/fotboll/osk/forum/1034.aspx/fotboll/osk/forum/1034.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2015-06-16 22:13
Jag är inte imponerad av det jag har sett utav Broberg. Visst, han gjorde en hygglig säsong förra året och har väl ett skapligt skott, men ska vi köpa 25-åringar så bör de vara mer etablerade än totalt drygt 50 matcher från start i Allsvenskan och Superettan.

Har vi råd att köpa loss Broberg? Innebär ett eventuellt köp av Broberg att Yasin säljs i sommar?
Benny Böckling
2015-06-16 21:37
Broberg hade jag gärna sett i ÖSK.
Bra fart och kan utmana sin gubbe samt ett ruggigt skott.
Han var la riktigt bra i Djurgårn förra säsongen men har inte kommit in i laget den här säsongen pga skada.

Nä in med Broberg nu ÖSK så kan vi skeppa iväg Kalle till Pålsboda. .
Örebro Tusse Batong
2015-06-16 20:41
@Mittag:

Vi skulle kunna starta en insamling med mottot; "Köp en tulpan annars får du en snyting"! Eller?
AIK Mittag
2015-06-16 20:31
Ger tak över arenan ett guld för ÖSK, så kan jag bidraga med en peng :)
Örebro Tusse Batong
2015-06-16 20:16
@Mittag:

Det klagas ofta, mer eller mindre högljutt här på forumet om hur "dåligt" det är med Örebro och ÖSK och hur j.kla illa det är med inget guld på hundravaddet nu är år. Island har visat framgångsreceptet för länder/bygder på vår breddgrad. Men, det var tydligen inte heller bra?
Örebro Roswall
2015-06-16 19:42
Någon för eller emot?
AIK Mittag
2015-06-16 19:19
Jaja, och inomhushallar i Mellersta Östern (med AC) så att inte matcher måste brytas pga vätskeproblem?

Det måste ju vara rättvist.

Bandy å fotboll inomhus å hockey utomhus, det är framtiden!

Västsvenskt derby på "stora Ullevi" drog ju storpublik:)

Släpp vädret !
Örebro Tusse Batong
2015-06-16 18:56
Island
Örebro Tusse Batong
2015-06-16 17:56
@Mittag:

Jag tror att inomhushallar, helst givetvis med öppningsbara tak som möjliggör spel året om är en avgörande framgångsfaktor. Titta på Island. Vad tror ni är bakgrunden till deras enorma framsteg på fotbollskartan? Inomhushallar!! De är väl t o m rankade högre än Sverige nu? Nu tror jag inte att tak över BA är den bästa lösningen när det gäller att skapa bra grund för spel året om i Örebro, utan då är det nog bättre och billigare att bygga en inomhushall i Almby med permanent tak som kan ta in kanske 5-6 tusen åskådare och sedan ha kvar BA som "sommarhalvårsarena".

Skrivet på uppdrag av kusinen i Vingåker som är kusin med kusinen i Vetlanda
Örebro Tusse Batong
2015-06-16 17:41
@ÖSK-Karl:

Men, hallå, Karl. jag hade faktiskt inte något ont syfte alls med mitt inlägg :-(
Örebro Aspen.
2015-06-16 11:09
@Örebro Center:

Då kan Du kvittera ut ölen. väl bekom
Örebro Center
2015-06-16 11:06
@Mittag Men om vi går runt med hinkar och samlar pengar i 50 år då? Jag skrev ju att det aldrig kommer att hända. Man kan väl fantisera om vad som vore de optimala förutsättningarna? tror någon att jag på fullt allvar tror ÖP skulle skruva till en tak nästa budgetår? @Aspen Nej det är inte min personliga åsikt. Det är min kusin i Vetlanda som tycker det. Han ringde mig och bad mig skriva det och bad mig framställa det som om det vore hela forumets åsikt. Jag skulle få en låda öl som tack. Vad är det som händer med det här forumet?
AIK Mittag
2015-06-16 10:18
Tak över BA ?!?!?

Tak å gonatt, vem betalar för det, den känsliga väderpubliken?
Örebro Aspen.
2015-06-16 09:41
@Örebro Center:

Både AIK och Djurgårdens supporters vill ha taket öppet på respektive hemmaarena. Motiveringen man hör är att "fotboll spelas utomhus. Bättre att lägga pengarna på spelare och organisation eller om komunnen ska betala på vård, omsorg och skola.
Jag tror det mest är din personliga åsikt att det ska vara tak på BA.
Örebro Center
2015-06-16 08:15
Tak över arenan vore det absolut optimala. Då skulle man närma sig hockeyns infrastrukturella fördelar. Men det kommer förmodligen aldrig att hända. Det är därför jag föreslaget kompromissen att "kapsla in" läktarna med en arkad bakom södra läktarna också. Förmodligen också en utopi. Bygga i hörnen är väl det närmaste realistiska vi kan komma. Det skulle också skydda mot regn och blåst.
Lustig Kurre
2015-06-16 07:34
Örebro ÖSK-Karl
2015-06-16 01:18
Namn: Örebrosonen Sänt: 2015-06-16 00:09// Var har jag misskrediterat ÖSK utan att ha torrt på fötterna. Nu plötsligt börjat du ge Telle rätt vilket iofs är riktigt. Det han skriver är exakt vad vi var många som skrev redan 2010. Skillnaden är att han går som katten runt en varm gröt och gör det snyggt och med humor. Du som kallar dig Örebroson ser skillnaden (eller inte) att Telle och jag har samma budskap men han framför det så mycket bättre ;) Pudelns kärna för mig är att det är ruttet av ÖSK att inte vunnit ett guld/titel på mer än drygt 100 år, detta trots att man fått härja fritt i stan mestadels av tiden. Det tyckerr jag är helruttet. Så nu är felets arenan? Finns det något lag i närheten av Örebro där det lagts så mycket pengar på just arenan? Men ändå menar du att "lilla" ÖSK skall bygga in hörnen men det kostsammaste av allt, bygga tak över anläggningen? Förstår du hur mycket pengar det kostar? Det verkar helt meningslöst att diskutera med dig, smädelser kan jag stå ut med och skratta åt, men milda makter, lilla Örebro tycker du skall satsa ca 100-200 miljoner för att bygga tak. Är det vad du tror skulle fylla arenan eller vad menar du? Nu är det dax för dig att gå i nya taket igen, det finns bara ett lag i Örebro som skulle kunna fylla den arenan beroende på motståndare och var i SM-slutspelet de befinner sig, det laget är ÖHK, det fattar de flesta. Men inte ens de skulle vara beredda att betala hyran för det idiotförslag du kommer med. Har du ens förstått hur mycket arenorna med tak går med förlust i Stockholm? Ps. Kan du inte lägga ner alla spydigheter mot mitt nick? Jag vill absolut se ÖSK vinna SM och har väl ibland sett dem på en grus eller konstgräsplan i minusgrader också. Har även spelat och både vunnit och förlorat mot dem. Tyvärr blev jag skadad (knä) i yngre år så jag kunde inte likt mina kusiner representera ÖSK. Men lägg ner skitsnacket om att jag skulle tycka illa om ÖSK. Däremot tror jag ÖHK lätt kommer att vinna det största lagguldet till Örebro. Men observera, det är vad jag tror, verkligheten kan bli en annan, men tak över BA.fotboll, är du nyckter?
Örebro Örebrosonen
2015-06-16 00:09
Telle// Tack för din respons och för ett i övrigt bra inlägg. Jag kommer inte motargumentera det du skrev då jag är inte av meningsskillnad i sak. Jag vill förtydliga att jag (till skillnad från ÖSK-Karl) inte är emot någon aktör eller för den delen vill på något sätt skada eller försumma en konkurrent till mitt lag. Av att läsa det du skriver blir jag övertygad om att vi tycker och tänker väldigt snarlikt. Skillnaden tror jag ligger i att vi definierar lite olika. Rätta mig om jag har fel. Anledningen är som jag (och andra såklart) har nämnt tidigare att vissa parametrar kan vi inte bortse från i jämförelsen mellan ÖSK och ÖHK (så som det har diskuterats). Dessa är i mitt tycke faciliteten/Arenan samt spelschema/matcher. De "logistiska" förutsättningarna som de två arenorna har skiljer sig enormt. Med fördel ÖHK. Matcherna som till antalet är i princip det dubbla i hallen är även det i fördel ÖHK när det kommer till matchintäkter, exponering samt kringarrangemang - detta då arrangören även har/kan kontrollera miljön. Jag står däremot fast vid att det är ofrånkomligt att utan Fahlanders inverkan så hade hockeyn varit ”av egna ben” där den alltid har varit – långt ner i seriesystemet och spel inför tomma läktare. Att sedan vara i en ledning där ”allt serveras” på ett fat – gör inte denna ledning till någon mirakelskapare som är värd att ta rygg på. Dessa förutsättningar är i mitt tycke de enskilt största faktorerna till den omsättning som ÖHK till skillnad från ÖSK, kan presentera. De sportsliga är självklart en men svänger lätt och "kan aldrig" ses vara en grundförutsättning då den är beroende av en kedja innan. Men likväl nödvändig för slutresultatet. Detta är just det som oroar mig. Inte vilken ledning vi har i ÖSK. Eftersom ett ledningsskifte är inte längre bort än en föreningsstämma. Medan förutsättningarna (ovannämnt) som krävs för att kunna konkurrera om en omsättning i storleksordningen som ex. ÖHK har, är i mitt tycke ett flerårigt projekt men ändock oundvikligt i längden. Därför skriver jag att jag förstår din och andras argumentation om att ÖSK måste skapa och sälja sin produkt för att folk och sponsorer "ska hitta tillbaka". Det jag vill diskutera är att det kravet + kravet på att vara ett topplag är i dagens läge orimligt då vi saknar de rätta förutsättningarna. Detta är även mitt svar på din fråga "Och om det nu är ÖHKs fel att ÖSKs omsättning inte är högre, varför hade ÖSK då inte 90 miljoner kr mer i omsättning 2010?" - fast bortse från det första med "ÖHKs fel" då det inte är något jag har påstått eller haft som argumentation att ÖHK ska vara det felande i ÖSK - jag har argumenterat utifrån att ÖHK är en ekonomisk konkurrent och därmed i förlängningen även ett hot mot vår vidareutveckling/existens - hur vinner vi över den konkurrensen. Gällande det fleråriga projektet – är det just vad det kallas... en tidskrävande ansträngning. Frågan är bara hur mycket tid vi har på något sådant, sett till budget/resultatkalkylerna. Det är bra (att föredra långsiktighet, jag är en förespråkare av det) att tänka längre än vad näsan räcker. Men ibland behöver man sina quick fix. När det kommer till faciliteten/Arenan så erbjuder den inte möjligheter för vidareutvecklande av olika kringarrangemang/pub/loger etc. Konstruktionen är gammalmodig och inte ett resultat av nytänkande/publikfrämjande. Det var inte längesedan vår arena ”stod klar” - se på våra konkurrenters arenor som har byggts på senare år. Vår facilitet är i sammanhanget inte Godkänd. Vi behöver ha ett koncept - inte en plats att sitta/stå på. Bygg in hörnen och sätt på ett tak - detta behövs i den moderna fotbollen - i Sverige. Detta då matcherna/spelschemat bjuder på många kalla & blöta tillfällen, så många att det krävs en eldsjäl/ett lejonhjärta för att besöka fotbollsmatcher utöver de "fina" månaderna. Med detta sagt så är det inte bara så att "jag anser" utan snarare ett faktum som vi ÖSKare måste finna oss i och motverka. Jag förespråkar inte en bojkott av ÖHK utan snarare en prioritering av ÖSK (en definition). Vi har en ”ny” ledning – låt oss ge dessa så goda förutsättningar som vi möjligen kan. Teckna medlemskapen, köp årskorten, köp souvenirerna, gå på matcherna mm. Detta kan vi ÖSKare gör nu/bidra med medan klubben förbereder och utför resan mot det bättre. Detta är vår quick fix! Utan vår gemensamma ansträngning kommer klubben att misslyckas med att infria våra krav på bättre produkt, bättre lag, topplacering, medaljer & Europaspel! "I min värld" - som har inneburit att stå på en grusplan intill Eyravallen i flera minusgrader för att se mitt ÖSK spela en försäsongsmatch - är klubben/laget det primära. Att det står 20-200-2000-20000 runt mig är sekundärt eftersom dessa syns ändå bara i mitt periferiseende. Behöver man diverse av sekundärkaraktär för att ens överväga att se matchen – då är man per definition medgångssupporter om man nu är en supporter överhuvudtaget. Att man utöver sina behov också spenderar sin vaken tid på att misskreditera ÖSK konstant och förlöjliga ÖSKs publik etc. för att framhäva en konkurrent som det bättre alternativet så är man en ”ÖSK-Karl” - ”i min värld” en ryggradslös jävla sopa. Att sedan göra det på ”fel sektion” bland fel/motståndarfans – det är att be om loskan som kommer farande. Just saying... GÖR DITT VAL, GE HOCKEYN RÖTT KORT!
Eyravallen Örebro
2015-06-15 23:51
@ÖSK-Karl:

Suck. Insåg du det när ingen ville höra på dina åsikter uppe i VIP rummet? Fjant beetende
Örebro ÖSK-Karl
2015-06-15 23:37
@Tusse Batong:

Fattar inte vad du menar? Skall vi börja räkna upp dödstal så dog min mor i hjärtinfarkt när hon var 51, både min farfar, morfar och farmor i samma ålder ca 51. Men vetenskapen går framåt, min far räddades av av en bypace och en syster av en pacemaker. Mig kollar de två ggr om året. Vi skall ju ändå dö. Men vetenskapen går framåt, synd att inte ÖSK gör det ;( Har faktiskt gett upp för min egen del, får glädjas åt när min far räknar upp ett antal guld i Bandy.

Själv lär jag få se mitt första i Örebro med ÖHK. Men vore inget fel om jag fick se ett med Indiarna (Närke) heller. Jag kommer inte att bli så gammal så jag får se något live med ÖSK ;(
Örebro Tusse Batong
2015-06-15 22:30
@ÖSK-Karl:

Det låter gott, då vet vi.
Min far, på plus 85 om han fortfarande hade varit i livet var inom ÖSK då och jag har fått en annan bild från honom än den du fått från din far. Fan vet vem som har rätt?
Örebro ÖSK-Karl
2015-06-15 22:20
@Tusse Batong:

Håller med dig helt. men min fanastiska far vid just nu ålder plus 85 vidhåller att Ishockeyn kastades ut. Själv har jag ingen aning?

Menar du mig som svartmålar ÖSK? Det kan du glömma, vart jag mig i världen vänder så håller jag på ÖSK. Men klart något gått snett när inte min kära klubb vunnit en titel på snart 110 år ;(

Själv förstår jag till stora delar varför, men det behöver jag en hel bok till att skriva, kan bara ge en hint -68.

Örebro Tusse Batong
2015-06-15 22:01
Den här diskussionen känns ju rätt tröttsam egentligen. Men, vem är jag att skriva det? Borde jag inte bara kunna scrolla förbi och sedan somna om i lugn och ro?
Örebro är en tillräckligt stor stad att kunna ha ett elitlag på toppnivå i båda våra stora nationalsporter. Framgång föder framgång och de båda klubbarna kan lyfta varandra. Löjligt att skriva om att hockeyn skulle ha "kastats ut" av sportklubben. Mitt absoluta minne säger mig att utträdet skedde i fullständigt samförstånd. Minns vilken positiv hype det var kring ÖIK de åren. Skriverier i NA och diverse upptåg av ÖIK-dressade representanter på stan. Kul var det, Kan fortfarande se Knetens målgest framför mig som om det vore igår.

Synd att framförallt en skribent använder detta forum till en i det närmaste fullständig svartmålning av vårt ÖSK. Svårt att förstå att han fortsätter att skriva här när han uppenbarligen tycker så illa om vår klubb och dess sätt att ledas. Go ÖSK! ÖSK åt ÖSK:arna!
Örebro ÖSK-Karl
2015-06-15 21:51
@Örebro Center:

Ja, håller med. Vore kul om de fattar det efter snart 110 år utan titel. Ändå har de flesta åren varit utan konkurans, förutom bandy då, om någon gillar det?
Örebro zxcv
2015-06-15 21:20
Precis som Telle skriver har ÖSK gjort sena egna misstag år efter år.

ÖSK har varit i princip ensamma på marknaden SÅ LÄNGE att man borde ha en betydligt starkare grund att stå på, både sponsor och publikmässigt.

Att hockeyn kommit in och gjort ett bra jobb kan jag bara applådera. Jag går inte särskilt ofta på hockey pga bristande intresse för sporten, men det är kul någon gång ibland.
(Står gärna fast för hur oerhört segt hockey är att kolla på!)
Örebro ÖSK-Karl
2015-06-15 17:06
Telle//

Dina två-tre senaste inlägg är helt suveräna, undrar var du var 2010 när vi var ganska många som såg detta ÖSK hamnat i komma?

Örebrosonen/
Det är så patetiskt att se dig skriva att folk som går och kollar ÖSK skall bojkotta ÖHK och att man i princip är en svartfot om man inte gör så. Sannolikt skulle de flesta välja ÖHK om inte arenan var så trång, är ju bara du kollar omsättningen för de båda klubbarna. Telle har så rätt i sin analys, men vad det gamla styret förstörde för ÖSK kan vi hoppas att det nya får rätsida på. Men lätt blir det inte för dem. Tror inte oddset är särskilt högt för att det är Sjögren bakom ditt nick?

Så bara för att man gillar ishockey, då skall man inte kunna få gilla ÖSK och fotboll också? Hör du inte hur dumt det låter?
Örebro Minatankar
2015-06-15 15:21
De är få lag som brukar ligga på topp både under vår- och höstsäsong.
De flesta gör en bättre insats under ena halvan av serien och en sämre under den andra. Speciellt gäller det lag utan stora resurser.

Hur många s k experter hade t ex tippat att det efter 13 omgångar skulle vara 6 lag som släppt in färre mål än MFF? Hur många tippade IFK Norrköping på 3:e plats och ÖSK på 14:e?

Lika fel som många tippat vårsäsongen, lika fel kommer många ha om höstsäsongen! :-)

Konsten är inte att kunna säga att efter regn kommer sol eller efter börsnedgång kommer börsuppgång. Det är en självklarhet för alla, även ickeexperter.

På samma sätt är det en självklarhet att tippa att lagen med störst ekonomiska resurser och som ofta ligger i topp av tabellen med stor sannolikhet kommer att göra det även i år. Det behövs det inte heller några experter för att tala om.

Konsten är att pricka in n ä r väderleken vänder, n ä r börsen vänder och vilka lag som kommer att överraska positivt/negativt. Här tycker jag experterna är alldeles för försiktiga. Få vill sticka ut hakan utan tippar som de flesta andra. Lite tråkigt måste jag säga.

Varför ska jag tippa 0-0, 1-1, 2-1 eller 1-2 i en match när 80 % av alla andra gör det? Mycket roligare att tippa 4-0 till ÖSK. :-)
Örebro Telle
2015-06-15 15:15
Helt sant. Man behöver se konkurrens som något positivt för att kunna hantera det på ett bra sätt, oavsett om det handlar om två spelare som konkurrerar om samma plats i ett lag eller två klubbar som slåss om samma publik och samma typ av sponsorer. Ja, den här säsongsinledningen var det sista vi behövde, tyvärr. Förra hösten spelade ju ÖSK en fantastisk fin fotboll, men trots det kom publiken inte tillbaka i någon större utsträckning. Vi får hoppas att det blir bättre i höst, även om risken säkert finns att "medgångssupportrarna" till viss del redan är körda i år. Men, men, det är deras förlust, själv ser jag fram att matcherna drar igång igen om några veckor.
Örebro Center
2015-06-15 13:51
@Telle

Egentligen skall ju konkurrens snarare stimulera till en bättre produkt då det tvingar en klubb som ÖSK att göra allting mycket bättre än vad det hittills gjort. Istället för att vara det enda sevärda alternativet på hög nivå helt utan konkurrens.

Det är ju egentligen en utmaning som klubben har och som jag är väldigt övertygad att Simon känner på samma sätt. Det är bara väldigt olyckligt för Simon (och resten av klubben) att laget fick en sådan usel start som försvårar jobbet.
Örebro Telle
2015-06-15 12:40
Örebrosonen // Som jag skrev senast gillar jag verkligen din hängivenhet till vårt ÖSK. Du är duktig på att skriva dessutom, och du får självklart ha din åsikt att du inte vill stötta hockeyn för att det skadar ÖSK ekonomiskt. På ett sätt har du ju rätt också, det är självfallet så att ÖSK går miste om potentiella sponsorer när företag väljer att sponsra ÖHK. Det finns ju en begränsad påse med pengar avsedda för marknadsföring och sponsring hos alla företag, det går inte att komma ifrån, och det är naturligtvis likadant för de flesta av oss sportintresserade örebroare - man har begränsat med både tid och pengar att spendera. Köper någon ett årskort på hockeyn för 6000 spänn (eller vad det nu kommer att kosta i höst) blir det mindre pengar över att spendera på ÖSK om han eller hon nu hade velat göra det istället. Men även om jag förstår logiken bakom dina argument håller jag ändå inte med dig. Tvärtom, även om jag förstår att det inte är din avsikt så tycker jag att det blir en smula respektlöst mot andras åsikter och fritidsintressen att uppmana folk att "bojkotta" hockeyn bara för att du anser att den missgynnar din favoritsport och ditt favoritlag. Dessutom uppfattar jag undertonen i dina inlägg som att man skulle vara en lite sämre ÖSK-supporter för att man råkar gilla hockeyn också, vilket jag inte alls håller med om. Det är självklart inte så du menar, det förstår jag, men det blir närmast så det låter ändå. ÖHK är inte bara Fahlanders miljoner, det är också en ledning som har fattat många bra beslut och har byggt upp en framgångsrik organisation på kort tid. Det är också eldsjälar som Mozart Andersson som har harvat i örebrohockeyn i hundra år, och skickliga individer som Pontus Gustafsson i rollen som "sportchef" som trots att han förmodligen inte kunde ett gram om hockey för fyra år sen ändå har lyckats spika ihop en trupp som gick till SHL-slutspel i våras. Irriterande att svensk hockey måste låna varenda idé, och till och med vartenda statistik-term från NHL, trots att det finns alldeles utmärkta ord på svenska för begrepp som "skott på mål", "målvakt", "utvisning" och andra ord som verkar för svåra för Svenska hockeyförbundet? Ja, absolut. Nyhetens behag, kortsiktiga framgångar och ett stort antal medgångssupportrar på ÖHKs matcher som lika gärna minglar i baren i periodpauserna som att se på själva hockeyn? Ja, med största sannolikhet. Men på 5 år har klubben gått från att ta sig upp i allsvenskan till SHL-slutspel, man fyller mer eller mindre hallen löpande under säsongen och har ökat omsättningen från ca 10 miljoner kr till över 100 miljoner kr. Att då säga att deras framgångar inte är välförtjänta är antingen orättvist eller okunnigt. Det är inte en självklarhet att skapa ett så proffsigt arena-arrangemang som de har gjort bara för att det handlar om SHL-hockey - det finns gott om andra klubbar som har misslyckats med det. Och om det nu är ÖHKs fel att ÖSKs omsättning inte är högre, varför hade ÖSK då inte 90 miljoner kr mer i omsättning 2010? Jag har svårt att tro att Fahlander skulle ha skjutit till SÅ många miljoner till hockeyklubben sen dess. ÖSK har skapat sina egna problem helt på egen hand, genom en för klumpig organisationsform efter tvångsnedflyttningen 2005 och en ledning med för dålig sportslig kompetens fram till åtminstone 2013. Det är mycket som verkar fungera oerhört mycket bättre nu, det vill jag verkligen understryka, men det ändrar inte på det faktum att den nuvarande situationen inte blir bättre genom att fokusera på andra idrotter. Tänket att fokusera på hockeyn och utgå från dem blir både bakvänt och kontraproduktivt. Spelar ÖSK bättre fotboll, särskilt i början av säsongen då man sätter tonen för medgångssupportrarna för året, så kommer publiken och intäkterna på köpet. Att sälja en bättre produkt än ÖHK, helt enkelt, och en bättre liveupplevelse, det är enda sättet för oss att få mer marknadsandelar än hockeyn. Och här på ÖSK-forumet vore det för övrigt kul att läsa lite mer om just ÖSK och fotboll, och lite mindre om varför allt är hockeyns och inte minst ÖSK-Karls fel. Nog för att jag kan förstå att han kan trampa folk på tårna ibland, men när man behöver läsa meningar som "Men kom ihåg att nästa gång du känner något där bak i brallan så är det nog inte en hockeypuck utan en skitkorv som personalen på hemmet "glömt"! " på ett ÖSK-forum, så har nivån sjunkit för lågt. Just saying...
Annons: