/fotboll/osk/forum/1041.aspx/fotboll/osk/forum/1041.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Kalippo
2015-06-07 11:53
Tusse, detta menade jag, så jädra onödigt
Örebro Tusse Batong
2015-06-07 11:52
@Sunnanlid (2013):

Journalisten till Närkegubben: - Fint väder, farbror!
Närkegubben: - Idag, ja....
Örebro Sunnanlid (2013)
2015-06-07 11:13
Allting är relativt. Visst, det låter bra med fem raka utan förlust, men ta då i beaktande att endas två av dessa är segrar, fyra är hemmamatcher varav två mot seriens jumbo respektive nästjumbo samt två mot mittenlag. Då blir det plötsligt inte lika rolig läsning, anser jag, bortsett från krysset mot Elfsborg förstås. Och jag tänker faktiskt påstå att jag har rätt att klaga med tanke på de alla de pengar jag skänkt den här klubben iår, borträknat medlemsavgift, årskort osv. Jag anser mig ha köpt den rätten, sen får folk tycka vad de vill om det. Dock står jag bakom Yasin i det att man måste få bita tillbaka som spelare, och bua ut det egna laget tror jag heller inte leder till något gott.
Örebro Tusse Batong
2015-06-07 10:42
@Kalippo:

Hur menar du nu?
Kalippo
2015-06-07 09:41
Blir det bengalbränning på dagens träning ?
Örebro Lekiller
2015-06-07 09:38
[QUOTE=widemarsh]Har sett Gerzics offsidemål igen och kan inte säga om det är offside eller inte, men det lutar faktiskt åt att Nordin är lite nedanför sista försvararen. Eller så har jag lite felkalibrerade ögon. Förstår inte hur alla kan vara så tvärsäkra på att det var felaktigt avvinkat? Bifogar en bild på situationen. [/QUOTE] Ja sitter nära på i linje med Nordins offside situation och tyckte spontant när det sker att det var en korrekt offside. Men blev osäker när man fick se reprisen. Säger väll en del om hur tufft det måste vara som linjeman. Kan tänka mig de går en del på känsla i sina beslut. Tittar man bort någon sekund så kan det ju se ut som jätte offside fast spelare inte va offside när bollen slogs.
Postat via SvenskaFans-appen
Kalippo
2015-06-07 09:34
Kan inte supportrar som betalar, vara överens med välavlönade spelare, ja då vet jag inte vart klubben är på väg
Örebro Center
2015-06-07 01:13
@widemarsh:
Det var tom trevligare på 60-talet när Frälsningsarméns musikkår gick runt på löparbanan och spelade i paus än vad det är nu.
Örebro Center
2015-06-07 00:03
@Nicka i ribban:
Ja det har jag också sett, Han har ingen vidare känsla heller i bollnedtagningarna på djupledsbollarna utan bollen kan sticka iväg vart som helst. Trots det undrar jag om inte DG & Nordin skulle vara det bästa paret att starta med på topp idag, i brist på annat. Nordin som bollhållare och DG som går på djupet. Frågan är bara då vem som skulle ersätta DG på kanten. Helst inte Logi (ingen spets och utmaning) och inte Kalle (helt ur form) och inte Nordmark (alibispringer bara på kanten). Kan bara se Mensah eller någon ungdom
Örebro widemarsh
2015-06-06 23:52
Har sett Gerzics offsidemål igen och kan inte säga om det är offside eller inte, men det lutar faktiskt åt att Nordin är lite nedanför sista försvararen. Eller så har jag lite felkalibrerade ögon. Förstår inte hur alla kan vara så tvärsäkra på att det var felaktigt avvinkat? Bifogar en bild på situationen.

Ska försöka hålla mig sansad, trots att man är ruskigt besviken efter en riktigt svag insats. Väldigt viktigt dock att vi inte förlorade och det hade inte varit orättvist sett till matchbilden. Vi får tacka Oscar, som gjort det grymt bra de senaste matcherna, att vi inte blev passerade av HBK i tabellen.

9 poäng på senaste 5 matcherna är bra, med lite flyt kunde det varit mer, med lite mer oflyt kunde det varit mindre. Orkar inte med att tänka igenom matchen igen utan försöker glömma detta så fort det går. Andra halvlek är riktigt bedrövlig, ÖSK tappar allt anfallsspel efter 1-0 och det är oerhört mycket slarv i bollbehandlingen, som vanligt tyvärr. Axén visade tydligt att han inte hade några tankar på tre poäng då han slösade bort vårt sista byte med att sätta in Logi som vänstermitt. Det bytet är ett rent hån mot våra unga offensiva spelare på bänken, och jag blir inte förvånad om Ring/Lundberg börjar se sig om efter nya klubbar tämligen snart.

Vi har ett lite gynnsammare läge nu än för 5 omgångar sedan, och det är livsviktigt inför höstens kamp att undvika nedflyttning. Kommer dock att krävas några skrällpoäng mot MFF och DIF för att det ska kännas okej, 0 poäng på tre matcher efter uppehållet är vad man kan förvänta sig på pappret. Skulle det inträffa är vi rätt så illa ute.

Sorgligt att det är så lite publik på matcherna, 5100 officiella siffran men den känns mer som antalet sålda biljetter än det reella antalet på plats. Sen har ÖSK lyckats sabba inmarschen rejält. Och vad som försiggicks i halvtid har jag ingen jäkla aning om, pinsamt var det i alla fall. ÖSK har en jätteutmaning i att locka publik till matcherna framöver.
Örebro Nicka i ribban
2015-06-06 23:45
@Örebro Center:

Det håller jag med dig om. Dock hade han haft fler assist om exempelvis DG varit en hyfsad avslutare. Han skjuter bara hårt och hoppas att den går in. Ingen vidare finess, tyvärr. Jag skulle vilja se att han värderar sina lägen bättre. Detsamma gäller dock hela laget.
Örebro Center
2015-06-06 23:34
@Cimmeria:
Nu gjordes ju en omgruppering och DG gick upp på topp och Logi tog DG:s plats. Det var ju inte så att Axen gick ned på en forward. Däremot kunde kanske bytet ha gjorts tidigare eftersom Pode är tillbaka till 2013 års form. Men då hade jag velat sett Mensah istället för Logi på kanten När det gäller ungdomarna kan jag inte uttala mig eftersom jag varken går på träningar eller ser U21 matcher och vet inte vilken nivå de ligger på. Men det är inte lätt för Axen att försöka sätta upp ett allsvenskt lag utan forwards (Kalle räknar jag inte och Pode är helt ur slag). Å andra sidan måste Axen vara medansvarig till den trupp man valt att satsa på. Jag håller fortfarande den tidigare provtränande Sydafrikanske vänsterbacken som bättre än Logi. Logi är en floppvärvning.Bara att inse. Inte särskilt bra offensivt och går bort sig i defensiven. Här har jag svårt att se att vi inte kunnat plocka upp en ungdom istället eller värvat bättre från någon lägre division. Men som jag skrev tidigare, Jag förvånades att man startade med Nkili på mitten efter två rätt skapliga matcher av Nordmark. När det gäller Yasin är han utan tvekan en av de bättre rent tekniskt men det kommer inte mycket poäng från honom (jmf Sobralense). Just nu är DG:s framspelningar giftigare
Örebro Nicka i ribban
2015-06-06 23:04
Innan ni spyr galla över Yasin:

Vet ni ens vad gubbarna sa? Jag tvivlar på att det var någon konstruktiv kritik.

Yasin har varit den genomgående bästa utespelaren under våren i ÖSK. Han har burit offensiven i matcher där Gerzic klappat igenom och DG varit "osynlig". Tror ni inte att han gör sitt bästa?

Vill man verkligen kritisera någon är Yasin helt fel spelare. Det är absolut inte hans fel att det går som det går. Marginalerna har varit emot oss hittills. Offsidemål som stjälpt oss, skador på helt fel spelare samt 9, ja, 9 ramträffar. Flest av alla lag. Då har vi endast gjort 10 mål. Det tog 10 omgångar innan anfallarna gjorde sin första poäng.

De allra, allra flesta presterar bättre när de får en positiv respons. Vill man då se bra underhållning får man antingen säga något konstruktivt alternativt bita sig i tungan. Svårt, men det är säkerligen det bästa sättet. Spelarna vet precis lika väl som publiken när det går bra och när det inte går bra.
Kalippo
2015-06-06 22:58
Klubben mår inte bra och inte jag heller :(

Axén och Yasin klagar på oss som betalar ...

... fy fan vad dåligt, gör rätt för er feta lön!
Örebro Darum müssen wir reden
2015-06-06 22:48
SI skulle kunna ge pengar till KIF-Örebro enligt bolagsordningen men ej ÖHK. Detta har dock aldrig hänt.

3:e-partsregeln kom väl någon gång under 2014 och förbjuder investeringar efter 2015-04-30.

Det var bättre fotboll på TV3 än på Vallen idag av någon anledning. Tyvärr vann inte svartvitt på TV3 heller.
Örebro Lekiller
2015-06-06 22:22
[QUOTE=Bastard on Parade] Tycker nog du är här inne och skriver en del men om du vill räkna dig själv som någon som bara helt plötsligt dyker upp vid en förlust så är det upp till dig. Var mer dem jag menade.
Örebro Lekiller
2015-06-06 22:17
Cimmeria/ Åtvidaberg vinst 2-1 Gefle vinst 1-0 Elfsborg 2-2 Helsingborg 0-0 Halmstad 1-1 Det får jag till 5 matcher utan förlust. Elfsborg och Helsingborgs matcherna kunde lika gärna vara 2 segrar med lite tur. Vad är fel på logiken? Absolut hade man önskat mer poäng och bättre placering i tabellen. Jag säger inte att ÖSK gör en bra match idag, truppen är tunn och skulle behöva stärkas. Många spelare gör svaga insatser idag. Axens byten går alltid att diskutera. Men det kan man ju göra med alla tränares byten. Vi vet ingenting om bakomliggande orsaker till vissa val av spelare och vad tanken i grunden är. Men att gå in här och spy galla hjälper ju inte ett skit. Alla tillskott till ekonomin gör saker bättre. Medlemskap är en bra och enkel sak att börja med! För övrigt glädjande att Oskar återigen gör en riktigt bra match. Surt att han får släppa in ett mål efter ett par riktigt bra räddningar i samma situation. Kommer bli ett gäng riktigt jobbiga fajter när det drar igång igen efter uppehållet. Bara hoppas vi kan sno lite poäng här och där.
Kalippo
2015-06-06 22:14
Bedrövligt, den dryge Axén kanske borde lämna över till Axel?
Vilka fjantiga bortförklaringar kan vi förvänta oss?
Örebro Svartvitt forever
2015-06-06 22:06
"Man ska inte bita den hand som föder en" lyder ett gammalt ordspråk, som Ahmed Yasin bevisligen aldrig har hört. De cirka 5000 som betalar och kommer VARJE hemmamatch är faktiskt där för att stötta sitt lag, men samtidigt har de rätt att uttrycka sitt missnöje när spelet helt enkelt är ALLT ANNAT ÄN ALLSVENSKT. Det behövs självrannsakan, och man behöver som spelare rikta kritik inte minst mot sig själv när laget gör plattmatcher, inte mot de på läktarna som inte kan påverka någonting på planen. Det är omoget, och en erfaren idrottsman skulle aldrig göra något sådant. Själv skulle jag aldrig bua åt mitt lag, istället tog jag mig åt huvudet i frustration ett antal gånger idag, särskilt i andra halvlek. Nej, min gode Ahmed, det är dags att du själv håller käften och inte behandlar supportar som boskap som ska heja lydigt oavsett kvaliteten på spelet och i övrigt hålla käft. Om du har sånt hjärta för laget, hur kommer det då sig att du inte vill förlänga utan tänker gå som bosman efter säsongen? De du nu skäller på, kommer att finnas kvar och heja på klubben, även om den skulle ramla ner i div 1. Supportrar, varav många har spelat själva och många fler faktiskt har rätt stora kunskaper i fotboll, stöttar sitt lag men har också rätt att ställa krav på hur laget sköts. De som har fått förtroendet att representera klubbmärket på planen eller som tränare gör väl i att minnas att det faktiskt är supportrarnas både rätt och skyldighet att utkräva ansvar för hur de förvaltar sitt uppdrag. Jag tycker det är helt rätt att ifrågasätta matchningen med att byta in en back två matcher i rad när man jagar segermål, och sådana saker påverkar givetvis förtroendet. Konstigt vore det annars. I övrigt konstaterar jag att klubben har förlorat 4 livsviktiga poäng på grund av enskilda domarmisstag.
Örebro Nikkiz
2015-06-06 22:05
Kan spelar invest skita att ge ÖSK pengar till värvningar och ge dem till kif eller ÖHK eller något sånt istället eller är dem Pengarna kontrakterade till ÖSK ?
Örebro Glad
2015-06-06 21:49
Mycke gnäll nu, Oscar räddor oss igen o är kunglig i sitt agerande, men vad de andra pysslar med är en gåta, Dajen springer upp o ner helt utan mening o mål, RåP är mycket ute o trampar i ingenstans, De flestas teknik att ta emot en pass är katastrof oftast hamnar bollen 2m framför o så är bollen förlorad, jag hoppas Oscar blir kvar men inte förvånad om han vill till ett lag som spelar FOTBOLL, jaja nya pinnar att ta 4/7, ha de bra alla glada Surnärkingar
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Bastard on Parade
2015-06-06 21:25
@Lekiller:

Då får du gärna förklara för oss patetiska vad som är rätt och fel.

Att bli medlem i ÖSK för att förbättra ekonomin är så gott som meningslöst. Man blir nämligen medlem i föreningen Örebro Sportklubb fotbollsklubb, medan elitverksamheten bedrivs i aktiebolaget ÖSK Elitfotboll AB. Eventuella ekonomiska effekter av medlemskapet är väl snarare negativa för ÖSK Elitfotboll AB (ökad administration, minskade publikintäkter genom att medlemmar får gratis inträde till en match, minskade intäkter genom att medlemmar får 10% rabatt på souvenirer, minskade intäkter genom fri entré till träningsmatcher osv.).

ÖSK har inte drivits på ett affärsmässigt sätt på länge. Vi har en ekonomi som inte är bra och som inte blev bättre genom ett sent VD-byte förra året och omorganisation på kontoret. Det är förstås nu spelarna behöver stödet som mest, men supportrarna har ändå rätt att ställa krav på både spelare, ledare och styrelse. Det är korkat av Yasin att be folk hålla käften. Minskat engagemang leder knappast till ökade publiksiffror. Det gör inte heller seriens sämsta fotboll, vilket vi fick bevittna idag.
Örebro Cimmeria
2015-06-06 21:15
Roligast med detta forum är personer som Lekiller som klagar på de som klagar.
Du skriver att vissa bara dyker upp när det går dåligt.
Sen skriver du att vi har fem raka utan förlust.
Logik saknas. Hur tänker du där? Förklara gärna.

Ja, det var väldigt begåvat av Axén att slänga in en USEL vänsterback som vänsterytter och ta ut en anfallare i slutet i en hemmamatch mot en bottenkonkurrent som vi måste vinna. Speciellt när vi ha en lovande vänsterytter (Ring) och en lovande anfallare (Lundberg på bänk). Det är att sänka egna talanger och vi har en sådan tunn trupp och det klagar Axén på. Du får gärna berätta för mig hur många sekunder Ekstrand-Hamrén, Ring, Lundberg m.fl. spelat i allsvenskan denna säsong. Att de gjort det sämre än Pode (1 mål, 1 assist), Kalle (0 mål, 0 assist) håller jag föga troligt.

Vi är på väg att åka ur, våra "anfallare" är helt jävla genomusla och det finns varken ekonomi eller kunnande att värva oss ur detta. Klart som fan folk är besvikna. Speciellt efter en sådan jävla skitmatch som idag.
Örebro Tusse Batong
2015-06-06 21:11
@Lekiller:

Ja jäddrar i mig!!
Örebro Lekiller
2015-06-06 21:03
Fy fan så jävla patetiska många är som är här inne och skriver, sen att de flesta inte har en aning om vad som är rätt och fel gör ju saken inte mycket bättre. ÖSK gör ingen bra match idag, punkt! Spelarna såg sega och slitna ut efter 3 matcher på en vecka, punkt! Axen har inte så jävla mycket att trolla med med denna trupp. Sen kan man tycka vad man vill om han skulle ha gjort andra byten hit eller dit. ÖSK har inte ekonomi för att värva spelare som många ropar efter. Självklart skulle de vilja köpa den och den men det går som sagt inte så som ekonomin ser ut just nu. Spelarinvest kan inte skjuta till pengar som de gjort förut. Visst hade Simon och ledningen kunnat chansa och spänt den ekonomiska bågen lite mer innan säsongen, men ansåg att de inte vågade och att truppen de redan hade skulle klara sig bättre än vad som nu är fallet. Dock så är ju inte säsongen slut än. Många som aldrig skriver här annars men vips när det går tyngre så dyker de upp, patetiskt som fan. Hur många av er är t.ex. ens medlemmar i ÖSK?? Om inte, så se då fan till att bli det så att ekonomin kan bli bättre, ni kan ju börja där innan ni spyr galla över att inte de köper den och den spelaren för pengar som inte finns! Se på det som är positivt nu istället, 5 raka matcher nu utan förlust. Men lite mer flyt så kunde det varit 2 segrar till istället för kryss. Crespo verkar komma närmare en comeback och snart är det sommar!!
Örebro ÖSK-Boldt
2015-06-06 20:53
Darum// Men varför köper dom inga spelare åt ÖSK ?? Nädå. Skojade. Varför och när ändrades den regeln om 3:e part? Och visst är det så att framgång talar tydligare till dom som har pengar. Tänk om vi hade gjort en Zlatan-försäljning och fått vidarförsäljnings-pengar gång efter annan. Det är klart som tusan att vi då hade kunnat utmana och ligga i topp mer frekvent. Så jäkla synd att vi inte kan få mer folk att komma o titta på ÖSK. Om vi fyllde arenan ofta, så skulle allt det andra komma av sig självt. Man förstår ju att många väljer annat, men jag tycker ändå att 10 000 - 12 000 borde kunna hitta till Behrn Arena och se Närkes elitlag i fotboll.
Örebro Tusse Batong
2015-06-06 20:26
"men det är nu när det går tungt vi behöver alla på vår sida"
Så sant!!
Örebro Darum müssen wir reden
2015-06-06 20:02
Alltså .... Hur många gånger måste det upprepas: Spelarinvest FÅR INTE köpa spelare åt ÖSK längre. Det sätter 3:e-partsregeln från FIFA/UEFA stopp för. Det enda det FÅR göra är att SKÄNKA pengarna till ÖSK som sedan får köpa spelare för dom. Det kommer inte att hända med nuvarande huvudägare i SI. Annars, för att få fler sponsorer måste det till mer publik på arenan, för att få mer publik måste spelet och resultaten bli bättre, för att resultaten skall bli bättre krävs mer och bättre spelare, för att få det krävs mer pengar, för att få mer pengar krävs mer sponsorer. Det är en spiral som antingen går uppåt (som 2010 eller 2011) eller nedåt (från 2012 och framåt). Hela Allsvenskan håller på att spricka ungefär 1/3-del från toppen där de över denna spricka befinner sig i den goda spiralen, resten av lagen i den onda.
Örebro Center
2015-06-06 19:31
Yasin och några "Örebro-supportrar" käftade
Kalippo
2015-06-06 18:41
Tack Axén, har du för dålig månadslön ?
Annons: