/fotboll/osk/forum/10232.aspx/fotboll/osk/forum/10232.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Västbanken
2004-01-28 11:18
Nog är de goa alltid, gubbarna i väster. Tänk att Magnus Sköldmark bodde på en campingplats i flera månader som hemvändade proffs!

Man kan ju undra om det finns risk för hemorrojder under Örebro Nordic Cup? Att det blir kallt om häcken är åtminstone garanterat.
Örebro pessen
2004-01-28 16:36
såg på Elfborg sida att dom tppar att vi åker ut
Örebro Zmirc
2004-01-28 21:17
Jag tror Hermansson blir nyttig för Giffarna. De har saknat en spelare som kan sätta dit bollen. Våra nyförvärv känns möjligen bättre på lång sikt, men kortsiktigt ser jag Hermansson som en bra värvning för Giffarna.
Örebro Lagun
2004-01-28 20:01
En reflektion:
Giffarna är ju en klubb som är på ungefär samma nivå som ÖSK, och som har ungefär samma ambitioner?
De slår nu frivolter efter att ha presenterat sitt senaste nyförvärv: Andreas Hermansson!
Då känns ju våra nyförvärv oändligt fräschare och mer intreesanta, eller hur?
Örebro One touch
2004-01-28 19:18
Pessen// Så är det ofta under "silly season"... Okunnigheten om andra lags värvningar (förutom 08-lagen, IFK-gbg & malmö ff) i Allsvenskan är stor..
Personligen tror jag Elfsborg får det tuffare än oss.. Men jag kanske har missat någon stor Elfsborgs värvning? ;-)
Örebro Conti
2004-01-28 23:07
På tal om (landslags)målvakter så lär Magnus Hedman få gott om chanser att visa att han håller landslagsklass, han har visst blivit utlånad till Ancona resten av säsongen. De har visst en målskillnad på 7-35 efter 18 matcher och 0 vinster.
Örebro roaring j
2004-01-28 22:31
måste rekommendera en gästkrönika på fotbolldirekt.com. Den är skriven av en pekingsupporter och behandlar ämnet silly season. Det är nästan skrämmande hur väl den stämmer överens med ens egna upplevelser.
Örebro helldandy
2004-01-29 11:35
Ja, det vore kul om de som har sett någtra träningar kunde skriva en enkel rapport om formläget, nyförvärvsläget etc. Bara enkla 1-5-betyg eller liknande.
KubaStröm
2004-02-03 16:58
MArcus//Anfallet ser ju bra ut Furuseth har fått mycket berömm och senast i expressen (!) så stog det att det var en klass värving, o Costa som du nämnde är ju bra..
Örebro Nikki Sixx
2004-01-29 09:56
Någon mer än Mackan som sett Petter F på träning? Håller med Matta att det varit oroväckande tyst om honom.
Örebro Börje
2004-01-29 12:50
kan man se ÖSK:s bortamatcher på Bishops i år?(om man inte åker vill säga)
Örebro pessen
2004-01-29 14:50
Enligt vad jag hört så ser det väldigt bra ut
på träningarna.Bra fart och fint spel.
Örebro Conny Coma
2004-01-29 14:41
Johnsen är fortfarande skadad...vad jag vet är han inte ens med och joggar...bådar ju inte gott.. Costa ser riktigt bra ut hittils..kan nog bli en överraskning för många..gör nog 10 baljor i allsvenskan tror jag..Petter verkar börja komma igång...men jag tror att många har för höga förväntningar på honom..Herish får nog inrikta sig på bänken..men det är ju bra att ha en bra bänk också...för han är ju inte dålig...
Örebro ÖSKtjej
2004-01-29 13:58
Nån som vet om Christian Jonsen har börjat träna än? Eller när han ska börja göra det?? Hur pass bra har Costa, Petter och Kuhi sett ut hittils??
Örebro Joerny
2004-01-29 13:04
Tydligen ska KIF Dam och ÖSK spela i lika dana dräkter under ÖNC. Själv tycker jag att det låter något underligt. Att klubbarna använder sig av samma sponsorer ska väll inte behöva betyda att dräkterna måste se exakt lika dana ut!? Jag hoppas iallafall att lagen får spela i olika färger, även om man använder sig av samma modell.
Sundsvall Björn i Malmö
2004-01-29 12:57
Lagun: Håller med om att det finns flera likheter mellan ÖSK och Giffarna, inte minst den felaktiga tråkstämpeln.

Jag har gjort en och annan frivolt de senaste dagarna över Hermansson. Detta är precis vad vi har behövt. Sundsvall spelar traditionellt med snabba omställningar, men saknade förra året någon riktig striker. Den största delen av målen kom från mittfältet och så ska det ju inte vara. Sedan håller jag med om att det generellt är bättre att skaffa utvecklingsbara spelare som man sedan kan sälja vidare.... Finns även några sådana hos oss.

Lycka till nästa år o låt oss fightas om en 5e plats ;-)
Örebro Kerberos
2004-04-08 10:56
Det känns tråkigt att se ÖSK ligga sist i tabellen just nu, men imorgon kväll då ligger vi väl runt 4-5 plats beroende på hur det går i de andra matcherna.
Örebro roaring j
2004-01-29 19:01
Pelleo
jag lyckas inte hitta en sådan krönika. har du en länk så skulle jag vara tacksam.
Örebro Mackan
2005-02-11 09:46
Hjortsberg//

... och jag som trodde att tidningarna inte hade samma ägare längre. Tji fick jag. :)

Chipset//

Din fråga från midnatt om Mirzas knä.
Smällen, från FreSa, kom på högerfoten. Tror inte det är alltför allvarligt men han avbröt i alla fall gårdagens träning och fick foten rejält tejpad.
Örebro Västbanken
2004-02-13 17:26
Pelle2//Min poäng är att många verkar tycka att man inte får kritisera sitt favoritlag, vilket jag inte alls håller med om. En del av kritiken mot Mackan är saklig, medan andra invändningar fullständigt dryper av tramsighet. Bajjss-anklagelsen har inte kommit än (utom från mig), men det är väl bara en tidsfråga...
Djurgården pelleo
2004-01-29 18:21
Till: Roaring

Det finns en grymt bra krönika på Mff´s hemsida där man har lurat många kända tidningar med just vilka lirare som är på väg var och hur tidningarna tacklar sin källor,,,de skriver i stort sätt vad som helst (otittat)
Örebro pessen
2004-02-03 16:43
Marcus//Med ditt negativa skrivande så är det frågan om du passar här.
Man måste väl vänta med sådna skriverier tills
fakta föreligger
Örebro Mr.ÖSK
2004-04-08 10:48
Grixx//
Hehe, det förklarar en del, fast då blir jag lite besviken att inte Larsen också kom med. Enligt mig en av de absolut bästa mactherna han gjort för ÖSK.
En liten reflektion: Första hemmamatchen förra säsongen, förlust 2-3 mot Hammarby, målskytt med ett kanonskott Lars Larsen. Årets första match vet nog de flesta hur den slutade, målskytt på ett bra skott, ja just det Lars Larsen.
Synd att hans välriktade projektiler i hemmapremiärerna blir betydelselösa.
AIK Johan F
2004-01-30 10:56
Fridens kära rivaler

jag skriver för AIK's hemsida och söker lite kunniga motståndarsupporters som kanske kunde hjälpa mig lite med information om sitt lag. Det gäller en artikelserie som skall ta upp försäsongen för allsvenskans alla lag. Om det är någon härinne som tycker detta låter kul, känner att de har tid och som dessutom titt som tätt bevistar träningar och annat får de gärna höra av sig till mig på ovanstående mailadress.

Tack
Örebro ÖSK tatoo
2004-01-30 08:45
Hur ligger intresset runt Nordic Cup bland supportarna
Örebro Grixx
2004-04-08 10:24
Mr.ÖSK// I juryn - Mackan
Örebro pessen
2004-01-30 15:57
Är fantastiskt lungt här
Finns det inget att skriva om
Hur träningarna går
Samtal med spelare
M.M
Örebro Västbanken
2004-01-30 18:42
roaring j//Här är länken till krönikan.

Hoppas ÖSK inte är lika dött som forumet...
Örebro GT
2004-01-31 00:58
Nu är det bara två veckor kvar till första träningsmatchen mot VSK !!

Läste i Kurren att Frippe och Christian Johnsen är med och tränar nästan för fullt, suveräna nyheter !

Medlemskortet kom nu i veckan.
Är det det nå´n som vet hur stor rabatt man har på ett årskort (Entre´ med sittplats) som normalt kostar 2500:- ??
Örebro roaring j
2004-01-30 22:46
/Västbanken

tack ska du ha.

/Byafire

skönt att höra att costa är het. Han visade goda intentioner förra året, men det lossnade väl inte riktigt. Vore skönt om vi kunde få en kille över tiomålsgränsen, gärna 15.
Annons: