/fotboll/osk/forum/1053.aspx/fotboll/osk/forum/1053.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Cimmeria
2015-05-24 16:53
Kalle är tyvärr iskall (bra löpning vid målet dock) och kan väl inte få spela nästa match från start även om det blev en ny vinst.
Örebro Cimmeria
2015-05-24 16:51
Tycker Nordin var okej i dag. Yasin och Nordmark också plusvarianter offensivt. Första nollan för säsongen så försvaret får godkänt.

Örebro Valderinho
2015-05-24 16:49
HAHAH vilken synvilla. Trodde det var 1-1..Puh! Skönt att inte Ösk-dödaren Lantto fick göra mål där, skulle känts väldigt tungt.
Örebro Valderinho
2015-05-24 16:41
Det här håller ÖSK. Väldigt starkt ramförsvar!
Örebro Cimmeria
2015-05-24 15:48
@jpsvartvitt:

Håller helt med. Hoppas att han får fortsätta spela centralt på mitten.
Örebro jpsvartvitt
2015-05-24 15:40
Fyfan vad Nordmark är bra!
Postat via SvenskaFans-appen
Benny Böckling
2015-05-24 15:38
Svar på tal!
Bra aktion av mina hackkycklingar.
Örebro Cimmeria
2015-05-24 15:38
Fin löpning och bra pass av Kalle.
Benny Böckling
2015-05-24 15:24
Kan inte vara kul för Yasin att lägga perfekta bollar som Kalle sumpar varje gång.
Örebro jpsvartvitt
2015-05-24 15:23
Holmberg kan ställa sig i Kubanerna resten av säsongen.. Inte ett rätt, så fort han får bollen så studsar den 2-3 m ifrån han..
Benny Böckling
2015-05-24 15:22
Obegripligt att Kalle Holmberg fortsätter på topp.
Tappar boll gång på gång.
Örebro Cimmeria
2015-05-24 15:22
Kalle är tyvärr helt iskall.
Örebro Tom Hell
2015-05-24 15:14
Stream
Örebro SHP Örebro
2015-05-24 14:55
Nån snäll själ som kan länka en stream?
Örebro Cimmeria
2015-05-24 14:28
Synd på Nkili. Tycker han varit bra de senaste matcherna. Men jag gillar Nordmark så känns kul att han får chansen på rätt position. Kul också att Eidur är hel och fit-for-fight.

Nordin och Kalle på topp gör mig dock inte superexalterad. Hoppas de visar att jag har fel.
Örebro Center
2015-05-24 14:02
@Sparkabolleninimål:
Han var sjuk och avstod träning igår. Så förmodligen inte fit ännu
Örebro Sparkabolleninimål
2015-05-24 13:57
nordmark ersätter Nkili som inte ens är med på bänken enligt NA. som jag befarade tidigt efter matchen att Nkili skadade armen allvarligt? Någon som vet något?
Örebro Cimmeria
2015-05-24 12:21
Svartvitt Forever/

Mycket bra skrivet (som vanligt). Håller helt med om att första målet är oerhört viktigt. Känns som att ÖSK är lite extra känsliga för motgångar just nu.

Om man säljer Crespo så hoppas jag att man fixar en häftig vidareförsäljningsklausul. Känns som att han kan bli nästan hur bra som helst, förutsatt att skadorna uteblir. Det kan vara värt mer än någon extra mille direkt vid försäljning så klart.

Gefle är inget dumt lag och det blir synnerligt tufft i afton. Brukar inte Lantto, tyvärr, trivas rätt bra här på våran plastmatta?
Örebro Aspen.
2015-05-24 10:54
Klart att Crespos tränare uttrycker sig positivt om gjorda framsteg, annat vore konstigt.
För att se verkligheten i vitögat:
1. han har inte börjat löpträna ännu
2. ny forward måste in under sommarfönstret om vi ska vara kvar i AS
3. pengarna som de 4 huvudägarna i spelarinvest blockerar måste lösgöras åt ÖSK
Örebro Svartvitt forever
2015-05-24 10:37
Det är upp till bevis idag känns det som, ifall vi kommer att vara ett allsvenskt lag nästa år. Det var en oerhört skön seger mot ÅFF, men så är det ju också ett av Allsvenskans sämsta lag som vi slår på hemmaplan, varför segern inte säger så väldigt mycket om vår styrka. Dock så var de första 20-25 minuterna kanske det bästa spel vi har presterat hittills i år. Känns oerhört viktigt att sätta första målet i dag så att vi inte måste kämpa i uppförsbacke.

Att Crespo skulle vara nära comeback låter underbart, men som luttrad ÖSK-are så har man vant sig vid att vänta sig bakslag. Så inte förrän han står på planen vågar jag tro det. Prislappen på honom torde ha sjunkit betydligt efter den senaste, nästan årliga mystiska långtidsskadan, och om det blir så att man slumpar bort honom till MFF för att ekonomin är så usel, håller jag med den som skrev att då bör man lägga ner verksamheten och göra något annat. Men jag väljer att hoppas att det inte blir så.
Örebro Sörebro
2015-05-23 18:59
Med anledning av den obefintliga rapporteringen från svartvitts redaktion här på svenskafans belutade jag att tillsvidare sluta skriva på detta forum.
Nu när ÖSK vinner vill jag ändå skriva en liten rad och tror självklart på vinst imorgon.
Örebro Lekiller
2015-05-23 10:59
Crespo gör framsteg i sin rehab?
Örebro Lekiller
2015-05-23 10:38
[QUOTE=Cimmeria]Att "man skall inte ändra på ett vinnande lag" är en klyscha jag inte gillar alls. Så det skall bli intressant att se hur Axén formerar laget på söndag. Eller laget och laget, det är anfallskompositionen jag är nyfiken på. Finns ju ingen anledning att ändra på målvakt/försvar/mittfält (Wiktorsson in om Sigurbjörsson inte kan lira), Men kan vi fortsätta med Kalle och Nordin på topp? Tycker inte det slagit speciellt väl ut. Skulle gärna sa en djupledsanfallare längst fram och kanske är det dags att ge Seaton en ny chans då Crespo fortfarande är skadad. Varken Kalle eller Pode gör någon glad nu och med Nordins bollhållaregenskaper och framspelningskvaliteter kanske han ändå passar bäst i en liten släpande roll? Så mitt tips blir Nordin-Seaton mot Gefle? Vad tror ni andra? [/QUOTE] Ganska säker på att det blir samma startelva om alla är redo för spel.
Örebro Cimmeria
2015-05-23 08:27
Att "man skall inte ändra på ett vinnande lag" är en klyscha jag inte gillar alls. Så det skall bli intressant att se hur Axén formerar laget på söndag. Eller laget och laget, det är anfallskompositionen jag är nyfiken på.

Finns ju ingen anledning att ändra på målvakt/försvar/mittfält (Wiktorsson in om Sigurbjörsson inte kan lira), Men kan vi fortsätta med Kalle och Nordin på topp? Tycker inte det slagit speciellt väl ut. Skulle gärna sa en djupledsanfallare längst fram och kanske är det dags att ge Seaton en ny chans då Crespo fortfarande är skadad. Varken Kalle eller Pode gör någon glad nu och med Nordins bollhållaregenskaper och framspelningskvaliteter kanske han ändå passar bäst i en liten släpande roll? Så mitt tips blir Nordin-Seaton mot Gefle?

Vad tror ni andra?
Örebro Center
2015-05-23 01:34
@Saviour:

Kul ändå att du kan lämna efter en seger. Ha ett bra liv och hoppas du fortsätter gå på matcherna. Hej då och tack för din tid på detta forum!
Örebro Tvetov Nato
2015-05-22 21:38
Som vanligt visas ÖSK:s match på RETRO på Södermalm, Stockholm. Sist blev det succé, så kom ned till puben och njut av matchen (och andra vinsten!) tillsammans med andra närkingar nu på söndag. Matchen börjar 15.00!

Ses!
Örebro Ansiktet
2015-05-22 20:32
Berisha spelar inte på Söndag.
Örebro Conjuration
2015-05-22 20:04
@pemo:

Har inget att gnälla över ;)
Örebro Lekiller
2015-05-22 16:25
[QUOTE=pemo] Någon som tror att vi får se Berisha på söndag? [/QUOTE] Tveksamt då han endast spelar 19 minuter så här långt. För övrigt grymt skönt med 3 pinnar senast. Inget bländande spel men viktigast va segern. Defensivt stark insats.
Örebro pemo
2015-05-22 16:08
Jisses. En hel fredag utan någon kommentar.
Nog är det dött allt på detta forum.
Är alla i chock efter segern?

Någon som tror att vi får se Berisha på söndag?
Annons: