/fotboll/osk/forum/10231.aspx/fotboll/osk/forum/10231.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Boden Agent 006
2004-01-20 18:41
ÖSK-Boldt//

Zlakto och BBK håller redan på att förhandla, han gjorde i sin första testmatch 3mål. Är fotbolls gudarna på "g" så kan Zlatko bli en liknande legend som Kuba :)

One touch//

Jag tror ÖSK gjorde en liten missning i att värva Christian Johsen, tror ej! att han har mer kunskap än te x Kuhi.
Örebro Västbanken
2004-12-03 16:20
Det här är ju för fan skandal!
Malmö FF -Airbase-
2004-12-03 16:20
Örebro: Lider med er ni spelar ingen underhållande fotboll direkt men ni har mer rätt till Allsvenskan än assyriska.

Assyria: Jag hoppas och tror på att mitt MFF kommer kasta ut er jippo-klubb med huvudet före!
Örebro Joerny
2004-01-20 20:39
Sverige-Norge Torsdag klockan 08:00. Kan man följa den matchen någonstans? Ingen Svensk eller Norsk kanal lär ju sända matchen men kanske kan man se någon websändning? Någon som vet?
Boden Agent 006
2004-01-21 14:21
även om Bodens BK är det lag man håller på pågrund av sitt norrlands hjärta så är Örebro det lag som ligger närmast i allsvenskan. Fast vid de här lagret så är ni nog säkert redan medvetna om mina åsikter :)
Boden Agent 006
2004-01-21 14:19
Kanske jag också borde bli en kuban? :) starta en Kubanerna Kiruna..haha! det är mer norr än Luleå.
Örebro Kuban87
2004-01-21 13:48
Jag säger bara HEJA ÖSK!!!
Örebro Viktor
2004-01-21 10:50
Attans, jag som bara har norska TV1. =(
Örebro Jocke pingvin
2004-01-21 10:44
Dom som kan ratta in Norsk tv2 imorgon 8.00 kan se matchen Norge-Sverige.Alvbåge kanske är med.Dåligt av svensk tv att inte visa matchen
Hardy
2004-01-21 15:22
ÖSK-Boldt....
har du lirat i latorps a-lag??hahah per larsson borde ju få en plats i a-truppen....så han blir flygfärdig snart
Örebro Mullet
2004-01-21 08:58
ÖSK borde försöka sälja tv-rättigheter till Nordic Cup, typ till svt 24 eller 4+ borde ha intresse av att sända, inte minst dammatchen mellan Umeå och DIF nu när nya brassen (eller heter det brassan/brassösen om det är en kvinna) kommer att vara med. Någon med insider connections som kan tipsa Ove om denna affärspotential?
Örebro psoari
2004-01-21 09:30
Mullet: Ingen här behöver tipsa Ove om det. De jobbar redan på det. Och det är knappast Umeå och Dif som drar, utan snarare Bajen - ICA.
Boden Agent 006
2004-01-21 15:31
ÖSK-Boldt//

Orsaken till Norrlands uppskattning för ÖSK beror nog på eran spelstil, ni spelar lite norrlänskt till sättet. Svårt att förklara men det är den fysiskafotbollen som man uppskattar :) har alltid uppskattat kämpande lag där inga divor a´la AIK:are finns.

Viktor//

Ska tänka på saken, men du vet hur Kiruna,Boden och Piteå känner för Luleå i sport sammanhang :)de är lite utav storebror mot småbröderna.
Örebro Lucien
2004-01-21 15:29
Agent 006: då blir vi två i den i juni, då jag ska göra lumpen i Boden med start den 14e.
Örebro Furuseth Olsen
2004-01-21 18:34
varför spela med Isaksson. Den cup är ej viktig så spela med nya spelar så spela med ALvbåge.
Boden Agent 006
2004-01-21 18:38
ÖSK-Boldt//

Haha! är det jag som får agera "Jaha! sa Mark" då? hmm! han har ju förvisso en skön dialekt men det är nog inte riktigt min stil :) Nej men skämt o sido så har jag alltid gillat den stilen utav fotboll. Alla lag kan fixa överbetalda spelare som tänker mer på deras image än själva fotbollen.
Örebro Yggdrasil
2004-01-22 06:30
pinnen#1//
Björnstugan är alltid bra, Dock ingen billig bärs. Bra pubar och billig bira brukar inte gå ihop... Ska du dricka billigt får du nog bege dig till en av de lokala pizzabagarna.. Kan rekomendera Adriatic eller kungen som ligger nära vallen.. Väl mött.
Örebro FALKENBERG
2004-01-21 18:19
fattar inte varför en av alsvenskans målavkt fåstå (bästa målvakten i alsvenskan)
Örebro deportivista
2004-01-21 18:16
Varför inte ett inhopp i halvtid? Det är inte ovanligt i den här typen av turneringar (fritt antal byten, antar jag)
Hammarby pinnen#1
2004-01-21 18:27
Har en liten fråga som ni borde kunna besvara.Finns det några bra pubar i Örebro som ni kan rekomendera inför nordic cup?

Gärna billig bärs :)

Må väl
Örebro Viktor
2004-01-21 14:59
Agent 006//
Varför inte gå med i Kubanerna Luleå?
Visst det är ju en bit mellan städerna men tills det finns en kuban-avdelning i varje stad i sverige så kan det ju vara läge att ansluta sig till den avdelning som ligger närmast.

Hör av dig om du tycker det är intressant. Du kan skriva ett meddelande till mig genom att klicka på tröjan bredvis mitt namn här ovan och sedan klicka på "skicka".

Vi välkommnar alla med tycke för svartvitt till Kubanerna.
Boden Agent 006
2004-01-21 18:41
pinnen#1//

Blir bajare verkligen inbjudna på pubar utanför sthlm? tror att du borde ställa den frågan först :)
Örebro Byafire
2004-01-21 17:32
Vågat av förbundskaptenerna att ta ut Isaksson i mål. Det luktar feghet lång väg.

Räknar nu kallt med att Alven får spela den andra matchen åtminstone.
Örebro Conti
2004-01-22 15:52
One touch

Anledningen till att jag tycker Alven (eller Kihlstedt) kunde få stå mot Norge är att Isaksson inte har något att bevisa just nu, han är förstekeeper och kommer stå flera matcher inför EM med den ordinarie backlinjen. Detta landslag lag är ett rent B-lag för att testa spelare, och vill man testa andra målisar ska det ske nu. Med tanke på Hedmans dagsform borde det vara mer intressant att se alternativen till 2:a och 3:e målisar spela än att se Isaksson göra bort sig med ett gäng "juniorer". När proffsen är med är det för sent, då ska em laget spelas ihop och då lär Isaksson stå.
KubaStröm
2004-01-21 22:09
Läste artikeln nyss med Magnus Samulesson ite för att ja har nått emot han och dom andra har sagt så här: "Om vi skulle gjort mål i 0-0 matcherna så skulle vi liggat i topp". Men tänk om det skulle varit tvärtom att vi skulle släppt in mål i dom då skulle ligga i botten. Men det är rätt fast ändå fel att dom säger så... tycker jag.. Men positivt ska man tänka så.. Aja beställer kuban kortet i morron :D
Örebro Viktor
2004-01-21 22:21
Nytt på ÖNC siten.
Örebro Viktor
2004-01-22 15:05
Vi får väl se vilka som det kommer att stå emellan när det gäller målvaktsplatserna till EM.

Kan tänka mig att det är åtminstånde sex aktuella namn till de tre platserna.
1. Isaksson
2. Kihlstedt
3. Hedman
4. Alvbåge
5. Asper
6. Shaban

Rami Shaban är nog ytterst tveksamt, men får han lite speltid nu i England och han får testa i någon träningslandskamp så kanske han snor Alvens plats!? Det hela beror nog på vilka som får speltid under våren. och vilka som LarsTommy har ett gott öga till.
Örebro One touch
2004-01-22 14:33
Ärligt talat förstår jag inte er som tjatar på landslagsledningen om att Alvbåge ska stå osv..

Han har 0 (noll) matcher i landslaget och är därmed obeprövad på den nivån han nu befinner sig i sitt första A-landslagsuppdrag. De matcher han stått i U21 har visat att han är en man för framtiden, men den framtiden är inte här riktigt än.
Alvbåge har en underbar säsong bakom sig med ÖSK och vi hoppas nog alla att han ska växa sig större under (och med det mer uppdrag i A-landslaget) kommande säsong.
Kihlstedt och Isaksson är mer beprövade i internationella sammanhang (på den här nivån) och konkurrerar naturligtvis även de om en plats mellan stolparna. De behöver naturligtvis matchträning även de på landslagsnivå..
Någon fördel för att man är en "go gubbe" eller kommer från ÖSK kommer vår keeper Alvbåge aldrig få.
Örebro Joerny
2004-01-21 20:39
Härligt att läsa att Magnus Samuelsson tror på laget och att han lägger ribban högt. Nu hoppas jag på en säsong där vi är med i toppstriden till sista omgången. Tycker annars det verkat som man tidigare år varit nöjda när man hängt med topplagen efter halva säsongen.

Nu är det väll dags att vi supportrar ställer krav på laget. Spelarna får inte känna sig allt för bekväma bara för att kontraktat är säkrat. Det är klart att vi inte ska ha orimliga krav som inte går att leva upp till. Men en sån slapphet som vi såg i bortamatcherna mot IFK Göteborg och Enköping ska inte få hända igen.
Örebro One touch
2004-01-22 10:35
Någon som lagt märke till det täta matcherna kring månadsskiftet Feb/Mars?
Nordic Cup innehåller som bekant 2 matcher av högkvalitativt motstånd, och bara 3 dagar därefter möter ÖSK Degerfors på Eyravallen. En föraning om att ÖSK kommer matcha ett B-lag mot Degerfors smyger sig på.. Speciellt som det redan den 8/3 (5 dagar efteråt) spelas match mot Lyn nere i varma(?) La Manga. Här blir det viktigt för tränarduon att vara observanta på spelarnas fysik och låta slitna (skadebenägna) spelare vila.

5 Matcher på 14 dagar:
Lördag 28/2 ÖSK - Brann
Söndag 29/2 ÖSK - Hammarby /IFK Göteborg
Onsdag 3/3 ÖSK - Degerfors
Måndag 8/3 ÖSK - Lyn (La Manga)
Fredag 12/3 ÖSK - Molde(La Manga)
Annons: