/fotboll/osk/forum/1040.aspx/fotboll/osk/forum/1040.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2015-06-01 17:35
pemo//

"Intressant är att sedan vi skippade Logi på vänsterbacken har, har försvaret stabiliserat sig."

Faktum är att man kan säga samma sak om Rinne, han är en målvakt som kan gå väldigt långt. Men det kan inte varit många segrar ÖSK tagit med honom i målet vad gäller AS, i år är det ju ingen och frågan är om det var någon förra året? Känslan är att Oscar styr försvaret bättre och personligen var jag förvånad över att Oscar inte var given etta.
Örebro Tvetov Nato
2015-06-01 13:20
ALLA Örebroare i Stockholm! Vi har satsat inför onsdagens match mot Helsingborg för att bygga broar och visa att supporterskap kan vara gränslöst på fler sätt än vad vi är vana vid.

Se event för mer info! Och kom till Retro. Detta blir succé!
Örebro pemo
2015-06-01 10:31
Håller med dig om den sista punkten. Ja, faktiskt om det mesta. Intressant är att sedan vi skippade Logi på vänsterbacken har, har försvaret stabiliserat sig.
Detta betyder för mig, att hellre en mindre teknisk begåvad, men med hjärtat på rätt ställe. Fast Hagge har ju faktiskt bjudit på några tekniska nummer , som ingen trodde om honom.

Förstår inte hur Elfsborg tänkte, med inlägg hela tiden. De har ju ingen som är direkt farlig i luften. De "små" snabba teknikerna kom ju inte heller till några större farligheter. Tycker Oscar känns stabil på många av inspelen.

Nordins läge var för bra för att vara sant. Men samtidigt ser man vad svårt det är med olika roller. han är en framspelare och skytt, men ingen avslutare. Samma med Nkili, som fick en alldeles utmärkt läge för skott i slutet av matchen. Men han är back/mittfältare och visste inte heller hur han skulle göra, utan vände och passade hemåt istället. Hade DG eller Pode fått samma läge, så hade det kommit skott. Eller om Kalle fått samma friläge , som Nordin., så hade det varit mål.

Men jag är trots allt nöjd med en poäng. Bara lite surt att de kvitterade så sent.
Nu hoppas jag att HeIF fortsätter med sin avsky för konstgräs. Samt att Peter Larsson och Simovic utgår. Gäller bara att överlista Pelle Hansson. Och det kan vara nog så svårt.

Så, vem spelar mittback? Vem tar Yasins kant? Fortsatt start för Nordback?
Örebro Svartvitt forever
2015-06-01 06:31
Några korta observationer efter en match där man i förväg hade tagit en poäng men som ändå känns surt att mista två poäng på en av årets stora domartabbar.

* DG gör mål för tredje matchen i rad. Han har uppenbarligen hittat sitt självförtroende, vilket är viktigt för fortsättningen.

* Pode 1+1 efter inhopp. Det visar att han börjar vakna till liv, och får han inte starta på onsdag blir jag galen. (Det lär han väl få, eftersom vi väl inte lär få se Yasin, och Kalle tar hans plats.)

* Synd med Yasin, som varit riktigt bra de senaste matcherna och tillsammans gjort vår högerkant till en av de vassaste i serien, trots tabelläget.

* Återigen en platt insats av Kalle så länge han spelar på topp. Andra har redan sagt allt som behöver sägas om varför han inte bör vara startspelare. Supersub, däremot.

* Det ser trots allt ljusare ut än för två veckor sen. Betydligt ljusare, och Helsingborg kan få en obehaglig överraskning på onsdag om vi får första målet.

* Det måste bli underbetyg för värvningstaktiken i år, eftersom ingen av dem är startspelare, och det i en trupp som är supertunn.
Örebro Bäst när det gäller
2015-06-01 00:39
En poäng är sanslöst bra på förhand borta mot Elfsborg. Min kalkyl är redan fel, bra så bara fyra poäng till på de sju matcherna närmast så har ÖSK överträffat mina förväntningar!

Samtidigt; Oscar måste komma upp och göra en oväntad superräddning på ett utav de två målen och tyvärr där är han inte i år. Habil insats men inget avgörande.

Precis som Nordin måste sätta tvåan på friläget. Eller att försvar-mittfält hittar rätt och kliver upp på 2-2. Står i skottlinjen som det heter på hockeyspråk. Så klart finns då risken att styra in bollen i eget mål men när allt stämmer så värderar man alltid rätt i de lägena.

Men hur som helst, det finns så mycket positivt i det ÖSK vi fått se från cup-finalen och framåt. Men jag fortsätter hävda att det blir tufft att undvika kval, eller ännu värre direktnedflyttning, så kanske det blir bra till slut ändå!

Och så Pode givetvis, säger inget mer utan viskar bara att nu är det din årstid snart och det syns. Du börjar vakna, sakta sakta...
Örebro Osvaldo
2015-06-01 00:10
@Benny Böckling:

Vill inte sätta honom mot Eidur, båda håller på olika sätt.

Tror att han kan vara intressant för andra allsvenska klubbar om kontraktet inte förlängs. Med kontinuerligt spel kan han på några år antagligen utvecklas till en stabil mittback av god allsvensk klass. Frågan är om han kan få den rutinen med det sparsmakade matchande han får i dagsläget.
Benny Böckling
2015-05-31 23:09
Wiktorsson gjorde det bra precis som vanligt men Axén lär väl sätta in Eidur nu när han är tillbaka.
Undrar hur man tänker angående Wiktorssons framtid(utgående kontrakt).
Han är väl den perfekta truppspelaren att ha men han förtjänar absolut mer speltid än vad han får i ÖSK.
Örebro Center
2015-05-31 22:56
@pemo:

Håller med. Klanderfritt i stort sett
Örebro pemo
2015-05-31 22:48
Eftersom ingen annan har skrivit än, så vill jag bara skriva:
Bra jobbar, Wiktorson!!
Örebro Nicka i ribban
2015-05-31 22:27
@Örebro Center:

Första målet blev han med all rätt förbannad på sig själv. Avslutet kommer precis när han ska förflytta sig i sidled för att kunna hänga med vid en eventuell extratouch av Nilsson. Det gör att han får vikten på fel fot vilket ser rätt dumt ut. Lite, lite kyligare så hade han fått en fot på den. Dajje måste även kunna täcka det hörnet bättre än vad han gjorde. Sen att det är 1.5 meter offside är en helt annan sak. :)

Det andra målet vet jag dock inte vad han skulle gjort annorlunda. Han hade aldrig nått den om han slängt sig. Det är mittfältet som inte kliver upp i press på Hauger som tillåts skjuta från 18-19 meter centralt i banan. Istället för att lyckas blocka skottet skymmer man Oscar. Avslutet är stenhårt nere i hörnet, ett riktigt bra sådant.

I övrigt är jag bekymrad över Yasin. Han har varit jätteviktig för offensiven. Nu är det bara DG som har förmågan att göra sin gubbe. Jag skriver förmågan, för han gör det alldeles för sällan. Han ska få bollar att springa på i djupled, då är han riktigt bra. Jag hoppas verkligen inte att Pode/Gerzic är ett för statiskt anfallspar hemma på Behrn, för jag utgår från att Holmberg får kliva ner på kanten om Yasin inte kan spela. Annars blir det nog bänken.
Benny Böckling
2015-05-31 21:28
Kan ju inte annat än krypa till korset och erkänna att DG gjort det bra på slutet. Även om han slarvade en del idag också så gör han mål. Bra så.
Kalle däremot riktigt dålig återigen. Måste ha någon slags kärleksaffär med Axén som gör att han får starta varje match.
Pode visade prov på höst-vibbar, bör få starta mot HIF.
Försvaret stabilt.
Yasins skada såg illa ut, lär nog inte spela mer innan uppehållet.
Innermittfältarna i laget känns som riktiga alibilirare, händer inte mycket...
Fortfarande riktigt förbannad över poängtappet, men men. Nya tag mot Helsingborg som har Simovic och Peter Larsson avstängda.
Örebro GT
2015-05-31 20:27
Kommentarer överflödiga...
Örebro Vinnartradition
2015-05-31 20:17
Vi förlorade två poäng idag. Nya tag mot HeIF.
Örebro Glad
2015-05-31 20:05
1p borta mot Elfsborg är grymt bra, överbetyg till alla spelare, 3p mot Helsingborg forza ÖSK
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Pedretti
2015-05-31 20:01
Det som oroar mig nu dock är ju vad som hände med Yasin, får hoppas det inte är så allvarligt.
Men det positiva är ju att Pode visar upp sig för första gången denna säsong.
1 mål och en framspelning är ju inte så illa. Och framspelningen i sig går ju inte av för hackor.
En annan positiv sak är att Nkili visade upp den bra formen han har haft på sistone så att det inte visar sig vara något temporärt, även fast han missade lite på Haugers mål.
Örebro Sunnanlid (2013)
2015-05-31 20:01
@Pedretti:
Jo, sant. Man vet inte, men iallafall. Jag tröstar mig med att minnas tillbaka till 2010 då Ajdarevic drog in 3-3-kvitteringen på mer eller mindre matchens sista spark mot Elfsborg i Borås. Hade ju kunnat vara en roligare målskytt men det lindrar lite, plus att det också talar för att det mesta jämnar ut sig vad gäller flyt och oflyt. Känns positivt inför onsdag allt som allt.
Örebro T8
2015-05-31 19:54
Att jag har svårt att släppa offsidemålet handlar om att det är ett så stort misstag. Domarmissar är en del av spelet men det här ska ju inte gå att missa. Hade jag stått där hade jag nog kunnat varit distraherad av annat men en linjedomare med en uppgift som står så perfekt gör ju uppenbarligen något totalt fel för att missa. Därför är det så surt. Annars tycker jag alltid det är fel att gnälla på domarmissar. Nog om det. 3 nya poäng på onsdag.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Pedretti
2015-05-31 19:51
@Sunnanlid (2013):

Tyckte dock att Elfsborgspressen hade stagnerat innan 1-1 målet. Tycker det vore roligt om det hade visat sig att DG hade gjort det avgörande målet då det var hans bolltapp (i ett utmärkt kontringsläge) som ledde till kvitteringsmålet innan.
Örebro ÖSK-Boldt
2015-05-31 19:48
Hade det ena hänt hade inte det andra hänt. Vi tar ledningen med 1-2 och det är därifrån vi kan skita i allt som hänt innan. Synd att vi inte fixade det. Men för tusan! 1 pinne är jäkligt bra egentligen.
Saviour
2015-05-31 19:45
Nordin ???
Örebro Sunnanlid (2013)
2015-05-31 19:43
Nog för att det är bittert, men matematiken bortdömt offisdemål = IFE-ÖSK 1-2 håller inte. Blir han avblåst där blir matchbilden en annan. Kunde lika gärna slutat med Elfsborgseger.
Örebro Center
2015-05-31 19:39
Före matchen hade vi nog alla köpt en poäng men lite tråkigt att linjedomaren kunde missa en sådan klar offside. Trots att Ellos hade klart momentum hela matchen känns det också som om det inte vore för vissa misstag, så kunde man ha räddat upp det ändå. Tänker på Nordins friläge. Länge sedan jag såg någon så totalt fri i AS. Som någon skrev. Tänk inte. Håll fart och antingen dra målvakten eller försök lägga en på bortre. Andra misstag är att inte sätta press på skytten inför 2-2. Ett generalmisstag. Vidare tycker jag Oskar är tveksam vid båda målen även om han var bra i övrigt. Och det blir en paradox att en målvakt alltid är bra utom när han släpper in mål. Självklart gjorde killarna en fantastisk insats. I det stora en bonuspoäng som kunde ha varit tre. Men det blir lite fadd smak trots allt då jag trodde man skulle vinna efter man slog in 2-1. Då ska killarna kunna stänga matchen egentligen.
Örebro T8
2015-05-31 19:37
Sen håller jag med Axen. Man förlorar inte för domarmissen. Nordins miss och bristen på press vid 2-2 målet. Det ska man kritisera. Domaren missar straff till Elfsborg i första på hands på Nordin. Att linjedomaren missar är skandal. Att skott får komma fritt i 90:e är riktigt dåligt. Bra match men bittert. Så bittert.
Örebro Sunnanlid (2013)
2015-05-31 19:37
Dubbel
Örebro Sunnanlid (2013)
2015-05-31 19:36
Stör mig inte så jättemycket på offsidemålet (det du, Eyravallen Örebro). Flyt och oflyt både med skott, straff- och offsidesituationer jämnar ut sig i längden. Då stör jag mig mycket mer på Nordins miss. Det är magstarkt att säga att han får ta på sig poängförliusten. Men gör han mål där, vilket en allsvensk fotbollsspelare bör, så vinner vi. Om det är samma sak eller ej låter jag vara osagt.
Örebro kubas_mustasch
2015-05-31 19:35
Jävla skandal att så värdelösa domare får döma i allsvenskan. Ser man inte den offsiden så kan man för fan inte se någonting alls. Och 2-2 målet...var är Nkili och RÅP? Deras yta, och där får han stå och ladda och sikta i flera sekunder..
Örebro Bastard on Parade
2015-05-31 19:34
En poäng mot Elfsborg på bortaplan är bra, men det känns surt att tappa vinsten. Det är självklart mänskligt av domarna att göra misstag, men när det är så där klara situationer så är det för dåligt av assisterande att inte se offsiden. Synd också att ingen pressar Hauger när grabbarna har slitit som djur under hela matchen. Oavgjort känns väl ändå ganska rättvist sett till matchbilden och chanserna för respektive lag, även om Elfsborg stundtals hade ett massivt tryck.

DG gjorde mål igen och Pode gör både mål och assist på sitt inhopp. Det är viktigt att vi får igång våra offensiva spelare.

Örebro jpsvartvitt
2015-05-31 19:30
Det värsta är VI SKULLE HAFT 11p samma som Sundsvall.. Men vi fick stanna på 9 p.g.a en stor domarmiss , ren skandal.. Men ja det är som det är nu.. Topplagen har ju turen med sig.
Benny Böckling
2015-05-31 19:30
Hur fan kan ni sitta och nöjda med en pinne efter kvällens match?
Ett solklart offsidemål och ett insläppt på stopptid.
Fy fan alltså
Örebro Sunnanlid (2013)
2015-05-31 19:27
@Eyravallen Örebro:

Ja, vad tror du tanken är?
Annons: