/fotboll/osk/forum/106.aspx/fotboll/osk/forum/106.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Brandao
2017-07-16 09:56
Ska vi sälja halva laget igen och börja om på ny kula?

Örebro Snö
2017-07-16 00:23
Valgardson alla dagar i veckan, men det största problemet i ÖSK är ju rekryterings/scout ansvarig, det är ju katastrof på det området, ta de eventuella pengarna som finns över och satsa på någon som kan jobbet och har kontakter, om andra "småklubbar" kan värva färdiga bra spelare så ska ÖSK också kunna göra detta, det är sbsolut den största bristen i ÖSK, Sköldmark är säkert en snäll kille men fel kille på fel plats, tycker jag(är nog bäst att skriva)
Nu ska vi se vilka som ska hacka på detta inlägg, eller tvärtyst:)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Matta
2017-07-15 23:39
Empes/
Tror också att det kan finnas intresse för Kennedy. Vill minnas att Axen uttryckt oro för att det kan bli svårt att behålla honom.

Skulle inte överraska mig om han har en klausul i sitt kontrakt om att få gå under vissa förutsättningar. Detta är givetvis inte vad jag hoppas, men detta skulle i så fall utgjort en förusättning för att ÖSK skulle signa honom i våras.
Länktips: M
Örebro Matta
2017-07-15 23:34
Personligen väljer jag alltid Ring före Valgardsson eftersom jag tycker att han har ett större spel i sig. Jag tycker att han är tryggare med bollen, tar fler egna initiativ, är en bättre närkampspelare och har ett bättre skott.
Örebro Empes
2017-07-15 23:16
Är lite inne på att Kennedy (tyvärr) kommer att säljas i sommar. (Om hans kropp är hel.)

Han har ju – trots att han missat många matcher – visat så mycket att det räcker till och blir över för att större klubbar ska vara intresserade av honom. Och att de även lär vara beredda att betala för att köpa loss honom.

Fotbollstransfers rapporterar om NA:s intervju med Sköldmark. Där framgår det att det finns intresse för ”ett par” av ÖSK:s spelare. Det nämns inga namn, men det vore ingen skräll om det är Kennedy och Omoh som åsyftas.

(När det gäller Omoh så har jag svårt att bedöma hur stort intresset är.)
Örebro Alltid Örebro
2017-07-15 21:54
@Aspen.:

Jag är av åsikten att det är underligt att Ring fått så mycket förtroende trotts att prestationerna uteblivit (enligt mig). Men det finns självklart en baktanke med det, Kanske är Ring bättre på träningarna, Kanske vill Axen satsa på Ring då han tror på hans potential? Vad vet jag. Är ju knappast den första som ifrågasätter Axens laguttagningar på det här forumet. Min åsikt är att både Ring å Logi varit bleka frammåt men att Logi varit betydligt stabilare bakåt en Ring i år och därför borde vara självskriven i startelvan. Vad anser du själv? Utofrån din mening, inte Axens eller Källs?
Örebro Alltid Örebro
2017-07-15 21:47
@Hitta avslut!!:
Om du tycker inläggen är undermåliga så är det inte särskilt svårt att bemöta dem med argument, än så länge har du inte kommit med något konstruktivt. Att jag anser målsättningen bör vara topp 5 har helt och hållet att göra med min inställning till sporten. Man deltar för att försöka vinna, att ha en 10 plats som målsättning är förbannat tråkigt. Att jag trodde Östersund skulle floppa verkar ju uppenbart bli en felanalys, påstod aldrig att de var sämst eller att de skulle åka ur. Flopp i min mening gällande Östersund car att de skulle sluta runt 10e platsen. När det gäller Ring och Logi så har jag en åsikt och du en annan, det framstår dock som att du tar sågningar av Ring personligt.

Ingen tvingar dig att hålla med om något jag skriver, bemöt det gärna med argument istället för att bete dig drygt. Jag försöker hålla en god ton (inte alltid enkelt) så vore trevligt om du kunde göra det samma. Är många här som inte gillar/håller med om vad ndra skriver, men de svarar med argument.
Örebro Aspen.
2017-07-15 21:01
@Alltid Örebro:

Det innebär att Axén och Kjäll inte har ett uns fotbollskunnande. Dessutom är dom blinda.
Örebro Hitta avslut!!
2017-07-15 20:47
@Alltid Örebro:

Haha jag tyckte att ditt inlägg var undermåligt, ihåligt och i klass med många andra av dina märkliga inlägg. Klart man reagerar?!
Jag irriterar mig helt enkelt på dig och dina utspel likt : "årets målsättning måste vara minst topp5", "jag skiter i förutsättningar, vi måste sikta på guld...", "Östersund är sämst bla bla bla". Och nu din senaste matematiska analys...

Ljug inte om att det enda jag gör är att gnälla på andra skribenter, när det nästan bara är du som får ta skit (med all rätt).

Örebro Empes
2017-07-15 20:27
@Laul32:

En majoritet av lagen i Allsvenskan har ju större plånböcker än ÖSK. Men det är möjligt att det inte finns någon klubb där som vill ge honom ett bättre kontrakt. Men vi har ju även Norge och Danmark. Tror nog att han ha chans att hitta ett bättre kontrakt någon annanstans och det är nu han har chansen. Tror därför att han kommer att lämna. Men hoppas du har rätt - ser gärna att han förlänger med oss.
Örebro Laul32
2017-07-15 20:17
Jag tror inte Sema är så hett stoff för lag med stor plånbok. Jag tror han förlänger med oss om han är ordinarie under hösten, han har ju haft svårt att slå sig in som given startspelare under hans 1,5år hittills.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Empes
2017-07-15 19:31
@Laul32:

Fagerström + Lorentzon (eller Haginge om han visar gammal god klass under hösten, båda tror jag inte blir kvar, vi behöver få in en yngre där som så småningom kan ta över) får gärna också vara kvar. Övriga tre tror jag får lämna. Lundberg behöver ett par års speltid i en lägre division, Logi har ju varit bättre än Ring och jag hade hellre haft kvar honom. Men Ring är ju redan kontrakterad över nästa säsong och om inte Ring utvecklas kraftigt under hösten så tror jag nog att ledningen vill förstärka på vänsterbacken. (Om Ring - mot förmodan - skulle utvecklas kraftigt så skulle väl Logi kunna få förlängt som andraval.)

Sedan är jag inte säker på att ÖSK klarar av att förlänga med Sema och Jansson. Det borde finnas visst intresse hos andra klubbar och då har de ju läge för ett rejält lönelyft. Å andra sidan kan jag tänka mig att ÖSK erbjuder Jansson ett med ÖSK-mått riktigt bra kontrakt. Så kanske kan åtminstone Jansson bli kvar trots allt. Sema lär man nog däremot inte höja lönen på jättemycket - min gissning är därför att Sema går till en klubb som erbjuder ett bättre kontrakt.
Örebro Empes
2017-07-15 19:08
@Minatankar:

Det är väl Ring som kan konkurrera. Skulle kunna tänka mig att spela Ring framför Logi i stället för vice versa. Tycker Ring visat större offensiva kvaliteter än Logi som i sin tur varit starkare defensivt. Men Axén vet säkert vad jag gör.
Örebro Alltid Örebro
2017-07-15 19:00
@Hitta avslut!!:
Haha

Vad är ditt problem? Att folk har andra åsikter än du? eller är du polare med Ring? Sluta var så dryg... Alla, och jag menar alla, som har en uns fotbollskunnande i sig och inte är blind har sett att Logi presterat betydligt bättre än Ring i år. Logi är knappast Allsvenskans bästa ytterback men han håller i allafall för den. Ring håller för närvarande inte för spel i Allsvenskan, hans possitionsspel är katastrof och han har varit direkt innblandad i flera baklängesmål i år.

Det ända du gör är att gnälla på andras inlägg, du tillför för närvarande inte ett skit.
Örebro Hitta avslut!!
2017-07-15 17:08
@Alltid Örebro:

Åh matematiker!
Hur många procent av dina inlägg är du nöjd med?
// 70-50
Örebro Laul32
2017-07-15 16:07
[QUOTE=Laul32]Dom enda Spelarna med utgående kontrakt ösk vill ha kvar just nu är Sema och Oscar, man har dragit igång förhandlingar med dom. ÖSK och Naah vill förlänga lånet, förhandlingar med city pågår. [/QUOTE] Spelare som behöver visa mer för fortsatt kontrakt är: Lorentzon Hagge Fagerström Logi Lundberg Jag kan tycka att man ska behålla en hb iallafall.
Örebro malge
2017-07-15 16:04
Någon som sett hur Isaac Boye sett ut på träning?
Örebro Laul32
2017-07-15 15:18
Dom enda Spelarna med utgående kontrakt ösk vill ha kvar just nu är Sema och Oscar, man har dragit igång förhandlingar med dom. ÖSK och Naah vill förlänga lånet, förhandlingar med city pågår.
Örebro Laul32
2017-07-15 14:56
Mbombo ville själv lämna och dom gick med på att bryta hans kontrakt
Örebro Godzilla Hårddisksson
2017-07-15 14:05
För en annan som lever i exil och inte har NA plus, var det något smaskigt i Sköldmark-intervjun? Vad sa han om Mbombo?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2017-07-15 14:04
Jag hoppas att Axén får sparken så att Benny kan ta över. Då blir det åka av.
Örebro Benny Böckling
2017-07-15 12:36
Åh vilket geni han är Axén som ställer upp med en urstark defensiv vänsterkant på hemmaplan för att möta upp Blåvitts så sensationellt starka högerkant med Dani Carvaj... förlåt Emil Salomonsson på högerbacken. Ett Blåvitt som underpresterat hela säsongen. Tycker att Logi är minst dålig i defensiven och Ring är minst dålig offensiven om man jämför deras defensiva respektive offensiva "kvaliteter". Men vår tränare tycker onekligen annorlunda och sätter speedkulan och dribblern Logi på yttermittfåltet och Sebbe Ring får fortsätta kriga på med sina indianare ifrån vänsterbacken. Efter detta uppror vinner vi sannolikt med 4-0 imorgon efter en islossning för Sköld och en assistorgie ifrån Logi.
Örebro Benny Böckling
2017-07-15 10:59
@Minatankar:

Säger du det så
Örebro Minatankar
2017-07-15 10:43
"Tugget" före, under och efter match, speciellt med motståndarnas supportrar, är ju halva nöjet med fotboll, ??
Örebro Pedretti - Admin
2017-07-15 10:26
Folk gör misstag, sånt är livet. Men oavsett startelva så hoppas väl vi på att de som spelar, oavsett om det är Logi eller Ring, Victor Sköld eller en säck potatis av märket "King Edward", kan spöa fiskrensarna från Göteborg!
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-07-15 10:20
[QUOTE=Gubben i stubben]I frasen "Startelvan kommer att vara" hade det alltså varit på plats med det lilla ordet "troligtvis" efter "kommer" så hade allt varit frid och fröjd. [/QUOTE] Helt sant. En lär så länge en lever.
Örebro Gubben i stubben
2017-07-15 09:57
I frasen "Startelvan kommer att vara" hade det alltså varit på plats med det lilla ordet "troligtvis" efter "kommer" så hade allt varit frid och fröjd.
Örebro Minatankar
2017-07-15 09:45
Jag har inte sagt att det var felaktig information. Jag utgick naturligtvis ifrån att du talade sanning men uttryckte min förvåning över att startuppställningen skulle vara klar två dagar före match.
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-07-15 09:31
Mina "fake news" bygger jag alltså på att jag tog tidig lunch och åkte ner till BA igår. Stod och tittade på träningen och den uppställning som uppenbart var startelvan och därefter intervjuade Axén om saken efteråt. Efteråt meddelade jag vad jag sett här i forumet för att dela med mig av det till andra intresserade. Men vill du kalla det för felaktig information så varsågod.
Örebro Snö
2017-07-15 09:17
Skönt att kallas "någon annan"av "Mina Tankar":)

Håller helt med "Mina Tankar" skriver man," Startelvan kommer stt vara" och anger Axet som källa då har man spridit felaktig info, om nu inte så är fallet. Och det verkar ju inte så eftersom denne Kalle Teodor helt plötsligt skriver "Naturligtvis är inte start 11van offentliggjord,,," Tror på en en helt annan 11a :)
Annons: