/fotboll/osk/forum/1054.aspx/fotboll/osk/forum/1054.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sunnanlid (2013)
2015-05-17 17:09
Så, då var det avgjort. Vi kryddar väl med ett par skador till på onsdag under kvarten som är kvar?
Örebro zxcv
2015-05-17 16:34
Vad fan är egentligen vitsen med rökbomber? Jag kan förstå bengaler, även om jag inte är ett fan, men rökbomber?
Örebro Lord Pode
2015-05-17 16:23
Nkili har slagit bort väldigt mycket bollar, men har brutit väldigt mycket bollar också. Märklig match från hans sida. 45 min kvar till en titel.
Örebro ÖSK-Boldt
2015-05-17 16:21
Bra fighting där. Tycker dock Nordin inte hänger med. Nkili måste få vara kvar i mitten nu.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Sparkabolleninimål
2015-05-17 16:21
Nkili var redan innan målet matchens lirare så långt. Värd att få göra mål! Sjukt nervöst nu
Örebro Nicka i ribban
2015-05-17 16:18
45 minuter från att Nkili är cuphjälte. WTF?!
Örebro Kei
2015-05-17 16:00
Haha kan inte fatta att vi leder.

Vi må va sämst i Allsvenskan, men i cupen är vi inte att leka med.
Örebro zxcv
2015-05-17 15:56
Nkili är matchens knug!
Örebro adde787
2015-05-17 15:53
Yesssss Nkili vilken kung!
Örebro jpsvartvitt
2015-05-17 15:52
Så fort nkili blir pressad så skjuter han iväg bollen oannonserat
Örebro Trivseltorsten
2015-05-17 15:48
Ifk:s bollkallar??
Örebro Kajanus
2015-05-17 15:38
Solklart gult på Vibe där. Han visste att det var blåst och frustrationssköt iväg bollen.
Örebro Nicka i ribban
2015-05-17 13:45
Wulcan skriver följande:

"Snappade förresten upp en lite intressant grej i dag. Blåvitt var väldigt intresserade av skyttekungen Alhassan ”Crespo” Kamara i vintras och hörde av sig till Örebro. Men prislappen? Örebro tackade nej till ett bud på 1,5 miljoner euro från Málaga och då fattar ni att IFK Göteborg inte kunde lösa den affären. Nu sägs också Malmö FF vara intresserade av den långtidsskadade anfallaren som ju blir billigare i takt med att kontraktet närmar sig sitt slut (jag tror att det går ut efter nästa säsong)
Blåvitt har för övrigt trappat upp anfallsjakten nu. Lasse Vibe har tydligt meddelat att han vill byta klubb i sommar, om nu någon mot förmodan skulle tro något annat."
Örebro Aspen.
2015-05-17 12:57
Tack för den infon, Adde787
Örebro adde787
2015-05-17 12:50
ÖSK:s tränare Alexander Axen avslöjade startelvan till dagens cupfinal mot Göteborg inför tillresta supportrar på Trädgårn: Oscar Jansson - Daniel Björnquist, Erik Moberg, Eidur Sigurbjörnsson, Patrik Haginge - Ahmed Yasin, Ayanda Nkili, Robert Åhman-Persson, Daniel Gustavsson - Nordin Gerzic - Kalle Holmberg.
Örebro ÖSK-Boldt
2015-05-17 11:11
Saviour.// Vara nu, såra senare! Nädå. 3 mil kvar.
Örebro Restalundsvägen
2015-05-17 10:29
Black and White-Born to fight.
Saviour
2015-05-17 10:18
ÖSK-Boldt,

Vara nu ?
Örebro ÖSK-Boldt
2015-05-17 09:41
Vet ej. Men tror strax innan 12.
Örebro Sparkabolleninimål
2015-05-17 09:32
När kommer bussarna till trädgårn?
Örebro ÖSK-Boldt
2015-05-17 08:06
Sädär. Nu sitter man på bussen. Lugn buss nr4. Så är det nån på forumet som sitter på den. Ropa Kuba!! Nu är det dax för klubbhistoria !!
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2015-05-17 07:01
Vinn cupen!!!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Vinnartradition
2015-05-16 18:54
Jag hoppas också på en 4-5-1 uppställning med Nkili och RÅP som defensiva mittfältare och Gerzic i en fri offensiv roll. Jag vill inte se att Gerzic går ner djupt på egen planhalva för att hämta boll.
Örebro Center
2015-05-16 18:32
"När ÖSK tränade på Trängens A-plan i fredags spelade Haginge till vänster i fyrbackslinjen. Dessutom var Daniel Gustavsson tillbaka till vänster på mittfältet där Ayanda Nkili spelade centralt tillsammans med Robert Åhman-Persson. På topp testades Nordin Gerzic och Kalle Holmberg." Jag håller med dig @Benny. Jag vill se Gerciz på mitten, möjligen i en offensiv roll men vilket fall inte som ren foward. Jag vill ha tre äkta mittfältare. Men det gäller verkligen att dessa tre tar löpningar vartannat i djupet annars blir det för tunt i boxen. Likaså att bortre yttrar skär in mot sin stolpe för ytan där vid inspel från andra sidan. Något som Kalle missade mot Häcken utan stod kvar på distans och tittade. Boll damp ned på bortre ytan på inspel men ingen var där. Situationen påminner lite om 2007 då Gerzic även då sattes upp på topp i brist på forwards. Sedan värvade man Kim Olsen och Robin Staaf under sommaren och fick lite fler alternativ samtidigt som Bassonbeng återkom efter skada. Har inte glömt Staafs avgörande mål i nyckelmatchen borta mot Ljungskile. Tyvärr dock har bla ÖSK bidragit till att flytta fönstret till augusti. Något man kanske får lida för en andra gång.
Benny Böckling
2015-05-16 18:03
Startar Axén med Pode/DG imorn igen blir jag tokig. Det är som att ge upp matchen på förhand.
Ett 4-5-1 med Gerzic i fri roll på mitten önskas. Inte likt anfallsrollen han hade mot Gnaget. Att Sigurbjörnsson har en cementerad plats i startelvan gör ju att det känns meningslöst att skriva att man vill se Wiktorsson i elvan.

Med en riktig jävla krigarinsats imorgon finns det hopp. Kom igen nu Sport!
Örebro Center
2015-05-16 16:19
@Telle:
Jag tycker det är lite tveeggat och håller med @Vinnartradition att allt går att köpa för rätt pris. Tyvårr, om jag förstått det rätt, går väl mesta av pengarna ned i SI: fickor. Förmodar dock att ÖSK absolut skulle insistera på del av framtida försäljning av MFF. Dessutom med den skadehistorik Crespo har så sjunker alltmer möjligheterna till utlandsförsäljning, Ingen vill lägga miljoner på en spelare som är borta halva säsongen varje år, utom MFF? Jag tyckte hela hösten att ÖSK skulle gå all in på Åtvids Ricardo Santos. Kanske inte lika giftig som en Crespo i högform men alltid farlig. Jösses vad jag önskar vi haft honom nu. Han hade kostat men det kostar mer att åka ur Samtidigt har Crespo varit skadebenägen inte bara sedan han kom utan t.o.m när han skulle provträna för ÖSK. Och jag tror säkert att det var det som ledde till att AIK kunde tänka sig sälja honom. För AIK är inte dummare än att de också såg hans potential men han var lika skadad där. Sen tror jag som C-mores bisittare sa att ÖSK problem är så mycket mer än avsaknaden av Crespo. Det jag riktigt saknar i dagen ÖSK är ett utmanande kantspel, en stabil ledande mittback och en forward som kan göra mål. Självklarheter förstås för alla som sett ÖSK Men jag hoppas ÖSK går upp på tre-manna-mittfält oavsett om de kommer spela 4-5-1 eller 4-3-3. Problemet med det senare är att man inte har två ytterforwards av klass, om man vill spela som Sixten. Men man kan spela mer likt Barca, och hålla forwards trion mer centralt. Hur om helst är min tanke att ÖSK måste vinna mark på mitten för att bättre kontrollera spelet. Jag tycker helt seriöst att ÖSK skall damma av Wikström eller vilket fall överväga det och då behöver han gå i träning nu. Om inte annat än för att få en mittbacks-backup och en ledargestalt tillbaka i omklädningsrummet
Örebro Trivseltorsten
2015-05-16 16:07
Med tanke mff:s förmåga att sälja dyrt är det prio ett på bra vidareförsäljningsklausul....så mycket cash lär vi ju inte kunna få nu direkt...
Örebro Telle
2015-05-16 15:38
Ja, problemet med Crespo är ju inte bara att han har varit skadad, utan att han har blivit det upprepade gånger. (I fjol hann han ju exempelvis lagom bli återställd innan han blev skadad lika snabbt igen i början av säsongen.) Dessutom är det fortfarande ganska vagt vilken typ av skada han har den här gången, och hur prognosen har sett ut. Det kan förstås vara klubben som vill vara försiktig med att gå ut med detaljer för att inte riskera att sänka hans värde inför en kommande försäljning, men oavsett orsak så får man tyvärr lite Haddad- och William-vibbar. Jag håller med med om att vi inte har råd med en så skadebenägen anfallare om vi inte har bättre ersättare. Som det är nu står hela laget (och en hel säsong) och faller med en spelare, och det håller naturligtvis inte. (Eftersom vi råkade ut för exakt samma sak både 2011 och 2012, så kan jag tycka att det är lite märkligt att det sker igen.) Men med det sagt skulle det reta mig ännu mera om vi sålde Crespo till en allsvensk konkurrent och/eller till underpris. Lyckas vi inte göra en bra försäljning av en återställd Crespo, med hans facit när han har varit frisk, då kan vi ju lägga ner kärnverksamheten och börja ägna oss åt något annat istället.
Örebro Vinnartradition
2015-05-16 14:29
@adde787:

Allt har sitt pris.Om pengarna är de rätta är det bara att sälja. När Crespo är i form är han en av allsvenskans bästa anfallare men med den tunna trupp vi har i dagsläget har vi inte råd att ha skadebenägna spelare. Det här är tredje säsongen Crespo missar ett stort antal matcher på grund av skador.
Örebro adde787
2015-05-16 13:29
Det får inte hända!
Annons: