/fotboll/osk/forum/10233.aspx/fotboll/osk/forum/10233.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Viktor
2004-02-03 20:55
Satan i gatan. Ta en titt på videoklippet från Malmös träning idag (följ länken ovan). Måste erkänna att man är lite avundsjuk.
1200 åskådare på en träning är sanslöst! Det är en bit kvar till att det ser ut så här uppe på närkeslätten. Fast vänta bara ni pessimister, om några år, då ni! =)
Örebro Kuban nr:8
2004-02-03 19:16
Håller med Ståhl. Vi har tappat "Budda" och Oyuga. Neeej, vilka förluster! hehe.

Vi har fått Johnsen och Petter. De kan knappast vara sämre än Oyuga och Budalic. Aldrig. Därför tror jag ÖSK blir vassa iår. Visst, de flesta andra lag har värvat i många fall bättre än ÖSK, men varför skulle inte Petter och Johnsen bli skit bra i ÖSK?

Var inte så negativa nu. Det förstör försäsongsstämmningen! Det är alltid lika kul med stora förhoppningar inför träningsmatcherna så vänta med era tråkiga slutsatser till efter ett par, 3 träningsmatcher.
AIK Exil-Jesper
2004-02-04 11:25
Bara 10 dagar kvar till ÖSKs matchpremiär 2004! När laget tar emot Västerås på konstgräset nästa helg, går man in i nästa fas i försäsongen.

6 lag har redan premiärspelat och det är Sundsvall som gjort det bäst så här långt, som tillsammans med ÖIS rott hem med två segrar i sina inledande matcher.

Denna vecka går ytterligare 3 lag in i försäsongsmatchandet, ytterligare 4 helgen därpå och slutligen IFK Göteborg den 21.a Februari.

Formtabell, skytteliga och spelprogram finns som vanligt hos ExilGnagare.com. Har Ni mer/uppdaterad info att tillgå så får Ni givetvis bidra (gnm mail till AIKparis@noos.fr - märk mailet försäsong 2004 - eller gnm ExilGnagarnas forum).
Örebro Arx
2004-02-04 08:57
Kamel på grönbete//

Om flaggan. Ja usch, du har rätt. Tänkte på samma sak när jag såg den. Inte så lyckat, kanske. Finns ingen annan bild att illustrera krönikan med?

Och låt oss hoppas att vi slipper se liknande konstruktioner på läktaren i år.
Örebro Mullet
2004-02-04 11:10
Håller givetvis med er om man inte ska ändra klubbmärket. Tycker vårat är bland de snyggaste i Allsvenskan. Har ni sett Branns märke? Ser ut som ett varumärke för typ havregryn.

Pelle2 / Tror inte ÖSK kommer dra igång ngn rättsprocess precis. Loggan används ju lite hur som helst av alla möjliga tidningar. Undrar om den verkligen är skyddad. Som vadå?
Örebro pessen
2004-02-04 08:38
Det är väl självklart att årets trupp är bättre
det behövs inget stort fotbolls kunnande för att
förstå.
Örebro Grixx
2004-02-04 07:07
Västbanken// Nämn gärna vad det var som var så positivt med förra årets trupp gentemot årets trupp!!!.....alltså inte vad du tycker är fel i år.
Örebro pessen
2004-02-04 13:22
Rasberg//
håller med dig helt och hållet
det passar sig inte att skriva ner sitt eget lag
som gjordes i krönikan.
Dessutom helt utan saklig grund.
Finns faktiskt förutsättningar för ett riktigt bra år för ÖSK
Örebro either/or
2004-02-04 12:59
Västbanken//
För det första så var ÖSK:s trupp förra säsongen "gråare" än årets trupp. På vilket sätt menar du att 2003 års trupp är roligare och bättre än 2004. Ge gärna exempel på vad som har blivit tråkigare och sämre inför 2004. Flytten av Oyuga kan du väl inte syfta på? Pozniaks flytt är inte bra men det är knappast nåt som försämrat truppen radikalt.

Utöver förra året så har väl inte ÖSK:s trupper varit särskilt kul sen slutet av 90-talet. Man får nog leta sig tillbaks till Sahlins och Arnors tid för att hitta ett riktigt spänannde lag. Även om laget i och för sig på den tiden var väldigt ojämnt. Visserligen har vi sen dessa haft enstaka bra spelare som Skoog och Rubarth men trupperna i stort har inte varit särkilt imponerande. Alltför många utfyllnadsspelare med dålig teknik och bollkänsla.

Vad det gäller bredd så ser det ganska bra ut inför 2004. Vi har fler spelare som kan "spela" fotboll i laget. Min oro är att de riktigt starka topparna saknas.
Örebro Matta
2004-02-03 23:52
Mackan, din gamla dödgrävare.
Tänk att du kan såga spelare (Johnsen) som du inte ens sätt på träning. OK, det är klart att det inte känns bra att han inleder sin tid i ÖSK som skadad, men nu skall ha tydligen vara med och vi är bara i början av februari.

Håller med Pessen om att några tuffa frågor till Lundin skulle vara mycket trevligt.

One touch// Du har förstås alldeles rätt. Det mest pekar uppåt i år. Och då har du ändå inte tagit med att t ex M Samuelsson blir ännu bättre i år när han får vara med hela försäsongen.
Jämför anfallet 2003 Oyoga, Kuhi, Lundblad, Budalic med
2004, Furuseth, Johnson, Costa, Kuhi. Nä, sämre blir i alla fall inte i år.

Glöm inte heller att flera lag inte alls har värvat speciellt bra i hittills, t ex ÖIS, Elfsborg och HBK som jag tror får svårt att ersätta Sypnievski fullt ut.

Örebro Pelle2
2004-02-04 10:57
Faktum är ju att Loggan inte får användas hur som helst, den är skyddad och det är ÖSK som bestämmer vad den får användas till och hur den får användas. Jag tror inte att ÖSK har kodkänt det här.
Örebro pessen
2004-02-04 09:50
Är ni som har hand om detta forum aldrig på några
Ösk träningar.
Saknar träningsrapporter och interjuver med spelarna.
Skärp till er så det blir lite fart på sidan
Örebro Rasberg
2004-02-04 12:30
Jag vill inte verka tråkig men ser det så bra ut att man har en krönika där man frågar sig om man blir ett bottenlag? Inte konstigt egentligen att vi anses som ett tråklag. Jag hoppas verkligen på årets upplaga av ÖSK och tror på det också. Jag tror vi kommer överraska många i år. Norrmännen kan jag inte säga mycket om. Har sett för lite.
Hoppas ingen tog illa vid sig för detta inlägg, absolut inte menat så isf.
Bara vi kan göra livet lite svårare för alla Djurgårdare så är jag nöjd! =)
Örebro Mullet
2004-02-04 09:30
Arx m fl //

Faktum är att vårt kära emblem kan missuppfattas på det sättet även utan röd bakgrund. Har själv ett stort ÖSK-märke uppsatt vid mitt skrivbord på jobbet och mindre vetande Stockholmare har sagt att på avstånd liknar det den otäcka symbolen som den lille arge österikaren begagnade på 30- och 40-talet. Jag avfärdar det givetvis som rena förolämpningar men lite trist känns det allt i hjärtat.

Minns också en insändare i NA för länge länge sedan där en person störde sig på att S:et i emblemet var rött, vilket enligt honom var ett indirekt stöd för Socialdemokraterna. Mycket långsökt, men är det ytterligare ett tecken på att man bör diskutera en ny design?
Örebro Västbanken
2004-02-04 14:18
either/or och Grixx//Visst, skillnaden mot ifjol är hårfin, men jag tycker helt enkelt att Micke Steen (och i viss mån Pozniak) är en mer spännande spelare än alla våra nyförvärv verkar vara tillsammans. OK att han knappt spelade ifjol, men det visste vi ju inte på försäsongen, eller hur? Alltså ser laget just nu dystrare ut än någonsin, men den som sett många träningar borde som sagt få kasta första stenen.

Conti//Ang. jämförelsen med ÖSK 1999: Gurra, Per A, Nobbe och Anttonen lovande, Rubarth på spelhumör, Z, Eken med sin egen stil, ny solbränd norrman, visst såg det mer spännande ut då än nu! OK att vissa (många) floppade, men vem trodde att de fem framgångsåren skulle få ett så abrupt slut i februari 1999 (och bytas mot kval)? Knappast någon!

Övriga upplagor av ÖSK 1989-2003 kommer knappast ifråga, 91-98 går ju bort direkt (Kuba, Arnor, Sahlin, Tjerna, Hlynur S, Z, Andersson/Steen, Siggi och M.Jonsson skulle få oss att dregla idag), 99 kan diskuteras, Skoog 2000-2001 och Paulsson 2000-2002 lämnar säsongerna 2003, 1989 och 1990. 2003 kan ju också diskuteras (som ovan), men 1989 och 1990 var laget vassare och profilstarkare; Dala, Ankan, Micke Fahlén, Peter Nilsson m.fl.

I rest my case.
Örebro Arx
2004-02-04 10:21
Klubbmärket ska givetvis fortsätta vara som det är. Däremot blir det lite olyckligt när det kombineras med den norska flaggan.
Örebro Pelle2
2004-02-04 14:05
Jag måste nog ta Avenbrand lite i försvar för är det något som ÖSK är mästare på så är det att köpa skadade spelare! Sedan kan man väll vänta lite till (kanske till efter cupen) att såga ÖSK. Vilket också Avenbrand antyder lite i slutet utav krönikan.
Mullet / Det tror inte jag heller, men faktum kvarstår du får inte använda loggan utan att be ÖSK om tillstånd.
Örebro Chipset
2005-02-11 09:22
Mittåt// ÖSK U ställer nog upp med något som kan betecknas som en "ordinarie uppställning" imorrn. Hur bra ÖSK U står sig i division två kan man få en god hint om efter morgondagen.

Fotbollsweekend på Behrns. Se ÖSK U, ÖSK och Royal league. Observera den påtagliga risken för kallbrand.
Örebro pessen
2004-02-04 16:26
Håller med nu får det väl vara slut på allt negativt om Ösk .
Ingen som kan säga att norrmännen inte gör många mål,dom har ju inte spelat en match än.
Örebro Kuban nr:8
2004-02-04 16:18
Västbanken //

Varför skulle inte PFO eller Johnsen kunna göra 8 mål eller fler? Va inte så jävla pessimisteiska alla nu!! Som Boldt säger ska man väl tro på sitt lag!!? Hur ska vi annars kunna gå till träningsmatcherna med ett glatt humör?

Nu tycker jag vi sätter punkt för den här tråkiga diskussinoen(stämningen) och blir alla possitiva! :-)

Det är inte långt kvar till första matchen. Längatr såååå mycket!!

Förövrigt ska jag säga att om ni ska spela xperteleven ska ni gå med i liga id: 880 Det är en ÖSK-liga.
Örebro One touch
2004-02-04 16:08
EXTRA EXTRA
Mirza skrek ut sin smärta efter kamp om bollen med Nobbe & Kuhi. När läkare skyndade fram sa Mirza "knät", varvid läkaren omgående lindade detsamma och mirza fick hjälp med att bege sig till omklädningsrummet.

Så håll nu tummarna allihopa att vi inte fått ännu en knäskada med på långtids listan över skador.
För övrigt kan nämnas att Mirza gjorde en enormt pigg träning innan skadan, liksom igår då han också såg ut att ha utveklat sitt spel genom att med framgång blanda svåra och enkla lösningar allt efter hur situationen sett ut.
Örebro One touch
2004-02-04 16:09
Pessen// Har du läst det meddelande jag skickat dig?
Örebro Viktor
2004-02-04 13:57
ÄH KOM IGEN NU!!! Det är så ooootroligt deprimerande stämning här nu. Varför är ni så pessimistiska? Är det bara för att några andra lag har värvat storstjärnor? Men vad säger att de kommer att vara så mycket bättre? Nej jag tror på ÖSK, det kommer att bli ett bra år.
Örebro Jocke pingvin
2004-02-05 12:17
tittar in tittar ut.Imorgon Handboll ÖSK-Norrköping.På lördag bandy Lidköping-ÖSK.Söndag VM final Sverige-Ryssland.
Örebro LP
2004-02-04 19:30
Tycker att Mackans krönika var bra, man måste få ifrågasätta sitt eget lag. Norrmännen känns som ganska osäkra kort innan man har sett de och deras meriter är ju faktiskt inte så imponerande. Det är ju ganska stor skillnad på värvningar som Sahlin och Gudjohnsen. Nu hoppas och tror jag att denna säsong blir bättre än förra årets, som alltid vid denna tid på året.

Och om inget annat så har ju krönikan satt fart på forumet.

Vi ses väl nere på vallen för vad som än händer så stödjer ni väl alla erat favoritlag ÖSK. Eller?
Örebro Viktor
2004-02-10 20:50
Kaka//
Ring Ingalill på ÖSKs kansli 019-167300
Örebro Västbanken
2004-02-04 15:41
either/or//Tror du att någon av våra nuvarande anfallare kan göra 8 spelmål i år? Skulle i så fall vara Costa, låt oss hoppas det. Skulle du kalla honom misslyckad om han satte 8 baljor?

Tja, det hela beror på hur man definierar ett "grått" lag. Är det topparna eller bredden som räknas? Om det är topparna så vidhåller jag att det ser dystert ut, är det bredden så ser det bättre ut.
Örebro Rams-Nisse
2004-02-04 15:24
eiter/or/// Jag tycker inte man kan säga att eken var ett misslyckat nyförvärv han gjorde ändå 3 mål fler än våran bästa anfallare!!
Malmö FF Cazza
2004-02-04 15:57
Hej alla, här är ett gratis managerspel á la Hattrick som jag tycker att ni alla skall vara med i.

www.xperteleven.com
Liga id: 8367
Örebro Ösk-Power
2004-02-04 22:20
Sluta snacka ner våra anfallare . Tycker att ÖSK gjorde rätt när dom värvade P. F-U. En
spelare ÖSK kommer ha nytta av. En sån som vågar utmana o dra någon spelare. Sådan va inte Oyuga direkt. Vill se Petter F-U och Ricardo Costa på topp i årets allsvenska. Tror att vi kommer göra en bra säsong, bara vi tror på det vi gör. Och det blir ju knappast bättre när vi på denna sida skriver att anfallarna vi värvade hade ett ruttet målfacit förra året osv. Näe Nu är det ny säsong med nya förutsättningar.

FORZA ÖSK!!
Annons: