/fotboll/osk/forum/1024.aspx/fotboll/osk/forum/1024.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Donnerwetter
2015-06-28 12:24
Sjukt alltså med A-landslaget. En pajas till förbundskapten som är helt och hållet i händerna på en Grandios lirare som totalt tappat markkontrollen. Zlatan domderar och Hamrén hänger pajaslikt på och låtsas att Zlatans val och beslut är hans egna. Förstod hur allt hänger ihop när jag häromdagen pratade med en nära bekant till John Guidetti. Anledningen till att det inte händer nåt med det svenska A-landslaget medan ungdomarna sprudlar av optimism, spelglädje och otrolig kvalitet kan kort och gott skrivas: Zlatan. Zlatan bestämmer och Hamrén är som en apa i bur som följer varje minsta gest han ger, han den allsmäktige. Byt ut hela jävla A-landslaget och ersätt det med vårat underbara U-landslag, avskaffa monarkin och sätt Håkan Ericsson som president!
Örebro Donnerwetter
2015-06-28 10:51
Hamrén till Cirkus Scott
AIK Mittwoch
2015-06-28 10:09
Danmark-Sverige 1-4 !!!

Den europeiska framtiden är blågul :)

Låt Erik Hamrén jobba på en Cirkus,
kanske som clown ...
Örebro Donnerwetter
2015-06-27 23:25
Erik Hamre'n är en pajas och Håkan Ericsson är vår framtid. Så det så
Örebro _Adde_
2015-06-27 22:53
Appropå nåt annat... U21 påminner om ÖSK hösten 2014! Lågt försvarsspel och otroooooliiigt vassa kontringar.
Örebro _Adde_
2015-06-27 22:49
Viktig att våra offensiva spelare får göra mål, men jag anser att vi inte får dra för stora växlar av dagens seger. Missförstå mig rätt, det är alltid bra att vårt lag vinner men risken är att det smyger sig in en falsk trygghet i gruppen likt efter försäsongens framgångar. Själv har jag funderat lite kring vårt träningsupplägg, som Jimmy kallar "freshness" vilket innebär att spelarna alltid oavsett tid på året skall vara 100% fräscha för att kunna prestera på topp. Låt mig utveckla varför.

Sedan Jimmy kom till ÖSK har vi alltid gått bra på försäsongen, exempelvis i Portugal och Cupen, då andra lag normalt "går ner i källaren" för att bygga upp sig. Där är säkerligen Sundsvall nu, liksom de allra flesta andra allsvenska lagen. Detta är jag rädd gör att ÖSK överskattar sin egen förmåga och tror sig vara bättre än man (vi) egentligen är. När sedan serien drar igång har de andra lagen trappat ned sin träning och "kommit upp ur källaren". Detta tycker jag var riktigt tydligt i premiären i Norrköping då IFK spelarna såg ut att spela mot juniorer. Jag tycker också att ÖSK konsekvent har sett rejält trötta ut sista 25 i varje allsvensk match. Detta tror jag har lett till att truppen blivit konfunderad och osäker då man själva trott att man varit en seriös utmanare till guldet (se bl.a. Nordins uttalanden) efter kanonmatcher mot ryskt, danskt och svenskt toppmotstånd! Vis av erfarenheten var vi givetvis inte så bra som försäsongen visade, men inte heller lika dåliga som säsongsinledningen antydde.

Min tes anser jag även förklarar varför vi avslutade med 5 matcher utan förlust, då de andra lagen blivit slitna efter en tuff vårsäsong (se Axéns uttalanden) medan ÖSK legat på en jämn fysisk nivå. Detta har även Axén pekat på som en faktor till varför vi gjorde en så bra höst förra året. Varför är jag då så kritisk? Jo för att i år har vi på grund av U21-EM ett långt sommaruppehåll där de andra lagen återigen kan "gå ner i källare" och på så sätt toppa formen till seriespel medan ÖSK återigen ligger på sin jämna nivå. Därför gör dagens resultat mig orolig.

Nu är jag ju iofs endast en enkel supporter, inte ett proffs som Axén och kompani, men detta är något som jag hoppas att klubben analyserar och utvärderar. Det funkade ganska bra förra året, men kan visa sig vara ödesdigert ett EM år.

Vad tror ni? Någon annan som tänkt i liknande banor?
Örebro Bastard on Parade
2015-06-27 20:38
@Donnerwetter:

Jag håller inte med er. Visst finns en skaderisk, men det finns flera anledningar som talar för att det är rätt att spela med Yasin. I vårt läge så har vi inte råd att bänka spelare som hör hemma i startelvan. Bästa laget ska spela, punkt! ÖSK har själva skrivit ett kontrakt som går ut efter den här säsongen och är väldigt medvetna om hur bosman fungerar. Ska vi straffa spelare för att de fullföljer sina avtal? Ja, det lär ge klubben bättre rykte och göra det enklare att rekrytera bra spelare. Det blir ju löjligt när vi dessutom nästan bara har råd att värva bosman-spelare själva.

Om ÖSK vill ha betalt för Yasin så skickar man ju helt fel signaler om man bänkar honom. ÖSK måste vara kalla och visa att Yasin är en viktig spelare. Om Århus vill ha honom så får de betala för honom, annars spelar Yasin resten av säsongen för ÖSK och riskerar skador. Det är ju större risk att Yasin skadas under återstående 17 omgångar i Allsvenskan med tunn trupp än under 45 minuter i en träningsmatch. Generellt sett så har man ju en riktigt dålig förhandlingssituation när spelaren redan har skrivit på ett kontrakt med ny klubb, men det finns ändå omständigheter som talar för att ÖSK bör kunna få skapligt betalt. Århus är nykomlingar och vill väl knappast riskera att få en nyckelspelare (?) först till andra halvan av säsongen?
AIK Mittwoch
2015-06-27 19:44
Tar den en gång till ..

Från vår tunna trupp,
skall de bästa för dagen starta
och de nästbästa sitta på bänken.

Allt annat känns fel ...

... sedan skall de kämpa för ÖSK hela matchen!
Örebro DaSa
2015-06-27 19:41
Vad tycker ni om det länkade blogginlägget?
Örebro DaSa
2015-06-27 19:34
Kändes som rätt målskyttar i dagens träningsmatch. Nu kanske äntligen Pode är igång igen med målskyttet och även Kalle fick smälla in en. Som en liten joker så gjorde även Lipovac ett, hoppas att han kommer att få lite speltid i nästkommande matcher.

Sen så är jag lite ond och hoppas att Carlgren skadar sig lätt på värmningen inför semin ikväll så att Rinné får komma in och göra succé inför ngr hundra scouter.
Örebro DaSa
2015-06-27 19:27
Jag tycker att det var bra att Yasin skrev på för Århus. Detta då jag inte tror att han kommer att ta nästa steg i ÖSK, så både för hans skull och för ÖSK som kan få in en långsiktig lösning som kanske även gör lite fler poäng. Sen så är det ju självklart att han kommer att säljas när vi gjort klart med en ersättare, finns det ngt lyckat exempel där en spelare gjort succé efter ha skrivit på för en annan klubb? Ersättare så tror jag att Broberg kan vara bra, han gjorde lika många/få (7) poäng som Yasin förra säsongen. Han är i en bra ålder känns som ett relativt säkert kort, vilket är det jag tror vi måste få in. Hade vi legat bättre i serien så hade jag gärna sett en Basse-chansning men nu måste vi ha en spelare som kan leverera direkt. Sen så borde vi kunna få till en långsiktig lösning med honom vilket jag också ser som ngt positivt. Utöver Broberg så hade jag gärna sett ett lån av Eliasson, tror han kan bli nya Sobra, dvs den som slår smörpassarna till Crespo/DG. Är emot att låna spelare men när vi sitter i skiten och inte har pengar så tror jag att det i detta fall är värt det. Sen så kan det förhoppningsvis ge oss en trumf om Eliasson kräver att byta klubb framöver, lex Crespo.
Eyravallen Örebro
2015-06-27 19:13
@Mittwoch:

Saywee/ vill man få ut pengar för Yasin så är de ytterst dumt att spela med en spelare som kan skada sig eller exempelvis spela in hans ersättare istället.
AIK Mittwoch
2015-06-27 18:26
Från vår tunna trupp,
skall de bästa för dagen starta
och de nästbästa sitta på bänken.

Allt annat känns fel ...

... sedan skall de kämpa för ÖSK hela matchen!
Örebro Donnerwetter
2015-06-27 17:24
@Eyravallen Örebro:

Håller med dig, fel , fel, fel (som Brasse sa'). Om Yasin har skrivit på för Århus ska han bänkas året ut. Ja, inte ens tas ut för att sitta på bänken.
Benny Böckling
2015-06-27 16:21
Träningsmatcher är kul
Örebro Tusse Batong
2015-06-27 15:19
@Aspen.:

På vilket sätt?
Örebro Aspen.
2015-06-27 14:31
Jag tycker det är tråkigt att Axén fortsätter att mixtra med backlinjen. Dagens backlinje är ytterligaren en urspårning, tycker jag
Örebro AllsvenskanÖSK
2015-06-27 14:27
Vi måste väl vara en av de sämsta klubbarna i AS att få bra betalt för de spelare vi säljer? Nu nämns inga summor men med ett halvår på kontraktet kan man ju räkna ut att de snarare rör sig om kaffepengar.
Eyravallen Örebro
2015-06-27 14:06
Varför ens starta med Yasin idag ? Fel enligt mig
Benny Böckling
2015-06-27 00:48
Skeppa iväg Yasin omgående om han nu är klar för Danmark
Örebro Tusse Batong
2015-06-26 22:35
Danskjävlar! Uppköp av Yasin?? Hmmmm..... sopklubb han går till?
Örebro KalleTeodor
2015-06-26 22:13
Där blev jag tvåa Montag!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro KalleTeodor
Länk
Montag
@DaSa:

Örebro DaSa
2015-06-26 21:59
Yassin har skrivit på för danskarna....
AIK Mittwoch
2015-06-26 17:41
Nästa helg drar Allsvenskan igång,
hoppas att våra giganter är vältränade inför hösten.

Jag har tränat support med
tröjor och kepsar under hela uppehållet
och mött svagt motstånd :)
Montag
2015-06-26 10:08
Helt sjuk regel egentligen, den där i OS-fotbollen. I alla andra grenar finns ingen som helst begränsning kring vem som får delta. Alla får vara med, precis som det ska va. Men, i fotbollen är alla som är födda innan 1/1 1993 mer eller mindre "parias" (förutom 3 st från resp deltagande nation som får delta på nåder). Sjukt!
Vore som att utesluta alla vänsterhänta i pingis eller alla med glugg mellan tänderna i boxning osv.
Montag
2015-06-26 08:31
@Bastard on Parade:

Om han har Håkan Ericssons förtroende som andremålvakt nu, så borde han ju ligga än bättre till inför OS, kanske rentav som förstemålvakt? Men, visst, då behöver han få speltid.
AIK Mittwoch
2015-06-26 07:52
Sunnanlid,
tycker lite synd om dig ofta,
finns det inget som kan bota din djupa pessimism,
för den är väl inte obotlig?

Ett ÖSK-mål kanske kan ge dig kraft,
hopp och lite tro :)
Örebro Lekiller
2015-06-25 22:53
[QUOTE=Bastard on Parade]Känner någon till hur Rinnes landslagsuttagning påverkar ÖSK ekonomiskt? När det gäller mästerskap för A-landslagen så får ju klubbarna skapliga belopp för att de släpper iväg sina spelare.[/QUOTE] Är bara på A-landslags nivå som det utgår ersättning. Men kanske är annorlunda med ett OS?
Annons: