/fotboll/osk/forum/1055.aspx/fotboll/osk/forum/1055.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro T8
2015-05-21 23:42
Kul med intressanta svar. Tack. Klart ett lag med ÖSKs kapacitet ska ifrågasättas när man inleder så här dåligt. Något är ju tydligt fel. Själv följer jag även lite PL och CL såklart. Men brinner mest för Allsvenskan. Gillar närheten där man kan springa på spelare i affär eller på promenad. Att alla kan slå alla och att nästan inga lag kan köpa nästan vad de vill. RÅP kommer jag sakna den dagen han drar vidare. Det kommer nog inte ens göra ont när han sitter på AIK-läktaren och följer de gulsvarta.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Center
2015-05-21 23:10
@Telle:
Ja det är synd. Media gör väl vad de kan också för att stötta de utländska ligorna. Inte sällan står det mer om de lagen efter match än för de Allsvenska matcherna. Jag går på alla allsvenska hemmatcherna. Tror jag missat två hemmamatcher de senaste fem åren. En gång för jag var sjuk och den andra för jag var bortrest. Kan se lite CL ibland på TV, sällan något annat (Ja VM/EM förstås). Däremot har jag med åldern blivit mer bekväm. Jag åker ytterst sällan på en bortamatch numera. Har C-more i TV och tycker det känns ganska bra att öppna ett par kalla öl och slå sig ned i fåtöljen för att se bortamatcherna. Träningsmatcherna i perioden Januari-Mars har jag slutat gå på också. Tycker jag fryser archlet av mig ;0) Nä under den perioden sitter jag inne på hockeyarenan och ser ÖHK. Det får räcka. Ja jag har blivit bekväm, lat och gammal. Men när jag var ung åkte jag på bortamatcherna. Även när de spelade i Div 1 norra. Ok, inte alla och inte de som det var jävligt långt till. Men de inom räckhåll brukade jag åka på.
Örebro Osvaldo
2015-05-21 23:00
@Hahne:

Kan det inte vara så att man har slutat ställa de krav man tidigare ställde på yngre spelare med teknisk fallenhet. Att det i yran över att vi ska bli lika tekniskt slipade som övriga världen glömdes bort det viktiga i att förstå fotboll som spel, att den som kutar mest vinner och så vidare.
Örebro Bäst när det gäller
2015-05-21 23:00
@Ansiktet:

Jag har inte hört ryktet men har tänkt tanken att han nog kan vara en lösning man jobbat löst på länge för hösten.
Örebro Telle
2015-05-21 21:17
Örebro Center, jag känner igen mig i den beskrivningen, så till vida att jag också känner betydligt fler människor som är intresserade av CL och PL än av att följa ÖSK och allsvenskan regelbundet. Lite synd faktiskt, det gör ju att ÖSK jobbar lite mer i uppförsbacke på sitt sätt än ÖHK som inte har publik-konkurrens från andra ligor på samma sätt. Ja, NHL, förstås, men det går ju på helt andra tider.

Å andra sidan kan man ju också tolka det som att fotboll är en större sport än hockeyn, så det funkar väl åt båda hållen.
Örebro pemo
2015-05-21 21:02
Jag ser så mycket jag kan från allsvenskan. Plus en hel del SE. Det är mycket mer intressant än att titta på "dopade" ligor som Italien och Spanien. Skulle några lag få vinna med 8-0 i allsvenskan som Barca gör,. skulle väl MFF och IFK G skrika på 8-lags serie i stället.
Italienska ligan är det för mycket filmning. Franska ligan något tuffare. Bästa fotbollen i den tyska ligan.

Ser gärna detta på vintern, men jämför aldrig statusen. Men största skillnaden som jag ser, är att de skjuter mer och ät mer själviska i de kontinentala ligorna.

Men jag ser även Rosengård osv om det passar. Fotboll är roligt om man ser match för match. Som t.ex Falkenberg - Kalmar. Den var inte mycket bättre än ÖSK - Åtvid, men jag höll inte på något lag, så jag slapp vara nervös. :)

Men viktigaste är den levande matchen på Behrn arena. Den känslan slår allt TV-tittande. Så de där som bara ser på TV går faktiskt miste om något. Och då är allsvenskan närmast och kul.
Örebro Telle
2015-05-21 21:01
@T8:
Jag skaffade allsvenska paketet före säsongsstart för att kunna se ÖSKs bortamatcher på TV. Jag försöker som bonus även se en och annan intressant match med andra lag som lockar, i mån av tid. Kollar även jag på Göteborg mot AIK, exempelvis. Inget av lagen är något Barcelona direkt, både Blåvitt och AIK spelar ju förhållandevis rak och tung fotboll. Tycker dock IFK imponerar, kanske inte med teknisk briljans, men de är som sagt ruggigt tunga att möta. Och de vinner ju med samma siffror mot AIK just nu som AIK i sin tur körde över oss med för några veckor sen. Det är imponerande i sig. Vad gäller dissningen av ÖSK räcker det dock nog för de flesta att bara ha sett ÖSKs egna matcher. Då har man sett dem spela mer eller mindre krampaktigt mot nio andra allsvenska lag i år, det tycker jag räcker gott som underlag. Fram till igår hade de spelat 8 allsvenska matcher och en cupmatch och bara tagit två poäng, gjort 5 mål (varav ett självmål och två på straff, varav en var felaktigt utdömd) och släppt in 20. Med vinsten i går inräknad, så gör vi 0,67 mål framåt och släpper in 2,11 mål bakåt per allsvensk match. Med den bakgrunden, varför skulle laget INTE dissas jämfört med andra allsvenska lag vid en jämförelse? Gårdagens match var en stark kämpainsats, och laget förtjänar verkligen beröm för det. Men än så länge är det bara en vinst, och den kom emot ett av de enda två andra lag som gått lika trögt som ÖSK. Så innan vi har vunnit några matcher till och krigat oss upp över kvalstrecket kommer det nog gnällas ytterligare en tid från många håll, misstänker jag.
Örebro Center
2015-05-21 20:52
@T8:
De flesta jag känner och på jobbet tittar ö.h.t inte på allsvenskan utan det är bara PL och CL som gäller. En och annan ser italiensk eller spanskt. De tycker AS är en gärdsgårdsserie med för låg kvalitet på matcher och spelare. Skrev tidigare i vintras hur mina två söner i första hand ser på PL också. Jag har kompisar som går till O'learys för att se PL-matcher men går aldrig dit för att se ÖSK i en bortamatch
Örebro Hahne
2015-05-21 20:30
Ser överlag mycket fotboll och de som jag kan säga är ju att allsvenskan överlag håller en låg nivå med mycket misstag och lågt tempo i det mesta med både mottagningar, passningar och skott..
dock så finns det några som jag ser står ut o det är Bahui, Zaneli i Elfsborg har ocks inponerat på mig på denna korta tid, Rosenberg har mycket. Vibe har juh snabbheten och jag tror de räcker med 1 grej som man är tillräckligt bra på i Allsvenskan tar man steget till tex holland så tror ja en sånn som honom kan få det svårare. även en sånn som tex Araba i FFF slår med i Allsvenskan.

Jag trodde att i generationen efter Zlatan så skulle vi få fram mycket mer tekninska spelare som skule ha större förutsättnigar för att ta sig ut i Europa men min känsla är att vi kan ha fått ett "bakslag" och man blir nog lite väll ego samt även tror man är något... bara en liten känsla jag har .
Örebro T8
2015-05-21 19:15
En allmän fråga om hur mycket allsvenskt ni alla ser förutom ÖSK? Tycker det är lite intressant att veta vad man jämför med när ÖSK dissas friskt. Tittar på Gbg mot AIK nu och storlagen och deras stjärnor briljerar inte direkt.
Örebro Tusse Batong
2015-05-21 18:25
Nkili! Årets utropstecken (när han får spela högre upp än mittback)! Dags för Sam Mensah att få komma in och få visa vad han kan och all spelskicklighet han besitter? Eller Ring?
Örebro Telle
2015-05-21 15:59
BoP, jag håller med helt om Nkili. Han hade väl ont i ryggen i söndags dessutom? Vet inte om det fortfarande hämmar eller om det släppt helt.
Sen vet jag heller inte hur van han är att spela 90 minuter på A-lagsnivå, det var ju ett bra tag sen han var ordinarie i startelvan. (Som vanligt är det ju alltid svårt att lösa ekvationen att man behöver spela från start för att få erfarenhet, men är för oerfaren för att platsa från start.)

Det ska hur som helst bli intressant att se om han kan fortsätta på samma högklassiga sätt, eller om det kommer en reaktion snart.
Örebro Telle
2015-05-21 15:50
ÖSK-Karl 16:34 igår // Tack. Och jag instämmer, en Dan Sahlin hade inte varit fel. (Tänk om han bara hade satsat på elitfotboll i ett tidigare skede, och fått vara hel, hur bra hade han kunnat blivit? Bättre inställning hos en striker får man leta efter. Länge.)
Örebro Sparkabolleninimål
2015-05-21 15:48
!*
2015-05-21 15:47
Nkili hade riktigt ont i armen i slutet av matchen när alla byten var gjorda! Stor kämpainsats ?
Örebro Ansiktet
2015-05-21 15:41
Hörde igår en liten fågel viska om Sobralense. Någon mer som hört något? Vet dock inte sanningshalten i ryktet.
Örebro Bastard on Parade
2015-05-21 14:43
Otroligt skönt att första 3-poängaren äntligen kom. Jag skiter egentligen i hur spelet ser ut så länge vi tar poäng, men vissa saker måste så klart bli bättre om vi ska vinna fler matcher. Med det sagt så är det absolut inte konstigt att spelet såg ut som det gjorde i andra halvlek med tanke på hur säsongen har inletts. Jag tror att det kommer att se bättre ut redan i nästa match och skulle vi få några fler segrar så gör det mycket för självförtroendet.

Jag är lite förvånad över hur piggt och offensivt ÖSK inledde. Det såg faktiskt riktigt bra ut första 15-20 min. Jag var rädd att Cup-finalen skulle sitta kvar i benen för 2 vilodagar är inte mycket. Den delen av matchen ska grabbarna absolut ta med sig.

Jag funderar på om det inte är värt att satsa mer på kantspelet än djupledsspelet sett till vår trupp? Kantspelet fungerar ändå rätt bra och speciellt högerkanten skapar många chanser. Det känns ju dock inte särskilt farligt att ha Holmberg och Gerzic som boxspelare när inspelen kommer. Jag gillar Gerzic och förstår tanken med att han ska agera högre upp i banan, men någon forward det är han inte. Nu har vi väl iofs inte någon riktigt bra boxspelare, men jag tänker ändå att det är enklare att värva en sådan än en riktigt bra djupledsspelare eftersom det sistnämnda också kräver att vi har spelare som kan stå för framspelningarna.

Jag har kritiserat många av Nkilis insatser, men nu är det dags att lyfta på hatten för hans senaste insatser. Han var bra mot IFK Göteborg (speciellt i första halvlek innan han tröttnade) och stod för ännu en fin insats mot Åtvidaberg. Det känns dock som att han inte riktigt orkar i 90 minuter, men han har varit nyttig på mittfältet och slagit många fina passningar.
Örebro Telle
2015-05-21 13:48
Hur många mer än jag åkte hem med ett stort, brett flin på läpparna igår?

Vi spelade riktigt bra i 20 minuter igår och höll hyfsad klass, offensivt, i ytterligare 25. Spelet på egen planhalva rasade däremot helt efter Åtdvids reducering. Andra halvlek var mest bara en lång, tafflig plåga över hela planen i väntan på slutsignalen.

Bra fotboll? Nix... Hade andra halvlekens spel räckt mot något annat lag i allsvenskan än mot just Åtvidaberg och kanske möjligen också Halmstad? Nej, definitivt inte.
Spelar det någon roll? Nej, för det var SÅ JÄ**A GÖTT MED EN VINST...!!! :)

Gårdagens ÖSK var precis vad jag ville se - man hade bestämt sig från början för att nu fick det f-n räcka, nu är det vinst som gäller. Man spelade resolut, tog för sig i närkamperna, fick igång flera fina passningskombinationer som en bieffekt av att spelarna faktiskt rörde på sig utan boll, och tryckte in två mål på ren vilja.

Efter Åtvids mål syntes allt det där som andra redan har hunnit kommentera - att spelarna har ett väldigt sargat självförtroende, och dessutom är slitna efter flera täta matcher på naturgräs. Med hänsyn till det har jag full förståelse för att man tappade spelet och koncentrerade sig på att grisa ihop tre poäng. Spelkvaliteten får vi oroa oss för när vi möter bättre motstånd. Just nu är jag fullt nöjd om vi kan kriga till oss vinster mot bottenkonkurrenterna, så får finliret komma successivt med att självförtroendet kommer tillbaka.
Bra kämpainsats, ÖSK!

På spelarnivå:
Nkili var riktigt bra igen. Han behöver fortfarande förbättra sitt passningsspel, men har verkligen varit nyttig de två senaste matcherna. Kul att se!

En Nordin i form har kvaliteter som varken Nkili eller någon annan i laget har. Med en "normal" Nordin på mitten hade vi exempelvis inte haft så svårt att våga hålla i bollen i andra halvlek. Men med en Nordin UR form är det på sitt sätt faktiskt skönt att han inte spelar på mitten. Våra uppspel tar inte lika lång tid, då alla bollar inte måste gå genom Nordin (som dessutom ibland har ovanan att hålla bollen lite för länge innan han släpper den vidare) och dessutom sker hans bolltapp (som varit lite för många i år) längre upp i banan vilket inte är lika riskabelt.
Med det sagt vill jag ändå se Nordin tillbaka på mitten i någon form så fort han är i slag igen, för det känns som ett slöseri med resurser att låta vår egentligen bästa bollhållare jaga boll i tomme längst fram i banan.

Kul att Eidur gjorde mål, det var nog välbehövligt för hans självförtroende, precis som för DG. Extra kul att DGs mål gjordes på ren kraft, dessutom, det som vi har efterlyst mest hos honom. Han passar mot de lite "sämre" lagen, som Gefle i cupen i våras, när han får lite mer ytor och aningen mer tid på sig. (På samma sätt som han var riktigt bra som inhoppare i höstas även mot bättre lag, då motståndarna var lite trötta och gav honom motsvarande utrymme som han får från start mot bottenlagen.) Mot topplagen räcker han tyvärr inte till från start än så länge, men skulle han bara agera lika resolut och bestämt mot dem som i gårdagens match så skulle han vara riktigt bra. Potentialen finns ju där, han måste bara plocka fram den. VARJE match, inte var femte. Upp till bevis mot Gefle nu och prestera två matcher i rad, snälla!

RÅP var kung igår, särskilt i andra halvlek. Men hur kan domaren INTE varna Åtvids lagkapten Daniel Hallingström efter tjafset som uppstod efter att RÅP olyckligt fick en fot i ansiktet när han gick omkull i en närkamp i första halvlek? RÅP reagerade visserligen lite väl starkt kanske, eftersom smällen han fick var helt oavsiktlig, men Hallingström gick ju på domaren hur länge som helst efteråt, och fortsatte att gå efter och tjafsa och tjafsa, trots ett antal tillsägelser. Riktigt svagt av domaren i det läget att inte ge ett gult kort.
(Med det temperament som Hallingström verkar ha, så är det kanske inte så konstigt att han blev utvisad två gånger på de fyra första omgångarna, för övrigt. Kanske dags för Åtvid att värva Grahn som lagkapten i stället, så det lugnar ner sig lite...?)

Yasin var bra som vanligt. Roligt att han fick göra en assist och en hockey-assist också, så att hans fina spel mynnar ut i poäng.

Kalle såg extremt sliten ut i andra halvlek, det var nästan så jag funderade på om han varit sjuk. Eller var han bara extra trött efter Göteborgsmatchen, på grund av hans mer energikrävande spelstil?
Resultatet var i varje fall precis den Kalle man vant sig vid i år - fin kämpainsats, och man ser verkligen att han sliter och försöker, men tyvärr så håller det inte. Vi mötte ett av de sämsta försvaren i årets allsvenska i går kväll, om man ska vara rent krass, och inte ens då lyckas han med... ja, inte med något egentligen. I varje fall inget som inbegriper spelet MED bollen, och det är ju tyvärr en rätt väsentlig detalj när man spelar som anfallare. När det väl gäller så tar han fel beslut, passar fel, eller avslutar för lamt.
Kalle behöver antingen få vila sig i form på bänken och matchas in försiktigt så han får chansen att hitta självförtroendet igen, eller så behöver han ändra spelstil till en mindre "flaxig" och energikrävande. - Visst är det värdefullt att slita defensivt och skära av ytor även som forward, men är man helt slut när man väl får bollen så funkar det ju uppenbarligen inte.
Lågvattenmärket igår var en bit in i andra halvlek när han, som 22-åring, blev den förste allsvenske spelaren på 2000:talet som förlorade en löpduell mot Kristian Bergström, 41...

Är jag onödigt hård och gnällig mot Kalle? Ja, kanske, men han har varit med i 4 år nu, och spelar fortfarande som en 18-årig debutant i varje match. Han har så mycket fotboll i sig, men han måste kunna plocka fram det också, och precis som DG så måste han börja göra det regelbundet, match efter match, annars är en utlåning till superettan snart det enda rätta alternativet så att han får utvecklas i lugn och ro. (Eller rättare sagt, det hade varit det om klubben hade haft råd att ersätta honom. Nu har vi nog de anfallare vi har - en Crespo med stressfraktur, en utmattningsdeprimerad Kalle och en Pode som springer bara aningen snabbare än målarfärg torkar. Tur att vi har Seaton också... :)

Bra inhopp av Wiktorsson, han gjorde verkligen inte bort sig den här gången heller.

Båda ytterbackarna var för sent ute på var sin sida vid baklängesmålet (även om någon av backarna i mitten också hade kunnat ingripa när målskytten fick sin yta, för all del), annars skötte de sig bra. Hagge känns överlag betydligt stabilare defensivt än Logi, och Dajje har med några undantag sett bra ut hela året.
Oscar såg också ut att reagera sent på målet, men var bra i övrigt. Han gjorde en särskilt viktig räddning på ett halvlågt skott i första halvlek när det stod 2-1. Mål där, så hade matchen nog varit körd.

Vi har hur som helst råd att släppa in ett skitmål om vi bara gör fler mål framåt, det märkte vi vi ju i höstas om inte annat.

Nu tar vi Gefle på söndag!
Örebro Roswall
2015-05-21 11:33
Tycker Nkili var grym igår, slog flera öppnade passningar och jobbade bra. Det är där på mitten han är bäst. Även givet plus till Yasin, njuter av att kolla på honom nu!
Örebro pansartank
2015-05-21 11:29
Hej,

Vi är tre studenter vid Örebro Universitet som just nu håller på att skriva en avhandling om vad som gör att en ÖSK-supporter väljer att konsumera en fotbollsmatch på plats eller på annat håll.

Vi hade uppskattat om ni tog er tid att besvara enkäten som (borde ta max 5-10 minuter).

https://docs.google.com/forms/d/11dOYrBk1lKCutDuLO-gnO9NEXTZp6j1Dsr1CTwjQCvU/viewform?usp=send_form

/Fredrik
Örebro pemo
2015-05-21 11:14
Var det allsvenskans ineffektivaste forwards mot allsvenskans näst sämsta försvar i går? ( tyvärr måste väl ÖSK vara det sämsta försvaret just nu )
Nä, skämt åt sidan, som frukthandlar´n sa. Det började så bra, men förvandlades till ett nervdaller pga en snestuds i plasten. Eller hade Oscar solen i ögonen?

Nåväl, skönt med 3 poäng och att det stundtals var riktigt bra spel.
Backlinjen skötte sig bra På mitten är det kul att se Nkili just nu. Spelar väldigt lugnt om än med några felpass, så känns det som helt rätt plats för honom.
DG och Yasin sliter. RÅP visade musklerna i andra.

Sen till sorgebarnet. Nordin och Kalle? Varför skicka höjdbollar till en som väger 70 kg och en som är 160? Tyvärr hände det lite för lite runt dem i går. Samtidigt visar det på ÖSK:s dilemma.

Första offensiva bytet. En mittfältare upp på topp och en vänsterback in på mittfältet. Andra offensiva bytet. En "gående" mittfältare mot en annan "gående " mittfältare.

Ursäkta min ironi, men varken Nordin eller Nordmark är väl mittlåsens fasa?
Och Logi? Nåja tre poäng bärgades och allt är till belåtenhet.
Hur långt från startelvan är då de enda anfallarna som var med i gårdagens trupp? Pode och Seaton?

Fast å andra sidan så var väl Barca först med att spela fyra försvar och sex mittfältare, så Axén är väl i gott sällskap. :)

Trots det, så sitter jag på plats igen på söndag. Och om det blir samma matchbild och resultat, så jublar jag ännu mer.
Saviour
2015-05-21 09:18
Detta blir nog mitt sista inlägg på SF,
men jag är mycket nöjd idag:)

Den 12:e spelaren gjorde ett fantastiskt jobb
och bidrog till första trepoängaren:)

Det var inte smockfullt på västra, men vad gör det när de som var där jobbar så otroligt bra för laget. Inga töntiga pyro, inga skitramsor, utan bara ett underbart stöd till ÖSK, flera gånger fick de igång sittplatspubliken:)

Fortsätt så här, ni drar många till BA :)

Matchens lirare - Kubanerna !!!

Ha en bra framtid

Livstidskuban
Örebro Erkan
2015-05-21 02:59
SÅ SKÖNT IGÅR!!!!!!!!!!!!!
2015-05-21 02:33
[QUOTE=Osvaldo]Gillar att Eidur tar löpningen direkt på skottet. Sannolikheten att det blir en retur och att komma rätt på bollen är rätt liten, samtidigt som det är ännu mer osannolikt att göra mål utan löpningen. Men med hängande huvud är det rätt troligt att man inte tar det jobbet. [/QUOTE] Tänkte också på det. Inte ett vanligt slumpmål i straffområdet utan riktigt bra jobb av eidur!
Örebro Osvaldo
2015-05-21 01:05
Gillar att Eidur tar löpningen direkt på skottet. Sannolikheten att det blir en retur och att komma rätt på bollen är rätt liten, samtidigt som det är ännu mer osannolikt att göra mål utan löpningen. Men med hängande huvud är det rätt troligt att man inte tar det jobbet.
Örebro Motgångssupportern
2015-05-21 00:35
Men va fan! Örebro hade väl inte vunnit på onsdagar sedan efterkrigstiden? Vad ska tidningarna skriva om nu? Har för mig att ÖSK brukar ha problem med g-lag på söndagar, särskilt om de precis vunnit sin premiärmatch på ny arena. Kan inte minnas att vi någonsin vunnit en sån match faktiskt. Behöver vi ens spela mot Gefle?
Örebro Center
2015-05-20 23:23
BP på väg att göra en Öster
Örebro Svartvitt forever
2015-05-20 23:10
De här tre poängen känns blytunga, och det lossar förhoppningsvis nervknutar lite till mans i laget. Äntligen fick man åka hem med ett leende på läpparna, och jag ser fram emot nästa match. Ingeguld, du verkar fast besluten att göra det här forumet till plats för grovt språk och personangrepp mot folk som inte har möjlighet att försvara sig mot dina påståenden. Du säger att Minatankar är med i ledningen för Spelarinvest. Jag vet att han är en av många mindre ägare och inte alls tillhör ledningen. Sen påstår du att Nordin skulle ha kostat lika mycket som resten av spelartruppen och att Minatankar ligger bakom värvningen, något som han har dementerat. Vi är nog flera som väntar med spänning på att du ger belägg för dina påståenden. Kan du inte det, är det förtal och hör inte hemma på det här forumet.
Örebro Cimmeria
2015-05-20 23:01
Skall lyfta fram det postiva i dag. Skiter i det negativa:

* Bra inställning direkt från start. Många löpningar och god vilja
* Stabilt försvarsspel speciellt i andra halvlek även om ÅFF hade mycket boll
* Moberg säkertheten själv i andra halvlek
* Matchovan Wiktorsson säker
* Kul att DG äntligen fick näta. Snyggt avslut.
* Yasin livlig på sin kant, främst första halvlek - ligger bakom bägge målen
* Nklili gör det bra när han spelar enkelt. Nyttig.
* RÅP var vår egen William Wallace idag - mer sånt!
* Dajje fyllde på bra i första halvlek
Örebro Vinnartradition
2015-05-20 22:46
Enormt viktig vinst idag! Även jag befarade att Åtvidaberg skulle få in en kvittering på slutet. I ärlighetens namn hade de spelat ihop till det. Att ÖSK:s offensiva spel till stor del uteblev i andra halvlek tror jag beror på att spelarna var trötta efter cupfinalen i söndags.
Annons: