på grejerna de närmsta matcherna, så hoppas jag att betydligt fler supportrar vågar åka ner.
IFK Göteborg IFK Götet
2015-04-23 10:49
B1 och B2 skulle tydligen börja säljas när ni närmar er slutsålt på B3 och B4. Som sagt så borde ni göra upp med SvFF om att inte sälja för alla via Ticnet nu i början. När ni öppnar B1 och B2 och resten av arenan är slutsåld lär ju som sagt folk inte bry sig om det är era sektioner eller ej. Edit: Det är ju bara 28 mil till GBG och ni spelar er största match sen 1993 (?). Ni borde ju definitivt ha potential att dra många, men folk inser väl inte riktigt att tiden börjar bli knapp att boka. Sen kanske er säsongsinledning spelar roll. Vi brukar ju ha samma problem att folk inte bestämmer sig förrän i sista sekund vilket är synd.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2015-04-23 09:20
Asbjörn#10// Jag vet inte exakt hur det ligger till. Men tycker att vi borde få lite tid på oss att sälja de tilldelade biljetterna. Oavsett vilket tryck ifk har på sina sektioner. Hoppas vi blir många på festen!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2015-04-23 08:26
Med Lipovac skadad kan Jonathan Lundberg ta en bänkplats mot AIK. Han gör bra ifrån sig i U21.
Örebro Asbjörn#10
2015-04-23 07:58
Nej givetvis inte på ståplats, endast sittplatserna jag menade. Hoppas att sektionerna B1 och B2 är reserverade åt oss, i annonseringarna står det ju dock att vi börjar med B4 och går sedan nedåt till B1.

Kan det inte vara så att B1 och B2 kommer öppna när B4 och B3 börjar ta någorlunda slut och då kommer vara öppen för allmänheten?
2015-04-23 07:37
Jo så kan det vara. Men att ifkare skulle köpa på vår ståplats är osannolikt och två sektioner på sittplats säljs nog via vårt kansli till partners då de är angivna som icke tillgängliga på ticnet.
Örebro Asbjörn#10
2015-04-23 07:29
@Åter till ståplats. (Sekt. E):
Problemet är väl som många blåvita varnat oss för att om de säljer slut på "sina" sektioner, vilket de är på god väg att göra, så kommer de börja köpa upp "våra" sittplatser om dessa är de enda som finns kvar. I vanliga brukar ju snack om att man måste skynda att köpa biljett vara mer säljsnack och i marknadsföringssyfte. Den här gången är det dock annorlunda. Är du sugen på att åka på matchen, vänta då inte med att köpa biljett!
2015-04-23 06:44
Även om du har en poäng tror jag du har fel om detta. Att det bara skulle säljas hundra platser till är nästintill en omöjlighet. Tvåtusen ca är inte alls orimligt, chans på första titeln o allt.
Örebro Ansiktet
2015-04-23 00:12
Folk har hela tiden på tok för höga förväntningar när det gäller ÖSK och allt runt om kring klubben. Jag skrev innan säsongen att vi ska vars nöjda om vi kom någonstans mellan 8-11 plats. Och folk snackade om 10-11 k mot IFK. Om jag inte missminner mig så sa jag 7.5 k. Bara att inse, det är Örebro vi håller på. Det ska inte vara kul att heja på sport. Man ska inte ha höga förväntningar. Man skall tycka att allt är skit och träligt. Jag tror på 600 Närkingar i Gbg, då får vi vara nöjda.
2015-04-22 23:15
Ansiktet// Hur tänker du då, det är ju kanske 500 sålda på de tre första dagarna? Tror inte att speciellt många partners hunnit göra sina upplägg än då ÖSK gick ut med infon för bara några dagar sedan. Sedan väntar säkert en del på nästa löneutbetalning.
Örebro Ansiktet
2015-04-22 23:08
Tror inte vi blir mer än 600
2015-04-22 23:02
Runt 2000 är rimligt att vi blir. Många köper kanske inte de allra första dagarna eftersom vi är tilldelade 2300 biljetter.
Örebro Vinnartradition
2015-04-22 22:55
@Benny Böckling:

Vi blir minst 1500.
Benny Böckling
2015-04-22 21:55
@Tobbeskahem:

Blir nog max 1000.
Annons: